Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi se vrací k malým autům. Kvůli zlevnění ropy rostou i terénní vozy

Automobilový trh v Česku zažívá velké změny, výrazně se mění struktura aut, která si Češi kupují. Může za to jak nabídka nových modelů, tak i levné tankování. Po letech propadu letos výrazně ožívá poptávka po malých autech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a39r75e31k 84J27a85n48e54č23k60a 1727376543921

Zvýšení prodeje SUV spíše svědčí o tom, že Češi na tom finančně nebudou tak špatně, jak se snaží prezentovat. Tyhle auta jsou totiž neekonomické snad ve všem a stejně se stále dobře prodávají.

+2/−2
21.7.2015 21:03

P96a81v41e84l 98O27d39r66a29z15i93l 6874319797750

Jak "neekonomické"? Dá se říct, že mají vyšší spotřebu, ale zase mírně víc vydrží pokud jezdíte po rozbitých cestách, jako je třeba D1.

+2/−1
22.7.2015 12:47

M33a26r34t96i64n 74S78e89d76o72n50a 2885736866259

Levna SUV moc nevydrzi, draha nevyvazi navratnost investice.

0/0
2.8.2015 11:29

J50i84ř35í 37M66a56c95h 3156971859706

Chlap sám v obrovským autě koupí manželce s dvěma dětmi na nákupy mini auto. Fakt nechápu.:-/

0/0
21.7.2015 18:40

M20a70r37t95i94n 16S71e30d95o36n74a 2725796246169

Co nechapete? Na nakupy je maly vuz idealni.

0/0
2.8.2015 11:30

J15i68ř43í 20B52r52u50t77o30v67s60k63ý 3326799289281

;-D

+1/0
21.7.2015 18:16

P47e36t54r 13Š50í93p80e66k 5772679779

"Kvůli zlevnění ropy rostou i terénní vozy"

To zlevnění ropy je fakt užitečnej ukazatel, když benzínky naopak zdražujou.

Výmluvy ke zdražování se najdou vždycky, i kdyby šel dolů i ten poslední vstup ovlivňující cenu benzínu, že, BANDO ZLODĚJSKÁ!!!!

0/−1
21.7.2015 16:32

P60e49t77r 14B20á30č61a 8875616935555

Skatule Fabia jak jinak ;-D

0/−4
21.7.2015 15:37

J43a29n 41N50o68v44o41t82n91ý 1124771872483

Já ví! 20 let starý japonec je lepší. Hlavne, že má 300 koní.

+3/0
21.7.2015 17:33

P27e76t72r 22B33á12č64a 8515746915115

Sice to neni muj pripad, ale rozhodne je.

0/0
22.7.2015 16:55

J98a26n 57N39o12v44o27t34n71ý 1144171222623

Ale je to tvůj případ, vždyť sám si mi to psal, že takového šunta máš doma na dvorečku;-D.

0/0
22.7.2015 17:18

P81e58t49r 82B85á65č98a 8715116605375

Nemam 20 let stare auto a ani jsem to nikde nepsal.

0/0
24.7.2015 20:02

Z47d18e37n84ě96k 51D80u51f27e42k 2334214148

Češi se vrací  k malým vozům z důvodu, že díky seškrtávání spojů se nemají jak dostat do práce, neboť někde autobusy jezdí dvakrát denně, dělnické autobusy se zrušili, spousty spojů se zrušilo a též auta jako 120, Felicie, Favoriti už dosluhují a lidé potřebují být mobilní.

+1/0
21.7.2015 14:18

M39i47c74h76a15l 83P40a14v23l90á62t 9833283784859

SUV != terenni vuz

0/0
21.7.2015 13:03

P74e29t98r 48Č87e19r31m73á59k 9308815909610

Není pravda. Zkratka SUV značí sportovně užitkové vozidlo, s terénem to nemá nic společného. Pro terénní využití je podstatná mimo jiné velká světlá výška, a tou většina SUV nedisponuje, protože vychází z platformy běžného modelu a mají akorát trochu zvedlé podvozkové skupiny (pružiny atd.) a větší profilové číslo na pneu, a domnělou výšku navozuje akorát ta stavba karoserie. Proto také věťšina menších SUV fakticky nedojede dál než bežný hatchback nebo sedan, akorát to většinou majitelé té druhy skupiny narozdíl od té první nezkouší.

