Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy přichází estonská aplikace pro taxíky. Slibuje 13 Kč za kilometr

Estonská firma Taxify začíná v pátek fungovat v Praze. Taxíky přivolané přes její mobilní aplikaci mají jezdit za třináct korun na kilometr. Prosadit se však musí v těžké konkurenci: podobné aplikace už v Praze provozuje několika start-upů, klasické taxislužby i „antitaxikářský“ Uber.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e92t17r 17N17o74v49á18k 8555269920

TAXI Mafie je do kšeftu nepustí ... ;-€  a že má dlouhé prsty ;-€

    

praha vs prachy

https://www.stream.cz/porady/praha-vs-prachy

0/0
2.10.2015 1:15

J59a69n 57D95u61d25e91k 2750132727443

Já myslím, že těch mobilních aplikací pro taxiky či různé podobné služby už je hrozně moc a podle mě je to už celkem nuda a přecpaný trh. Nechápu, jak si někdo myslí, že právě v tom nějak zásadně zbohatne. Platí jedno pravidlo, co už je trend, tak už je to marný byznys.

+1/0
3.8.2015 16:06

O13n38d65ř55e60j 44K38r18y38š60t71o60f 6313131

Tak kolik si vydělal za první den Estonče???;-):-P

0/0
1.8.2015 7:49

T44o62m18á35š 49H74o91r30č65i53č81k84a 6701574226689

Procpak si pan redaktor nezadal uvadenou 15ti kilometrovou trasu do kalkulacky cen na strankach UBER? Asi protoze by nemohl konstatovat jak jsou levni. I UBER POP je drazsi nez znacna cast prazskych dispecinku. A proc? Jelikoz UBER a take TAXIFY uctuji 4Kc nikoli za cekani, jako bezne taxi, ale uctuji 4Kc ZA KAZDOU MINUTU JIZDY!!! UBER jezdi v konecnem dusledku za vyssi ceny, nez je maximalni regulovana cena pro Prahu!!!

+3/0
31.7.2015 22:18

P87e41t74r 22S89o77u51k61u24p 6149799465879

Je to tak? To by pak vysvětlovalo z čeho platí všechny ty PR na tohle téma. UBER je v Praze pořád jen začátečník, ale píše se o něm pořád. Nebo alespoň na tohle téma, viz tento článek.

0/0
2.8.2015 11:23

J41i86ř18í 35K91o27c62u83r50e62k 6975524815718

Při průměrné rychlosti 60 km/h to je 4 Kč/km nebo taky 4 Kč/min. Při prům. rychlosti 15 km/h to vyjde na 16 Kč/km. Realita bude někde mezi. Furt lepší než Brno, 40 Kč/km.

0/0
5.8.2015 21:15

T21o72m74á73š 80H95o68r71č39i85č19k23a 6651204556209

Plus sazba za ujety km...

0/0
6.8.2015 0:15

M45a94r54t42i33n 66M72a58t77ý39s59e84k 6478781756690

HOPIN plánuje cca rok dotovat provoz. Tedy řidiči jezdí bez polatku. Liftago dotovalo provoz asi dva roky a vlastně dotuje dodnes. A přijde 21 letý kluk z Estonska, chce vozit za podnákladovou cenu a má představu, že do konce roku bude vydělávat minimálně tak aby zaplatil nájem kanceláře a dva lidi. Tak to je asi nejlepší fór roku :-D ... Když to nejde jiným, tak já to zlomím :-D.

Lidi mít můžou, po reklamní masáži a ohánění s ecenou, lidi jistě jezdit budou, ale pochybuju, že budou mít řidiče. Pokud to bude mít řidič jako vytěžovací aplikaci, tak ji bude používat v mrtvých dobách. tedy ve špičce se aplikace nechytne, protože proč bych měl jezdit za 13, když mi choděj zakázky za 20 :)

