Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesmrtelné koženky. ČD pronajaly desítky vagonů do Polska

Nejstarší osobní vozy Českých drah nejsou sice výkladní skříní státního dopravce, současně jsou ale pro něj čím dál zajímavějším zdrojem dodatečných příjmů. Po pronájmu na Slovensko míří desítky osobních vozů Českých drah do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a78v63e13l 51Š35m54í38d31e80k 6259280393498

OBB půjčí Taurusy a 2 soupravy Railjettů a ČD dá nové Raijetty, aby nikdo nemusel moc doplácet.

0/0
13.7.2015 7:08

M96a79r71t81i93n 71R51u11z71i82c29k44a 1952718906487

ve východoněmecké vagonce v Budyšíně... takze v hornoluzickem Budysine...

0/0
11.7.2015 17:28

M44a34r64t70i34n 94K11u32b46í30k 9387559126473

ČD pronajímají vozy do Polska již několik let, jezdí převážně ve Slezsku, nejsou to  koženky, ale rekonstruované vozy s novým potahem sedaček!

0/0
11.7.2015 0:03

P76a90v43e96l 83M62a97t26o90u79š16e88k 5160807838164

Hlavně aby ČD ty vozy pak někde nechyběly!

0/0
9.7.2015 8:50

M39i81c47h82a45e90l 62C68h24a12r78v49á44t 9739438953982

Ne vždy ČD přepravují lidi. Mnohdy i všelijaký dobytek. Z tohohle pohledu jsou koženková sedadla daleko lépe udržovatelná. Navíc v těhhle vagónech jako na ilustračním fotu, byli sedačky sklápěcí. Takže se dala celá plotna vyklopit nahoru a bylo dost místa na nohy či zavazadla. V kupé sice okna neoplývala čistotou, ale dala se do polovičky otevřít. V současné době ČD omezuje provoz kupéčkových vozů a nahrazuje je plošinovými. No považte tu výhodu, sedadla u sebe skoro jako v autobuse a v takové velké skupině má cestující mnohem méně soukromí. Jedinou výhodou je, že tyto zrekonstruované vazy jsou čistější. Zatím.

+2/−4
9.7.2015 6:57

J34a15r37e10k 97K87a37l50i28v42o84d63a 7446873291476

Osum lidí v kupéčku ve třeba třiceti stupních? Děkuji. Třikrát sláva velkoprostoru!

+6/−2
8.7.2015 18:18

M39a90t55ú18š 28B12e84n38a74k 9818814822573

kde bude ľudí 80 a brutálny prievan, fakt úžasné, radšej kupé.

+1/−3
8.7.2015 18:48

J81a27r46e20k 89K81a74l55i15v40o93d19a 7426263581776

Teď jsem měl na mysli spíše vozy po reko, kde je klimoška a nejdou otevřít okna....

+1/0
8.7.2015 18:56
Foto

P14e79t24r 58S11l14á81d86e86k 8790311293979

Třicet let stará vzpomínka - v kupé jsem cestoval z Ostravy do Brna společně s paní a dvěma dětmi v horkém letním dni. Děti v kraťasech a tričkách s krátkým rukávem vystupovaly na konci cesty černé jakoby cestovaly v uhláku. Umolousaná koženka a pot udělaly své. Koženku opravdu né!

+2/−1
8.7.2015 16:14

A35l26e15x53a91n46d24r 47K53o53s16t54k90a 8332608606984

Jenže to není chyba koženky, ale toho, že ČD dostaly nový vagon s koženkovými sedačkami a 15 nebo 20 let se nikdo neobtěžoval tu koženku umýt. Když totéž udělají s látkou, bude naprosto stejně fuj.

+8/0
8.7.2015 17:29

A85l84e36š 60S69l12a67v34í56k 9778440586329

Jenom vím, že se na tom jezdilo snad už před padesáti lety.

0/0
8.7.2015 16:08

T20o59m54á56š 79H24a87a64s 7501797432391

Náhodou, ty koženky nejsou zas tak špatný.. Jako capart jsem na nich s velkou oblibou a k nelibosti tatínka hopsal, později jsem ocenil jejich náklon k opěradlu, což bylo ideální na spaní. A přišlo mi tam i víc místa, i když, pravda, vzhledem k cestujícím asi méně "diskrétního".

+2/0
8.7.2015 15:49

D60a35v17i13d 19Č79e31r35n87ý 8934469921470

bez ohledu na to jestli je tam koženka nebo ne, kupéčka jsou mnohem lepší, pohodlnější, skýtající větší pocit soukromí atd.

