Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tragická nehoda může paradoxně zrychlit železnici. Díky nadjezdům

Srážka pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce může zásadně proměnit českou železnici. Kvůli tragické nehodě znovu ožívají hlasy na zrušení přejezdů na hlavních koridorech. Nahradit by je měly nadjezdy, což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a76n 70F16r39i94d82r56i74c15h 6285948649113

Je naivní se domnívat, že to vyřeší nějaké důraznější proškolování v autoškole, že na červenou se stojí. Milion lidí tam bude stát a pak jeden pojede a už to je důvod proč ten nadjezd stavět. Jednoznačně jsem pro.  + takový koridor musí být ve městě obehnanej plotem jako to maj v japonsku tak, aby si sousedi nezkracovali cestu do hospody přes koleje. Pak, a pouze pak může vak uhánět 200 až do stanice, tak jak to je jinde, kde jsou ty rychlosti mnohem vyšší.

0/0
12.8.2015 21:17

M60a47r80t98i35n 82R22u12z28i34c92k34a 1922698596297

...což by umožnilo zvýšit i přepravní rychlost na maximálních 200 kilometrů v hodině...

No to nemi tak uplne pravda...

0/0
9.8.2015 10:34
Foto

M34i93l98o87š 12Z83i31k94m83u19n59d 7665239949250

To je daň za draze zpoplatněné dálnice. Nákladní i autobusová doprava na nátlak přepravců musí řidiči volit levnější trasy. To nikdo nechce přiznat. Pak se jezdí městy a okresními silnicemi. Co je asi levnější? Raději rozbijeme vše. Proč zboží jelo po silnici a ne železnicí? Srážka je jen důsledek přepravní politiky v ČR.!!

0/0
26.7.2015 18:30

T77o31m46á94š 21S65l29o57u42k88a 3841745520806

noo to je tak, když se nerespektují předpisy. motoristé jsou hrozně bezohlední jako když přednost má autobus, ale ne chytrák za volantem prostě musí mít přednost. ale ty mimoúrovňové přejezdy jsou nutné, pořád ta doprava je strašně pomalá.

+2/0
24.7.2015 16:18

P46e70t89r 86N24o85v92á11k 3643226584634

Co takhle zrušit auta, když ohrožují vlaky??

;-D

Taky úvaha, když vidím tu diskuzi....

+2/0
24.7.2015 14:55

R58o13m51a73n 62J44e14s38c76h55k71e 9328645177675

Zrušte postele. Tam umírá nejvíce lidí.

+2/0
24.7.2015 16:44

P74e51t54r 23N98o56v52á12k 3713876764364

Já bych to zhrnul jednou větou a řešení nestojí ani 1 Kč.

Nebuďmě dementi a uvědomme si, že se na červenou stojí !!

+9/0
24.7.2015 14:52

M79i38c83h30a80l 82P62a12v69l53á90t 9243313394479

Drtiva vetsina ridicu to respektuje. Ale pak se najde debil, co na to kasle, a protoze je uplne vymasteny, tak z toho prejezdu ani neodjede. Jak chcete garantovat, ze k zadnemu ceskemu prejezdu nikdy neprijede autem takovy idiot? :o(

+4/0
24.7.2015 16:49

R52i68c24h27a63r59d 77L34e35s22k66l45ý 6638115607487

Proto se tomu, co se stalo říká nehoda. Těm se dá předcházet, ale zabránit ne.

0/0
12.8.2015 15:52

A12l73e66n76a 57K48ř71e51h50o81t54o65v15á 8977632974760

Teď mě zabijete - ale já si myslím, že stačí dodržovat regule. Co má kdo co dělat na přejezdu, když mu bliká červená...

Stačí dodržovat předpisy a nemusí být žádné nadjezdy, dokonce ani závory... stačí světelné upozornění.

Takhle jednou začneme kdekterou křižovatku dělat víceúrovňovou, protože paka nedodržující předpisy, budou lítat na červenou...?