0/0
31.7.2015 17:32
Foto

M17a16r40t87i48n 40K97o50p28á69s56e32k 9263770619514

Trošku do taxikařiny dělám a něco o tom vím. Dá se samozřejmě jezdit i za 13 Kč/km za předpokladu, že je hustá síť vozidel a zákazníků takto jezdících. Pak to v praxi probíhá tak, že vozidlo nabere zákazníka, doveze na místo a na tom místě již zůstane a bude čekat na další vhodný odvoz. Pokud nemá projezdy na prázdno, pak vlastně jezdí za 26 Kč/km a to je slušná sazba. Jenže v praxi to tak nefunguje. Zákaznicí se rozhodují impulsivně a až na výjimky je jim v zásadě jedno, zda pojedou za 150 nebo 180 Kč z "Ípáku" na "Dejvickou". Pokud spěchají, klidně dají 250 Kč za taxi, které je nejblíž. Pokud chtějí cenu, jedou metrem, anebo zvolí Uber (kde to je čistý nezdaněný příjem řidiče) či WunderCar (stejný právní problém). Kdo namítá, že se běžně jezdí dodávkami za 13 Kč/km a uživí se, ano, dokonce se jezdí za 9 Kč i 8 Kč. Ale ta dodávka nejede 14x 4,5 km a z toho 7 hodin stojí, ale jede přes republiky tam a zpět. To je pak něco jiného. I taxík vám pojede za 8 Kč/km oběma směry (třeba Praha-Bratislava a zpět), když se s ním dohodnete předem. Za 13 Kč se dá vzít maximálně vytěžovací přeprava, kdy přijedu na Budějovickou a náhodou tam bude někdo stát s appkou Taxify. Ale živit se jen s Taxify je nesmysl, ledaže by zákazníkům nevadilo, že pro ně bude jezdit Škoda Felicia nebo Lada 2105 :-) Slušná hranice (strop, chcete-li) je 20 Kč/km, ta dvacka je slušná pro cestujícího i taxikáře. Jezdím přes Hopin, ten má NEJNIŽŠÍ sazbu dokonce 17 Kč/km, protože i Hopin chce, aby si taxikáři rozumně vydělali. I Liftago je OK, přes něj mám naopak většinu zákazníků. Je mezi námi taxikáři hodně parazitů a šmejdů, ti samozřejmě tyto aplikace nepoužívají, protože jsou pro ně nevýhodné. Ti co je použvají, se tím chtějí živit slušně. Nemusí to být zrovna zlatý důl, ale cena musí být rozumná pro obě strany. 13 Kč je na přežití, ne na další investice, se 17 Kč se dá žít, 20 Kč je seriózní výdělek. Vše nad to je jen vejvar nenažraných kolegů, co jsou zvyklí na příjem 60 000+ nezdaněného.

+9/0
31.7.2015 12:22

L37u39k27á13š 97T48o47m53a98n 1251942512

R^ rozumny pohled na vec.

0/0
31.7.2015 14:04

L45u83k34a60s 19N48o16v59a79k 4669719153958

A pak to nema vypdat jak vypada....

0/0
31.7.2015 18:20

O13n24d63ř19e50j 42K98r76y18š56t17o60f 6723711

No pokud nejsi plátce DPH protože když z 20kč zaplatíš DPH tj.21%,daň z příjmu,a ostatní poplatky - tak mi to fakt jako solidní výdělek nepřijde.Ty říkáš že jezdíš přes dispečinky  - ale už nevíš kolik ti kluci musí třeba odvádět.-aby ty zakázky vůbec dostali.Takže rozbor cen pěkný ale trochu mimo mísu - vstupní údaje se nezakládají na reálných číslech.RvRvRv

0/0
1.8.2015 7:57

P67a67v85e88l 32N44o56v14á43k 9441948234765

Tak estonci se z nás pokouší udělat banánovou republiku. Už vidim ty fronty řidičů, kteří chtějí jezdit za 13 kč/km. Upřímnou soustrast.

+1/0
31.7.2015 12:19

A71l12a70n 69Ř67e22p16k93a 4345836

Ale jo, fronta by být mohla.. studenti a absolventi co nesehnali jinou práci budou vozit levně cestující v ojetých autech:) Pokud ale umějí řídit a auto není nějaký vrak, tak by to bylo ok, jen budou křivit trh těmi (asi) podnákladovými cenami (a když si člověk jednou na ně zvykne, tak se těžko zdraží, resp. nastoupí zase jiný nový hráč s nízkými cenami).

