Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průmysl rostl nejrychleji od září. Pomohla opět auta

Tuzemský průmysl v červnu zrychlil z květnový dvou procent na 8,1 procenta. Jde o nejvyšší meziroční růst od loňského září. Jako obvykle výrazně k výsledku přispěly automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a24v72e40l 92Š70e33v43č93í31k 6700125529230

Fajn, teď jen odkládat na hubená leta. Obecně se to střídá a nejen biblických sedm hubených a sedm hojných let. 

Takže kluci ve vládě, nerozhazovat a syslit až to zase nebude fungovat. Ve firmě i doma to tak také dělám, stejně jako to dělávali sedláci, moji předkové.

+1/0
6.8.2015 16:36

A89n13n14a 23T11v49a97r66ů16ž86k20o75v34á 4731656485378

Zbytečné doporučení. Platy už si zvedli, velké odměny už si vyplatili, oni to stačí prožrat a ještě si půjčí.

+4/−1
6.8.2015 17:18

J50o61s66e33f 45P82o92n15č98a 1101193943344

Já jen čekám kdy nějaký chorý mozek vyplodí myšlenku že by auta mohli řídit lidé od 15 let aby se zvýšil prodej neb trh už je nasycen a místa na parkování už nejsou.Už dnes když se podíváte na silnici tak 90% aut jezdí s jedním člověkem.Jo kdo má díru do zadku tak se vozí,vše se podřizuje těm plechovkám které likvidují lidské životy.

+1/−2
6.8.2015 12:45

M63i90c54h47a74l 73B41r97ň64á97k 6674894177858

My jsme fakt narod chorobnych stezovatelu. Kdyz sla ekonomika dolu, tak kazdej brble. Kdyz stagnuje, kazdej brble. Kdyz se dari a rosteme, jak jiz osm let ne, tak zase musime brblat. Ono i kdyby nebylo na co brblat a zili jsme v nejdokonalejsi zemi na planete, tak budeme brblat. Na to, ze neni nac brblat...

+2/0
6.8.2015 11:39

P29a27v45e58l 76R55a92t29h50o85u88s53k29ý 6200179121

Horší je, že ať ekonomika klesá, roste, nebo stagnuje, stejně žijem pořád na dluh.

0/0
8.8.2015 8:59

J48a87n 71T81a32k28a30č 7860985915177

Tzn. zboží zdraží a platy zůstanou víceméně stejné, hurá.;-D

0/−1
6.8.2015 10:57

P39a85v62e97l 43Ř37a96p72e87k 7622506419485

Každé nově vyrobené auto by ve statistikách mělo mít znaménko mínus, protože reálně se nejedná o vznik žádné hodnoty, nýbrž o vznik závazku. Auta v dnešním šíleném objemu neprodukují žádné nové hodnoty, pouze spotřebovávají zdroje a kladou nároky na údržbu infrastruktury. Odvádějí prostředky z jiných odvětví. Je to ekonomická Potěmkinova vesnice, která nás postupně vysává. Český Detroit se blíží, bublina splaskne.

+4/−3
6.8.2015 10:05

A40l44e50š 67C57h30u53d30ý 1893616586798

Co navrhujete, jak by jste řešil, aby zůstal počet pracovních míst stejný bez automotive? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:24

P28a35v62e11l 95Ř58a59p84e47k 7622436869875

Sledovat pouze počet pracovních míst je zcela pomýlené. Vezměte si případ, že všem nezaměstnaným rozdáte lopaty a krumpáče a dáte jim za úkol vyhrabávat díry a zase je zasypávat, pořád dokola. Budete mít 100% zaměstnanost, ale výsledkem bude pouze újma (rozhrabaná krajina a nedostatek pracovních sil ve skutečně potřebných odvětvích). Automobilismus je jedno z nejvíce dotovaných odvětví. Jmenujte mi jiný produkt srovnatelné velikosti, jehož koupě vás automaticky opravňuje zabrat s ním veřejný prostor a na tomto prostoru jej skladovat?

+1/0
6.8.2015 10:40

A55l26e32š 47C29h49u96d55ý 1323516866778

pavle, tak ještě jednou a zeptám se trochu jinak. Co navrhujete? Stručně prosím. Děkuji.

+2/0
6.8.2015 10:46

P62a38v77e47l 86Ř49a33p13e28k 7242126439715

Podívejte se, masový automobilismus tady stát buduje desítky let. Automobilismus prakticky definuje celou naši společnost, všechno je podřízeno automobilismu. Neexistuje tudíž žádný zázračný recept, jak věci rychle vrátit do normálu. Jedna z věcí, kterou dlouhodobě navrhuji, je privatizace všech parkovacích ploch. Dále úřady by měly zaregistrovat vozidlo pouze tehdy, pokud žadatel předloží, že vozidlo má kde parkovat.