+2/−2
24.7.2015 14:26

R26o14m59a12n 72J59e71s30c60h58k93e 9688255267485

Ono to má vadu na kráse. Jdete k vlaku. Je tam červená. Jiná cesta není.

Čekáte více než 5 minut - třeba 10 minut. Další vlak Vám jede za hodinu.

Na hlavní trati měli být nadchody a podchody. Na to ODS v roce 1996 zapomněli při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová. Na nádraží v Rájci - Jestřebí přejeli od té doby 18 lidí. Dnes je tam provoz třeba 4-5 vlaků za sebou.

Někde se stala chyba ?

+1/−1
24.7.2015 16:47

J67a91n 51J22e57m72e69l93k30a 1525750

A jak rychle se tam jezdi?

0/0
24.7.2015 18:57

R23o77m33a68n 30J24e13s46c86h84k55e 9888985117175

Teď 120, Pendolino jelo 140 a přejelo neslyšícího pomalého důchodce.

0/0
24.7.2015 19:08

A15n37d87r22e56j 81O66l37e26k46s15a 3215851297531

Tatatata..... jste mrtvá? Stačí pohlédnout do statistiky. Stačí si uvědomit, že auto se řidičákem nestartuje, stačí jednou zažít ten masakr, co se stát neměl, protože přece "stačí".

0/0
24.7.2015 21:00

O43t64a 80J30e82l58í51n36e88k 8731538210795

V tomto má pravdu ministr a nadjezdy či podjezdy by se měly stavět všude, kde je to technicky možné (měly se vystavět už při budování koridoru), protože jakýkoliv přejezd je bezpečnostní riziko pro auta i vlaky R^

+4/0
24.7.2015 13:44

R61a82d46o62s22l56a64v 64K65l42a39u29d40a 5214958524822

Technicky možné je to úplně všude.

+1/0
24.7.2015 13:47

P19e91t60r 66N40o22v33á28k 3793346554844

Co takhle dodržovat pravidlo, že na červenou se nejezdí !! Jó začněme u sebe a nehledejme řešení které eliminuje blby, to stejně neexistuje!

+2/−1
24.7.2015 14:54

Š60t33e82f38a54n 57F64r63i68č57a 7732718873786

Klíčová je prevence. Svou nehodu má za sebou prakticky téměř každý přejezd. I kdyby měl být zachráněn jediný lidský život, tak ty nadjezdy za to stojí. A to si dovolím tvrdit, že existuje mnoho přejezdů, kde budou zachráněny desítky životů.

+2/0
24.7.2015 22:19

F98i47l89i63p 27T40ř40e46b89a 6433280288936

Já nějak nechápu, když se rekonstruují železniční koridory za miliardy, proč se prostě nevybagruje koryto o pět metrů hlubší, a neudělá se celý úsek koridoru pod úrovní okolní zástavby. Pak se tam dá (relativně, oproti současnému stavu) snadno postavit most, a nemuseli by se řešit telátka na přejezdech. A o moc dražší, než nové Pendolino by to také nebylo.

0/0
24.7.2015 13:14

J51i33ř38í 92P75a40u18l 3806815167452

Že by peníze ? I ten nadpis článku je také dost naivní. Ano, teď je to díky nehodě aktuální téma, ale časem ho překryjou jiné témata, ale hlavně to narazí na omezené finanční zdroje.

0/−1
24.7.2015 13:18

R12a65d48o86s29l50a43v 85K93l51a42u34d79a 5884698384532

Když už něco dělám, tak pokud možno pořádně. Tohle je investice za min. 50 let... Takhle si za pět let vzpomenou že zvýší rychlost na 180 a stejně tam nadjezd vybudujou.

+1/0
24.7.2015 13:40

J30i85ř92í 93P35a38u70l 3216445297792

Jistě, např. dálnici u Ostravy.