0/0
31.7.2015 12:23

P44a58v82e94l 73K37r36á26l 5100469764478

Hlavně co až budou potřebovat nové auto? S touhle sazbou ho těžko pořídí.

0/0
31.7.2015 12:36

A90l93a77n 48Ř69e49p97k80a 4285246

Další ojeté z bazaru za pár tisíc :)

0/0
31.7.2015 14:44

M36a64r37t74i47n 86M49a48t65ý76s43e83k 6508391496490

Ale ten student a absolvent bude muset mít koncesi, průkaz řidiče, taxametr. Taxamter je investice v řádu tisíců. Vše musí projít zdaněním. To je pak 13 hloupost. Může to mít někdo jako vytížení, ale .. popravdě, kolik těch palikací bude chtít mít řidič zapnuto?

0/0
31.7.2015 17:21

R82o76b16e27r94t 76S98v34o20b75o90d29a 6513661956535

Zajímalo by mne, kolik ze zde přítomných pisatelů je taxikářů a kolik tlučhubů z Horní Dolní. Taxikář za 13Kč/km se NEMŮŽE legálně uživit. Uživí se tax. s autem, které neodpovídá regulím MHMP. Dělám tu práci 2 roky, tak vím o čem je řeč.

+1/0
31.7.2015 11:22

L64u29k32a27s 67N97o89v49a76k 4609799103148

Ja 9 a munimum je 35....a to neresme, ze v praze je stale 28

0/0
31.7.2015 18:21

V17á53c48l97a30v 66Š30u73b11r28t 9597653138647

Je to další projev posunu k zprostředkovatelské ekonomice, která má ovšem vedle určitých výhod i řadu úskalí. Především vede k extrémnímu vyhrocení konkurence na daném trhu a k zhoršení postavení samotných producentů zboží a služeb. Pozitivní efekt z větší konkurence (snížení ceny) se navíc z velké části ztratí v maržích zprostředkovatele. Takže výsledkem je, konkrétně v tomto případě, že vám sice taxík přijede o něco dřív, ale vaše peníze místo onomu taxikáři, který vás poveze, půjdou jeho s prominutím "pasákovi"...

+1/0
31.7.2015 11:20

J70a95n 29D95u97d79e89k 2290302177323

100% souhlas a v taxikách bude ještě hůř.

0/0
3.8.2015 16:08

M80i83c86h66a49l 43H95i98r30k12a 4327516300313

Úspěšnost taxikáře je odvislá od počtu odježděných kilometrů se zákazníkem a naprázdno. Čím lepší poměr, tím více si může "stlačit" cenu za km. Ale jak toho dosáhnout? Stálí zákazníci - firmy mají většinou dlouhodobé smlouvy a jednotlivců je spíše poskrovnu.

0/0
31.7.2015 10:23

V10a74c79l62a11v 71M61e64d42e28k 5521572645805

tenhle poměr nijak vyřešit nejde. V určitých časových obdobích prostě převažuje potřeba dopravy z jedné části města do druhé. Typický je např. čas okolo půlnoci, kdy obrovské množství lidí potřebuje dopravu z restaurací v centru do rezidenčních částí na okraji, kdežto opačným směrem necestuje téměř nikdo. A neuděláte s tím nic. Taxikář prostě po odvezení jednoho klienta se vrátí zpět blíž k centru.

+2/0
31.7.2015 11:35

J29o23s87e32f 41K75r48a81l 3437163604837

Jestli má být taxi levné, musí buď jezdit auto staré víc než 10 let nebo řidiči musí být velmi levný (z východu, něco jako Pákistánci/Iránci aj. v New Yorku :-)), v lepších případech musí být obojí. ;-)

+1/−1
31.7.2015 10:04

V62l65a82d62i48m53í97r 74M97a15c20h65á29l44e69k 9265513676246

Pro zákazníky asi dobrý ale pro řidiče za tohle jezdit je totální nesmysl.Stačí jen trochu počítat..

