Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protihlukové království. Místo krajinou jezdí vlaky mezi betonem

Pokud se při cestování vlakem rádi rozhlížíte do krajiny, čím dál častěji uvidíte jen beton. Rozsáhlá modernizace české železnice totiž přináší i výstavbu kilometrů nových protihlukových stěn. Stěny se nelíbí ani železničářům, požadují je však hygienici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I57v60a27n54a 35S34e23l78u64c87k41á 2162321545188

Bydlím víc než 40 let vedle nádraží, kolem nás vedou koleje - není to tak strašné, už jsme zvyklí a rozhodně mi to vadí méně, než obezděný koridor odkud není vidět naše krásná krajina. Také si myslím, že je to přehnané. Určitě to mají horší lidé, kteří mají kousek od domu silnici, dálnici a tam žádné normy neexistují? A souhlasím i s připomínkou, že je to velmi ztížené např. pro záchranáře. Zrovna houká vlak - je to hezké :-)

0/0
26.7.2015 11:38

M97a24r43e91k 60M84a56r68t79i75n 8339214376490

Tak si říkám, jestli na té hygieně berou "všimné" za to, že pokud tam stěna navržena není, tak nedají souhlas. Znám mnohem větší hluk, který ovšem hygiena systémově neřeší. Ať už to jsou stavby nových objektů v obydlené části, hluk z hustých silnic taky nic moc... takže možná by mohli poslanci trochu přemýšlet při schvalování norem, ale to bych asi po nich chtěl moc :-/

+2/0
22.7.2015 21:02

J13a57n 42J18o31r50d71a37n 5321177889

Proc si tam lidi staveji domy, kdyz jim vadi vlak za oknem!?

Uz neni daleko doba, kdy bude presouvat koryta rek, protoze si nekdo usmysli postavit dum pobliz reky, ale ta mu bude vadit!

+4/−1
18.7.2015 14:21

A77n87d82r15e91j 92O42l72e85k25s71a 3965521547781

Proč byly přijaty takové normy. To je správná otázka. Dříve nebyly tyhle stěny povinné. Já mít dům u trati, tak chci na trať vidět.

+1/0
19.7.2015 12:41

J10a91r47o77s11l23a84v 38K61a39d97l96e10c 5141469692901

Je to hnus velebnosti. Jak pro cestovatele, tak pro krajinu i obyvatele.

+6/0
18.7.2015 8:35

V35á13c82l95a72v 62S86v81o90b48o51d34a 5416608899

Kdybych si musel vybrat,jestli bydlet poblíž trati,nebo poblíž dálnice,tak bych dal přednost trati. Vlaky nejezdí v jednom kuse,kdežto ten neustálý hluk od aut by mě brzy dohnal k šílenství.

+10/0
17.7.2015 21:37

J63a52r49o79s89l53a15v 74K91a58d31l75e93c 5951429682491

Nevíte o čem hovoříte. Zajeďte si třeba do Brandýsa nad Orlicí, kde závory padají prakticky každou minutu. Problém je, že nové vlaky by potřebovaly spíše nové trati na které v naší republice není místo.

0/−1
18.7.2015 8:34

P54a79v70e49l 70O81d36r38a59z94i20l 6734439147290

Závory padají každou minutu? Jede tam 1440 vlaků denně? Nebo je to jen ve špičce, nebo přes den, a v noci je to lepší? Protože u dálnice žádný noční klid neexistuje.

+1/0
19.7.2015 12:44

M78i18l43a57n 63C66h79a47l30u37p89a 7464516867923

Možná by pomohlo ukončit uměle vyvolaný a nesmyslný hon na čarodějnice na výstavbě silnic a podívat se na tunelování na dráze. To byly cifry!

I v době hojnosti byla vždy na výstavbě silnic konkurence jak v přípravě tak při stavbě. A co dráhy? SŽDC monopol, SUDOP monopol. Plus zavedení dodavatelé pro výstavbu drah, mezi, které se nikdo jiný z venku už několik desítek let nedostane.

+2/−1
17.7.2015 20:00

J85i58ř79í 11K78o60c89u49r91e69k 6225504395578

Tohle by mohlo být mnohem lepší. Však se o tom v článku píše.

