Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravit, či sešrotovat? Dráhy řeší, co s pendolinem z havárie

Středeční nehoda zrušila Českým drahám nejen jednu ze sedmi jednotek Pendolino, ale také marketingovou kampaň na spojení jejich nejrychlejším vlakem do Košic. Státní dopravce se kvůli výpadku jedné soupravy rozhodl pendolina z trasy stáhnout a nasadit jiné klasické soupravy lokomotivy a vagonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S13t96a84n96i67s26l66a29v 17H89o40r41á63č27e13k 5181528295774

Myslím že každý průměrně inteligentní člověk vidí jasně že jedině sešrotovat, tohle se opravit nedá..

0/−1
27.7.2015 9:56

J85i91ř79í 46K97r86a77t30o92c43h58v28í35l 5130752407365

Díval jsem se do jiných diskusí, které pendolino se dostalo do kolize s tím kamiónem u Studénky, tak to byla jednotka 680.003 - tedy třetí pendolino dodané k ČD. Shodou okolností to samé pendolino bylo ve svých začátcích v GVD 2003/2014 zkušebně nasazeno na vozbu páru rychlíků R 772/777 Praha - Děčín a zpět. Já, bratr a malý synovec jsme ho tehdy vyzkoušeli jako nové vozidlo (myšleno svezli jsme se s ním). Nyní se nějak nemohu vnitřně srovnat s tím, že to samé pendolino je nyní na odpis. Ale asi mi nic jiného nezbude...

+1/0
26.7.2015 7:23

V26á21c72l34a89v 78S69v91o44b98o19d31a 5246978169

V roce 2005,jsem jel Pendolinem z Prahy do UL,byl to zážitek. Je mi to také líto.

0/0
26.7.2015 11:56

J98a88r90o28s20l26a47v 97K79a48d46l35e73c 5401219162601

Pokud na něco nemám tak to nemohu provozovat.

+1/−3
24.7.2015 10:55

R50o72m80a36n 17K14r60a11t11o75c15h52v78í20l 6716287596214

Nerozumím

+4/−1
24.7.2015 14:39

J35a23n 84Š21t26e98f72a73n 9541515421437

Tak to si ridic vydelal... 150mil skoda, to asi zakladni pojisteni co kazdy chce, aby usetril, tak nebude stacit... Nechtel bych byt v jeho kuzi.

+1/0
24.7.2015 10:10

J27a14n 87K13a70l72a35b35z72a 6802851678199

Dyť je to hrachovina, stačí se podívat na fotky, jak je ta kabina rozlámaná, je to nějaký laminát..... Být tam klasická ocelová lokomotiva, tak jsou cestující v pohodě a mašinfíra má nohy, přeci jenom by seděl podstatně výše.

0/−9
24.7.2015 8:13

J25i70ř92í 37Z68ý36k63a 9549793981790

vyšší podvozek = vyšší pravděpodobnost vykolejení. Raději si nechci ani představit ten masakr, který by po vykolejení nastal ...

+6/0
24.7.2015 9:14

P46a65v61e64l 36O43d40r15a58z67i41l 6864489897160

A která to podle vás je, ta klasická ocelová lokomotiva?

http://www.strojvedouciplzen.cz/img/galerie/1406627272_1.jpg

0/0
26.7.2015 14:30

J11o55s34e85f 62S42v97o53b16o82d12a 7806272819164

at hlavne neinvestuji do dalsich rychlovlaku dokud nejsou rychlotrate. Jancura jezdi stejnou trasu s obycejnymi vlaky prakticky za stejnou dobu. Ja CD drzim palce protoze dnes uz (paradoxne) jsou tou dulezitou konkurenci. Doufam ze se zachovaji trzne a koupi kvalitni ale obycejne vlaky misto noveho Pendose

+2/−5
24.7.2015 3:02

J79i71ř33í 87Z33ý33k17a 9739693451460

jízda v Pendolinu je proti klasické vlakové soupravě o nějakou tu třídu dál. Zejména v jízdním komfortu a hlučnosti.