+3/0
31.7.2015 9:49
Foto

P91a78v24e78l 16P24o10d20e54š82v27a 5409737129

Pro toho řidiče z pořadu Praha vs. prachy určitě. Ten je zvyklý na jiné ceny.

0/0
31.7.2015 9:50

V26a19c94l80a78v 78M98e58d89e82k 5241132315125

no ani pro zákazníky nic extra. Dispečinky dnes již běžně jezdí okolo 17 Kč/km, tady cena v noci má být 15. Schválně si spočítejte, kolik ten rozdíl na jedné cestě udělá. 

Napovím - zákazník si toho rozdílu skoro ani nevšimne.

+1/0
31.7.2015 9:51

K96a15r31e39l 75Š91i67n14d47e86l75á48ř 2485421531909

Objednání přes aplikaci je jasně nejrychlejší a funguje to tak i u AAA Taxi. U Áček je zároveň výhoda, že mají prostě nejvíc aut a nemusíte se do té jejich apky registrovat nebo dokonce zadávat údaje o své kartě. Proč bych měl někomu dávat údaje o platební kartě, když chci jet taxíkem? Když budu ale vyřizovat reklamaci, nemůžu a ani nechci to řešit přes nějakou aplikaci. Chci mluvit s operátorem a dostat jasnou odpověď a řešení.

+1/0
31.7.2015 9:37

L79u73m46i62r 12N34o74v44a71k 8871243436888

tak minule jsme ve všední den v 7 hodin dali s kolegyní soutěž, kdo zavolá dřív taxi. Ona volala na dispečink AAA a já otevřel aplikaci. Na dispečinku nám automat řekl, že jsme 18. v pořadí... to už aplikace ukazovala, že k nám jede taxík, kterýho jsme viděli na mapě s poznámkou, že je u nás za 3 minuty...

+2/−1
31.7.2015 9:32

R41a63d12o91s96l23a48v 60K86l64a80u44d22a 5704188154402

Kolegyně ještě teď brečí někde u patníku a je stále ještě pátá v pořadí:-P

0/0
31.7.2015 10:37

R40a65d14i97m 12P50o66l68á98š71e40k 9856673869769

Jádro nástupu nových taxikářských firem je podle mně v tom, že kvalitní vhodně použitá internetová aplikace může výrazně omezit množství prázdných přejezdů taxikářů, případně taky výrazně omezit množství telefonních dispečerů dojednávajících taxikářům rita.

Potom může nová taxikářská firma jezdit i za výrazně méně a přesto se jí to vyplatí.

+1/0
31.7.2015 9:27

P34e24t15r 32V72r56a50n29i15k 5404919181641

Tohle jiz neni o taxikareni, ale o novodobem otroctvi a praci zadarmo. :-/

+2/0
31.7.2015 9:33

M28a89r62e65k 39M40a57l57ý 1382908381230

Nemám pocit, že by ten chlapík z Estonska nějak nutil pražské taxikáře, aby za něho jezdili. Kdo chce, může jezdit i za 28.

0/0
31.7.2015 9:55

V45á32c96l50a18v 73Š29u77b14r20t 9967643848417

Tak jistě chápete, že nemůže. Může si vybrat jen to, kterému zprostředkovateli bude platit.

0/0
31.7.2015 10:47

V83a88c45l98a66v 20M42e11d50e19k 5181732555365

prázdné přejezdy žádná aplikace nevyřeší - k tomu je potřeba velké množství aut, a velké množství zakázek.

0/0
31.7.2015 9:44
Foto

P39a28v94e33l 76P19o36d33e53š78v95a 5659727409

Docela by mě zajímalo, v čem pan Kvasnička spatřuje výhodu minimální stanovené ceny jízdy pro koncového zákazníka za dopravu zmísta A do místa B.