PS: Eisenreich je skvělé jméno pro človíčka, který vymýšlí věci pro Eisenbahn.

http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserFiles/Image/02014/0914/steny/protihlukove%20steny%201.jpeg

+1/0
17.7.2015 19:04

J94a11n 58Z53e11m96a84n 8616832144822

Tohle je opravdu vhodné jen pro jednokolejné trati a vzhledem k potřebnému umístění ztěžuje i prohlídky a údržbu.

0/0
18.7.2015 9:41

D74a42n49i21e80l 45D84r51n65e18c 6611939416352

Ta honba za snižováním hluku je neúnosná. V případě železnic opravdu nejsou PHS ve většině případů potřeba. Jak je napsáno, lepší jsou nová vozidla a kvalitní trať.

U silnic jsou někdy PHS fajn, protože brání vniknutí zvěře a chrání před bočním větrem. Nikdy by se ale neměla snižovat rychlost kvůli hluku. Pokud je to možné, měly by se stavět spíše zemní valy.

Celkově by se měly hlukové limity zmírnit pro vnější prostředí zmírnit, nebo můžeme zrušit dopravu. Kromě výměny oken bych ale lidem ještě instaloval klimatizaci, u které by bylo možné mít i pouze ventilační mód. (kdyby se někomu dělalo z klimošky špatně).

+3/0
17.7.2015 15:46

M68a87r67t50i86n 50R25u49z88i35c36k41a 1912498886187

Alespon na ty steny namalujte krajinu, ktera je za nimi...

+2/−1
17.7.2015 15:32

T34o73m74á28š 14K28u49c38h21a34ř 3377971728491

A prosil bych i střídat roční období.;-)

+2/0
17.7.2015 20:47

Z42d16e26n28ě42k 18D27u20b96e62c66k34ý 3527244840488

to je staci osadit LCD panely a nejlepe 4K  ;-D

+1/0
19.7.2015 13:30

M52a44r62t57i83n 87R28u23z30i50c48k39a 1392628236277

Steny jsou defacto hloupost, maji smysl pouze tam kde je souvisly provoz napr. nakladnich vlaku a staci mnohem nizsi... dulezita je opravdu modernizace trati, hluk je pak nizky a prijatelny... mnohem vetsi problem je souvisly hluk ze silnic, tzv. "sum"... a zde se treba staveji i jednodussi steny drevene nebo pouze pas zelene (kere, zivy plot) a nebo vubec.

S clankem se da souhlasit, jen dodam, ze nase legislativa prevzala evropskou, ktera pouze DOPORUCUJE a my to aplikujeme jako POVINNE.

Steny nejen, ze neumoznuji vyhled z vlaku do krajiny, ale i obyvatele, kteri u trati bydli tak pak koukaji do zdi, zviratum brani v pohybu pres koleje a uniku z koleji, zachranarum brani v pristupu k vlaku, ...

A to nemluvime o cenach a casu, ktery stavba steny zabere...

Pokud mozno, jsem i za cenu dalsich nakladu pro jejich odstraneni nebo nahrazeni jednodusim resenim...

+4/0
17.7.2015 15:13

M75a49r91t30i25n 73V17e80j89m23o76l22a 1613781743348

Měli by to zaplatit ti, kteří si na hluk stěžují...

Strejda si koupil pozemek u tratě protože byl levnější. Hluk mu prostě nevadil. Ložnici si postavil na druhou stranu domu. Ani když sem tam jezdil na prázdniny tak mi to nevadilo a zvykl jsem si za 2 dny. A to dřív mu tahali kolem domu vlaky plný tanků do SSSR a cementu. Dneska provoz prakticky žádný a smutně kouká z okna, na pomalu chátrající trať kde projede 20 vlaků za den. A teď mu tam ještě staví stěnu takže přijde o výhled a sluníčko. Je nasranej jak mraky.

Nevím proč by se tak nemohli zařídit lidé i dnes? Prostě pozemky u trati mají nějaké parametry (včetně hluku). Tyto se promítnou do ceny. Máš levnější pozemek? Vadí Ti hluk? Zaplať si stěnu, kup si lepší okna, ale nechtěj prachy po lidech, kteří jsou prozíraví a koupili si dům/byt/pozemek dál od trati (za vyšší peníze).