0/0
24.7.2015 15:00

A95n56t69o28n65í83n 27K24a74t91z59e69r 8922843416980

Finanční zdroje jsou pořád,jen né v těch správných kapsách!!!A to je celý kámen úrazu v této zemi!!![>-]!!

0/0
25.7.2015 10:47

R98o89m13a23n 85J69e79s36c60h29k52e 9178405197255

Máte pravdu v roce 1953 komunisté otevřeli nově postavenou trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude byly podjezdy a nadjezdy. Jediný zůstal v Tišnově. I na malých zastávkách. ODS v roce 1996 při stavbě koridoru Brno - Česká Třebová se na to vykašlali. Úzké peróny a chybějící podchody a nadchody. Na nádraží Rájec - Jestřebí od té doby přejeli 18 lidí.

+1/−1
24.7.2015 16:51

P18a16v24e16l 97F94o72r16t 9230153521234

Jdi uz s timhle prispevkem do pr...., tapetujes to do kazde diskuse a zeleznici:-P

+1/0
26.7.2015 6:51

R78o38m36a32n 11J50e95s71c21h53k25e 9668195867895

Až bude tento stát fungovat normálně, tak tam klidně půjdu. Problémy se neřeší.

0/0
27.7.2015 15:37

R90o14m64a74n 16J43e81s43c60h85k69e 9358105147275

Je  vidět . že výška nivelity trati Vám nic neříká.Naši předci zvedli trati kde to šlo o 5 metrů nad terén kvůli vodě. Ale ty podchody tam mohli při stavbě koridoru postavit. Například na naší trai Brno - Česká Třebová. Stavělo se za pana profesora Klause. Vyhrává ten nejlevnější a také malá domů. To jsou ty soutěže, ať máme také práci ještě příště až to budeme opravovat.

0/0
26.7.2015 6:29

J96a98r80o27s66l56a32v 92K29a16d88l23e53c 5951619972491

;-D;-D;-D

0/0
24.7.2015 10:47

R87a17d82o24s18l50a77v 16G45a56b91r71h24e79l69í70k 9165360289667

160 nebo 200, to už je jedno. Při takových rychlostech by tam křížení neměly být. Na dálnici je 130 a nikoho by tam nenapadlo dát křižovatku se semaforem.

+9/0
24.7.2015 9:27

M38a68r33t44i81n 70R54u10z53i67c89k63a 1342718856227

no, ale stopku a trojuhelniky ano, ... sice se za komunistu jezdilo 110 max a vrakama, ale znacka dej prednost v jizde, byla dobrej masakr...

0/−1
24.7.2015 23:20

R95o44m81a89n 40J48e59s21c75h10k57e 9908195537815

Jezdilo se rychleji - oficiálně 120 až 130 km.

0/0
26.7.2015 6:31

P89a35v79e81l 59M48a59t78o36u78š32e15k 5900877128174

Tady zase někdo vypustil nějaký blud, kterého se každý druhý chytí. Zřejmě i pan ministr. Že prý odstraněním přejezdů bude možné zvýšit rychlost vlaků na 200 km/h, tedy že to dnes nejde právě kvůli přejezdům. Co je to zase za nesmysl? Žádná rekonstrukce tratě u nás zatím nebyla projektována na rychlost vyšší než 160 km/h, a to ještě jen v několika málo úsecích, jinak spíš na 120 až 140 km/h (úseky kolem Blanska s rychlostí podstatně nižší, byť po rozsáhlé rekonstrukci, raději ani nepřipomínám). S tím samozřejmě souviselo i ponechání některých přejezdů, zatímco některé byly zrušeny a nahrazeny nadjezdy. Samozřejmě, že se zase po česku šetřilo na nepravém místě, ale o zvýšení rychlosti na víc než 160 km/h se reálně neuvažovalo, takže ty přejezdy nebyly tak velkou překážkou. Na podobných tratích jsou i v cizině. Na rychlost 200 km/h musí být vyprojektována celá trať včetně zabezpečovacího zařízení, zrušit přejezdy opravdu ani zdaleka nestačí. Jestli si někdo myslí, že by se mohlo začít jezdit rychlostí 200 km/h po stávajících koridorech, tak se, až na pár ojedinělých úseků, mýlí. Jen mezi Prahou a Kolínem by se musely kompletně přestavět a zřejmě i přemístit nebo zrušit přinejmenším stanice Úvaly (kde t. č. vrcholí rekonstrukce na rychlost 160 km/h) a Poříčany a napřímit úseky Český Brod - Poříčany a Velim - Kolín (tam by to bylo vzhledem k trasování kolínskou zástavbou obzvlášť zajímavé). Jinými slovy: i tento v podstatě rovinatý a přímý úsek by se musel z velké části přetrasovat a přinejmenším do Českého Brodu rozšířit o další kolej pro příměstskou dopravu V té souvislosti by se musela kompletně přestavět i stanice Český Brod, rovněž nedávno rekonstruovaná. V tom objemu prací by bylo vybudování pár nových nadjezdů opravdu zanedbatelné.

