Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zesměšňování zabralo. Newyorský starosta odložil regulaci Uberu a spol.

Aplikace Uber pro objednávání taxi slaví v největším americkém městě minimálně dočasné vítězství. Starosta Bill de Blasio zatím nepřinese k projednání návrh regulace, který by výrazně omezil možnost Uberu a podobných služeb nabírat nové řidiče a konkurovat tak klasickým licencovaným taxikářům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V68l91a29d93i81m98í74r 64C53i48h91l41a 8251668657583

Mně vadí ta nerovnováha.

Pokud legálně podnikáte, mjusíte splňovat řadu podmínek. U taxi asi mít licenci, schválený a cejchovaný taxametr... Jste pod kontrolou různých úřadů. To nelegální konkurence nemá a může mít nižší ceny.

Jsem pro rovné podmínky pro všechny.

+6/−4
23.7.2015 12:56

P15a52v77e43l 53S29o23b27o92t67k27a 5680454

Souhlas, ale zrovna u daní by Uber mohl být dokonce pro finanční úřady přínosem - v okamžiku kdy získají od Uberu databázi, bude velmi lehké zkontrolovat kdo kdy kam za kolik jel a porovnat například s tím zda dotyčný nepobírá podporu v nezaměstnanosti (na to konto by ji musel vrátit - má příjmy, i když nekolidující), zkontrolovat jestli podáva daňové přiznání (pokud má i jiné příjmy tak musí danit i jen stokorunu od Uberu) atd.

To ošidit taxametr nebo vozit lidi úplně načerno je snazší.

+7/0
23.7.2015 13:53

V11l87a69d20i76m53í64r 59C13i51h60l74a 8821118387943

Určitě. V současné situaci je to ale rána pod pás pro ty, kteří musí plnit řadu někdy nesmyslných nařízení a povinností, zatímco jiní mohou dělat tu samou činnost naprosto bez překážek.

+3/−1
23.7.2015 14:26

J43i65r59i 32D71o42b33r97ý 9148249483

Rikate to sam. Chyba neni v Uberu, ale  v rade "nesmyslných nařízení a povinností"

+3/−1
23.7.2015 23:35

M77a11r10i23o 81T16r28n52k60a 6310313478230

Takze aj vy ste jeden z tych teabaggers pre ktorych uz aj zapnutie pasov je rada" nezmyselnych nariadeni a povinnosti"

0/0
24.7.2015 17:52

J10i98r11i 11D26o67b69r28ý 9848319583

Omyl. Ani by me nenapadlo, jezdit nepripoutany. Ale nedelam to kvuli predpislu, ale kvuli bezpecnosti.

Nesmylne narizeni je naproti tomu vydavani "licenci" na provozovani xyz ve jmenu regulace, krome specielnich pripadu. Napriklad licence na sluzby v radiovem pasmu ma smysl, naproti tomu licence na prodej na prazske naplavce (viz kauza "piratskych" prodejcu, stacilo by vybirat "kotevni" poplatek za vyuziti zazemi = napriklad hajzliku) nebo taxy je jen vypalne. U taxi nebo jine prepravy by stacil seznam povinnosti, napriklad pojisteni, STK atd.

+1/0
24.7.2015 20:00

P12a66v45e72l 67S63o71b16o62t14k86a 5570134

Podobná hromadná akce proběhla před časem u pojišťovacích zprostředkovatelů aj., kdy byla nařízena Ministerstvem Financí kontrola a dodanění několika tisíc lidí.

0/0
23.7.2015 13:55

M37a78r67e63k 57H77r72u22b28y 6467312721408

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

M32a80r45e53k 30H91r78u51b21y 6257692541848

Tahle služba ale není stejná - je to podobné, jako oslaři bojkotovali taxikáře ;-). Pokrok prostě nelze zastavit.

0/0
23.7.2015 16:47

P95a59v25e83l 18S23o50b97o72t47k98a 5160694

Ano, pokrok nelze zastavit, a tak nejdříve přišel Kašpar s letadlem, a pak až vznikl Úřad pro civilní letectví, protože se zjistilo, že když se létání nechá volný průběh tak to bude znamenat hromady mrtvých.

A tejně tak pravidla silničního provozu, podnikání se zbraněmi, taxislužby, kosmetické péče,... lidé si vymysleli stát proto, že ho k něčemu potřebovali, a kdyby stát a regulace neměly smysl, trh by je dávno sprovodil ze světa a nahradil něčím efektivnějším.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

F17i57l46i82p 29Š24v10e36h40l89a 1696193838937

Prohlasit je nelegalnimi je podle meho nazoru nespravne. Je to jine podnikani.