+3/−2
8.7.2015 15:35

J64i23ř47í 29E44r67b78e87n 1303434556107

I kupéčka mívala koženková sedadla a opěradla. Na rameni Praha-Tanvald jsem si jich něco užil.

0/0
8.7.2015 17:47

M43a53t46ě72j 43V44o14n92d30ř18i76č59k30a 4474970238326

Atd? Soukromím to pravděpodobně končí. Cestující sice má více prostoru díky standardům UIC, jenže tím se také kupé stává méně rentabilní pro dopravce. Nohy si v kupé na rozdíl od leteckého uspořádání nenatáhnete, stoleček máte oproti leteckému uspořádání menší nebo žádný. Někteří cestující se cítí ve velkoprostoru bezpečněji. Kupé jsou vhodná pro skupiny a rodiny, měla by být tedy do budoucna ve vlacích zachována (pouze dálkových - do vlaků regionálních je vzhledem k rychlé výměně cestujících nevhodné), ale nikoli ve většinovém zastoupení v poměru s velkoprostorem.

+3/0
8.7.2015 19:32

Z43d25e23n61ě19k 24W10e49r45n16h21a63r51t 6407905602138

To, že to je koženka, mi na tom vadí ze všeho nejméně. Mnohem horší je, když píská zářivka, nejde zapnout nebo naopak vypnout topení, nejde otevřít okénko, případně pak zavřít, zažil jsem dokonce kývající se a třískající polici nad hlavou. O nepopsatelném WC a desetiletí zašlapané špíny na podlaze a všude jinde ani nemluvě.

Kdyby tyhle detaily někdo občas opravil a pořádně ten vagón vyčistili, je mi úplně jedno, jestli to je nebo není koženka. Navíc mám dojem, že ta koženka se dá - na rozdíl od textilu - pořádně vyčistit. Jen stačí chtít.

+17/0
8.7.2015 15:13

J74a35r84o62s54l58a41v 98P27l55a45c87h97e96t69k65a 7646856276429

To jste mi pripomnel genialni obrazek: http://www.bugemos.com/?q=node/236

+1/−1
8.7.2015 15:16

T48o34m 38J45u32r97e38č92k39a 6785772845975

Tohle se řešilo právě v rámci těch revitalizací. Viz první vůz v té fotogalerii: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_AB.php

0/0
8.7.2015 15:54

J27a71n 71J38e69m88e66l81k61a 1905680

Podle mě by to měli rozdělit na renovované dražší (třeba 10%)  a levnější koženky. Aspoň by se zbavili možná vandalů v renovovaných.

+1/−1
8.7.2015 13:28

A63l61a46n 18Ř50e96p85k53a 4735286

Vandal zničí bohužel všechno co bude chtít :-P

+1/0
8.7.2015 13:36

Z63d49e96n48ě40k 55W30e47r69n48h76a60r89t 6797355972378

co konkrétně jste viděl zničeného od vandalů v těchto vagonech? Snad jen, že jsou občas zvenčí pomalované, nebo poškrábaná skla, ale vnitřní škody jsou spíš důsledkem odbyté údržby. Nejčastější problém jsou blikající nebo pískající zářivky, nefunkční topení a hlavně strašná zažraná špína. Něco vysloveně rozmláceného jsem v tom moc často zase nezažil, i když se to samozřejmě taky stává...

+2/0
8.7.2015 15:17

D94a95v60i60d 86Č42e69r81n70o60h30o51r41s91k34ý 1216784636316

a do prechodu mezi vozy das turniket ? ;-D

+3/0
8.7.2015 14:46

J74a89n 38J43e45m43e90l52k90a 1135710

A první třída nefunguje nebo co:-)

0/0
8.7.2015 15:42

A66l82a52n 69Ř89e56p22k67a 4765166

Funguje, ale taky tam může nalézt kdokoliv a průvodčí je musí vyhnat.

0/0
8.7.2015 17:02

J37a66r69o93s10l95a38v 55P52l49a20c26h13e33t47k65a 7626246266949

Nevim jestli by to pomohlo. Nejvetsi houmelesaci co jsem ve vlaku potkal jsou obvykle nejaci kolotuci s rezijkou. Ti ale zase jezdi v jednicce. Proto obvykle dvojka vypada lip a neni tam tolik stenic.