+3/−1
24.7.2015 9:05

J89a18n 83J58e19m90e45l75k97a 1295720

Na druhou stranu Pendolíno velkou část zatáček projede 150 160. A rovné úseky na mnoha místech jsou (ne zrovna u Prahy). Nemělo by problém trochu zrychlit na 180, 190 a mít konkurenční výhodu.

0/0
24.7.2015 9:45

P33a16v70e96l 18M44a24t17o73u97š91e13k 5610577838124

Tak mi ty úseky mezi Prahou a Ostravou, kde by mohlo jezdit pendolino 180 nebo 190 km/h, vyjmenujte. Je jich minimum. Fyzikální zákony platí i pro pendolino. Mezi Prahou a Ostravou je jen minimum úseků, po nichž se dát jet 160 km/h, natož pak 190 km/h. Když už nějaký je, je v jeho polovině půl roku pomalá jízda kvůli stavu tratě. Taky je dobré si všimnout, jak dlouho vlak na rychlost 160 km/h zrychluje (myslím za běžného provozu, ne při trakčních zkouškách).

+1/0
24.7.2015 9:59

J63i60r25k53a 29D86v97o49ř11á11k 4685330793438

Jde o dva, max. tři ani ne čtyřicetikilometrové úseky. Celkový ušetřený čas je jen několik minut.

+1/0
24.7.2015 10:32

P43a16v60e28l 85M55a30t18o35u96š55e73k 5930427918254

Několik potenciálních přímých úseků by se určitě našlo, ale jednak jsou krátké a jednak zrovna na nich není zapotřebí pendolina (reakce na  příspěvek p. Jemelky). Další věc ale je, zda mají návěstní systém na rychlost 200 km/h, s ohledem na zábrzdnou vzdálenost. Nechci se hádat, ale myslím, že nemají. Taky by byl dost velký problém jezdit 200 km/h na tratích se silnou nákladní, příměstskou a regionální dopravou (za regionální vlaky považuji i klasické rychlíky). Je to problém i dnes, když se jezdí maximálně většinou 120 až 140 km/h. Důsledkem jsou častá zpoždění. Zřejmě by to vyžadovalo zvýšit počty kolejí, některé stanice rekonstruovat, aby si vlaky nekřížily cestu (typickou prasárnou je Kolín, ale i každá stanice, v níž končí a začínají příměstské vlaky (např. Úvaly, Český Brod atd.). Myslím, že na to, aby se na našich tratích jezdilo standardně a smysluplně rychlostí 200 km/h, si budeme muset ještě hodně dlouho počkat. Spíš se toho současné generace ani nedožijí. Přejezdy na tom budou mít minimální vinu.

0/0
24.7.2015 11:00

J80a95n 61J17e42m22e46l14k28a 1135280

Přerov Olomouc, Několik úseků Olomouc Zábřeh. Choceň Pardubice, Kolín Pečky. Kdyby se něco tehdy trochu přetrasovalo.. Moderní vlak zrychluje cca 1,5 km/h za sekundu. Tedy za 14s by měl být na 180.