Je to stejné jako si postavit dům v povodňovém pásmu, nebo u letiště. Všude to má své klady a zápory..

+17/−3
17.7.2015 12:38

A52n72d80r92e45j 25O64l54e86k13s96a 3905681867801

To je ale guláš. Zelí s marmeládou, kečup a rozinky.

+3/−1
17.7.2015 13:09

A43n48d48r58e13j 32O64l32e78k36s80a 3665701217161

Máme snad nějakou legislativu, ne? Jestliže někdo generuje hluk nad zákonným limitem, tak podle Vás by měl ten, kdo si stěžuje, platit? 8-o

Historka se strejdou je dojemná, ale nic nedokládá. Jen prosluněné dětské vzpomínky.

Stavební povolení na bytový dům má přísná pravidla. Pokud by projekt neměl splňovat normy - nedostanete ho. V naprosté většině případů, kdy si bydlící stěžují na hluk, jde o místní změnu podmínek.

+1/−1
17.7.2015 13:20

P60e50t74r23a 85N66o80v30á81k60o83v47á 7428226754258

To jo, ale kéž by ty stěny dělali průhledný, aby bylo vidět aspoň něco. Navíc za chvíli nepůjde nikde projít holou nohou, když budou všude nějaké ploty a stěny, aby se zamezilo kde čemu.

+1/−2
17.7.2015 14:12

D21a13v42i42d 72P22e30c70a 1125874491126

Martine, souhlasím. Ale co by dělali ti stěžovatelé, co jinak nemají co dělat?

+1/−1
17.7.2015 13:44

J65a64n 57J93o42r80d51a55n 5261547119

Vsak ono to nebude dlouho trvat a budou se umele presouvat koryta rek, stavet steny kolem letist apod.

Proste nase bananova republika

0/0
18.7.2015 14:23

K23a61r28e66l 96M28a83r31e20k 5125202683632

tak pro lidi bydlící kousek od tratě je to určitě zlepšení. Větší výhoda než výhoda pro cestující kdyby měli výhled. Každopádně mohli zvolit jednostranně průhledné sklo/plast, aby bylo z vlaku vidět a lidi kolem tratě by to nerušilo.Ale to by asi bylo dražší než beton...

+1/−1
17.7.2015 12:24

M37a77r42t47i30n 14V21e96j27m77o63l27a 1123891143608

Při ceně 17 milionů za kilometr, by to mohlo být pozlacený...

+2/0
17.7.2015 12:42

F69i29l98i66p 11S28i79r53o55t33e52k 9282659382101

V článku ještě chybí jeden zásadní bod, a sice že v případě nehody se záhranáři přes ta betonová monstra ke zraněným včas nedostanou.

+4/−2
17.7.2015 11:55

J55o94s92e65f 63H48á13j35e22k 6438130959832

... to je hloupust, protihlukovky mají nouzové východy...

0/−1
17.7.2015 17:22

M64i48r93o37s78l70a49v 82Z20i12k62m19u97n87d 7919953604923

A jak daleko od sebe ... v případě nějaké mimořádnosti je vhodné, aby cestující mohli co nejrychleji utéci, což jim protihlukovky nedovolí ..

Zdrojem hluku je pojezd (tedy podvozek), průměr kol není větší než 1 metr, takže stačí protihlukovka vysoká jeden metr a nikoli 6 metrů jejíž vrchol je i nad úrovní nosného lana TV ...

0/0
17.7.2015 19:37

J41a87n 77M17a31c19h 3343507222660

Chtěl bych připomenout, že v Táboře se hasiči pokusili touto stěnou prořezat.... po hodině to vzdali... :D

0/0
17.7.2015 11:46

Ř92e86h32o96ř 32K95r88á16l38í24č48e94k 5877261449928

A cestování vlakem pomalu ztratí své romantické kouzlo v hezkých výhledech do krajinek, měst a vesniček apod.;-( Snad si aspoň lokálky (pokud je nezruší) toto kouzlo udrží. Jestli si pak vybrat mezi cestou vlakem permanentně v tunelu nebo autem po Dé Jedničce, tak asi jasně zvítězí dálnice, poněvadž z ni alespoň nějaký výhled bude. Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících. Pokud volím vlak jako způsob dopravy, tak je to také kvůli požitku z jízdy (nemusím řídit, cestou si prohlédnu okolí apod.), ale jet ve vagónu, kde po většinu cesty z okna vidím jen nějakou hnusnou zeď, tak to za požitek z cestování vlakem nepovažuji :-/. Z podobných důvodů už nejezdím autobusy ČSAD Vsetín, poněvadž všechny spoje kterými jsem jezdíval, byli polepené reklamami a dívat se z okna bylo jako dívat se přes cedník ;-O.

