Diskuze
Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou
Děkujeme za pochopení.
O83n10d30ř32e32j 63P23l18í89v15a
Jsem cyklista, na kole jezdím často a rád a zajedu i do měst, která neznám... a ačkoliv cyklotrasy (NIKOLIV cyklostezky!!) většinou existují - jsou poslepovány z různých povrchů, nájezdů na chodníky a sjezdů, vedené jsou doslova po chodnících, přes obrubáky, po kočičích hlavách apod., i kdybych je chtěl nakrásně použít, většinou jsou naprosto ZOUFALE značené, chci-li tak projet nějaké zejména větší město a pokračovat dál, nezbývá mi, než se zařadit do běžného provozu na městských průtazích, i když se mi samotnému nechce - řídím se pak běžným značením pro motoristy. Jinak bych z města nikdy nevyjel!!! Právě vedením cyklotras přes různá sídliště, parky, po chodnících rychle ve městě ztratíte orientaci a směrovky odkazují jen na místní části, popřípadě nejbližší vesnice, které mi ale většinou nic neříkají! Aneb cyklodoprava ve městech nikdy nebude fungovat tak, jak si někteří myslí podle vynaložených peněz, dokud cyklisti nebudou ve městech dopravou preferovanou, ale pouze trpěnou, a dokud infrastruktura nebude budovaná pro hladký průjezd, tak aby bylo výhodné jet na kole a ne aby se jízdní doba po využití cyklotras prodloužila oproti užití silnice! Nedivte se, že cyklisti takové trasy nevyužívají, není to jejich chyba. Pokud je výhodněší jít po louce, zkrátí si chodci cestu po louce, i kdyby chodník vedoucí do stejného cíle byl ze zlata. Zacpaná centra měst dokazují, že stejně se chovají i řidiči, použijí často kratší trasu místo pohodlného, ale dlouhého objíždění! Proč se divíte, že výhodné trasy hledají cyklisti? Mnozí si stěžují, že musí zastavovat a brzdit za cyklisty a zpomalovat svá auta. Jeli jste někdy na cyklostezce vedené po chodníku co 10-20 metrů přerušované bočními uličkami a vjezdy do domů doprovázené příslušnými značkami stezka pro cyklisty/konec stezka pro cyklisty? Takových značek je pak na krátkém úseku, třeba 400 metrů i 30! kolikrát se rozjedete a zpomalíte? Navíc vlastními silami!! Garantuju, že takový úsek použijete pro své cesty jen jednou!
J77o20s78e55f 35M95a31r55k51v34a50r76t
To je zase kraválu, v Německu je cyklopruh skoro na každém chodníku, i třeba na 1 m úzkém. Skoro každá jednosměrka má povolen průjezd cyklistů v protisměru. Atd. A přitom se v Německu jezdí dobře i autem, světe div se, i při dodržení předpisů a dopr. značení, které je provedeno s rozmyslem, a ne jako u nás převážně buzeračně. Pokud se neumíme na silnici chovat slušně, musíme na to mít zákony, zóny apod.
P21e75t86r 91Č74e89r86v96e60n90ý
Tak za prvé - do centra měst jen s elektromibilem. Za druhé - dělat zvláštní zóny pro cyklisty už netřeba, ulice budou poloprázdné:-)
M28i67c39h38a85l 37P19a39v47l66á47t
Nutno uznat, ze od legendarniho navrhu s. Humla, aby mel chodec prednost i pred tramvaji, zde dosud nikdo tak nesmyslny napad neprezentoval. A ze mestem dotovani cyklofanatici jsou schopni vymyslet lecjakou kravinu!
M29i22r29o26s75l37a28v 43B38u57d95a
Proč vždy když otevřu iDnes nebo jiný server jsem vždy hned naštvaný? Je tohle normální? Zbláznil se svět už docela?
P81e54t51r 47M31i97c40h34a69l
To je zase bejkárna. Co takhle napřed přestat zužovat stávající silnice a ty nové stavět dost široké na to, aby se tam vešli cykisté a auta nemusela z 90 brzdit na 20, když jede v protisměru kamion? Takový cyklista před horizontem je prostě k nezaplacení. Jistě, můžou jezdit po krajnici, ale ta má po rekonstrukcích šířku často do 20 cm (zbytek je nezpevněný a nedá se po něm jet), takže řídítka často zasahují do jízdního pruhu. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale muset za každým kolem brzdit a znovu zrychlovat není nic příjemného pro auta ani pro kola. Nebo klasická situace - jedna nebo dvě rodinky na kolech, roztažení v délce cca dvou kamionů a silnice úzká s bídou na dvě auta. Taky parádička, zvlášť, když uprostřed té šňůry kličkují dvě - tři děti kolem šesti let.
Vynález absolutní přednosti pro cyklisty ve vybraných zónách měst bude mít jen jeden výsedek - vyšší úmrtnost cyklistů. Bude to totéž, jako když média kdysi mylně informovala o absolutní přednosti chodců na přechodech.
A abych nebyl podezírán ze zaujatosti - taky jezdím i na kole, ale snažím se vybírat si málo frekventované cesty a když vidím auto proti sobě a vím, že mě dojíždí druhé, raději hodně zvolním a jedu i na tu nezpevněnou krajnici, protože se nechci nikoho nechat zbytečně dřít brzdy, případně se nechat zabít.
K25a85r91e20l 26V96a20c93h45u21t
Auta pojedou tak rychle, jak hluboko řidiči stlačí plynový pedál... ... stát to vůbec neovlivní !!!
K75a97r61e68l 63V32a43c31h85u84t
... mimoto, když už někdo pojede 20kou, tak je z něho snadný terč pro loupežníky a nenechavce! ... takoví klidně za jízdy 20kou jednoduše "nastoupí" a pak zas i s lupem si opět vystoupí!
P16a21v98e23l 95N76e14m35e37c
Měl bych ještě jeden zlepšovák, a nejen pro cyklisty. Víte, ono vodorovné značení na vozovce za mokra docela klouže, a to nejen cyklystům, ale i ostatním účastníkům dopravního provozu. Není možné do barvy přidávat třeba písek? Pokud je stříkáno, tak je to samozřejmě technicky obtížně proveditelné. Ale třeba před zaschnutím zasypat pískem, a zbytek po zaschnutí zamést. Najde se nějaký odborník na tuto problematiku?
J15i59ř40í 17P49r91a45ž19á97k
Ten kdo projektoval současné cyklostezky na kole asi nikdy nejel. Podélné parkování aut a těsně vedle cykopruh je nebezpečné. Když zapomene řidič při otevření dveří zkontrolovat provoz za sebou, tak cyklistu zabije. Nikdy po takovýchto cyklopruzích nejezdím. Řešení je ve zjednosměrnění příslušného průjezdu Prahou a ve zrušeném směru vytvořit cyklostezku pro oba směry.
O24s59k83a64r 32K42o71v11a17ř91í52k
Řešení pro seniory a rodiny s dětmi.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren
Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...
Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé
Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...