+1/0
23.7.2015 19:17

J77i60r26i 63D97o18b72r80ý 9228969443

Licence je jen jina forma vypalneho. K cemu to je? ale chapu, ze ti co zaplati zavidi tem, co zaplatit nemusi.

Cejchovany taxametr? To je dobre jen pro iluzi. Pokud jste v Praze cizinec, ani vam neprijde divne, ze z Narodni tridy na Vaclavak se jede pres Dejvice a Cerny most. K nicemu. Uber vam naproti tomu presne rekne jak je to daleko, kolik to bude stat a to vse predem. V cem je tedy pro zakaznika nebo stat jakozto spravce dani lepsi taxametr?

Kontrola ruznych uradu je dobra k cemu? Staci stanovit pravidla a trestat poruseni. Ale dalsi a dalsi pravidla vymahatelnosti prava nepomahaji, viz praxe.

Jsem take pro rovne podminky pro vsechny, ale to s nejakou "licenci" neni mozne. Uz sama ta "licence" je nerovnosti.

0/0
23.7.2015 23:28

T38o17m31a41s 59N42e45m47e59t83h 6300143

Pocet aut v centru mesta, je jedine male plus, proc je to regulovane.

0/0
27.7.2015 1:38

L38a94d55i54s57l64a69v 54L74a33k29e71r 2463569835116

Pan Cihla zde ukazuje omezenost ouředního myšlení. Jeho "argumenty" ukazují jen nesmyslnost celého současného systému, který nemá žádný rozumný ani ekonomický základ.

Argument první: "U taxi musíte mít licenci".

Nikoliv, nemusíte. Licenci si vymyslel stát pro sebe, aby omezoval a zakazoval. Aby uměle reguloval počty taxikářů. Nevymýtil ovšem hromadné okrádání zákazníků pomocí různých "turbo" spínačů, které generují tolik impulsů kolik si nastavíte. Takže k čemu jsou ty licence dobré zákazníkům? K ničemu. Město sice licence rozdává, ale neumí vynutit poctivost taxikářů. Takže jako obvykle stát bere peníze za nic.

Argument druhý: "Schválený a cejchovaný taxametr".

Tomu jsem se smál tak, že jsem spadl se židle. Viz nedávný článek o tom, že většina taxikářů používá "turbo", nebo nedávají účtenky, nebo obojí. Pokud toto označujete za argument, pak jste klaun. Normální by bylo platit prostě stejnou částku z místa A do místa B, bez ohledu na to, kudy Vás taxikář vezl. V tom okamžiku nepotřebujete žádný taxametr a taxikář Vás nemůže okrást, protože si na mobilu předem najdete přesnou cenu přepravy.  Jo, přesně tak to dělá Uber, že????

Argument třetí: "nelegální konkurence může mít nižší ceny".

No a??? Však právě o to jde! Kdybych měl brát Váš argument vážně, pak bych se z Prahy do Brna musel vypravit na poštovním dostavníku, taženém čtyřmi koňmi, protože nelegální a levnější železniční a autobusová doprava by byly zakázány dekretem Jeho Císařské Výsosti.

Škubete se cukáte, ale to jsou jen předsmrtné křeče neschopného systému, který si nedovede připustit, že to jde dělat jinak - levněji a pro zákzníka mnohem pohodlněji.

0/0
9.8.2015 18:27

P96a95v36e45l 49S48o90b16o77t93k80a 5560334

V některých státech USA je dokonce trestný autostop - protože na tak velkém území jako jsou USA není možné nijak zajistit bezpeží stopařů (a ani řidičú) a ztráceli se jim lidi (tedy - ne že by se neztráceli dál, ale autostop je jedním z nejrizikovějších míst, kdy nevíte na koho narazíte a hlavně kolik ve v té dodávce.... ve skutečnosti schovaných lidí stejně jako kolik lidí je schovaných v příkopě).

Proto také licence a přísné podmínky pro Taxi a jiné dopravce (a viz např, Indie kde dokonce jezdí i falešné autobusy zaměřené na únosy a okrádání lidí).

Uber je z tohohle pohledu dost cestou zpět, a nedávám mu moc čancí - do první masové vraždy nebo série únosů které média rozmáznou jak je v USA zvykem a celý Uber a podobné nelicencované služby skončí.

