Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové letadlo z Kunovic po pěti letech vývoje poprvé vzlétlo

Nový turbovrtulový letoun L 410 NG společnosti Aircraft Industries má za sebou první úspěšný start. Stroj měl premiéru na letišti v Kunovicích. Firma chce v budoucnu vyrábět okolo třiceti těchto letadel ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M33a86r95t68i36n 42P57i89š42t14o92r49a 8118578216119

Krásné.

Ta fialovo-bílá na zelené trávě je krásná.

+1/0
4.8.2015 8:17
Foto

P26a52v84e85l 67P77o49k76o17r76n42ý 2306354600642

Nejde náhodou o ruskou společnost?

+4/0
3.8.2015 23:30

R16o19m25a12n 82H92r39o70n90z96a 5216451716278

Jistěže jde. Stačí se podívat na výpis o OR (společnost se jmenuje Aircraft Industries) ;-)

+1/0
4.8.2015 7:31

M21i66l83o21š 54F72i56a53l47a 2670541477282

No tak super. Jen ať se daří. Letadla miluju a tomuhle přeju, ať se dobře prodává.

+4/0
3.8.2015 20:11

M61a58r10t36i64n 80N49e85č39a85s 8543373183859

To je krásný budulínek :-) Snad se s ním někdy proletím.

0/0
3.8.2015 18:17

B80o93r87e55k 42S76t58r95a20k57a 7198807876176

A co že jsou to ty motory GE H85 zač? Žádná amerika, ale nová verze původního motoru Walter, jen už pod jinou značkou :)

+2/0
3.8.2015 17:59
Foto

V61l71a56s57t45a 73C77o22u90f70a56l 7637329419805

Tak to vůbec ne. Je kompletně předělaný kompresor, vstupní ústrojí a celá regulace a řízení. Bez GE by to Walter nezvládnul.

+2/0
3.8.2015 18:05

B79o38r82e45k 86S74t59r59a21k21a 7708687646476

Aha, děkuju za doplnění.

0/0
3.8.2015 18:23
Foto

V51l26a82s92t41a 33C67o39u96f91a43l 7187689129275

Nástupcem M-601 je H80, který má zvýšený výkon ze 650hp na 800, vyšší účinnost, lepší termodynamické charakteristiky (M-601 výrazně ztrácí výkon s rostoucí teplotou okolí), ale podobnou konstrukci. H85 je už nový motor.

+3/0
3.8.2015 18:40

A98l78e53š 27J24a39n28á36č44e11k 3413124216443

Držím jim palce. Oproti Aeru a jejich vzdušných zámcích co nikdo nechce je tohle rozumný nápad. To že česká firma dokáže vyvinout a vyrobit letadlo je jedna z věcí co náš průmysl drží mezi nejlepšími. Jen tak dál.

+13/0
3.8.2015 16:30

M46i73c14h22a73l 48P53a73v70l90á17t 9233503414899

Aero dela i spoustu jinych veci, ktere nejsou tak efektni, ale nekdo je rozhodne chce.

+2/0
4.8.2015 10:19

I12v77a15n 56M41a22r42e27k 6514508172

Gratulace R^[>-]. . . . . (Teď už jen zbývá počkat komu bude vadit, tak jako v případě  "Evektor" ? ! ? ! ) 8-o

+8/0
3.8.2015 15:47
Foto

V32l89a48s91t98a 31C55o93u59f28a38l 7947949629725

Evektor dojel na megalomanství generálního ředitele Růžičky. Měli zůstat u malých letadel a nepouštět se do projektu EV-55, kterým jen cucali granty z MPO a poté z TAČR. Nezvládli ani zahájit sériovou výrobu VUT-100.

+1/0
3.8.2015 17:53

L35u17b61o20š 11M88a86š45í42n 9329356547788

To je dobře takových výrobků by ČR potřebovala víc a víc.

+12/0
3.8.2015 15:37
Foto

J31a14n 56V62a71l65č26í62k 7355788915840

Třeba konečně přijde i čas oprásit 610ku... ;-)

+2/0
3.8.2015 15:37

J66o55s80e71f 72V82o20s93i68c86k34y 4643417486283

L-410 se hodne prodavala do rozvojovych zemi, hlavne do  Afriky. Tam si vsak hodne poskodila povest vysokou nehodovosti. Velke usili bylo vynalozeno prodat je i do Brasilie. Tam hned nekolik z tech, co tam byly na zkousku, taky havarovaly.  Takze to opet nevyslo. L-410 ma totiz neprekonatelneho konkurenta ve sve tride. Je jim kanadsky Twin Otter. Hotovy nezmar!

