Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace

Tržní podíl státem ovládaného dopravce ČD Cargo na trhu s železničními nákladními vlaky od uvolnění konkurence dál strmě klesá, firma propadla do ztráty. Z tuzemského trhu nejvíce ukusuje především Poláky vlastněná konkurence. Ukazují to data zveřejněná Správou železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D16a34v10i89d 13P86e72c18a 1305194171636

Není to tak jednoduché. Firma si drží odborný personál, který je schopen sestavit desetkrát více vlaků a vozů, než dnes sestavuje. Co s tím, když ty lidi propustí, už je nikdy neseženou a na kamiony přejde to, co vozí dnes. A nebo ten produkt začne být pro zákazníka zajímavý a to musí být hlavně cenou, protože se železniční přepravou přichází vždy nějaká manipulace navíc. Sleva by mohla vzniknout hledáním ještě nějakých rezerv a státní podporou ve formě slevy za dopravní cestu. Na silnicích je to docela o život, ale nechci do toho ještě plést emoce.

0/0
14.7.2015 13:38

M14a52r33t29i79n 54K17u43b61í25k 9137909486653

ČD cargo, ale i ostatní "státní" evropské železniční správy si vlastním příčiněním zničily vlastní infrastrukturu rušení výpravních opravněních pro podej a výdej vozových zásilek do menších stanic, rušily vlečkové smlouvy do menších vleček, v Německu vše dorazil program MORA C v roce 2000, který absolutně paralyzoval regionální nákladní dopravu, následně byly vytrhány manipulační koleje, takže není kde vozy nakládat. Kdy toto konečně pochopí někdo odpovědný v EU! Poslední co zbylo jsou ucelené vlaky- přístav-překladiště a to jim sežerou soukromníci- takže konec:;-€

+3/0
9.7.2015 22:06

D92a69v80i69d 73P97e56c71a 1475444171276

Pane Kubík, prosím omezte tohle konstatovaní na ty lidi, kteří o tom rozhodovali. Řadoví zaměstnanci se tomu diví dodnes a i to opatrně kritizují. Tyhle lidi to možná mrzí víc, než koho jiného. Řízený krach?

0/0
14.7.2015 13:40

P60e75t94r 13K88o80š32í37č34e20k 8471930185381

"...Státní ČD Cargo ztrácí, nejvíce mu berou Poláci. Odbory chtějí dotace..."

...

Správně, soudruzi odboráři. Dotace! Ale ty pak ne někde zbytečně rozfrcat,  ale z nich zvednout platy všem odborářům a hlavně jejich bossům, kteří je tímto zařídili!!

+3/0
9.7.2015 15:12
Foto

S48t42a98n89i48s73l10a94v 34T51e14s26a46ř 9827444782344

Odbory opět ukazují, že jsou jen a pouze mzdovou nátlakovou skupinou. Když se firmě daří, chtějí zvýšit platy. Když se firmě nedaří, chtějí aby někdo jiný dal peníze na jejich platy. Řecká mentalita. Jenom si přisvojovat zisky, ale ztráty ať platí někdo jiný. Odbory RvRvRv

+5/−2
9.7.2015 12:03

J71i17n16d72ř35i43c63h 36Š95k45o76p44e70k 4415561580355

fakt, že je dráha v nevýhodě ohledně kamionů díky placení za každý km kolejí (zatímco kamiony ne), jsi taktně přešel. Chápu, nehodí se do krámu

+3/−1
9.7.2015 13:11

J14i48ř43í 97K12o18c36u21r11e93k 6175644385278

Pokud bude železnice dělat to, co dělá kamion - jeden vagónek, lokomotiva, strojvedoucí - tak bude prodělečná už jenom v tom, že tahá 60-80 tun mrtvé váhy aby přepravila 20 tun zboží.

ČD Cargo by spíš potřebovalo zbavit se drahých vozových zásilek (viz výše) a přepravu malých objemů na krátké trasy přenechat mnohem rychlejší silnici. Jelikož takový jednovozový manipulák všude pouští osobní vlaky a tím pádem dosahuje přepravní rychlosti _až_ 40 km/h.

Málokdo zaplatí víc peněz za to, že zboží pojede delší dobu. Můžete se vzteky třeba roztrhnout, ale tak to funguje.

0/0
9.7.2015 16:06

H21a86n37u12š 24H82o65r41á35k 9351644156203

Bud CD i CD cargo urychlene prodat, nebo nechat zkrachovat.  Zadnej problem by nenastal, jen by statu ubyla cerna dira na penize.