+1/0
21.7.2015 18:19

Š88t79ě38p69á53n 20B45u21r87i92a86n 3693553231555

Mám takový pocit, že jste nepochopil význam operátoru !=

To ale nevadí, hezky jste to rozebral;-)

0/0
21.7.2015 19:16

P55e53t65r 27Č65e15r31m28á92k 9458115829640

Jo pravda i to se mohlo stát :-)

0/0
21.7.2015 19:46

V86í54ť94a 24K31r51u33t83i31š 1180734825677

Je to jednoduché. Nová Fabia se z pohledu zákazníků povedla a navíc má i vůči konkurenci rozumnou cenovku, takže se prodává mnohem lépe než designově nepovedená dvojka.

+4/−1
21.7.2015 11:11

A96n80d41r38e91j 74O62l75e30k92s12a 3265851397701

Přesně. Oproti předchůdkyni jde fakt o krásný auto. O cenovce to není. Jen o značce.

0/−1
21.7.2015 11:29

V85í92ť67a 70K54r57u66t91i78š 1650284315397

Je to i ceně a jejímu poměru vůči konkurenci. Stačí se podívat, co udělaly ceny s prodeji nové generace i20, což je objektivně lepší auto, než byl předchůdce. Jenže ten před pár lety začínal na 195tKč, 1.4-ka stála 237. Dnešní ceny? 240 a 325. Zatímco Fabka, která se taky posunula, stojí stejně nebo dokonce ještě míň, než dvojka.

+1/0
21.7.2015 12:45

A34n46d78r82e59j 67O33l88e88k10s70a 3475171447921

No vždyť to říkám, je to značce. O loajalitě ke značce. Zdánlivě výhodnější cena oproti konkurenci takovou volbu jen psychologicky stvrzuje-ospravedlňuje. Auto se vybírá emocemi a když je vybráno, hledají se objektivní důvody pro. :-)

Fabka se posunula, ale v mých očích ne tolik, aby byla lepší, než třeba Toyota Yaris, Hyundai i20, nebo Renault Clio.

0/−4
21.7.2015 14:19

V51í78ť38a 90K80r46u89t62i47š 1290344115147

Asi mám o loajalite jinou představu než tu, že jeden model výrazně přetahne kupce do té doby značek jiných. To svědčí o naprostém opaku a právě dopadu ceny.

Pokud staly třeba Psi Kulky o 40 litrů min než fabka, tak je kupoval kde kdo. Ve chvíli, kdy stojí stejně, už je takových lidí s bídou tretina.

0/0
21.7.2015 15:49

A12n75d20r70e44j 38O38l50e20k51s57a 3615491807851

No to se právě nestalo. Škodovkáři jen odložili svou spotřebu. O nějakém přetahování nemůže být v tuzemsku řeč. Jen opačně, ve směru od Škody pryč.

0/−2
21.7.2015 18:49

V32í29ť62a 19K64r24u23t50i73š 1470834485707

Aha, takže nyní pro změnu odkládají svou spotřebu z nějakého důvodu loajalní Hjundajisti, Kijáci, Pežoťáci a Citronisti ...

+3/0
21.7.2015 19:14

A98n59d58r58e62j 31O23l78e39k35s19a 3775921827101

Ti loajální za a) nejsou, ne ve smyslu nekritické lásky, jakou předvádějí milovníci Škody, b) je jich v tuzemsku méně. Národní značka je holt pevně v srdci. Chvála vlastenectví R^

0/0
21.7.2015 20:41

P30e75t51r 98M60a67r43e83č19e69k 1853901619128

;-D

0/0
24.7.2015 1:55

P71e85t95r 66B39á90č60a 8925936405365

Krasny auto, pane boze vy se me fakt zdate ;-D;-D

0/−3
21.7.2015 15:38

J12a55n 96N19o84v25o80t24n91ý 1734321472323

No jo Bača, známý to nepřítel Skodovek, už jsem myslel, že se nezúčastnis.

A co, tak pozdě, že by ti lehnul ten tvuj japonec.;-D;-D

+2/0
21.7.2015 17:38

P79e37t24r 49B88á71č71a 8685206165525

Jinak jses uplne v poradku?

0/−1
22.7.2015 16:56

J38a51n 48N12o32v16o35t45n24ý 1964151702333

Já jo, ale ty si zajdi ke svému lékaři pro prášky, už ti asi došly co?

Pojedeš svojim japoncem. Jak jinak, je třeba provětrat těch 300 koní;-D;-D

0/0
22.7.2015 17:16

A98n92d87r71e97j 86O79l34e63k25s39a 3245501707301

Proti předchozí generaci - ano. Jinak je to samozřejmě basa na toniky.