9 km úsek jede 3 minuty.

0/0
24.7.2015 10:47

P71a56v17e43l 54M83a93t63o57u96š11e39k 5970567438524

To je právě to kdyby. A jsme v podstatě u toho, co jsem psal výše. Nechci nikomu brát iluze, ale když vidím, jak se, s prominutím, serou s Úvaly, přes které se za velkých ovací začne možná letos na podzim jezdit 160 km/h, tak si vůbec nedovedu představit, jak by se zdejší tratě přizpůsobily rychlosti 200 km/h tak, aby taková rychlost měla opodstatnění jiné než reklamní. I těch 160 leckde je a bude na hraně.

0/0
24.7.2015 11:08

J89a56n 73J22e13m17e19l84k87a 1365280

To je pravda. Ale tak je to zlepšení ty Úvaly. Sice lepší varianta by byla, kdyby začli s "VRT" podel dálnice a napojili to u Poříčan - byl by souvislý rovný úsek.

0/0
24.7.2015 11:50

V36o10j92t24ě24c66h 51R11o45u78b88a22l 9290203482373

Pane Matoušku, mohl byste nám sdělit, v čem spočívá to vaše "sraní" s Úvalami?

0/0
26.7.2015 7:24

R66o82m94a31n 18J85e78s92c23h71k39e 9158685497975

Choceň - Pardubice. Olomouc - Zábřeh,  Brno - Břeclav. Pouze není zabezpečení. Fyzicky je to možné.

0/0
24.7.2015 16:53

K57a65r56e75l 37V57a13c85h25u40t 9153412169203

Budou se teď MNOŽIT případy prorážení závor? ... Já myslím, že ano... :-/

0/0
24.7.2015 8:56

S67v61a92t91o67p80l27u15k 41S95i27l23n24ý 4312106949228

Kdyby všude dělali jen polozávory, tak k žádnému prorážení docházet nemusí a nikde by nikdo neuvízl.

0/0
24.7.2015 9:02

J95a76n 39D89r63á62b62e72k 6988197798190

nikde by nikdo neuvázal, kdyby na červenou zůstal stát!

+6/0
24.7.2015 9:09

K15a77r80e47l 85V13a14c77h21u75t 9803262409603

A kdyby se všude vrátili ke stredověkým pranýřům a k tělesným trestům, tak by možná brzo nebyly nutné ani ty polozávory!  ;-D ... nejhorší pro životy lidí v moderní době je pocit beztrestnosti, který darebáky tak motivuje! :-/

+1/0
24.7.2015 9:12

J25i78r19k43a 88D64v25o45ř91á44k 4395800763968

Polozávory ti fiškusové prokličkovávají i když jsou zatažené. Mezi přejezdem s polozávorama a jen se světlama velký rozdíl nebude.

+3/0
24.7.2015 10:33

J40a38n 94F81r18o34l31í90k 6496420765444

Pořád lepší prorazit pár lehkých latěk než zlividovat osádku vlaku a cestující.

+1/0
24.7.2015 11:36

S96v90a44t83o10p58l72u33k 11S47i93l89n74ý 4902546899418

Na řadě míst ani není možnost nadjezd postavit, protože trať vede zástavbou."

Jistě. Zato tam ale lze vybudovat podjezd. Viz Praha Uhříněves.

0/0
24.7.2015 8:55

K87a12r55e32l 36V79a79c47h85u44t 9313352929873

Podjezd = PAST v případě průtrže mračen... :-(

0/0
24.7.2015 8:57

P68e11t21r 29S28t54r57n59a39d 5325133724396

ani podjezdem si nejsem úplně jist. ono to vyžaduje určitě zpevnění a v případě okolní zástavby v celku problém. a ve středočeském kraji, kde je poměrně rovina, nemalé zemní práce všude okolo.

0/0
24.7.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.