Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf České spořitelny: Digitální revoluce bude hluboká a přijde rychle

Pavel Kysilka, který šéfuje České spořitelně, se jezdí inspirovat do amerického Silicon Valley. A získal tam představu o vlivu digitální revoluce na bankovnictví. „Banka by si měla zaplatit mobilního génia, a ten by tam měl být druhým nejlépe placeným člověkem,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a49r64e40k 15D55e73m63č53á93k 9875144906405

Nevěřím, že P2P půjčky nahradí klasické banky, to už bych si spíš vsadil na to, že kvůli regulaci přestane do 5 let fungovat Uber i Airbnb. Pak celá tahle bublina splaskne. Velké věci bych čekal spíš v oblasti nano vláken než v oblasti IT, je to vidět i na technických vychytávkách - chytré brýle nikdo nechce, o chytré hodinky se taky nikdo nepopral, prodeje tabletů i počítačů jdou dolů (prodlužuje se jejich morální životnost, protože není co nového nabídnout) a co se týče telefonů, tak už dlouho nikdo nepředvedl nic výrazně inovativního, z čeho bych si sednul na zadek (poslední výrazný "wow efekt" měl iPhone 4). Zpátky k bankovnictví - to, co ČS nakonec zlomí vaz, budou banky typu Fio, Airbank a spol, určitě ne nějaké P2P webové projekty.

0/0
2.8.2015 22:30

A87n87t32o98n76í47n 12S37c85h44i26n96d57l81e82r 8503867205889

Tak obecně, když nějaký bankéř vzhlíží k revoluci, tak to zní dost nebezpečně (pro klienty)... Ale po pár odstavcích jsem se ulidnil. To, co Kyselka nazávý revolucí - revoluce není, jen technologická změna.  (skutečná revoluce je mnohem komplexnější společenská změna, a takoví lidé jako Kyselka v nich většinou nedopadnou dobře :-)  Jeho nadšení mi ale i tak zní trochu zpátečnicky... Vždyť už před 15 lety jsme se na škole učili o postinformační společnosti - kde jsou lidé přesyceni informacemi a možnostmi jak je získat (vyhledávání, databáze, monitoring apod.) a mnohem častěji žádají REDUKCI a vracejí se k základním komunikačním prostředkům. takže nakonec i já, i když používám všechny bankovní komunikační kanály - tak když mi šlo o jednou o veledůležitou platbu, navštvil jsem radši přepážku..., kde mi dali papír srazítkem, že platba odešla. ;-)

+1/0
28.7.2015 16:45

P69a70v32e58l 80P17l58e94v63a 2427164884246

Tak, tak a navíc vzhledem k očekávanému nárůstu kyberzločinu budou klienti opravdu motivováni řešit závažné pokyny spíše osobně na přepážce než přes napadnutelné elektronické bankovnictví. Kyberzločinci budou vždy o krok napřed.

0/0
28.7.2015 18:10

J68a43n 73S98m40í38š65e61k 9925447222775

Já jsem kdysi na počátku internetového bankovnictví v ČR měl možnost s Ing. Kysilkou krátce spolupracovat. Převyšoval své kolegy nejen chápáním aspektů zabezpečení služby Servis 24. Má samostatné a pronikavé myšlení, čímž mě zaujal a mám tendenci brát vážně to co říká.

0/−1
27.7.2015 23:00

P95a88v57e26l 81P70l53e10v92a 2127694264646

Brát vážně to co říká budu až mi opravdu při konzultaci řekne (nebo pracovnící ČS řeknou): "máte tolik a tolik peněž, takový je pro vás vhodný investiční výhled, investujte ale do produktu té a té banky, vyděláte více než u nás, náš produkt je pro vás méně výhodný". Takovému bankéři se pak nebudu obávat věřit. To se ale, přes hezká slovíčka pana Kysilky, nikdy nestane!!!!!!