+10/−2
17.7.2015 11:12

R40a56d65e59k 21J39a60n50a71t17a 9155566274842

"Pak ať si ČD nestěžují na úbytek cestujících"

ČD cestujících příbývá už několikátým rokem (tj. typický cetsující ocení více přece jen se postupně zkracující doby jízdy a modernizaci vozového parku, neý výhled z okna).

Kromě toho, ČD mají se stylem rekonstrukce tratí společného zhruba tolik, co autobusová firma se stylem rekonstrukce dálnice.

+9/0
17.7.2015 11:14

Ř12e38h58o82ř 88K32r78á64l85í12č98e84k 5677461539458

Tak to já jsem asi netypický cestující, poněvadž je pro mě je odpočinek a požitek z cesty důležitým faktorem :-). Ono dobou jízdy ČD v mém případě ani nemohou konkurovat autu (autem jsem v práci za necelou hodinu, vlakem za více než dvě hodiny včetně přestupu).

ČD samozřejmě neprovádí rekonstrukce tratí, to dělá SŽDC, ale ČD jsou hlavním uživatel tratí, takže by do toho mluvit mohli. Kdežto nějaká jedna autobusová firma není dominantním uživatelem dálnice ;-).

+3/−1
17.7.2015 11:49

R10a60d71e38k 77J77a83n61a55t63a 9365816354252

"takže by do toho mluvit mohli."

Nemohli, nemají vůbec žádné možnosti do toho mluvit. Viz ten příklad s autobusy. Jsou jen dopravce, navíc většinu výkonu si u nich objednává státní správa.

Takže to už spíše to ministerstvo dopravy nebo kraje - a ti se skutečně vyjadřují. Před opravou lokální trati se SŽDC například docela zajímá, zda na ní kraj hodlá stabilně objednávat dopravu.

+2/0
17.7.2015 12:49

M89i41c88h53a21e20l46a 14L37h22o23t75s69k63á 2599356708237

kvůli víkendovému výletníkovi se železnice nemodernizuje, to máte pravduX-) To je jako bych řešila opravy na D1. když po ní jedu jednou do roka. Železnici živí zejména dojíždějící, ne toliko požitkáři ;-D

+1/0
17.7.2015 12:23

A95n35d16r53e83j 88O16l34e53k95s37a 3345941967391

A ti denní dojížděči preferují výhled do zdi - to je jasné.

0/−1
17.7.2015 13:10
Foto

M69i21l67a95n 23S35o43u98š94e33k 9596247121182

Mimochodem, vývoj vlaků na magnetickém polštáři usnul? Za posledních pár roků se o tom přestalo psát a mluvit... Zřejmě peníze? nebo technické řešení? Nevíte někdo?

0/−1
17.7.2015 10:46

V30l11a29s91t23i84m98i18l 46S56v98o46b86o65d49a 7763128265264

To je high-tech technologie, na její uvedení do praxe je potřeba pořádný kapitalismus, ne socialismus EU. Usínat toho bude časem v tomhle systému stále víc.

+1/0
17.7.2015 11:03

P45a10v52e91l 38S57l87a62d36o21v30n34í73k 6137263337936

Do této technologie by se mohli ale pustit pouze právě socialisti. Kapitalista totiž logicky usoudí, že by se mu investice nikdy nevrátila a začne přemýšlet o nasazení koňských povozů s žebřiňáky.;-)

+2/−3
17.7.2015 11:36

V17l42a81s21t40i60m73i21l 95S76v47o76b58o28d30a 7433968665184

Co Vám na to mám říci :-). Jako vtip je to dobrý, ale jestli jste to nemyslel jako vtip, pak je to úplná blbost :-).