+1/−1
24.7.2015 7:16

L55i61b60o57r 38F15o87l78t29ý61n98e54k 2226265137664

Jo, ale nasazují je jenom tam, kde mají konkurenci, takže Ostrava-Praha ano, ale Brno-Praha ani omylem :(

0/−1
24.7.2015 13:22

M17a58r52t41i58n 87H75o61u61b25a 6243121829768

do brna jezdi railjet

+3/0
24.7.2015 18:28

T47o60m26á26š 94Š52t91e54c 4358720755387

Pendolíno bolo pôvodne kupované na trasu Berlin–Praha–Wien. Nechceli ho ale DB, myslím, že ani ÖBB, mimo iné kvôli nízkej kapacite. V úsekoch Praha–Dresden a Česká Třebová–Brno by bolo schopné nezanedbateľne šetriť čas klopením, ale koridor na Ostravu je postavený tak, že klopenie ušetrí iba zanedbateľné množstvo času.

Takže máme jednotku za obrovské množstvo peňazí, ktorá jednu z najdrahších funkčností (klopenie) takmer nepotrebuje. A z ďalšej drahej schopnosti jazdy na troch napájacích systémoch 15 kV, 16,3 Hz (Nemecko, Rakúsko), 25 kV, 50 Hz (juh ČR, juh SR, Maďarsko), 3 kV jednosmerné (sever ČR, sever SR, Poľsko) využíva len tú poslednú tretinu.

Nasadenie na Ostravu je len „núdzovka“. Väčší zmysel by malo Pendolína poslať smerom na České Budějovice a Linz až tým smerom bude celá trať zmodernizovaná. Ostatne naklápanie sa celkom dobre uplatní aj za Plzní smerom na Cheb. Prípadne by mohlo konkurovať D1 na trase Praha–Brno, ale na Wien už sú Railjety a na Budapest tiež súpravy s väčšou kapacitou.

Jednotky, s ktorými jazdí LeoExpress, sú na danú trasu primeranejšie technickým vybavením (žiadne klopenie, žiadne zbytočné napájacie systémy).

+2/0
24.7.2015 15:17

M13a85r27t71i78n 75R16u30z49i65c20k91a 1142958726847

Jenom dodam, ze na trase Praha-Brno bylo vyrazne rychlejsi nez klasicke soupravy cca o 30min., ale kvuli konkurencnimu boji je CD stahli pouze na trat do Ostravy...

+1/−1
24.7.2015 22:54

B94r76u89n72o 76W45o84j61t92a95s 8107174246240

Neverim tomu,ze v tom maji prsty konkurencni soukromi dopravci na teto trase. Jeste par odvaznych polskych ridicu a trasa je jejich...

0/0
23.7.2015 21:18

L84i64b36o50r 42N20á84b78ě16l22e35k 3505173742452

Tak jestli ma ten kamac pojistku u Uniqua, tak to daji na totalku a zaplati minimum.

+2/0
23.7.2015 20:56
Foto

M22i23l22o29š 43R47e37c50h67t37o63r97o89v75i26č 7674940422853

Do muzea pro představu střetu rychlovlaku s nákladním vozidlem kamionového typu. Takto poškozené a opravené Pendolino bude navždy mít cejch a nechtěl bych být v kůži toho, kdo by v něm měl jet.

+1/−5
23.7.2015 19:16

M72a96t93ú44š 34B10e41n59a56k 9708444712523

Velká časť lokomotív bola poškodená tak, že zo stanovišta toho moc nezostalo a predsa do nich rušnovodiči nastúpia, riziko v nich je rovnaké ako v iných daného typu.

+1/0
23.7.2015 21:52

R97i58c54h42a16r56d 20K61l47o37s85s 3817159560857

Když jsem si prohlížel fotografie, a jako poslední se mi v jednom okamžiku spouštělo video současně s reklamou na Bohemia chips, zazněla z reproduktorů mého notebooku výzva: "...vychutnejte si každé křupnutí!..." Byl toto záměr redakce?! ;-(

+3/0
23.7.2015 19:16

M88a40r94t66i55n 73R88u71z24i28c77k94a 1422158766927

Kdyby dali alespon dve videa ke kazdemu clanku a reklamu nemusite videt vubec...

0/0
24.7.2015 22:55

P96a92v91e55l 91P26e71ř34i88n85a 9740211583

To máte dobrý, já měl nějaký chlapy na hřbitově zpívající v dešti popíjející tuleňomorku.