0/−2
9.7.2015 11:28

R73u97d87o74l68f 55J15e36l85í52n30e33k 8733179699266

Vy nebudete moc chytrý.

+4/0
9.7.2015 12:42

R16o51m35a12n 38J22e16s52c30h68k31e 9338885647765

Na silnice se všichni nevlezou.

0/0
9.7.2015 15:59

J66a75n 81J71e16m90e30l18k75a 1635570

Tak asi nebylo úplně chytré tahat z Carga miliardové zisky ven a na osobní dopravu a vůbec nic neinvestovat. Jejich vagóny vypadají na pohled špatně.

Podobné se dnes děje s ČEZ, kdy se jen tahají dividendy.

Pak to sečtěme s působením pana Bazaly. Neskutečné. Nechají ho v ČD od 2005 do 2008 a pak ještě uklidí do Carga do roku 2010! Opět kryto ODS za doby Aleše Řebíčka  Opět Řebíček, jaká náhoda.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/7613-zisky-spolecnosti-cd-cargo-pred-jeji-privatizaci-prekvapive-klesaji/

a

https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Bazala

V době monopolu, pokles zisku..

Máme ještě v Brně nějaké nádraží? Máme ještě v Praze dvě nádraží nebo už jen jedno?

Na Masarykovo je za jednou smlouvou je přímo podepsaný Bazala. Smlouvy ČD nechtělo vydat a dodnes nechce vydat. Tím se může ledacos promlčet.

Jak vypadají smlouvy na Brněnské nádraží kdo ví. Prý jsou pronajaté i koleje na 40 let s předkupním právem.

+1/0
9.7.2015 10:33

J64a81n 10J26e71m61e41l66k28a 1655470

A kde jsou nějaké překladiště na kontejnerů v uzlech. Praha, Břeclav, Ostrava. Nějaké portálové jeřáby. Nejsou.. To už i Slováci mají v  Žilině překladiště. U nás SŽDC naopak ruší koleje na nádražích..

0/−1
9.7.2015 10:39

J97i67r47k95a 59K62o62c12h 7844664633295

praha, mělník, horní moštěnice, česká třebová, brno, ostrava, šenov, paskov, kopřivnice, želechovice nad dřevnicí .... a to ješte nejsou všechna. nebo je snad chcete nacpat primo do centra krajskych měst ?

+2/0
9.7.2015 14:08

J40i67ř96í 50K92o43c44u44r43e81k 6295454515938

To víte, co není vidět na _osobním_ nádraží to nexistuje. V Brně je jeden nevyužívaný terminál v Heršpicích a druhý soukromý provozuje ve Slatině DB Schenker.

0/0
9.7.2015 15:53

J64a86n 30Z16e27m12a44n 8986572264332

Nevyužívaný v Heršpicích? Takže ty vlaky s návěsy tam jsou jen virtuální realita?

0/0
9.7.2015 16:33

D18a32v81i22d 26P11e94c62a 1955434611516

Jirka máte pravdu, ale pozor na, co kdo vlastni a provozuje. Rozlišení mezi Metrans, CD cargo, SZDC je dost podstatné.

0/0
15.7.2015 14:43

M30i72c69h77a71l 13J62a32n14k24o 7405269206174

Takže ministr Ťok by rád začal odbornou debatu o preferenci nákladní přepravy po železnici? A já naivka jsem se domníval, že ucelenou koncepci, která se mj. touto otázkou zabývala, přednesl už coby kandidát na ministra! Ne, u nás je na takto vratkém postu běžné, že teprve X měsíců po převzetí funkce se ministr dopravy zamýšlí nad tím, o čem by se v budoucnu mohlo diskutovat. O praktických krocích, natožpak o konkrétních termínech, nesmí padnout ani slovo!

0/0
9.7.2015 10:20

D29a78v43i22d 23P65e61c50a 1455274211366

Michal ukol ministra spočívá ve slibu že železnici pomůže při nástupu a pak to musí nějak preklepat.

0/0
15.7.2015 14:45

D21a98n17i29e50l 98K11r90a86u54s 4741803702384

Tak ať nabídnou kamionům přesun přes republiku za podmínek výhodnějších, než cesta po vlastní ose   a budou mít práce dost a dost a ostatním se uleví na silnicích. Nevidím důvod, proč např. na asi nejdelší běžné trase kamionů Bohumín-Rozvadov neměli míst dost zájemců o přepravu, pokud by se dostali na cca 8 hodin.

+5/0
9.7.2015 10:16

R79a53d29e55k 98J77a96h85n 8836837545755

Svět se zbláznil.