+3/0
17.7.2015 13:01

B19l90a44h34o31m71í96r 25S31k35o42u70p41ý 8547680698441

Jako třeba, že jediná "komerční" mag-lev trať je v Pekingu??? Její délka je pouhých 30 km a stála 1,2 miliardy dolarů?? BUDÍČEK!!!

+1/0
17.7.2015 13:48

M15a15r48t77i79n 41R80u49z85i76c91k10a 1902768466177

Maglev se myslim pouziva pro oznaceni japonske technologie vlaku, v cine je technologie nemecka... nicmene dnes uz je to asi jedno.

Bohuzel je to dost draha zalezitost a v cine je v provozu pouze jedina trat, ostatni se staveji klasicke, ona take trat musi byt presna a musi se pocitat i s vyrovnavanim teplotnich deformaci ci poklesu casti mag. drahy. Japonsko ma v planu take prvni trat z Tokia do Osaky. Obe zeme maji ale take vyrazne vysokou hustotu obyvatel.

+1/0
17.7.2015 15:26

O55n84d26r96a 56L88á67s63k57a 4882702439765

Metro V.A je dlouhe jen neco pres 6km a stalo temer miliardu dolaru, takze ten maglev zase tak drahy nebude :-)

+1/0
17.7.2015 20:06

L44u14b59a 59O98b91u60c68h98o38v59á 9635845453947

Maglev je v Šanghaji, z letiště do centra. Ale v Číně mají nově vybudované páteřní linky mezi metropolemi, které si to fičí cca 300 km/h. Což u nás nebude ani za sto let.

0/0
25.7.2015 15:50

J15a25n 40S57a95l62o84m69o52n 4729860251475

Nuestrnul, jen je to v našich podmínkách absolutně neufinancovatelná záležitost. Ony ty maglevy jezdí třeba v číně a uvažuje se s nima v japonsku, ale pro evropu je to značně obtížné je zavést.

+2/0
17.7.2015 11:05

M84a29r90t69i46n 72V50e72j42m49o91l83a 1853481563568

V Číně je jich v provozu už spousta. Přes 1000 km. Staví se usilovně další.

Bohužel zde v skomírající socialistické a zadlužené Evropě už holt vyspělému světu nestačíme ani omylem.

0/−2
17.7.2015 12:44

M65a43r71t52i71n 57K42a58r22á47s23e58k 9438173868218

urcite maji v Cine pres 1000km trati pro Maglev? ZAtim tam stavi ve velkem klasicke VRT, ale o maglevu jsme neslysel mimo shanghai.

+2/0
17.7.2015 12:52

M76a23r83t78i46n 88V26e21j94m32o71l75a 1483731193248

Upřímně řečeno to přesně nevím. Ale pokud vím, nějaká menší část je přímo magalev co stavil SIEMENS a další tratě, ale také magnetické si už staví číňani sami.

0/0
17.7.2015 13:20

M38a23r85t39i25n 71K74a36r86á42s56e98k 9588913388358

No siemens stavel tu jednu trat v shaghai, ale pak hlavne taky siemens rozjizdel stavbu tech VRT, ktere si ted stavi uz sami se siemensackou technologii. Ale porad jsou to rychlovlaky na kolejich.....

0/0
17.7.2015 13:21

M62a79r17t71i63n 77R19u76z26i59c57k49a 1852668196487

Cina a vyspely svet? ;-D

Cina je bohata, muze si leccos dovolit, ale vyspela??? To ani nahodou...

0/0
17.7.2015 15:17
Foto

J37a98r30o30m31í57r 95H14l47u57b91e14k 2416270614121

Jak to ti Švýcaři dělají? Kolem Bodamského jezera vede trať, mezi domy a žádné stěny. Říkal jsem si, to musí být pro ty lidi peklo. Jenže pak jel vlak a světe div se, nebyl skoro slyšet.

+13/0
17.7.2015 10:46

J92a46n 22S67a65l47o60m59o13n 4189220641235

Vždyť to říká i ten železničář. Moderní vozidla a pravidlelná údržba tratě a ty zdi nebudou ani potřeba :-). On i dneska takový Regioshark není o nic víc hlučnější než normální autobus :-).

+3/0
17.7.2015 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.