0/−1
21.7.2015 18:46

P32e70t25r 94B12á67č66a 8465236575175

Tak to potom ano :-)

0/0
22.7.2015 16:56

M65a38r17t49i27n 19F13i25l56i10p10c72z81y40k 3811881225223

No levné tankování ... to mohli napsat tak v lednu, kdy se tankovalo hluboko pod 30Kč/l. Teď když je zase průměr kolem 33-34Kč, tak bych jej sice stále napsal jako levnějším, ale ne už levným.

+3/0
21.7.2015 11:09

J33a61r60o85s13l73a97v 12Č13e12r65n61ý 6798404639418

levne tankovani? tak o levnem tankovani mam jinou predstavu, kde ty terenni vozy rostou? ze bych si tam skocil az uzrajou.....

0/0
21.7.2015 11:01

R57a71d83i46m 15S35v98o92b70o30d58a 9883849236222

co podle idnes specifikuje terenni auto? dekuji

+1/0
21.7.2015 10:42

M54i54c23h60a95l 31F62r64ý19d47a 1242179473622

Neobouvejte se do idnes, V článku jsou použity informace z oficiálních statistik SDA a v nich nejsou kategorie SUV a Off-road, ale je to tam uvedeno takto souhrnně.

0/0
21.7.2015 11:00

T75o69m45á40š 33F67i96r52b17a86c34h67e89r 9640530844220

To nebo Ten SDA je nějaký spolek, co do česka dováží ojetiny a nepozná rozdíl mezi SUV, MPV nebo Off Roadem ? ;-D

+1/−1
21.7.2015 11:11

P88e89t56r 21Č48e28r43m42á78k 9928625469320

Nejenom... Plete si zařazení rapida a svého času i octavie.

0/0
21.7.2015 12:08

T97o86m45á27š 10H84o27c64h27m25u69t47h 4664872920165

A kde je ten Hnojdé s těmi nejprodávanějšími malými vozy i10, i20 apod.?? ;-D;-D;-D

+2/0
21.7.2015 10:40

A66n18d78r95e58j 33O59l36e24k56s35a 3125611397141

Všude jinde v Evropě, samozřejmě. Jeden deformovaný český trh, fakta o prodejích nezmění.

0/−2
21.7.2015 11:10

M60a30r18t98i88n 50F88i78l35i29p94c72z29y19k 3531591355373

Příteli, ani jinde v Evropě to Hyundai moc nejde.

+1/−1
21.7.2015 11:20

A75n69d23r66e86j 97O47l60e30k69s74a 3815651347221

Nejsme přátelé.

0/0
21.7.2015 11:28

M64a48r39t67i98n 51F26i86l82i59p10c85z13y50k 3811631315973

Nevadí, příteli.

0/0
21.7.2015 11:59

J36i90ř26í 47S72c32h69w48a67c79h 8248964698936

Andrej vidí v každém nepřítele.... zvláště, když vyjadřuje nesouhlas s jeho hodnocením něčeho, o čem téměř nic neví....

0/0
21.7.2015 20:56

P82a18v79e79l 85L60á82n20í88k 5869635652117

Zrovna v Evropě jako celku je Hyundai, hodně vzadu a jediný český trh je kde se dostává dopředu v tabulkách :)

0/0
21.7.2015 14:12

A93n96d77r66e48j 76O55l73e18k73s90a 3265681287411

Já nevím, ale nevěřím, že by Hyundai prodala celosvětově (celoevropsky?) míň i20, než Škodovka Fabií. Nebo jo?

0/0
21.7.2015 14:27

M70a12r88t22i64n 27K76a33r70á95s12e47k 9868473148618

No v ramci evropy (EU) bych rekl ze se fakby proda vic, celosvetove je otazka na kterych trzich se ktere auto prodava (obecne ma hyundai vice trzhu, ale i20 se neprodava zdaleka vsude)

0/0
21.7.2015 14:54

J81i71ř37í 72S69c11h41w47a51c95h 8858184278636

Tak schválně by mě zajímal nějaký "nezdeformovaný" evropský trh, kde Hyundai nějak významně konkuruje domácímu výrobci...

0/0
21.7.2015 20:50

M20i66r29o22s18l98a73v 97Š47i33m70k35o 7815633112885

Překvapuje mne pokles prodeje Sandera. Za cenu nejlevnější Fabie to auto s mnohem silnějším motorem, je větší a pohodlnější. A pro mne i hezčí.

+1/0
21.7.2015 10:13

P17e68t55r 91P28o88s94p58í39š39i64l 4478264786196

A kde vidíte pokles? V tabulce je nárůst o 2,9%, což je u modelu, který se prodává už nějaký pátek velice slušné.

0/0
21.7.2015 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.