+1/−8
23.7.2015 12:33

D70a34n19i57e56l 87S68c51h63n25i25t52z51e68r 5141874591946

už to nešnupejte ;-)

0/0
23.7.2015 23:49

D12a58v44i49d 63M57a84t64e88j13u 2484751620835

Hezkypekne Uber! ;-)

+2/0
23.7.2015 12:16

M22a30r13e98k 19G24a89j67d25a 4593434806202

Mohli to povolit jen s nějakou inovativní nebo ekologickou podmínkou, třeba že by auta pro UBER byly jen elektromobily. Alespoň by škodliviny nebyly ve městech ale u elektráren.

0/−4
23.7.2015 11:54
Foto

P91e96t78r 85Š27r28a98i77e97r 9883302692607

No boj proti Uberu a jemu podobným je v delším časovém horizontu podobný, jako boj za zachování jiných cechovních výsad, nad kterými bychom dnes kroutili hlavou ale ještě historicky nedávno byly zcela samozřejmé...:-P jinak ovšem, pokud se "uberařením" někdo živí, má platit daně, o tom žádná...;-)

+18/0
23.7.2015 11:50

M71a90r97e64k 12H86r61u41b40y 6307642151788

Řidič Uberu dostává výplatu od Uberu, takze jednoduché, snadno dohledatelné. Akorát nepotřebuje taxametr, což taxikářům vadí - turbo je mocné lákadlo ;-)

0/0
23.7.2015 16:50

P44a14v44e43l 84S16m82o46l92k67a 8208275316567

!!!!!!A všimli jste si, jak média ze dne na den přestala psát o (i)migrantech a o zvěrstvech páchaných Islámským státem na civilním obyvatelstvu, o tom jak (i)migranti řádí v Itálii, Francii či Německu? Už týden ani jeden článek! Proč asi? kdopak asi novinářům zakazuje na tohle téma psát?!!!!!!

+5/−4
23.7.2015 11:30

M63i15c23h41a82l 38D57o52l98e69ž59e56l 7550287786606

proboha smazte toho blazna, diky

+7/0
23.7.2015 11:33

J76i23r80i 48D82o94b43r63ý 9148239863

NY ma vubec specifickou taxisluzbu. Nove licence se vydavaji pouze vzacne a pokud mestska kasa potrebuje zalepit. Takze zpusob jak ziskat licenci je pouze zdedit nebou koupit (cena prektocila 1 mil USD). Licence je na vuz, takze tem musi jezdit prakticky neustale. Funguje to tak, ze za cenu cca 100USD si ridic pujci auto od garaze ktera ma auta s linenci na pul dne. Ale aby si vydelal alespon na najem, musi jezdit alespon pres jednu spicku. Ranni nebo vecerni. Takze se strida kolem 5 hodiny. Rano to nevadi, ale odpoledne v 5 je diky stridani problem najit volne taxi.

Proste ukazkovy pripad proc je regulace na 2 veci. Ale je to dusledek hospodarske krize, kdy tehdy mnoho lidi bez prace zkouselo taxikarit a konkurence neumoznovala neco vydelat. Takze prijaly opatreni, kdy licenci bylo mozno vratit, ale ne ziskat a to plati dodnes. Pokles se zastavil nekde na 13tis (pokud si pamatuji dobre) a nove licence se vydavaji vyjmecne (jinak by protestovali ti co uz ji maji koupenou za zmineny milion, klesla by jim cena "investice").

System uplne naprd. Regulace je jen prevleceny nazev pro vypalne a ti co vypalne zaplatily se celkem pochopitelne neraduji z tech, co vypalne platit nemuseji/nechteji. Fujtalbl.

+22/0
23.7.2015 10:53
Foto

P23e77t33r 86Š46r80a39i97e36r 9263882812757

Až na ten pravopis souhlas... ale možná v NY žijete...?;-)

0/0
23.7.2015 11:52

J30i91r14i 73D82o37b60r63ý 9678429893

Ne neziju, jen jsou koukal na dokument jak NY taxi funguje. Samochvala az na pudu a me se jezily chlupy na zadech hnusem. Je to ve jmenu "dobra" zavedene vypalne. Jako od mafie, ale podle zakonu.

0/0
23.7.2015 12:05

T95o46m81a72s 68N70e59m36e68t50h 6430733

Mene aut v centru Vam asi nic nerika. ... ale to nikomu. UZ takhle je v centru prehnane  aut, a taxikari jezdi jak blazni.