+6/−1
3.8.2015 15:23

M45i53c15h68a72l 76T75o71m55i70n75s32k39ý 9461205107374

Rusům přeji, že se jim daří a naši technici a odborníci mají práci R^

Doufám že se do toho nezačne kvůli Putinovi zase plést EU, která zničila už takhle dost firem EURv

+13/−10
3.8.2015 14:51

A69n34d44r43e15j 73O69l49e25k60s20a 3445781907311

R^EU

+1/0
4.8.2015 16:41

J32o46h80n 19N29ě19m28e18č89e82k 6349105950596

Co to má jako znamenat....možná jsem slepý (ne, né - vidím dobře, teď jsem se kouknul z okna), ale já v přiloženém video klipu žádné letadlo vzlétnout neviděl, ale pěknou skupinu "zadarmo" jedlíků a pijanů - to ano a ještě si k tomu zatleskali, jak jim to občerstvení chutnalo.... ;-D

+9/−1
3.8.2015 14:47

O79n56d58ř86e96j 94K16o14l83á39ř 1793445293561

Samozřejmě držím palce, ale není to nové letadlo, jen nová verze. A byl bych rád, kdyby měla víc štěstí než nová verze L-39.

+1/0
3.8.2015 14:40

J26i64ř37í 76K79o54z10á91k 1657106793272

Naopak si myslím, že nová verze L-39 je dobrý projekt, rozhodně si myslím, že jej čeká lepší budoucnost než L-159. Ale jinak s Vámi souhlasím, určitě to letadlo prodělalo velké změny, které si vyžádaly mnoho práce a úsilí při vývoji a testování, ale pořád je to jenom nová verze, což ovšem není nic špatného.

0/0
3.8.2015 17:57
Foto

P50a25t53r59i80c73k 72B88l45a13h61o 3567815950249

Parada, tleskam take :) R^ Jinak Outback nema vyrizeny jeste vsechny certifikace a navic je v insolvenci firma Evektor Aerotechnik. Snad to vyresej brzy.

0/0
3.8.2015 14:18
Foto

V28l62a51s38t83a 89C70o91u34f54a57l 7307519599865

EV-55 je mrtvola. Růžička to moc dobře ví.

+2/0
3.8.2015 14:35

M90a57r17e78k 53F90l60e33k57a15č 1707392210221

R^

+1/−1
3.8.2015 14:00

J12a79n 94S82e39m80i39k 4234707942379

Blahoprani!

nevite nekdo jak je na tom podobne (asi o trochu mensi) letadlo co z nuly vyvinul Evektor? Outback se to tusim jmenovalo, melo docela pekne tvery. Prodavaji to uz?

0/0
3.8.2015 13:54

M78a33r28t15i33n 52B31e39r57a21n 1144498123511

evektor je ted v exekuci kvuli nejakemu pilotovi se zlomenou nohou z usa... ale snad se to vyresi.

+4/0
3.8.2015 14:04

V66á38c92l33a22v 59R59o78s31e73n61b46e22r77g 6579767852217

Řeší se certifikace pro sériovou výrobu. Zatím prodali 4 kusy do Malajsie, dodání se plánuje na rok 2017.

+2/0
3.8.2015 14:05

M50a74r67t41i28n 34C61h49r10o63u10s97t 9400910412161

Letěl jsem s ním loni, když jsme během testovacích letů dělali nějaká měření. Nikdy jsem ničím podobným neletel a bylo to super. Škoda, že nebylo vevnitř komplet hotové. Byly tam jenom židle a podlaha, chybělo polstrování po stranách.

+2/0
3.8.2015 13:53

V23á11c29l47a82v 76J29o53n95á40š 8702163192613

Ty židle bych chtěl vidět....

+1/0
3.8.2015 13:55

E98r43i28k 38K61o76m64a35n19e68c 8709713599945

Dobré video k článku o vzletu, když ve videu jen sedí na zemi ;-D

+12/0
3.8.2015 13:47

M78a33r43t69i15n 15B63e55r57a47n 1374728543241

Uz ho predstavili v cervnu. Ale letet jsem ho take nevidel.

0/0
3.8.2015 13:49

E44r87i62k 55K40o48m63a65n78e11c 8409643509875

https://www.youtube.com/watch?v=vLYV6l-HK2w

+3/0
3.8.2015 13:56

J91o60h76n 20N27ě33m73e72č96e11k 6119135960536

Děkuji...R^

+1/0
3.8.2015 14:50

E85r80i10k 87K31o50m89a31n15e24c 8419213409225

nebo https://www.youtube.com/watch?v=vEIn-GfR_pU

0/0
3.8.2015 13:58

M53a41r39t50i64n 74B63e95r69a27n 1554308493711

Skvela prace. Kolik takove letadlo stoji? A nejake parametry s novym motorem jako dolet, spotreba atd?

0/0
3.8.2015 13:44

V89á61c54l37a50v 20J78o97n10á51š 8422983972703

..a zrychlení z nuly na sto....