0/0
25.7.2015 13:08

O65n57d51ř94e84j 73S67e40m48e14c96k33ý 8681826278865

Já reklamu ČD "Tohle léto bude psina"

0/0
25.7.2015 13:12
Foto

P78e25t29e42r 60J91a84b21l63o40n95o23v33s42k65y 1879236601641

Dnešná 1.jazda vlaku SC 240 z Košíc do Prahy s náhradnou súpravou a meškanie aktuálne + 26 minút.Na tratiach SŽDC náhr.súprava neskráti meškanie,pretože nevyužije systém naklápania.Očakávaný príchod vlaku do Prahy po 22:40.RvČD už 5.12.za účasti médií s veľkou slávou vypravili pendolino na prezentačnú jazdu,produkt SC Pendolino-najrýchlejšie spojenie Prahy s Tatrami a Košicami...Garantované WIFI v celej traseR^Tichý oddiel,sedadlá a stolíky s hrami pre deti,to všetko teraz dočasne padne.Reklamu na medzištátne pendolino majú trolejbusy,električky,objavilo sa v prospektoch viacerých tatranských hotelov.A ČD radšej pošlú pendolina na málo vyťažené spoje / z Prahy 7.30,9.30 do Ostravy.V tomto grafikone museli ČD minimálne 3 krát nahradiť pendolina klasickou súpravou,ale nikdy sa to netýkalo prestížneho medzištátneho pendolina.

0/−9
23.7.2015 18:33

F62r29a53n46t30i13s35e66k 53M86r57z67e56n88a 3165125168599

Zajimalo by me, jak vas rozsadili, vsechny mistenky zakoupene na Pendolino jsou nyni neplatne, je to ted kdo driv prijde, ten driv mele? Mam mistenku na nedeli a nevim kde budu hledat misto, kdyz rozmisteni sc pendolino je jine nez u nahradniho ec

0/0
23.7.2015 22:04

R91a26d15i64m 66N82e30b42e70l 5276255719409

Tak to jsem viděl na nástupišti v Olomouci. Chudáci průvodčí!

0/0
23.7.2015 22:29

J45a55n 31F61a34n59t71a 4818218561663

A když na něj nebudete mít, tak my vám ty peníze pujčíme.

0/−3
23.7.2015 18:03

P28e67t76r 82Č37e65r43v35e63n80ý 3626689487569

Ony ty náklaďáky tehdy taky vypadaly jinak. A vlaky nejezdily běžně 130km/h:-)

0/0
23.7.2015 16:51

L63i86b62o10r 70H64á48j37e25k 9264327117

Určitě opravit. Myslím, že při celé té tragedii je úžasné, že v té rychlosti souprava nevykolejila.

+13/0
23.7.2015 16:47

J53a76n 56N87o19v14á57k 9975478254535

Protože se jí kusy toho kamionu nedostaly pod kola, ale zařízly se nad nárazníky.

+3/0
23.7.2015 16:49

P42a61v81e46l 75S63t91a62v23j76a94n84í28k 6218855117781

Aha, nárazníky.

+1/0
23.7.2015 17:13

P39a60v65e15l 63Ř76a80p85e34k 7742586439985

;-DR^

0/0
23.7.2015 20:45

M65i48l47a55n 20M31a86j55e78r50č67í18k 1130400104606

No počítám, že "něco jako" nárazníky vedle toho spřáhla pod tím plastovým krytem bylo, ale jako převážná část čela to jaksi nevidrželo na svém místě a v původním tvaru.

+1/0
23.7.2015 20:47

R13a90d91i70m 95N68e84b91e92l 5366965149659

Tak nad rám. Nárazník je ve výšce rámu. Tady je to spřáhlo, které má také funkci nárazníku ovšem s kompatibilním protějškem.