0/0
28.7.2015 10:14

M73a27r68t88i17n 72N53e37r36m82u87t 9477187518569

Digitální revoluce už tu je, přinesly ji banky, které fungují především po internetu a mají běžné účty zdarma bez nějakých nesmyslných podmínek. Bankovním symbolem už není velký dům, mramorová hala a pozlacené propisky. Česká spořitelna má ovšem krédo "zůstat normální i když trh normální není"

0/0
27.7.2015 18:21

P81a33v18e76l 87P45l12e21v68a 2467474594446

Česká spořitelna je jedna z nejhorších bank u nás a houfně od ní lidé odcházejí. Je drahá a pracovníci velmi často vědí méně než vy a až před vámi se telefonicky s někým někde radí, jak se daný požadavek klienta dělá. Pan Kysilka má krásné vize, ale realita narazí na finance - aby se v těch vedoucích a následných postech zaměstnanci banky udrželi a měli stále své krásné až snové platy, bonusy a super luxusní objekty, tak musejí ždímat běžné klienty, těžko lze očekávat, že si řeknou "snížíme si platy a částečně se rozpustíme a půjdeme do horšího objektu, protože na tom klient vydělá". Naopak. Vize, že si sedneme a budeme se bavit o životě a pak mi pan bankéř dá moudrou radu, je zcela nesmyslná. Bude to i nadále tak, jak to funguje už dlouhodobě - zkuste si nechat poradit, jak investovat volné peníze - nikdy vám poradce banky nedoporučí produkt jiné banky i když dobře ví, že je výnosnější (a sám ho i v jiné bance využívá), ale bude vám nutit ten jejich, na kterém vyděláte méně nebo i proděláte. A podobně vám bude radit ve všech oblastech - jen jejich produkty a služby, třeba málo výhodné, ale jejich. Vždy jde o to, aby vydělala banka, vše ostatní jsou jen slovíčka pro naivky, je to logické, proč by pro vás někdo dělal něco, na čem vyděláte vy a on prodělá???!!! Banka není charita. To je prostě realita. Kdo má opravdu velké peníze a chce je investovat, tak si od bankovních poradců bank radit nenechá a dobře ví proč!!

0/0
27.7.2015 14:22
Foto

M45i23r74o41s13l81a74v 63S47t91e14i37n49e34r 6678624743375

Nejenom Česká Spořitelna, i většina ostatních bank v ČR má houfy zřízenců a velmi neefektivní provoz. Třeba kvůli několika desetikorunám z výnosu akcií byly v KB potištěny tři formuláře A4, musel je podepsat vedoucí odbočky a pokladní, nakonec i příjemce. Procedura na 20 minut.

Kontrastuje s nimi třeba FIO, kde je jediná, ale velmi aktivní paní, s kterou cokoliv vyřídíte do 5 minut. Není divu, že hospodaří bez poplatků, stačí jim malý krámek (Strakonice) automat na peníze a jinak většina operací jde přes internet.

V Německu takové banky jako FIO jsou už desítky let. Německo má ovšem výhodu, má EUR a tak je platební styk bez vekslování. Poplatky za příjem EUR na vlastní konto mají v ČR všechny banky.

Kvůli velmi omezeným limitům na pojištění vkladů je pak třeba, větší částky rozdělit mezi více bank. Ukládat si provize pod podlahou má větší rizika.

0/0
31.7.2015 7:59

Š44t62e11f53a21n 78F61r48i76č37a 7252578303696

Baky si jen namlouvají, že mají všechny informace o svých klientech. Bonitní klient diverzifikuje rizika a nedává své bohatství najevo.

+2/0
27.7.2015 13:40

A35l92e91š 90N68o22v15á14k 4695802279846

Kdyby raději začal Českou spořitelnu smysluplně řídit s výhledem do budoucna a nejen krátkodobě ždímat zaměstnance a zákazníky, aby vydělané peníze prožrala Vídeň. Jsou z toho lidi otráveni uvnitř banky, zákazníci, jen on je v pohodě a dělá tyhle nesmyslné rozhovory

+5/0
26.7.2015 22:47

J25o72s59e95f 76R52u16m 6706190256816

Klienti naší banky budou denně oslovováni virtuální asistentkou, která jim bude nabízet stále nové produkty založené na on-line skóringu, mikročipy v peněžence budou hlásit stav hotovosti, při jejímž poklesu budou klientům nabízeny mikropůjčky za velmi, ale opravdu velmi zajímavé úroky a podle aktuálního zdravotního stavu snímaného ze senzorů připevněných na těle klienta bude dynamicky přepočítáváno životní pojištění nebo mu bude nabídnuta přednostní koupě ekologické rakve, kterou bude možno vytisknout v klidu domova na 3D tiskárně. Pokud se z toho všeho klient jenom zblázní, přijede pro něj autonomní automobil Google a šupem ho odveze do cvokhausu, kde bude po vyplnění jednoduchého on-line formuláře přijat.

Potom se ale pán probudil a zjistil, že má ruku v nočníku.