0/0
27.7.2015 1:41

P75e81t22r 74N25i30v52n43i86c41k14ý 3282904895687

Toto je krásná ukázka, jak se stát přes všemožné (a často i zbytečné) regulace snaží zákony a nařízeními občanům vnutit horší služby za vyšší ceny.

To ale z principu nemůže vydržet dlouho. Levnější, efektivnější a kvalitnější služba si cestu najde. Stát bude stejně donucen akceptovat technologický pokrok. Ano chvíli to trvá (aktuální lobby se drží koryt zuby nehty), ale nakonec starý, neefektivní systém padne.

+14/−1
23.7.2015 10:46

A79l75e62x33a55n45d42r 90K10o98s65t39k64a 8662618226344

V nejhorším vznikne něco jako uber underground, sdružující řidiče a cestující naprosto neoficiálně, a tudíž nezakázatelný.

+3/0
23.7.2015 11:03

J85i28ř38í 91T70e62p45r 4427250975135

Mě nevadí, když profi taxikáři s licencí používají Uber (to je ta jedna verze), ale vytáčí mě ta druhá verze (myslím že se jmenuje Uber Pop), která vytváří "nelicencovaný taxík" který podráží ceny těm, co musejí platit za licence, školení, pojištění a pod.

Až stane průser u "popíka" (nehoda, zranění,....) jsem pak zvědav jak se bude cestující divit jak ostrouhá.

+2/−3
23.7.2015 10:45

P64e42t62r 81N77i12v78n60i16c27k87ý 3372434905227

Já to vidím jako riziko cestujícího, když využije Pop. Chce ušetřit a za to podstupuje riziko. Může se pak svých náhrad domáhat u soudu. Aspoň uvidíme, jak budou soudy rozhodovat.

Já taxi využívám jen velmi zřídka (nikdy v ČR), takže mě to moc nezajímá, ale určitě to má Uber nějak podchyceno ve svých pravidlech.

+8/0
23.7.2015 10:50

J75a58k90u87b 76Š34a28f78a42n72d60a 7765197231271

Proč vás to vytáčí? Je to stejné, jako když si jdete koupit tričko. Buď ho koupíte u vietnamců za pár korun kdy vietnamec neplatí žádné značkové obchody, reklamy, právníky... nebo jdete do značkového obchodu a vše zaplatíte. Je to jen na vás.

Samozřejmě předpokládám, že i POP platí daně.

0/0
23.7.2015 12:44
Foto

F89i40l47i38p 36Š67v45e83h60l62a 1876113168177

Ridic taxiku ma opravneni nabirat zakazniky z ulice, tim se od vsech tech sluzeb co vyzaduji uzavreni smlouvy jinou cestou lisi. Ale zakaznik nabrany z ulice dostane nejdrazsi sazbu - cimz tuto svou vyhodu taxikari nici... radeji si stezuji a lobbuji

+12/0
23.7.2015 10:33

M96a89r94t11i58n 85M85a51t37ý31s77e45k 6628301196270

V Praze dostane cenu stanovenou magistrátem v roce 2007. Cenu, která se od té doby nehnula.

0/0
23.7.2015 12:17
Foto

F34i68l46i88p 36Š57v89e14h63l53a 1406733408347

Minil sem, ze taxik da lepsi cenu nekomu kdo si ho objedna pres mobil nez nekomu kdo na nej mavne.

0/0
23.7.2015 13:46

M87a32r21t71i44n 82M65a75t60ý37s40e48k 6128261606890

Jistě. Protože mávnutí je dílem náhody. Náhodou jste tam vy, náhodou řidič. Kdežto objednávání na dispečinku nebo pomocí aplikace je Vaše volba. Vaše volba se odvíjí od spokojenosti. Dnes vesměs není jak konkurovat. Auta jsou vesměs pěkná, je jich dost, tedy dojezdy jsou  nízké, tak se konkuruje cenou. Dispečinky a aplikace tlačí cenu dolu a řidič pak sedí ve voze 16 hodi denně aby si něco vydělal :-/

0/0
23.7.2015 13:59
Foto

F14i24l74i43p 37Š29v64e27h79l49a 1106903468147

No prave - a kdyby proste to co ostatni nemohou - bylo nejvyhodnejsi - tak by to byl duvod delat taxikare.

0/0
23.7.2015 19:17

V55á21c21l12a42v 55H33o90s85c36h 8606588172191

ja jezdim uz leta spolujizdou Pha - SK, odvoz az pred branu, prestavka kdy potrebuju, levneji a mnohem rychleji nez vlak, nebo bus. Ridic si alespon castecne pokryje svuj benzin/naftu, nemusi vozit drahy vzduch, kdyz sam jede za rodinou do toho sameho mesta, co ja... Vlastnit auto se vubec nevyplati, dokud neni soucasti nejakeho vydelecneho/naklady na provoz kryjiciho programu.

