Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou

Stát chce výrazně zpříjemnit cyklistům jízdu po městech. Kromě peněz na budování cyklostezek a nových cyklopruhů chce dát městům možnost vybudovat i cyklistické zóny, kde budou mít auta výrazně sníženou rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O65n79d84ř50e40j 93P76l82í18v51a 9810305111413

Jsem cyklista, na kole jezdím často a rád a zajedu i do měst, která neznám... a ačkoliv cyklotrasy (NIKOLIV cyklostezky!!) většinou existují - jsou poslepovány z různých povrchů, nájezdů na chodníky a sjezdů, vedené jsou doslova po chodnících, přes obrubáky, po kočičích hlavách apod., i kdybych je chtěl nakrásně použít, většinou jsou naprosto ZOUFALE značené, chci-li tak projet nějaké zejména větší město a pokračovat dál, nezbývá mi, než se zařadit do běžného provozu na městských průtazích, i když se mi samotnému nechce - řídím se pak běžným značením pro motoristy. Jinak bych z města nikdy nevyjel!!! Právě vedením cyklotras přes různá sídliště, parky, po chodnících rychle ve městě ztratíte orientaci a směrovky odkazují jen na místní části, popřípadě nejbližší vesnice, které mi ale většinou nic neříkají! Aneb cyklodoprava ve městech nikdy nebude fungovat tak, jak si někteří myslí podle vynaložených peněz, dokud cyklisti nebudou ve městech dopravou preferovanou, ale pouze trpěnou, a dokud infrastruktura nebude budovaná pro hladký průjezd, tak aby bylo výhodné jet na kole a ne aby se jízdní doba po využití cyklotras prodloužila oproti užití silnice! Nedivte se, že cyklisti takové trasy nevyužívají, není to jejich chyba. Pokud je výhodněší jít po louce, zkrátí si chodci cestu po louce, i kdyby chodník vedoucí do stejného cíle byl ze zlata. Zacpaná centra měst dokazují, že stejně se chovají i řidiči, použijí často kratší trasu místo pohodlného, ale dlouhého objíždění! Proč se divíte, že výhodné trasy hledají cyklisti? Mnozí si stěžují, že musí zastavovat a brzdit za cyklisty a zpomalovat svá auta. Jeli jste někdy na cyklostezce vedené po chodníku co 10-20 metrů přerušované bočními uličkami a vjezdy do domů doprovázené příslušnými značkami stezka pro cyklisty/konec stezka pro cyklisty? Takových značek je pak na krátkém úseku, třeba 400 metrů i 30! kolikrát se rozjedete a zpomalíte? Navíc vlastními silami!! Garantuju, že takový úsek použijete pro své cesty jen jednou!

+1/0
2.8.2015 21:51

J13o27s84e67f 51M88a63r70k51v49a39r91t 2869962154142

To je zase kraválu, v Německu je cyklopruh skoro na každém chodníku, i třeba na 1 m úzkém. Skoro každá jednosměrka má povolen průjezd cyklistů v protisměru. Atd. A přitom se v Německu jezdí dobře i autem, světe div se, i při dodržení předpisů a dopr. značení, které je provedeno s rozmyslem, a ne jako u nás převážně buzeračně. Pokud se neumíme na silnici chovat slušně, musíme na to mít zákony, zóny apod.

+2/0
30.7.2015 12:48

P55e35t28r 34Č67e52r89v13e11n81ý 3566209817789

Tak za prvé - do centra měst jen s elektromibilem. Za druhé - dělat zvláštní zóny pro cyklisty už netřeba, ulice budou poloprázdné:-)V

+1/0
29.7.2015 18:59

M93i14c74h52a50l 22P40a61v73l59á22t 9943373454219

Nutno uznat, ze od legendarniho navrhu s. Humla, aby mel chodec prednost i pred tramvaji, zde dosud nikdo tak nesmyslny napad neprezentoval. A ze mestem dotovani cyklofanatici jsou schopni vymyslet lecjakou kravinu!

+3/−2
28.7.2015 23:51

M47i17r79o76s13l94a56v 12B75u73d60a 9372802657692

Proč vždy když otevřu iDnes nebo jiný server jsem vždy hned naštvaný? Je tohle normální? Zbláznil se svět už docela?