+5/0
26.7.2015 10:43

R43a69d63o62s51l42a97v 36K32l44a82u66d24a 5414748704162

No a o pro začátek zrychlit převod peněz do cizí banky? Jenže to není problém technický..... Někdo 2-3 dny peníze pozdrží a volně s nimi disponujeRv

+8/0
26.7.2015 7:55

K24a38r57e41l 71B92i93t45t 9754261412476

Zajímavé je, že pan ředitel ve výčtu technologických vymožeností zapomněl zmínit bitcoin a kryptoměny. To je totiž technologie, která za pár let spořitelnu a banky odstaví od válu - ale to pan ředitel už zřejmě tuší, myslím, že se to jen bojí pojmenovat přímo. Myslím, že se tomu říká strkání hlavy do písku :-)

+3/−4
25.7.2015 23:15

M14i24c98h25a77l 20P56a97v58l52á61t 9363823904619

To se hodne nacekate, nez svindlmeny budou zajimat i nekoho jineho nez hazardni hrace. A CS ohrozuje uplne neco jineho.

0/0
27.7.2015 11:31

K80a88r92e81l 45B77i44t64t 9934851342126

Švindlměny? :-) Tak to budou asi v BNP Paribas zklamaní... ;-) A také v dalších bankách, které už začínají zkoumat, jak by jim mohl být bitcoin a technologie, na kterých to vše funguje, užitečný. Namátkou - UBS banka, CBW Bank Kansas, BNY Mellon New York, Goldman Sachs... No, asi o tom vědí trochu víc než vy.. :-) http://cointelegraph.cz/news/114741/bnp-paribas-bitcoin-je-prevratny-vynalez-srovnatelny-s-objevem-parniho-a-spalovaciho-motoru

0/0
27.7.2015 12:06

J96a70n 67M16u66c80h93a 8849396682676

" přisluhovačů" ;-D;-D;-D

0/0
25.7.2015 13:57

N97i62c64o24l17e 65O85l94e15j88n11i41k63o85v33a 6596118367780

ty jo, pred 2,5 lety z nej vypadlo toto:

"Ve vazbě na nástup nových bank Kysilka řekl, žese poměr„přílivu a odlivu" klientů prýnezměnil, takžežádný vliv nových, malýchbank vidětnení. Není tedy potřebné dělat zestranyČeské spořitelny žádnáopatření,která by na činnost nových malých bankmělareagovat."

jen tak dal ;-DEUR^

+3/0
25.7.2015 11:39

Š44á30r90k85a 54Č10e87c83h55o69v11á 8968756515305

Dědila jsem vkladní knížku po matce, která však fyzicky neexistovala. Podle baby na přepážce ji musíme nejdříve fyzicky obnovit, abychom ji mohli vzápětí zrušit a zůstatek převést na můj účet. Teprve když jsem jí 3x asertivně zopakovala, že vkladní knížku nechci, jen převést zůstatek (který mají v počítači) na účet, tak se šla poradit a po cca 1/2 hodině to šlo !!

Milý řediteli, Česká spořitelna nezvládá ani přepážkovou práci, natožto digitální technologie. Už se těším na tu srandu, až do toho skutečně praštíte !;-D;-D

+6/0
25.7.2015 10:42

K34a82r81e22l 30L56a38n10a 38I95n18g68. 9366521792

Takové doby jsem se nikdy nechtěl dožít ! Spořitelna bude horší šmírák než STB blahé paměti. Manželky si budeme rovněž půjčovat ?

0/0
25.7.2015 10:25
Foto

P56a44v83e13l 88M33a76k70o77v68e17c 8778115491

Tak už je mně jasné, proč Česká spořitelna rozprodává své vlastní nemovitosti (často postavené v meziválečném období), jejich prodej generuje mimořádný zisk (převáděný do Rakouska) a do 20 let bude dříve největší a nejbohatší česká banka pouze síť poradců, sedících v pronajatých kancelářích, a prodávající téměř vše, od hrnců, přes kreditky, telefony, hypotéky, zájezdy, pojistky, atd. :-). (:-(). Ještě je potřeba nám vysvětlit, že to vlastně dělají pro nás a v našem zájmu. Už se těším na všechny ty geniální aplikace vyvíjené v ERSTE...:-). Něco jiného je "koupit" si na základě korupce největší banku v zemi a něco jiného je uspět v globálním bankovním byznysu. Obávám se, že rakouští "bankéři" umí pouze to první...:-(

+4/0
25.7.2015 9:52

F44r87a14n64t21i64š98e75k 28H23o58r87á91k 2902569576914

Hmm - a teď by nám pan ředitel mohl ještě přednést tu pohádku o červené Karkulce..... na té snad nic nezkazí...