+2/0
9.7.2015 9:51

K64a28r39e17l 17P18ů36č36e85k 6505953910240

Pokud naložené zboží ve čtvrtek na vagony vykládám v úterý, tak se nemají čemu divit. Tomu se říká flákání. A komunistické odbory? Ty chcou vždy rozkrádat i budoucnost :-D

+4/−1
9.7.2015 9:29

J32a95n 69Č18e28k87a56l 7679485834904

Klasická odborářská logika - byznys nejde, tak chtějme dotace...

+8/0
9.7.2015 9:18

J21a64n 72B91i79n21d31e19r 1434658243567

Eh neumíme dělat byznys. Máme 70% podílu na trhu a nejde to. Takže nám to dolepte ze státní kasy, no to je vrchol. Ale předpokládám, že ředitel si odměny vyplatil.

+12/0
9.7.2015 9:03

A24l32e35x44a73n62d30r 52K27o42s14t13k84a 8822628876244

Dvojité, když měl za rok tak "skvělé" výsledky.

0/0
9.7.2015 9:08

L45u57d75ě71k 71Š67t33í27p25a71l 2229571253802

Odboráře zadotovat olovem.

+2/−1
9.7.2015 8:57

J91a23n 62B13e92n70e73š 5349415138195

Chtít dotace pro firmu s 70-ti procentním podílem na trhu je velká odvaha ;-D

+13/0
9.7.2015 8:30

M37a89r21e55k 58D74e18m46e35l 1808774101205

A zkousel si nekdo pres Cargo objednat dopravu?! Ja ano!!! Vsechno byl velky problem, cena vyssi o 20% nez u konkurence a nakonec mi pan po telefonu sdelil, ze bude nejlepsi, kdyz se rovnou obratim na AWT. Dle informaci to tak prodejci delaji bezne. A to podotykam, ze jsem z GR CD.

+5/0
9.7.2015 7:19

A65l55e63x72a16n38d13r 37K55o30s55t86k13a 8892488356204

Známý šel ještě dál a opravdu si ten kontík nechal ČD poslat. A pak týden marně zatínal zuby při sledování, jak se pohybuje asi 3x přes celou republiku tam a zpátky, to vše za vyšší cenu než kamion, který ho přiveze za pár hodin.

+3/0
9.7.2015 7:26

P52e86t12r 47C39i63b24u88l34k59a 1656987509728

to je firma pro soudruha Stredulu, tady by se mohl ukazat, jak ty jeho teorie funguji, nechte ho to ridit, on ji posle do zisku s odbory v cele;-D

+5/0
9.7.2015 7:18

R55o86s80t34i91s59l17a77v 77C40a12h97a 6863827107381

Tak oni si nechaji zvysit mzdy o 5 procent a pak cekaji na dotaci? Zavrit a prodat. Na co mit statniho nakladniho dopravce na zeleznici? Neni to nic jako verejna sluzba v osobni doprave.

+12/0
9.7.2015 6:25

A28l30e42x45a42n52d88r 67K78o53s26t43k52a 8242238136944

Zavřít a prodat určitě. Zavřít toho, kdo roztuneloval ČD na tři společnosti a prodat veškeré jeho majetky na úhradu alespoň části škody.

0/−3
9.7.2015 6:55

R64o56s46t39i43s60l53a85v 59C36a93h68a 6613337227901

Tri spolecnosti - to byl spravny smer. Pokud mame mit konkurenci na drahach, pak bez koleji a nadrazi nezavislych na jednom dopravci to neudelate. Osobni doprava neustale vyzaduje dotace, jejich vypocet nakladu na kilometr byl smesny a vzdy uzpusoben trati, na ktere zrovna dotaci chteli. Proto bylo potreba oddelit nakladni dopravu, protoze jinak jsou ty naklady neuhlidatelne.

Jina vec je samozrejme tunelovani, kde oblibenou metodou je marketing. CD sponzoruje kde co, chce dotace, ale penize na marketing tecou proudem.

+2/0
9.7.2015 9:04

A47l76e64x69a31n51d23r 51K48o81s13t91k38a 8342618966594

A SŽDC, které tuneluje jak ČD, tak ČD cargo je vosk?

+1/−4
9.7.2015 9:05

J83a73n 79Z15e73m71a83n 8126112804972

Co to melete? SŽDC nikoho netuneluje, za služby se platí. Vaše názory se hodí tak do Řecka.

+2/−1
9.7.2015 9:07

A13l18e51x58a56n80d28r 11K32o65s28t98k85a 8252868306194

Aha, podle vás je normální převádět zisk jedné společnosti do druhé tím, že se platí několikanásobně vyšší platby za služby a první spoelčnost pak chce dotace, protože je ztrátová?