+3/−2
28.7.2015 20:04

P42e52t87r 71M54i35c27h43a56l 2920734931602

To je zase bejkárna. Co takhle napřed přestat zužovat stávající silnice a ty nové stavět dost široké na to, aby se tam vešli cykisté a auta nemusela z 90 brzdit na 20, když jede v protisměru kamion? Takový cyklista před horizontem je prostě k nezaplacení. Jistě, můžou jezdit po krajnici, ale ta má po rekonstrukcích šířku často do 20 cm (zbytek je nezpevněný a nedá se po něm jet), takže řídítka často zasahují do jízdního pruhu. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale muset za každým kolem brzdit a znovu zrychlovat není nic příjemného pro auta ani pro kola. Nebo klasická situace - jedna nebo dvě rodinky na kolech, roztažení v délce cca dvou kamionů a silnice úzká s bídou na dvě auta. Taky parádička, zvlášť, když uprostřed té šňůry kličkují dvě - tři děti kolem šesti let.

Vynález absolutní přednosti pro cyklisty ve vybraných zónách měst bude mít jen jeden výsedek - vyšší úmrtnost cyklistů. Bude to totéž, jako když média kdysi mylně informovala o absolutní přednosti chodců na přechodech.

A abych nebyl podezírán ze zaujatosti - taky jezdím i na kole, ale snažím se vybírat si málo frekventované cesty a když vidím auto proti sobě a vím, že mě dojíždí druhé, raději hodně zvolním a jedu i na tu nezpevněnou krajnici, protože se nechci nikoho nechat zbytečně dřít brzdy, případně se nechat zabít.

+2/−3
28.7.2015 16:44

K67a21r72e24l 53V91a63c74h76u42t 9783822469123

Auta pojedou tak rychle, jak hluboko řidiči stlačí plynový pedál... :-( ... stát to vůbec neovlivní !!!  ;-€ !!

+1/0
28.7.2015 13:08

K78a88r83e59l 94V14a27c69h16u65t 9893852309723

... mimoto, když už někdo pojede 20kou, tak je z něho snadný terč pro loupežníky a nenechavce! ... takoví klidně za jízdy 20kou jednoduše "nastoupí" a pak zas i s lupem si opět vystoupí! ;-D

0/−2
28.7.2015 13:10

P33a83v39e11l 95N43e64m10e45c 1823871120934

Měl bych ještě jeden zlepšovák, a nejen pro cyklisty. Víte, ono vodorovné značení na vozovce za mokra docela klouže, a to nejen cyklystům, ale i ostatním účastníkům dopravního provozu. Není možné do barvy přidávat třeba písek? Pokud je stříkáno, tak je to samozřejmě technicky obtížně proveditelné. Ale třeba před zaschnutím zasypat pískem, a zbytek po zaschnutí zamést. Najde se nějaký odborník na tuto problematiku?

+1/0
28.7.2015 12:47

J64i19ř18í 87P17r32a28ž63á66k 9180232971552

Ten kdo projektoval současné cyklostezky na kole asi nikdy nejel. Podélné parkování aut a těsně vedle cykopruh je nebezpečné. Když zapomene řidič při otevření dveří zkontrolovat provoz za sebou, tak cyklistu zabije. Nikdy po takovýchto cyklopruzích nejezdím.  Řešení je ve zjednosměrnění příslušného průjezdu Prahou a ve zrušeném směru vytvořit cyklostezku pro oba směry.

+2/−2
28.7.2015 11:59

O50s51k65a58r 62K15o42v11a53ř58í49k 8817503676437

Řešení pro seniory a rodiny s dětmi.

0/0
28.7.2015 9:42

J77a52n 10D70l92o19u61h59ý 8966760823620

jaké?

0/0
28.7.2015 10:27

M12a19r65t74i25n 12V50o92j22á43č86e30k 9813687911206

ta absolutní přednost ..no nevím trochu obezřetnosti bych přidal ..přeci jen kolista to umí rozjet a je jednodušší dávat přednost chodci který na přechod přijde pomalu než cyklistovi který to tam pošle 30-40km v hodině

+1/0
28.7.2015 9:41

S60e68i16d66l 64P83e84t23r 1181521145454

Vždy jde o peníze až v první řadě.

Radnice a ně přisáté pijavice našly další krásný penězovod a jak si něco ulít z veřejných zakázek. A ještě u toho mohou tvrdit, jak se o ovčany vzorně starají ...:-)

Po solárech nám zbyla zhyzděná krajina, po řepce doprasená půda, teď si ještě zlikvidujeme městskou infrastrukturu.. :-/

+1/−2
28.7.2015 8:30

O87n91d68ř81e79j 52M39a91r86e83k 2342787102745

a není to ňáká diškriminácia ?;-D

0/0
28.7.2015 7:54

V31l44a65s79t87i33m27i50l 98H38a69l26b97i28c33h 8523665716968

Konečně.Pomalu jedoucí auta spotřebují více PHM a vytvoří více smogu v ulicích měst aby mohli lidé,včetně cyklistů,lépe dýchat.Který pablb na toto přišel?