0/0
26.7.2015 9:26

M28a57r12t88i53n 61R91u47z40i11c15k20a 1432608486597

Co se stane, kdyz pak prestane fungovat pripojeni nebo bude delsi vypadek elektriny... to bude sranda...

0/−1
24.7.2015 22:28

J98o88s61e30f 64V70a40n24i57š 3675649894396

Matrix se blíží...;-D8-o

0/0
24.7.2015 22:16

P45a83v79e31l 20P24l58e52v46a 2557434514716

Matrix už dávno a dávno, možná od nepaměti, funguje a my v něm jedeme a myslíme si, že jsme svými pány a že si život řídíme.:-/

0/0
27.7.2015 14:25

P73a34v97e70l 17O78d97r48a41z91i67l 6954719637850

Pěkný rozhovor.

+1/−1
24.7.2015 21:50

I71v73a95n 93M37i57n10a64ř30í40k 8221490342115

Nějak mě přestalo mrzet,že jsem starej, proč chodit na rozkvetlou louku, když to můžete mít zprostředkováno digitálně?

0/0
24.7.2015 21:07

M55a52r16t85i22n 98N66e89r59m96u56t 9207417968519

já třeba mám na rozkvetlou louku alergii, takže můžu jenom digitálně. (ale jinak máte samozřejmě pravdu)

+1/0
26.7.2015 12:04

T86o62m 24S52e93h66n73a80l 4471574445256

aby jednoho krásného dne nepřišlo něco jako celosvětová Google Bank kompletně zdarma. to by pan Kysilka s ostatními zaměstnanci mohl už jen v ČS zaklapnout dveře a zhasnout. 8-o

+4/0
24.7.2015 18:20

M33a42r49i76a65n 57P24e40š46t25a 6898848518868

Pan ředitel je hypermoderní, ale jeho podnik je stále sto let za opicema, drahý jak žízeň. Opustil jsem jej před více než 20 lety a i přes mnohé pokusy mě nalákat zpět (či koupili mou banku) se jim to nepodařilo... Nyní jsem raději opustil Citibank, aby mě náhodou nekoupili zase.

+7/0
24.7.2015 17:16

B15e82n 45P95a79v46k68a 1677773527581

To jako že Kysilka začně čipovat důchodce a své děti? Nebo jak mu mám rozumět?;-D

Osobně spíše vidím, že se šineme do jakési digitální dystopie.

0/−2
24.7.2015 15:25

M35a80r16i87a77n 34P48e63š64t50a 6668278578798

Všechny ty nové aplikace jsou super. Usnadňují život, cestování, zábavu. Jen ta nabídka za nimi by mohla být ještě lepší.

0/0
24.7.2015 17:14

R54a83d82o21s50l47a34v 66K52l79a68u96d11a 5614638774642

Řeč byla o čipování...

0/0
24.7.2015 17:45

M73a70r33t16i32n 42R33u57z47i65c45k86a 1312638266287

Prijde mi, ze se investuje nasobne vice do modernich technologii, ale jejich ruznorodost a variabilita je mnohem nizsi... jaksi prestavate mit navybranou... uz dnes napr. v mobilnich telefonech nemate zadny vyber, vsechno je stejne... a kdyz drive jste chtel nejake vylepseni, casem s tim nekdo prisel... dnes se naopak setkavam s nazorem, ve stylu,... proc? Vzdyt je to super... naproste nepochopeni...

S technologiemi prichazi masovost a naprosta lenost a neochota cokoliv vylepsovat...

0/0
24.7.2015 22:43

D47a10v91i84d 84P66o12k21o11r23n63ý 1184189363472

Nepotřebuji Uber ani AirBnB. Na virtuální cestování po světě mi stačí prst a globus. :-)

0/0
24.7.2015 14:50

Z12b10y72n12ě52k 86Š56a47f61a49r86č92í10k 5677308645574

Snad Google Maps, ne? :-P

0/0
24.7.2015 14:51

D15a80v82i23d 63P84o79k88o13r30n94ý 1304289693482

prst, myš a Google Maps. :-)

0/0
24.7.2015 14:53

J39a38n 97N84o31v89á24k 6744604

Myš? V době dotykových displejů?

