Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tanvald má nové nádraží. Rychlíky z Prahy však nástupiště poškozují

Zvláštní problém musí řešit Správa železniční dopravní cesty a České dráhy. Nově postavená nástupiště stojí na nádraží tak, že když přijede do Tanvaldu rychlík z Prahy, ničí je. Problémem jsou vysouvací schůdky u motorových vozů řady 854, které České dráhy nasazují většinou právě na vlaky z Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a74r28t98i91n 79R76u21z43i62c18k69a 1702828116327

Tak at nevyjizdeji z Prahy, ale z Hovorcovic...

0/−1
4.8.2015 20:14

J91a92n 66H49a69v24r10d83a 2118916201878

to je tak, kdyz nam po kolejich jezdi hajtry.

At tam daji moderni vlaky a problem bude pryc

0/−1
4.8.2015 12:42

J61i10ř52í 36H22o80v90o27r44k60a 8817156662775

No jo - "prážáci" jsou mimo normy.

Prozatím nezbývá, aby uvedené rychlíky zastavovaly u druhé hrany, kde kvůli oblouku je meze větší. Je to "jen" o změně technologie práce.

0/−1
2.8.2015 11:00

J17i80ř64í 91M92o52l62o 9569696831547

Takže to podělal projektant, který zapomněl že se staví z rovných dílů oblouk a nepoodsunul nástupiště dále od kolejí. Nechat ho to všechno zaplatit a přestavět nástupiště.

+1/0
1.8.2015 17:43

P24a87v73e73l 43O96d10r69a88z59i43l 6204819577890

Pokud to neměl projektant zadáno, tak je z obliga. Jo to v Brně, tam když dělali rekonstrukci kolejové křižovatky pro tramvaje (pro rejpaly šaliny), tak pak zjistili, že se tam dvě nevyhnou...

+1/0
1.8.2015 23:07

M91i83r86o40s21l61a81v 91Z17i29k29m19u97n67d 7359143394673

Projektant je osobou odborně způsobilou, zpravidla je vyžadováno VŠ vzdělání příslušného směru, musí respektovat příslušné technické předpisy (normy).

Vy jako "objednavatel" chcete, aby vám někdo udělal projekt rodinného domu, tak si určíte základní požadavky - například chcete garáž, sklep, tolik a tolik místností a maximálně si uděláte nějaký nákres, jak by to podle vás mělo vypadat a je na projektantovi (architektovi), aby vám udělal nějaký návrh, případně více návrhů na uspořádání místností apod. a až si vyberete co chcete, tak je na něm, aby udělal projekt odpovídající příslušným normám z hlediska stavebního, elektro, plynu, vody ... Vy jako zákazník = laik mu nebudete nic jiného zadávat ...

Pak ten projekt "někdo" zkontroluje (nebo by alespoň měl) a schválí a až se dílo dokončí, tak se musí zkolaudovat ... Součástí kolaudace stavby by taky mělo být provozní vyzkoušení s příslušným typem kolejového vozidla ... a to se zjevně  nestalo ...

+2/0
2.8.2015 11:56

P80a96v92e26l 53O10d63r80a45z77i28l 6734699817440

No a to není chyba projektanta, pokud nebyl soulad s daným typem KV v zadání.

0/0
2.8.2015 12:10

M12i60r77o69s39l71a92v 41Z94i66k54m24u87n11d 7119623554133

Maximální šířka kolejového vozidla je dána "mezinárodním předpisem" - vzdálenost od osy koleje. Takže všechna kolejová vozidla jsou na tom stejně ...

V oblouku je ovšem normový rozchod koleje 1435 mm rozšířen.

+1/−1
3.8.2015 12:24
Foto

J52i10ř59í 96Š74r40á85m76e39k 3268147739421

V Turnově se jednou nevysunul schůdek u 843 a do kolejiště mi zahučel pes.

+1/0
1.8.2015 12:13

Š46t74e95f17a56n 43F10r94i87č65a 7962598973856

Operativně tam dát jiné soupravy a může být hned zítra po problému. ČD k tomu tak jako tak bude brzy donucena, protože nová hrana nástupiště zřejmě změnila traťový profil celé tratě (průjezdný průřez) a někdo kompetentní včas nereagoval. Měla by být urychleně vydána oprava příslušného předpisu. Předpokládám, že hrana nástupiště je v souladu s dalšími předpisy, zejména mezinárodními.