Co takhle udělat předraženou MHD zdarma?Auta zmizí sama z ulic měst a bude místo pro cyklisty.

+4/−1
28.7.2015 6:45

P14e15t30r 74Č15e49r39v39e10n33ý 3756439367659

Pohodlí automobilisté nepřesednou na tramvaj, i kdyby byla zdarma. Co takhle jim vjezd do centra úplně zakázat?

0/−2
29.7.2015 19:02

M88o62j50m57í37r 63S79k28á46l92a 2400212636

R^ pozdě, ale přece - města jsou pro lidi, nikoli pro smradlavé plechovky...

A kvičení [>-] autofrustrátů, které se tak krásně čte, to jenom potvrzuje R^;-D

+6/−12
28.7.2015 6:12

J54o21z68e44f 26N61o80v94ý 4693105681609

ano. Města jsou pro lidi. A protože lidi chtějí jezdit autem, tak jednoduše z měst, kde zavedou socialistické výdobytky pro cyklouny odcházejí. Rozumňí lidé si zkrátka nějak poradí a ve městech zůstanou nakonec jenom úřady potěmkinova vesnice pro pumPIČkáře. Žádný problém.

+9/−2
28.7.2015 6:38

M39a58r93e26k 27Z32a93h43r59a18d64i82l 6944389185261

"Lidi chtějí jezdit autem"... zajímavé tvrzení... ;-D

+2/−3
28.7.2015 7:27

M85a67r36t44i92n 85V84y27s41k87o59c81i54l 3702298615800

No dokazu si predstavit, ze jezdit z nejake mistni casti do mesta, ze bych take chtel jezdit spis autem - cestou si nakoupim, kdyz prsi, kdyz snezi, vse v pohodli...navic muzu jet v obleku, nejsem spoceny jak vrata od chliva...pokud delate nejakeho delnika a mate v satne sprchu, jasne, neni problem. Ale u mne v praci se neni kde osprchovat a cely den se mi po spoceni byt v praci nechce...

+4/−1
28.7.2015 8:05

J95o97z15e85f 11N28o70v46ý 4773135451559

Autem to mám do práce asi čtvrt hodiny. Tou slavnou MHD to trvá 37 minut. A k tomu ve smradu, ječení cizích fakanů a v zimním období každou chvíli nějaké onemocnění horních cest dýchacích. MHD je prostě bomba.

+2/−1
28.7.2015 10:23

J84a49n 87N53e63š19p11o72r 4346668526732

Ale jenom ti "rozumňí"...

0/0
28.7.2015 21:23

J75a84k39u72b 21N87e88b88u13r11k97a 6405127400839

Někdo by zase řekl, že rozumný lidi autem ve městě nejezdí. Je to věc názoru. Rozhodně se města nevylidní. Vylidněná jsou centra například ve velkých amerických městech, kde původní obytnou zástavbu vystřídali kanceláře a dálnice a všichni tam tráví hodiny v zácpách při dojíždění do práce z předměstí.

0/0
28.7.2015 7:29

J49o65z96e25f 82N48o71v55ý 4483705381899

V Americe se vylidnila města, když jim do nich nasadili černochy a jiné dárečky. Tak se bílí, kteří nechtěli mít denně rozbitou hubu a před domem bordel sebrali a odstěhovali se na předměstí do těch baráčků. Ve městech pak klesly ceny nemovitostí a firmy je levně koupily. Na jejich místě postavily mrakodrapy s kancelářemi a už jenom rejžujou. Myslím že podobně to chtějí udělat poslanci a radní a jejich spřátelené firmy i v Praze. Cyklouni slouží jako užiteční idioti.

+3/−2
28.7.2015 10:27

J60o27s87e55f 39P54r41o19c26h88á97z34k88a 9249564522835

Já když to není nutné, autem nejezdím. Třeba v Jihlavě se dostanu pěšky nebo na kole v době špičky všude za podobný čas jako autem. A když slyším, že někteří jezdí autem s prominutím Ina WC, nechápu kam to všechno spěje.