0/−1
6.8.2015 11:06

A90l14e90š 56C11h76u10d62ý 1793126146318

Tohle myslíte vážně? Asi jo, když to píšete. Nic, mám prostě naprosto jiný názor. Ale, o v tom je život krásný. Každý má nějaký názor. No, každý druhý má nějaký názor ;-)

+2/0
6.8.2015 11:17

P82a70v22e60l 33Š95e82v75č33í43k 6290805479600

Prodávám motorky, tedy žádné supersporty, ale levné ekonomické modely které dokáží jezdit pod dva litry na stovku. Ten zákon by nám prodejcům nesmírně prospěl. Sám na takové motorce jezdím, pokud počasí dovolí, kdysi jsem jezdil celoročně.

Je škoda, že jsme přestali být výrobci motocyklů, v šedesátých letech jsme byli největší světový producent. Dnes je to Čína, ostatně, dělají i pro Japonce a Italy. V motocyklech je práce i materiál zhodnocen lépe než v automobilu. Je velká škoda, že tento průmysl u nás zanikl. Ještě po roce 89 se dalo naskočit na tehdejší čínskou úroveň. Jenže tehdejší výroby byly prakticky rozehnány a rozkradeny a lidé zde čekali létající holuby až do huby, jak jim naznačili Klausové a Havlové.

0/0
6.8.2015 16:46

V23l19a83s68t40i23m87i75l 37S44v16o98b30o74d85a 7243828365734

Myslíte si, že daně státu a jeho regulace znamenají náklady, se kterými se musí trh nějak vyrovnat?

0/0
6.8.2015 18:00
Foto

P26a13v77e21l 51Č93e27r28n67í47k 1578835200190

Prumysl rostl tim ze vyrobci automobilu koupili auta sami sobe?

+1/−1
6.8.2015 9:47

M49a62r90e77k 20O70p 9899423170433

Nerozumím Vaši myšlence. Jak to myslíte?

+1/−1
6.8.2015 9:57
Foto

P76a54v34e74l 18Č88e18r59n91í17k 1308565440970

Automobilky umele navysuji sve prodeje tim, ze sve vyrobky samy kupuji a registruji na sebe. Diky tomu jejich ekonomicke vysledky vypadaji lepe.

+1/−2
6.8.2015 11:13

J42i74ř23í 94P30a37u78l 3606955887802

Také jsem to někde četl. Ale nerozumím tomu, kde se ta auta fyzicky nacházejí, předpopkládám, že fyzicky existují a že to není pouze nějaký fígl s čísly.

+1/0
6.8.2015 11:42

A21l94e45š 71C64h82u83d95ý 1443436956688

Jiří, Pavel mluví o cca 0,1% vyrobených aut. Bohužel to nepobral a myslí si, že je tohle běžná věc a týká se všech "navíc" vyrobených aut. Je to všechno úplně jinak. Pracuji v automotive. Od února nám navýšila škodovka odvolávky o cca 15%. Tzn., do škodovky posíláme fyzicky o cca 15% více dílů, než třeba v lednu. Ty díly se následně ve škodovce nevyhodí, ty díly se namontují na auta, kterých se následně prodají. Prostě a jednoduše. Vyrábí se více aut než loni. Ať pavel kalkuluje a přemýšlí jak chce.

+2/0
6.8.2015 11:55
Foto

P51a20v78e39l 96Č91e12r87n91í28k 1928455450570

Vazne? 0.1% ? To ze se vyrabi vice aut je pravda. Ale tyto auta konci z nemale casti na parkovistich samotnych automobilek. Samozrejme - nemam interni cisla, ale pokud muzu odkazat na clanek tak to zni jako mnohem vic nez jedno promile: http://ekonomika.idnes.cz/hyundai-prodava-vozy-sama-sobe-dzq-/ekoakcie.aspx?c=A150325_2150027_ekoakcie_fih

V dalsim clanku jsem cetl ze stejne praktiky lze nalezt i u ostatnich automobilek vcetne skodovky. Kde tyto auta konci nevim, ale pokud clanky nelzou, pak se proste aut vyrabi nadbytek. Vznika tak bublina ktera se (stejne jako u realit nebo akcii) drive nebo pozdeji musi projevit.

To ze se aut vyrabi vic nevyvracim. Resim jen to, zda je o auta skutecne zajem, nebo je rust prumyslu umele vykalkulovane cislo.

0/0
6.8.2015 12:22

A94l21e78š 63C26h58u44d93ý 1963926716878

Vyjádřím se jenom k vašemu poslednímu odstavci. Ano, o auta je skutečně větší zájem. Ne, růst průmyslu není uměle vykalkulován. A ještě, denně se vyrobí obrovské množství "třeba" Octavií (přesné číslo znám, ale nemám právo ho tady psát). Pokud by se auta odstavovala na odstavná parkoviště automobilek, do tří týdnů je nemáte kam postavit i kdyby zůstal prodej třeba na úrovni loňského roku. Aut se prostě vyrobí denně o stovky více, než třeba loni v březnu. A to nejenom v Česku, ale hlavně v USA. Zkuste sebrat více informcí, následně nebude psát takové věci. Alem, neříkám, že nemáte trochu pravdy. Ale jak jsem napsal víše, jsou to opravdu drobné.