0/−1
1.8.2015 0:38

M75i79r43o24s71l70a27v 81Z83i15k84m47u82n62d 7419763364313

Ale to vozidlo je také konstruováno (modernizováno) podle mezinárodních předpisů a jeho provoz je schválen Drážním úřadem ... a když vozidlo nedělá "paseku" v jiných stanicích, tak asi chyba nebude v tom vozidle ... to dá rozum ...

Kdyby u toho vozidla nehrálo něco o jediný centimetr, tak by vozidlo nebylo do provozu schváleno ...

Podobný problém měli před časem ve Francii, tam byla dodána nová vozidla "podle mezinárodních předpisů", protože jezdí za hranice nebo jsou dodávána do zahraničí a na starších tratích, kde mají menší osovou vzdálenost nástupištní hrany od osy koleje byla vozidla poškozována ...

Chyba nemusí být na straně projektanta, ale na straně dělníků, kteří "to špatně" změřili (centimetr přece žádná míra). I na Smíchově jsou trochu křivé nástupištní hrany, takže schůdky soupravy řady 814 na jednom konci olizují peronní hranu, na druhém konci soupravy je mezi peronem a schůdky vzdálenost několik centimetrů ... a je to u všech vozidle tohoto typu ...

+1/0
1.8.2015 17:10

R33a94d76k23o 15K93ř15i21v12á56n22e92k 7100243415980

Analogie k nástupiším:

Pán na patentovém úřadě popisuje automat na holení: Tady vhodíte minci, tady strčíte hlavu a tady ty frézy vás oholí.

Komise: Moment, ale každý člověk má přece jiný tvar obličeje!

Pán: To jo, ale jen před prvním holením!

Tak v Tanvaldu to půjde pomaleji, ale až se beton oloupe, bude po problému:-)

+25/0
31.7.2015 17:13

P11e59t81r 88N11e71c40h64a89n89i31c19k60ý 7473636218380

Architekt holt o železnici moc neví no

+6/0
31.7.2015 16:33

A74l35a12n 19Ř62e74p49k18a 4605676

V Ostravě - Kunčicích je zase jiný problém, nástupiště po rekonstrukci, ale mezi nástupištěm a nástupní plochou City Elefantu je celkem dost velká mezera a jen čekám, až někdo špatně došlápne, či uklouzne a skončí v kolejišti pod vlakem Rv

+4/0
31.7.2015 16:00

P70e68t89r 14N69e16c82h60a81n93i47c30k61ý 7643226328240

Nejen Elephantu, do vlaků na Frýdek to chce pořádný krok

0/0
31.7.2015 16:32

A72l95a59n 63Ř92e11p64k34a 4885386

To si ani nevzpomínám (a to jsem tam zrovna dneska přestupoval :D, ale u slona se na tu velkou mezeru zapomenout nedá). 

Snad podobného zmetka neudělají na Vítkovickém nádraží, tam teď staví jakési provizorní nástupiště (nevím na jak dlouho), ale to je asi jen kvůli opravám kolejí a ne že by opravili i 2.nástupiště.

0/0
31.7.2015 22:13

M89a48r83e42k 80M50a13r69t94i98n 8859604126770

Doprčič a to jako SŽDC dopředu nevědělo, že tam jezdí 854? Přeci zadávám podmínky tak, aby byly v praxi použitelný!

+5/−1
31.7.2015 15:46

N85i80k26o90l54a 73Č47e96c39h 9601769216

Kdo mohl v Česku očekávat, že se to dokončí ještě za dob aktuálního vozového parku? ;-D

+26/0
31.7.2015 15:50

P67e35t78r 80N76e91c22h96a61n65i79c57k94ý 7263336378210

Nežádejte po SŽDC , aby něco dělala logicky a efektivně. Jsem rád, že se tahle patrička držící staré bolševické pořádky odpojila a aspoň ČD mají nějakou naději

+4/−1
31.7.2015 16:35

J92i81n77d21ř83i72c79h 24Š89k92o18p32e65k 4685491980915

no vycházeli z toho, že vše co jezdí, musí splňovat normu, takže když bude i normu splňovat nástupiště, problém by neměl být

+2/0
31.7.2015 19:04

P36a72v16e78l 35O84b72d82r63ž34á74l26e52k 6796154328642

Od toho jsou normy. Buď je nesplňuje nástupiště, nebo vozidlo...