0/0
29.7.2015 9:01

J50o57z50e33f 35N60o17v36ý 4513695341149

Každé takové ulici je třeba na počest zatroubit a to pomcelé délce

+2/−2
28.7.2015 6:52

M38o89j11m82í97r 37S70k25á55l68a 2840702316

Na to nemáš koule...:-P

+1/−2
28.7.2015 8:00

M67i59r67o72s35l67a91v 29B71u96d23a 9872662357662

Ty už je z toho šlapacího verku nemáš dávno!

+1/0
28.7.2015 20:05

M80i28r87o84s16l15a86v 97B95u51d90a 9852852377382

Ano, města jsou pro lidi a lidé velice rádi jezdí autem protože to má řadu výhod! Kvičíš ty, cykloblbe!

0/−2
28.7.2015 19:49

J81a72r78o12s66l11a48v 63K25a11d42l84e66c 5921879932401

Pro typického Čecha je nerealistická rychlost 50km/h;-D;-D;-D

0/0
27.7.2015 23:11

V12í14t43ě36z80s98l64a25v 79Ř61í71p31a 5448812164911

Jezdit autem 20 km/hod. to je moc rychle navrhuji auta ručně tlačit. ;-D

+5/0
27.7.2015 22:31

P42a24v49e19l 64J67e64ř41á64b71e83k 7721302294157

20 km/hod je v každé obytné zóně. Tak není třeba se rozčilovat.

Jen ta absolutní přednost cyklistů je pěkná blbost. Vyřítí se na řidiče z leva a řidič půjde do báně místo toho aby cyklista byl odpovědný za nedání přednosti zprava.

+1/−1
27.7.2015 23:40

J18i56ř59í 82T80e92p11r 4117730235855

Pokud je to jen obytná zóna tak OK, ale známe ty ..... no nazvěme je třeba "městký ouředníci", co chtěj bejt papežštější než papež. Ti jsou pak schopni udělat obytnou zónu od cedule začátek obce k ceduli konec obce.:-(

+2/0
28.7.2015 1:56

D86a49v76i42d 79S28u36c91h33ý 1776470848758

tak to me staci..."národní cyklokoordinátor"

+8/−1
27.7.2015 22:20

J44a48n 12H71á18j24e90k 2946596553625

Navrhovaná změna/úprava definice "vyhrazeného jízdního pruhu" je nešťastná. Vyhrazený jízdní pruh, byť realita je jiná, by měl být vyhrazený jízdní pruh. Jestli zavedou pojem vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, tak to v reálu bude znamenat, že auta jedou rychlostí kol. Jak jinak naplnit ustanovení, že do pruhu s cyklisty auto smí vjet, ale nesmí cyklistu ohrozit a omezit?

Když je teď silnice úzká, a jede tam cyklista, tak jej přece taky nesrazím. Jak se to změní, když tam namalují vyhrazený pruh pro cyklisty? 

Smyslem by přece mělo být odvést cyklisty z těch míst, kde je aut hodně a je to úzký. Tj. vybudovat pro ně alternativní(úzkou) cestu, kam se auto nevejde. Tím, že do současného stavu namaluji něco na asfalt to přece nevyřeším.

A pokud by fungovalo P+R i v jiných městech, než v Praze, tak bude taky o trochu aut méně. Ale musel bych z P+R mít spoj, kam potřebuji - nemocnici, úřad, kraj, turistické cíle. Plus systém placeného parkování v centru a nechť si každý spočítá, co je pro něj výhodnější. Jenže teď je jen (ne)systém placeného parkování.

+3/0
27.7.2015 22:08

R73o84m97a34n 97V41í23c75e94n78e80c 2259642318912

Vyhrazený jízdní pruh (pro cyklisty) má jeden významný efekt - nesmí se v něm zastavit ani stát. Tzn. kdyby nebyl, tak lze zastavit u krajnice (obrubníku) - takto to zákon neumožňuje.

0/0
27.7.2015 23:21

M64a46r37t94i37n 69V71y83s48k42o90c39i92l 3582318895360

Jojo, to je tak jedine pozitivum. Jestli ale ty pruhy povedou odnikud-nikam, jak to vidim v soucasne dobe ve mestech, tak to zadnym prinosem pro cyklisty nebude...

0/0
28.7.2015 8:09

J92a23n 68V94o29s12t92ř91e64l 8709881963639

Sláva. Konečně přestanou cyklisté jezdit po chodnících. Zaberou se trávníky v městech, pokácí stromy, vyasfaltují se plochy a promrhají veřejné peníze. Který blb na to zase přišel.