+1/0
8.7.2015 15:07

J89a77n 77C97e93p46e97k 1704126760

Taková technická mimo téma, ale týká se ČD. Všiml jsem si, že některé Railjety taká lokomotiva Taurus v barvách ČD a některé Rakouská lokomotiva. Chtěl jsem se znalců optat, zda jsou Taurusy v barvách ČD opravdu vlastnictvím Českých Drah či jsou Rakouské a jen pomalované? Děkuji za info.

0/0
8.7.2015 13:10

M97a21r85t25i47n 32K68a49r45á46s62e96k 9478633608498

Co vim tak CD zasne taurusy nevlastni.

0/0
8.7.2015 13:49

M79a29r32t33i92n 97N50o81v26o58t87n70ý 3986626961674

Jsou rakouské.

+2/0
8.7.2015 14:02

J53a74n 50Č98e39k87a85l 7249965234784

Jen půjčené, zjistíte to i podle registračního označení na spodním okraji boční stěny...

+1/0
8.7.2015 14:07

J78a41n 91C39e24p46e53k 1664786470

Velice děkuji za info, někdo mi to tu v minulosti již říkal, ale denně vídám Taurusy v modré a červené barvě ČD, tak jsem si myslel, že už nějaké mají. Tak že jen kamufláž. :-)

+1/0
8.7.2015 14:51

D77a83v10i69d 14Č97e87r44n96o49h81o48r94s53k72ý 1226614206906

jen polep aby to ladilo se soupravou :-)

0/0
8.7.2015 15:13

J42a18n 36Č79e28k70a49l 7339285734334

Ta barva je jen milosrdenství ÖBB, aby nevypadaly ČD jako chudý příbuzný...

+1/−4
8.7.2015 15:43

K54a94r28e29l 75Ř90e49h38á35č88e96k 9792980721952

Na linku Praha -Graz dodali ČD 7 souprav railjet a ÖBB 3, tak aby se to vyrovnalo, tak k tomu rakušani přidali lokomotivy. Ta barva je pouze kvůli vzhledu.

+5/0
8.7.2015 15:49

T40o46m 48J66u11r84e43č74k45a 6395502135805

Chudý příbuzný, který na tu společnou linku do Grazu dal 7 souprav, kdežto ÖBB jen 3? ;-)

Ne, prostě co se týče kilometrické vyrovnávky je to cca 50:50. ČD daly 7 sedmivozových souprav, rakušáci jen 3 a k tomu lokomotivy...

+7/0
8.7.2015 15:50

J97a63n 73R69i69c73h93t85e30r 5742772813715

Zlaté koženky... a hlavně kupé! Ta jsem miloval a upřímně řečeno, dávám jim přednost dodnes, dnešní "openspace" vagony mě děsí. Navíc v kupé mohl jeden člověk nakazit max. sedm dalších, dneska jich nakazí rovnou 250.

Nemluvě o tom, že v prázdnějších spojích se v kupé dalo dost pohodlně natáhnout:-)

+9/−13
8.7.2015 13:03

J33i83ř12í 45K38o36c16u32r40e12k 6845614715488

Teď jsme stáli, čekali na křižování. Uvnitř na zdechntují, že se tetiny křižovaly, aby to s něma v tom hicu neseklo. A když už to těch 140 jede, tak je to skvěle pohodlé, asi jako sedět na ždímající Tatramatce. Na záchod ve stanici nelze a když ano, tak osplachujete nastupující. A taky se v tom dá ve dvou zamknout v kupé chrápat. Co na tom, že dalších 20 stojí v uličce. A ty špalíkové brzdy, to je přímo heavy metal, Screaming for Vengence.

Zlaté maďarské Bmz.

+9/−1
8.7.2015 13:15

D21a30v81i89d 34Č86e68r39n71ý 8244379191350

zase v takovým City Elefant je jedna klimatizace, která musí vyhovovat všem protože jinak má člověk smůlu. Ve stanici tam na záchod nelze také (co jste tím chtěl říct?) a když už jsme u záchodu, tak v CE je to zoufale malý prostor.

+1/−3
8.7.2015 15:39

T78o19m 19J71u70r83e38č60k59a 6725102105235

Všechny CE vyjma prvních tuším 15 kusů mají vakuová WC, kde "ve stanici lze."