Teoreticky to může skončit i tím, že řadě 854 bude odebráno typové schválení.

+2/0
1.8.2015 3:43
Foto

P28a27v35e65l 83P61o97d66e86š98v14a 5749957969

Na co zdravý rozum a nebo rozbor situace, máme normu!

+9/−1
31.7.2015 15:43

M39i57c13h89a59l 31K41r67e96j14č37a 5298486156973

No zda se, ze 2 dodrzene normy (vyska nastupiste a pozice schodu) jsou zde ponekud v rozporu. Trochu nechapu jak k napsani takove normy muze dojit - tedy pokud nejde vyslovene o slendrian. Ale i tak, preci normy musi projit slozitejsim schvalovanim a nemuze (nemelo by) se stat, aby nekde dochazelo k pruniku Rv

+6/0
31.7.2015 15:27

M47i22r12e10k 10G50a31j72e35r 5521206179220

Nemusi tomu tak byt. Nic nevime o norme pro maximalni zakriveni nastupiste. Treba ta neni dodrzena.

+3/0
31.7.2015 15:28

M48a84r68t18i67n 37R44u67z49i89c55k11a 1322598306317

no slava...

0/0
31.7.2015 21:16

Z37d63e23n92ě67k 48D85u11f73e94k 2564174848

Snad by šlo namontovat gumové dorazy zespoda schodů a je po problému

+5/0
31.7.2015 15:08

T76o46m48á23š 29H29e21r44t29i60g 4200706405975

Neeee... To je moc jednoduchý a levný řešení. Navíc určitě odporuje nějaké normě. Teď budou 2 roky zasedat komise, dělat se posudky a expertizy, pak výběrová komise vybere dodavatele na opravu nástupiště a na trať se nasadí (nakoupí) jiný typ vlaku než 854.

+10/−1
31.7.2015 15:56

J32i56ř97í 77K89o10c51u96r87e96k 6245544985988

No, ale taky to musí schválit drážní úřad, jestli to neohrožuje zabezpečovací zařízení a tak... To se povleče.

+1/0
31.7.2015 19:01

P67a43v72e79l 36O81b71d52r16ž87á13l40e19k 6856184128122

Na zamontování čehokoliv na železničním vozidle musí být dlouhý postup schvalování a papírů.

To není jako nalepit na olítanou Felicii laminátové křídlo.

+2/0
1.8.2015 3:45

T32o36m50á63š 53N75ě26m66e17c 9432787582519

Ulomenej růžek u nástupiště vem čert. Spíš by mě zajímalo, co se stane, když mi ten schůdek přicvakne nohu a lidi začnou vystupovat.:-/

+2/0
31.7.2015 14:43

P98e74t30r 22N76o84v87o40t43n57y 3359782509192

Aspoň to nebude ničit ten beton. ;-D

+16/0
31.7.2015 14:45

T74o59m90á64š 88N85ě93m91e27c 9582447232679

A nohu vlastně ani nepotřebuju, když je to bezbariérový.:-/

+14/0
31.7.2015 15:09

J55a23k29u48b 91K93o63r88e38c 6194960191333

asi by to byla vaše vina, protože máte stát v dostatečné vzdálenosti (nebezpečná zóna bývá označena)

+1/−1
31.7.2015 15:52

T24o71m87á78š 24K84a13p65l51a16n 8253789893723

Jak už někdo napsal, zde http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&c=A150730_174806_eko-doprava_suj&foto=SUJ5ceaa5_tanvald2.jpg je vidět, že je ulomena i vnitřní hrana, takže to je prostě nějaký nekvalitní šmejd a nebo to tam dali omlácené hned.