0/0
23.7.2015 22:31

J88i39r27i 14Z78u76z39a45ň79á65k 4748780913836

A co,tak něco nasmlouvat z Čínou?Za nějaký ten bakšiš.;-D

+1/−2
23.7.2015 16:43

J81i25ř47í 54C73i49m85r72m71a66n 6505370685799

Od staršího strojvedoucího jsem slyšel, že to nejbezpečnější proti náklaďákům na přejezdu bývalo tohle: http://www.honzikovyvlacky.cz/wp-content/uploads/2012/01/Stokr-556.0.jpg

+6/0
23.7.2015 16:17
Foto

I62g63n27á94c 88P50o23s60p38í90š97i60l 9326319664203

Slušná ochrana strojvůdce... :-)

0/0
23.7.2015 16:27

P36a94v26e75l 10S19t77a88v51j40a25n13í65k 6548475387491

To má zas drobnou nevýhodu, že máte před sebou topeniště a v trubkách pár atmosfér páry. Pokud jedete tendrem napřed (což nebylo časté), tak jste zase skončil pod uhlím. A hodilo vás to na topeniště.

+2/0
23.7.2015 16:33

M69i65l27o11š 57D83v12o42ř68á64k 8195637746881

a to jeste pokud jste netrefil zrovna parni valec...

0/0
23.7.2015 16:52

R62o51b15e55r24t 41H51o13m61o54l48k16a 2470202962561

Takovy vybuch kotle s horkou parou, stejne jako praskle trubky v kabine... No, zlate pindulino...

+5/0
23.7.2015 18:25

J71a45r60d32a 82S60i10k 9929357476423

Ty vtipy na AAA jsou fakt trapné

+6/−15
23.7.2015 16:16

R73a67d50o23m78í87r 65K36r50u24p49i90č23k17a 9284622650565

Bohuzel vychazi z realneho zakladu.

+13/0
23.7.2015 16:47

J19a77k64u32b 70R17o46u27s 3233650784892

Jsi jejich zaměstnanec, hnido?

0/0
24.7.2015 2:02

V14l62a87d93a19n 38Č93e13r35n36ý 8582546703166

A už se ČD zkusily obrátit na největší odborníky z AAA Auto Praha? Tam prý dokáží opravit a prodat i nemožné! R^

+12/−6
23.7.2015 16:10

J57a95n 69N18o75v42á47k 9365788374635

Předpokládám, že polský majitel firmy - při pohledu do svých pojistek kamionů a při odhadu způsobené škody - už převádí veškerý majetek na novou firmu a starou posílá do likvidace.

+25/−1
23.7.2015 16:03

J19a44n 78L15u42k70á51š 7697713333452

A jste si jisty, ze za skodu odpovida majitel vozidla a ne ten, kdo ji hrubym zavinenim zpusobil?

+3/0
23.7.2015 17:54

Z37d35e22n18ě33k 71W52e82r51n15h77a98r11t 6877315532578

Z polské firmy je šance na odškodnění malá, z řidiče nulová. Pojišťovna bude hledat milion důvodů, proč vyplatit jen malý zlomek škody, i kdyby se kvůli tomu měli deset let soudit, takže to nakonec zatáhne ČD, prohloubí se jim ztráta a tu nějakou formou zatáhne stát.

+3/−2
23.7.2015 18:15

K36a19r65e54l 29A58d34a29m 7929879136113

Z povinného ručení to může jít jen od majitele kamionu. 

Za škodu způsobenou řidičem odpovídá firma.

+8/0
23.7.2015 18:55

R44a34d59i41m 82N63e34b23e64l 5356545229139

No, jestli najdou, že nemají všechny papíry vpořádku, školení řidičů,..., tak si myslím, že se můžou začít bát.

+1/0
23.7.2015 22:37

Z65d78e14n53e48k 96V21r68b75a 8789115253557

Nemyslím. Lze očekávat, že škoda překročí výši pojistného limitu a pokud mají v Polsku podobné zákony (ohledně odpovědnosti provozovatele) jako u nás, tak já být poským majitelem už likviduji firmu a připravuji se na co nejrychlejší likvidaci. Od určité výše škody je už úplně jedno o jak vysokou škodu se jedná a jakákoliv pokuta od kohokoliv na celé věci nic nezmění. Navíc česká policie je v případě polské firmy dost bezzubá, takže papíry bude zkoumat maximálně pojišťovna aby našla co nejvíce důvodů pro to nic nezaplatit.

0/0
24.7.2015 1:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.