+2/0
3.8.2015 13:46

M54a62r77t16i91n 61B28e64r70a60n 1474328883891

Takze 107mik kc cca. 5.5mil $.

+3/0
3.8.2015 13:48
Foto

V20l82a41s10t11a 28C40o52u68f14a69l 7307439559405

Původní L-410 UVP-E D20 stojí kolem 5,5-6MUSD podle konfigurace. A to je dobrá cena pro zákazníka i pro výrobce. Zprostředkovatel bere 3-4 procenta provizi z finální ceny. Tento nový stroj s G-3000 může stát do 8MUSD. Více za to nikdo nedá.

+2/0
3.8.2015 13:49

J86a17r64o76m92í50r 17Š48t48o37h87a52n35s89l 5934889284302

Dolet je uvaden cca 2 500km, spotreba bude podobna jako u stareho modelu, vzhledem k tomu ze tem mel dolet neco pres 1000km, a tady uvadeji ze uveze skoro dvojnasobek paliva.

+1/0
3.8.2015 13:50
Foto

V88l87a27s20t42a 97C79o39u11f92a73l 7467719289725

Protože má integrální nádrže.

+1/0
3.8.2015 13:51

M33a83r52t82i54n 95B48e13r43a92n 1714238743141

To neni moc, ale je fakt, ze 2500 by doletel snad i na jih Italie. Pokrok je i 2x delsi dolet.

0/0
3.8.2015 14:03
Foto

V62l74a25s51t98a 53C67o22u76f73a66l 7967629489235

Mám tu prospekt. Podívám se. Píše se tu toto: 

MTOW - 7000kg

MLDW - 6800kg

Max. zatížení 2154kg

Max. množství paliva 2340kg

Cestovní rychlost 417km/h TAS

Max. dolet 2700km

Max. vytrvalost 11h

Max. stoupací rychlost 9m/s při 0m, ISA, MTOW s oběma motory

2m/s s jedním motorem

Délka vzletu do výšky 35ft - 590m při ISA, MTOW

+4/0
3.8.2015 13:57

A74l12e65š 69K79r12e16j50č15í 6731341493839

No konečně! Tak pojďme, ať cizina vidí, že kromě velkoskladů a montážních linek máme ještě taky mozky R^

+24/−1
3.8.2015 13:44

M83i26c70h84a14l 35T48o27m58i93n71s73k15ý 9201175777254

Kunovice vlastní rusáci.

+2/−2
3.8.2015 13:52

J56a43n 98S88e68m89i16k 4524937122569

je to prace nasich inzenyru a techniku,a firma silici u nas. Odkud pochazi kapital neni zase tak dulezite

+11/0
3.8.2015 13:55

M33i19c77h74a13l 82T38o59m13i81n91s37k10ý 9951255177924

Škoda octavia je například také práce našich techniků....

+1/0
3.8.2015 13:57

J94a73n 90S97e72m88i26k 4904497942259

nevim jak to myslite- kazdopadne v Mlade Boleslavi je vyvoj ruznych podstatnych veci, vc motoru tusim. 

To ze v dnesni ekonomice nedelate na uzemi kazdeho maleho statu komplexni vyrobky od sroubku po kompletaci neni nic zvlastniho.

+7/0
3.8.2015 14:12

M36a64r41c20e32l 91B93a49b26i96č 6694326811571

No, svého času se v ČR vyvíjjel v Kunovicích úplně nový letoun a v Motorletu se k němu poměrně úspěšně vyvíjel a zkušebně vyráběl úplně nový motor ( vícehřídelové uspořádání), vše práce našich techniků a dělníků...Dnes u nové 410 motor GE.....

0/0
3.8.2015 14:29

J73a43n 63S15e98m92i52k 4814227562299

tusim myslite L-610. No problem ze se to neprodalo...neb to z 90% melo jit do SSSR v ramci barteru jako pred tim L-410.

Problem tech komponent vcetne motoru je ze kazdy zakaznik da prednost znacce motoru ktera ma sirokou servisni sit po celem svete a je si jisty ze vyrobce tu bude i za XY let.

Proste jak jsem psal, v dnesni globalni ekonomice to funguje jinak nez za casu RVHP kdy jsme dodavali do SSSR 80-90% nasich letadel, a jako protihodnotu jsme dostavali zbrane , levnejsi ropu a ziguliky. Pricemz Aeroflot meli narizeno kupovat L-410 v CSSR .

Vzdyt samostatne letadlo uz dneska nevyrobi ani Nemci,Francouzi nebo Britove

+7/0
3.8.2015 14:42

M21a57r60c29e60l 83B62a87b22i32č 6484496811141

Problém ani není v tom, že 610 se neprodala, jako spíše v tom, že nedostala certifikaci. Proč asi..? Že by paralera k Poldovce, např..?

+1/0
3.8.2015 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.