+1/−2
31.7.2015 9:22

J59o18s92e96f80f 97M56u67s22i39l 7339285806440

Výhoda minimální je totéž jako nevýhoda maximální :-)

+3/−1
31.7.2015 9:26
Foto

P81a87v41e43l 27P91o47d84e24š72v87a 5759147609

No vidite, to mě nenapadlo.

0/−1
31.7.2015 9:40

K45a66r12e11l 47Š11i50n41d26e20l92á57ř 2795711161649

Aby se nejezdilo za podnákladové a ekonomicky nesmyslné ceny, které neodrážejí realitu, ale speciálně rychlotaxikáři z Východu je používají jako vějičku.

+2/0
31.7.2015 9:41
Foto

P98a57v38e91l 50P64o46d62e47š79v91a 5749927299

Dumpingové ceny už ale zakázány jsou. Takže zakazovat je podruhé je trochu nesmysl, nemyslíte?

+1/0
31.7.2015 9:49

M19a14r93e94k 31M54a36l32ý 1802788921490

Pro někoho s novou Audi A6 může být třeba 20 KČ nákladová cena. Na druhé straně, pro někoho se starou Octávkou to může být třeba 10 KČ. Tak podle čeho dáte minimální cenu? Je to nesmysl. Ať si každý jezdí za kolik chce a zákazník se rozhodne, není snad hloupý.

+1/−1
31.7.2015 9:59

K70a31r50e69l 22Š75i78n58d73e40l47á21ř 2195791291499

Minimální cenu, která bude odrážet nákladovost na 1 km jízdy po Praze při určitém stáří vozidla, typu vozidla, spotřeby, průměrné rychlosti, ceny PH určitě stanovit lze. A je chyba, že to není. Tahle informace by byla velmi užitečná a žádoucí pro trh i zákazníky. Ti by věděli, že za 13 Kč za km prostě solidním autem můžou jet jen těžko.

+2/0
31.7.2015 10:05

M62a67r18e75k 48M96a11l87ý 1632838491600

Ale jistě, pro konkrétní auto (nebo skupinu podobných aut) to stanovit lze. Ale nevidím v tom smysl. Já jako zákazník si přes aplikaci objednám taxi, příklad Liftago. Vidím v okolí několik volných aut, nastavím kam chci jet a hned vidím, s jakým autem (Octavka, Superb, atd.) a za kolik se tam dostanu. To pro mě jako zákazníka je úplně dostačující.

0/0
31.7.2015 10:30

T38o75m76á58š 98V10e93s25e22l77ý 5665268940439

no, dročkaři uvažují jinak... Jednou jsem zahlédl na štaflu známého, tak jsem ho pozdravil. Stál asi třetí, ten co stál první s nějakou šílenou plečkou se začal vztekat, že je první tak ať jdu k němu - zjevně si myslel, že jsem šel k lepšímu autu...

0/0
31.7.2015 10:41

J54i77ř66í 81B85a50r35t86á69k 9230695268114

nejsem sice Kvasnicka, ale tipuju ze to bude pro zacatek pozitivni dopad na kvalitu vozu

0/0
31.7.2015 9:43
Foto

P73a29v61e16l 38P35o27d30e97š63v87a 5219197859

Pojedu klidně žigulem za 5 ká za kilák.

+1/−2
31.7.2015 9:45

J14i37ř84í 10B90a79r15t51á32k 9300805978984

klidne muzes, otazkou zustava, jestli najdes i jine klienty nez par socek a totalne vozrale

+2/0
31.7.2015 9:50

M35a51r16t62i87n 82K98a29r94á59s70e38k 9908773228568

On to asi psal z pohledu klienta...

+1/0
31.7.2015 9:53

J24i78ř69í 76B63a31r58t84á22k 9780455948324

no to asi jo, ja dam zase radeji 20kacek za kilak za alespon superba

+1/0
31.7.2015 9:56

M95a40r34e39k 35M90a78l90ý 1102988381190

Na příkladu vás dvou je vidět, že lidi mají různé preference a nějaké přehnané regulování je nesmysl a že je tady prostor pro taxíky lepší a dražší ale taky levnější a "sociální". A to je dobře, ne?

+4/0
31.7.2015 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.