+5/−2
23.7.2015 10:19

P57e87t54r 72N53i73v48n25i98c95k96ý 3682674935907

"Vlastnit auto se vubec nevyplati" Jde o to jak počítáš to "nevyplatí"? Pro nepodnikatele auto není investistice, aby se "vyplatilo", ale obyčejná spotřeba, která šetří čas a dělá život pohodlnějším. A samozřejmě, každá sranda něco stojí.

+10/0
23.7.2015 10:42

R93a82d73i39m 55P80a28v37l10i82c14e66k 1230388481814

Jenze spousta lidi to auto opravdu nepotrebuje. Kolega si to jednou propocital a vyslo mu, ze kdyby vsechno jezdil taxikem tak jeste uspori.

0/−2
23.7.2015 10:50

P78e21t55r 68N91i94v36n47i71c65k40ý 3222244145737

No a? Kolik věcí, které lidé nepotřebují, se jim válí doma? Člověk si nepořizuje jen věci, které "nutně potřebuje".

+6/0
23.7.2015 11:04

R86a39d10i90m 53P86a28v61l37i38c60e53k 1890488161354

Me to normalni neprijde. Proc si lide kupuji 4+1 kdyz nemaji zadne deti? Lyze, kdyz se jednou za sezonu daji pujcit? Ano, maji na to, tak proc by si to nekoupili, ze?

0/0
23.7.2015 12:06

M86a60r24e28k 56M22a34l98ý 1982558361660

Někdo prostě má rád kolem sebe prostor, no... :-) Taky jsme s manželkou sami a máme k dispozici obytnou plochu větší než většina 4+1. A taky mám vlastní prkno, i když se na svah dostanu 1-2 krát za zimu. Nechci si půjčovat. Jiné priority, které chápat nemusíte, ale je to tak.

0/0
23.7.2015 12:34

P89a50v16e22l 94N18o27v37á23k 7461946949593

Tak to aby vznikla nějaka komise co bude rozhodovat o tom jestli si mužů koupit lyže nebo se mi vyplati si je pujcit...

0/0
23.7.2015 13:41

J59i27ř39í 41K50o45c97u64r39e53k 6605984855268

A pak jsou lidi, kteří nemusí mít všechno. Nutit jim něco, protože to mají ostatní je stejný nesmysl jako zakazovat to, co má jen sem tam někdo. Saxofon třeba.

0/0
23.7.2015 12:10

R74a14d10i91m 96P59a61v70l86i32c47e57k 1800308781224

Ja nikomu nic nenutim ani neprikazuji.

0/0
23.7.2015 13:54

M49a65r28e67k 96M93a94l66ý 1582208371110

To musí jezdit hodně málo a mít vysoké fixní náklady a rychlou ztrátu hodnoty, jinak to není možné. Nebo máte u vás extrémně levné taxíky. Já si vedu pečlivou evidenci nákladů na auto (všechny náklady, nejen PM) a i s předpokládanou ztrátou hodnoty auta mi vychází náklady na 5 KČ na km.

+3/0
23.7.2015 11:09

R59a96d55i23m 19P91a52v33l22i54c97e45k 1970878391174

Ma nejake audi a jednou za cas jede k rodicum 30 km na venkov. A nezije v CR. Pokud tam jede jednou za mesic, tak bych tomu i veril, ze se to nevyplati. Ale mozna mate pravdu vy.

0/0
23.7.2015 12:10

M93a91r64e77k 85M27a13l94ý 1802288281790

Tak pokud jede párkrát do roka 30km, to najede ročně kolik...max. 3.000 km? To pak stačí, aby náklady na auto za rok byly 75.000 KČ a je na 25 KČ na km, což je cena taxíku. A u dražšího (a nového) auta to není problém, když se spočítá jenom PHM, pojistka a amortizace. Takže je to v pohodě možné, to se pak auto nevyplatí.

0/0
23.7.2015 12:37

J19a42k42u85b 31Š59a20f89a75n33d48a 7875777551101

Tak pokud nebydlí v ČR...

Třeba v SIN jsou náklady na auto tak vysoké a taxíky tak levné že se vám auto nevyplatí ani při mnohem větším nájezdu.

0/0
23.7.2015 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.