0/−4
9.7.2015 9:09

J15a13n 55Z44e64m44a10n 8366612164722

Několikanásobné vyšší platby? Dejte důkaz, jinak to budou od Vás zase jen hospodské tlachy.

+1/0
9.7.2015 9:13

A95l59e95x58a67n20d49r 66K82o98s82t86k74a 8142258406814

Přiznává to i sám článek, že je poplatek ned průměr EU. A to se ještě drží velmi decentního vyjádření.  V reálu je to prostě tunýlek, jen bez dvětla na konci.

0/−2
9.7.2015 9:16

J50a24n 86Z73e84m68a24n 8806712924102

Takže Cargo naplatí několikanásobně vyšší poplatky, než platí ostatní dopravci na kolejích SŽDC. Chybu hledejte v nemohoucnosti a neschopnosti Carga.

+2/0
9.7.2015 9:21

A61l17e92x22a80n91d49r 25K91o31s49t89k65a 8292208686474

Platí stejné, ale obří poplatky. Což by nevadilo, kdyby na ně následně nechtěli dotaci.

0/−2
9.7.2015 9:23

J30a56n 60Z77e68m94a20n 8316342324802

Tak tom případě to tu budou muset zabalit, když jsou neschopní.

+2/0
9.7.2015 9:25

M72a32r73t98i94n 68L94a88s98e31v78i80č 2916436477424

Pakliže platí stejné poplatky, je to v pořádku. Nikdo není zvýhodňován.

+1/0
9.7.2015 9:45

M35a32r64t34i94n 13L94a69s12e55v78i15č 2556256527854

Neřešte průměr v EU, ale to co se platí u nás - a SŽDC platí všichni stejně - ČD, ČDC, LEO, AWT - prostě všichni dopravci. A tak to má být v tržním prostředí.

Vaše srovnání s EU je to samé, jako by jste nadával, že u nás se platí dálniční známky na os.auto a v Německu nikoliv .....

Takže žádný tunel - ČD tunelovalo stát v době, kdy to byla matrjoška - all-in-one a nebyla žádná síla, která by rozklíčovala, jaká ztráta se má vlastně ČD zaplatit - a mohli si dělat co chtěli, neb na kolejích byli sami. To byl panečku tunel....

0/0
9.7.2015 9:41

A80l27e89x69a50n76d66r 90K30o25s10t52k40a 8562398976864

A tuneluje stále, přes :-)sždc. Sždc napálí obří cenu za použití kolejí, ČD  zaplatí a natáhne ruku pro dotaci.

0/0
9.7.2015 13:42

J12a76n 82Z91e95m58a17n 8976782954982

Vy jste odborník, to se pozná.

0/0
9.7.2015 14:08

M97a91r43t29i26n 33L65a49s57e66v24i45č 2626246577374

Tak jinak? ČD je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. SŽDC je státní firma se státem jako většinovým vlastníkem. Takže stát prostřednictvím SŽDC vlastně tuneluje státní firmu ČD a vlastně tuneluje i všechny soukromé přepravce, co vjedou na koleje SŽDC :-P;-)

0/0
9.7.2015 16:27

M21a73r54t11i13n 48L57a25s26e64v82i14č 2446976727904

Doprčic, o jakém tunelu to tu stále melete? SŽDC poskytuje ČD, ČDC a ostatním přepravcům služby a chce mít za ně zaplaceno ....

0/0
9.7.2015 9:37

L68i68b21o34r 25V12a59l96a37c23h 9744305627287

Přezaměstnaný socialistický moloch. Okamžitě prodat do soukromých rukou, ať ten bor.del nemusí stát dotovat! 

Jinak navrhuj provést důkladný personální audit a propustit 1/3 zaměstnanců.

+5/0
9.7.2015 0:57

A26l76e59x94a92n49d51r 83K34o52s90t39k80a 8682188496834

On je ten moloch ve skutečnosti ziskový. Jenže státní ČC Cargo tuneluje státní SŽDC a čeká se na dotace.

0/−3
9.7.2015 5:31

M73a61r79t47i88n 32L87a67s98e49v39i97č 2536506297124

Můžete vysvětlit detailněji, jak státní ČDC tuneluje státní SŽDC?

+1/0
9.7.2015 6:49

A51l44e30x84a27n30d22r 94K75o28s69t49k89a 8592678666554

SŽDC vyžírá z ČDC zisky tím, že účtuje obrovskou cenu za tunokilometr.

0/−4
9.7.2015 6:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.