+2/0
8.7.2015 15:53

R95o58m67a60n 88S18t96o34n82e65k 1479833529931

jel jste vůbec někdy CE ? většina záchodu je bezbarierová, a prostor uvnitř je dostatečně velký tak aby se uvnitř mohl pohybovat vozíčkář, a samozřejmě všechny záchody jsou vakuové takže se můžou používat i ve stanici

+3/−1
8.7.2015 19:26

P13a92v22e87l 18M28a10t37o22u31š40e24k 5760437868614

Ta vaše "většina" jsou 2 záchody v celé třívozové soupravě, konkrétně v obou krajních vozech. Bohužel jsou často zavřené pro nefunkčnost (důvod neznám). Zbytek tvoří hajzlíky velikosti telefonní budky, kde za sebou člověk málem ani nezavře dveře. O jejich čistotě nemluvě...

0/0
9.7.2015 8:49

D56a81v88i20d 90Č19e71r20n34ý 8294219111940

děláte si legraci? I v blbým motoráku je na záchodě mnohonásobně více místa než v CE

0/0
9.7.2015 18:12

P53a70v87e27l 89M34a66t46o84u90š81e23k 5680467458304

Hlavně by WC v Elefantech měl občas někdo umýt! Jsou jednou z největších ostud ČD! V tolik opovrhovaných "koženkách" jsou daleko použitelnější, zpravidla téměř bez závad. (PS: Nemusíte mne poučovat o opaku, jezdím s tím takřka denně a vím velmi dobře, o čem píšu.)

0/0
9.7.2015 8:44

M74a40r63i46o 31L18u65c93h42e13z93i 1314118622884

To jsou opravdu zlate, po hodine zaparena p-del, o cistote ani nemluve. Prejit mezi vagony, to bylo hotove dobrodruzsvi, kam se hrabou vlakovi surfari. Kdo chce tento skazen prepravy si uzit - viz informace v clanku. Nebo na trati Ostrava - Valmez jezdi dodnes. Ted ne, vytrhali koleje, to si muzete nacvicit naskakovani a seskakovani z pul metru vysokeho prvniho schodu na te ceste cekem 6x. Nezapomenout spunty do usi, kdyz stojite venku a tyto vagony brzdi, jde opravdu o sluch. A nemuzete dostat rymu, protoze v lete je v nich horko a v zime mrzne, tudiz nemate prechody mezi teplym a studenym prostredim pri vystupovani.

+6/−1
8.7.2015 13:54

D17a98v41i68d 59Č52e95r85n18ý 8294249711890

lepší po hodině zapařená p*del než si celou hodinu a víc nemoct natázhnout nohy jak je to v moderních vagonech. Ale jo, mají wi-fi super, ale ty nohy si tam člověk stejně nenatáhne

0/0
8.7.2015 15:37

J17a96r31o72s35l89a59v 87V56o63j73t44ě15c92k84ý 4863408454456

K čemu zásuvky? CE je má, ale nikdy jsem neměl to štěstí, aby byly také pod proudem... A jako dekorace mi to přijde zbytečné

+2/−11
8.7.2015 12:55

O32l12d74ř23i37c76h 85J77a77n54e55č26e17k 8459746863441

zvláštní, já v dálkových vlacích nikdy problém neměl, že by zásuvky pod proudem nebyly.

jen jednou v těch nových RegioStadlerech na Liberecku, tam jsem nabíječku opravdu přesvědčoval marně.

+7/0
8.7.2015 12:58

J80a30n 94V21a12l11o59u44c66h 6332537598210

Nojo, pulzní zdroje sice vyrobí deklarovaných 230V/50Hz (nejčastěji z vozových baterií, tedy ze stejnosměrných nějakých 24V), ale klasické sinusoidě ze zásuvky se to podobá jen pro notné dávce fantazie podpořené alkoholem. A když se do toho zapíchne stejně prasácká (z hlediska "tvaru" výstupního napětí) pulsní nabíječka (protože pár "švábů" je levnější, menší a lehčí než klasické trafo), někdy si spolu neporozumí...

0/−2
8.7.2015 14:00

P98e76t83r 77N49o87v42o82t93n94y 3489212819422

V nabíčce je spínaný zdroj, tomu je to celkem jedno, když hned na vstupu se to usměrní a vyhladí.

+3/0
8.7.2015 14:45

J11a46r66o97s40l15a49v 15P19l49a33c29h11e25t77k69a 7526416286659

Pod proudem je ta zasuvka az ve chvili, kdy do ni stracite spotrebic. Nemyslel jste pod napetim?

+4/0
8.7.2015 14:57

J55a77r42o38s95l85a54v 60V86o35j55t98ě30c67k57ý 4973108354236

To tady chcete slovíčkařit? Inteligentní člověk chápe co jsem chtěl říct. Jinými slovy, v CE jsem si telefon ani nic jiného nedobil

0/0
8.7.2015 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.