+2/0
27.7.2015 21:34

P32a46v49e25l 59J54e67ž64e27k 5917112112591

Nevím, jak v jiných městech, ale v Pardubicích jsou cyklostezky a pruhy pro cyklisty v jednosměrkách, ale cyklisté je stejně nevyužívají a kličkují po chodnících mezi chodci. Na chodnících a v parcích se bojím s dětmi jít. Ono je o strach třeba jen vyjít z domu, protože nevíte, zda vás nesmete cyklista, který jede podle zdi domu. Když jsem nedávno jednomu vynadal, protože si vymáhal na chodníku přednost, řekl mi, že takhle se v Pardubicích jezdí. Když se zeptáte šéfa městské policie, odpoví, že provádí kontroly - ale žádné kontroly jsem neviděl. Je to džungle.

+5/0
27.7.2015 21:24

M90a17r11t29i27n 73P87e53c32i50n62a 4951443

Vycházejte s napřaženou holí;-) Chodci neublíží - uvidí ji včas a cykloterorista nemá na chodníku co pohledávat.

+1/0
28.7.2015 9:25

D43a43v13i72d 98M82i85k84u19l53á88š76e97k 4753326713741

Vydáme miliardy z našich kapes a omezíme řidiče jen proto abychom podpořili módní trend. Vážně geniální. Jako by nestačilo že už teď se vyhazuje obrosvské množství peněz na pumpičkáře a ve městech mezi nima musíte kličkovat. My to uděláme ještě horší.

+12/−3
27.7.2015 20:50

M30a67t93ú69š 20B85e90n44a52k 9258194192103

Módny trend... módnym trendom je to, že každý kto má v riti dieru musí ísť vlastným autom. Všade na západ sa od toho pomaly ustupuje a prechádza sa na využívanie cyklo dopravy, MHD a pešiu dopravu.

Ono ja som zvyknutí, že v časoch môjho skorého detstva v prvej polovici 90. rokov ľudia chodili po meste primárne bicyklom, časom začali chodiť aj do potravín na rohu ulice chodiť autom, len aby ukázali, že oni na to majú...

+2/−8
27.7.2015 21:48

P95e86t28r 24B20á33č61a 8545926285245

Vrat se na zoznam ty kecalisto.

0/−1
27.7.2015 23:07

R74o81m63a22n 51V28í96c65e81n56e29c 2949122748332

Všade na západ je nepřípustné jezdit na kole po chodníku, v protisměru atd. Těch přestupků zažívám denně nespočet.

+1/0
27.7.2015 23:23

M57a21r37t55i66n 76V74y19s57k12o57c83i65l 3972208305370

Jojo, to bych vas chtel videt od rijna do brezna videt jak jezdite treba 10km "kousek" do prace a jak si nakoupite cestou :-)

+1/0
28.7.2015 7:50

T48o78m93á38š 31M78a91l33ý 5283526363

Krafejte si do dění v Blave a dalších částech Uher. Do Čech se necpěte, naštětí už tu není federácia.

0/0
28.7.2015 8:37

R53o75b91e26r48t 86J75a49n26u47l60í47k 3985719164201

Tento cyklo boom to je jen "sympatické" vytahování peněz! Někdo se dobře napakuje! Něco jako dětská hřiště,.. na sídlištích vyrostly desítky a znáte cenu? cca 500.000,- za jedno. Úplně nesmyslné plýtvaní prostředky! Hlavně že ve špitálech to vypadá jak z hororu!

+6/0
27.7.2015 20:43

P92e44t41r 67V71o35ň91k55a 2327793949353

Heh, a co situace, kdy máte chodník po obou stranách silnice, ale určitá menšina lidí chodí neustále po té silnici a to včetně malých dětí a maminek s kočárkem, nějakej chodník, zbytečné, silnice je lepší.

Denodenně to vidím, stačí kouknout z okna Rv

+2/0
27.7.2015 20:20

T42o45m31á48š 33H48r64d80l19i41č44k77a 3314693138898

Před pár lety u nás ve městě zúžili hlavní pozemní komunikaci aby prodloužili chodník a tam udělali cyklistickou stezku. A co je nyní z toho? Cyklisté ne, aby využili pro ně vybudovanou cyklistickou stezku, ale pořád využívají komunikaci.

Co z toho? Město zbytečně utratilo peníze na vybudování cyklistické stesky a zúžila se hlavní pozemní komunikace, na které stejně jezdí cyklisté. :-)

+4/−1
27.7.2015 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.