Jinak podle mě, než nějak složitě pátrat a řešit normy, tak by prostě měli vzít frézu a pár centimetrů kraje zbrousit o centimetr. Jeden dělník to zvládne za den a vezme si za to méně, než je hodinová sazba toho právníka, co teď studuje smlouvy a normy (nehledě na čas těch desítek jiných lidí, kterým tahle prkotina nejspíš projde rukama).

+2/0
31.7.2015 14:34

P56e16t56r 70N76o63v27o41t26n24y 3199422849852

Frézovat hranu je nesmysl. Chtěl byste si došlápnout na takto ubranou hranu? Stačí jezdit s těmito konkrétními vozy k nástupištím(nebo částem nástupišť), kde se to nebude dít.

+1/0
31.7.2015 14:43

M30i46l49d92a 54J64i70l32o13u48s 1449587198114

854 a 954 měli problémy se schůdky již na Hlaváku a na dočasné zastávce Knížecí. Zkušený fíra věděl kde má zastavit aby to vyšlo. Pro ostatní musel vyjít rozkaz dopravce kde zastavovat, pokud vím tak jeden takový platí dodnes na Smíchovské 4 koleji kde se zasekávají schůdky 814.....

+3/−1
31.7.2015 14:25

M13a16r13e69k 12F31l17e81k80a48č 1297552150821

Standa Mirvald - Tanvald;-D

+1/0
31.7.2015 14:21

M55a73r68t80i10n 27K45ř15í66ž 9323332340117

Co kdyby tedy vlaky z Prahy před příjezdem do nádraží trošku nafoukli pneumatiky? Tím by se dostaly vagony výš a problém by zmizel, ne? :-D

+17/−1
31.7.2015 14:10

M34a13r18t36i27n 53K26ř37í19ž 9203492400627

fůůj, omlouvám se za tu hrubku

0/0
31.7.2015 14:13

J64a10r72o98s59l87a75v 39J78o62s58e91f 5642970490804

Už vidím fíru s pumpičkou, jak jde foukat kola v celém vlaku! ;-D;-D;-D

+4/0
31.7.2015 14:23

P45e76t29r 81N77o71v22o11t12n88y 3549452629292

Však to má automatické dohušťování, už jste někdy slyšeli, že by vlak nedojel kvůli prázdnému kolu? ;-D

+15/0
31.7.2015 14:26

T13o63m43á96š 68K92a87p71l96a69n 8423409753593

No já bych chtěl vidět kohokoliv, kdo by chtěl nafouknout čímkoliv byť jen jediné kolo u vlaku

+2/0
31.7.2015 14:26

J22a53n 67K57o83v31á21ř 8114161339147

Stačí jeden novinář. Novináři dokážou nafouknout ledacos.

+15/0
31.7.2015 14:30

P42a47v42e50l 38O25d75r33a25z86i12l 6504379567760

Naposledy to zkoušeli Němci a nic moc výsledek. U Eschede to bylo.

0/0
1.8.2015 23:09

J86a36r15o79s27l96a78v 61P55r16u92s80a 9842170902614

no kdyby to melo hydropneumaticky perovani tak by to slo zvedat ale to by byl pro cestujici zbytecnej komfort pak by totiz jezdili jak v bavlnce ;-D

0/−1
31.7.2015 14:49

M36a72t64ú59š 49B38e55n41a27k 9638524432343

Ani by som nepovedal, že ako v bavlnke, nedávno som išiel Elefantom, ktorý bol tak obutý,  že ani na čerstvo podbitej bezstykovej koľaji nedokázal ísť bez nárazov od podvozku...

0/0
31.7.2015 17:08

P19a12v39e10l 16O44b83d95r36ž15á16l62e85k 6866444448432

To by si měla hlídat SŽDC a dopravci který něco takového pošle do provozu to pořádně finančně znechutit.

0/0
1.8.2015 3:47

J89a25r33o34s75l76a72v 96Č36m57e80l72o 3611620545452

tak to koukám většinou je to opačně !!!

0/0
31.7.2015 14:09

M36a45r13t62i79n 78K71ř16í65ž 9983672570957

jakože je to problém vlaků do Prahy a ne z Prahy?

+5/0
31.7.2015 14:10
Foto

J63i51ř20í 95Š83r72á36m19e10k 3438347669131

Je to problém vlaků mezi Prahou.

0/0
1.8.2015 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.