0/0
24.7.2015 16:34

M52a54r32t44i78n 19R20u42z91i97c60k12a 1552648876467

Ano, napr. v USA jsou celkem bezne i dotykove telefony s vysouvaci klavesnici... lepe se na tom pise a neupatlavate neustale display a vydrz telefonu je vetsi...

0/0
24.7.2015 22:45

R86a32d63o82s35l51a40v 31K26l53a70u39d32a 5784368244652

Koukám, Šafarčík si zamiloval mínus.... ;-D

+1/−1
24.7.2015 13:49

Z17b61y20n40ě56k 53Š33a21f84a87r35č71í87k 5367828435964

Jen u vás. Vy tu na této diskuzi sedíte už od 6 a co příspěvek, to perla (v tom nejhorším slova smyslu).

0/0
24.7.2015 14:45

R83a13d91o20s77l26a13v 91K23l62a64u49d12a 5694288344862

Vážím si toho když sem zavítá nadčlověk a náležitě mě poučí :-P

0/0
24.7.2015 15:12

Z88b56y35n36ě56k 74Š20a58f24a66r52č94í53k 5657438565874

Není zač. ;-D

0/0
24.7.2015 16:59

J81i51n21d73ř95i83c92h 37B63u39c70h56t44a 6842656523620

A tím prvním nejlépe placeným má být kdo?

+2/0
24.7.2015 13:41

R49a92d85o70s57l56a26v 10K28l12a45u48d27a 5184978154552

Je potěšující že je pan ředitel skromný a o sobě se nezmiňuje:-P

+3/0
24.7.2015 13:42

J80a45n 81N75o25v59á51k 6424284

Nejlepší obchodník.

+1/0
24.7.2015 14:19

J21o79s87e67f 31Č67t39v10r12t93n62í11č21e93k 8640572959659

Typický "fachidiot" , já to vidím spíš na nutnost jak ovládnout pazourek, pokud se neprobudíme..

+2/−1
24.7.2015 13:31

J90a90n 24H22o62r57á38k 3381830171803

Zdá se, že to horko už nedělá panu Kysilkovi dobře. I kdyby se však měla splnit do dvaceti let jen desetina toho, o čem tady on perlí, pak bych byl velmi rád, že se toho už nedožiju. Zatím ale máme aktuálnější problémy, jako například, jak dokázat, aby lidé nejezdili před přejezdy na červenou. To chce změnu v myslích lidí, tady digitalizace nepomůže. Jinak ovšem platí jednoduché pravidlo: asi třetina populace je intelektuálně nad průměrem, třetina v průměru a třetina pod průměrem. Bohužel ta poslední třetina stále narůstá na úkor té prostřední - dnes mají maturitu dva ze tří lidí (myslím mladou generaci) a přitom jejich všeobecné znalosti nedosahují ani toho, co znal před třiceti lety skoro každý "deváťák" (například nevědí, kdo to byl Jidáš). Tady se můžete činit, páni Kysilkové, ale myslím, že tito lidé ta vaše moudra nečtou. :-(

+5/−2
24.7.2015 13:29

J73o77s36e28f 24B37r15o29ž40e44k 7243805872171

Řekl bych, že problém obracíte. Spíš o to, aby lidi nechodili na červenou přes přechod - to je běžná situace, opačně naprostá výjimka.

A s těmi znalostmi - před 30 lety byly tyhle informace v podstatě zakázané a nedostupné. Dnes si kdokoliv kdo o ně má zájem může tohle najít. A tak je to s celým digitálním světem není to o ničem jiném, než o zprostředkování informací a to včetně toho, že někdo chce pronajmout byt.

0/0
25.7.2015 6:37

J95i21ř91í 78E34r86b20e67n 1623844516377

Jake konkretni informace ze to byly zakazane a nedostupne? Politiku vynechte, ani dnes se nedozvite vse.

0/0
25.7.2015 14:30

R95a67d34k19o 91J38a54s92a31n30s84k74ý 9919789362518

Další věc - myslím, že správný hacker po přečtení tohoto článku vyskočí radostí. Vezměte si v poslední době těch útoků na banky, majitele elektronického bankovnictví, atd. To nemůže dopadnout dobře. Z hlediska závislosti na "jednom produktu", závislosti na elektrice (někdo to už tady psal) a závislosti na lidském faktoru, který v tomto případě bude mít obrovskou moc, když něčemu podobnému bude "velet"

+1/0
24.7.2015 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.