+2/0
6.8.2015 12:29
Foto

P36a33v45e60l 98Č64e45r15n70í83k 1508975810670

Jak mam asi sebrat vic informaci? Myslite ze prijdu tamhle za generalnim sefem at mi da cisla? Vy tu porad tvrdite jak znate ty cisla ale kdyz napisu odkaz ze ktereho cerpam, tak na nej odmitnete reagovat.

To preci neni diskuze. Ja jako normalni obcan nemam sanci ziskat nejaka relevantni data pokud nejsem v danem podniku zamestnan. Samozrejme uznavam, ze clanek muze byt nepravdivy, ale v tom pripade bych uvital, kdybyste to nejak zduvodnil misto abyste se odpovedi vyhnul.

Podle clanku jde o vice jak 20% vyrobenych aut u Hyundai. Obdobny clanek jsem cetl i ohledne ostatnich automobilek, akorat jej nedokazu najit. Drzme se tedy toho Hyundaie - je clanek pravdivy nebo ne? Pokud je, co se s temi "umele vyrobenymi" auty deje? Pokud neni, v cem je rozdil oproti skutecnosti?

Rad bych nejakou konstruktivni diskuzi. Ne jen hloupe odmitani.

0/0
6.8.2015 12:37

J92i11ř88í 91P12a98u36l 3176875717262

http://euro.e15.cz/archiv/automobilky-registruji-vozy-na-sebe-aby-udrzely-iluzi-rustu-1208345

0/0
6.8.2015 13:07

M80a26r47e33k 57O22p 9849663190643

A četl jste to a pochopil to? Jde jen o to jak prodat se slevou a přitom ji jako nedat. Toť vše. Bez zájemců by auta nikdo na sklad nevyráběl.

0/0
6.8.2015 15:04
Foto

P78a52v41e28l 38Č10e39r85n20í70k 1808815570640

V tom pripade muzeme vsem autum dat polovicni cenovku a radovat se, jak nam prumysl roste, ze? 

Ani prdlajs. Tomu se rika bublina. Vyrobci prodavaji auta s obrovskou slevou protoze jsou "jako ojeta" jen proto aby udrzeli zdani ze vse funguje normalne. Ve skutecnosti se tim pripravuji o mnoho penez a je jen otazkou casu, kdy je tyto chybejici penize dostihnou.

0/0
6.8.2015 23:59

A43l15e14š 90C72h60u29d44ý 1733436286478

Úplně upřímně. Mě Hyundai vůbec nezajímá. Já mluvím o seriozních automobilkách. Tzn., VW, AUDI, ŠKODA, BMW, FORD, CITROEN. To, co se naučil korejec na svém trhu a dnes se to zde pokouší zavádět, je jeho problém. I on ale s tímto do dvou let přestane. Neřešte to, vy máte zdroj od novináře, já mám (pro mě) fakza. A to jsou čísla dodaných dílů pro škodovku letos v létě a například loni v létě. Rozdíl je opravdu cca 15%.

+1/0
6.8.2015 13:44

V96l81a22d70a 64S41i71m13o23n57i57k 3739723983965

V Ervopě se letos vyrobí a smontuje něco přes 20 milionů aut, to je skutečně více, než vloni. Tato čísla udává statistika IHS a pracují s nimi i dodavatelé automotive. Podle jedné automobilky v jedné zemi to moc nejde srovnat, protože zrovna může prodávat model po faceliftu nebo dokonce zvyšuje výrobu zcela nového modelu. Vybíhající model z jednoho závodu bude vypadat jako katastrofa ....

0/0
7.8.2015 22:25

J31a76n 11N45o98v67o81t88n52ý 1184931922573

Aut se vyrábí nadbytek? Jo. aproto se na některé modely čeká 3 a více měsíců;-D Je horko, běž si schladit hlavu.

+2/0
6.8.2015 17:00
Foto

P45a44v78e96l 10Č89e13r56n72í49k 1158495190540

Ja jsem uvedl zdroj ze ktereho cerpam a ktery zni docela verohodne. Ten se navic nevylucuje s vasim tvrzenim. Nektere modely mohou byt nedostatkove presto ze v prumeru muze automobilka vyrabet vic nez je bezna potreba.

0/0
7.8.2015 0:01

M51a85r57e40k 27O73p 9639973660713

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.8.2015 15:01

V97l28a79d24a 91S69i62m70o47n24i67k 3789783593725

Budu interpretovat to, co říkáte. Jeden subjekt vůz vyrobí a sám si ho koupí. To není možné ani omylem, protože je pak vnitropodnikový převod , nikoli koupě, zdanitelné plnění. Prodej se nikde neobjeví.

Fabrika musí prodávat vozy jinému subjektu, jiné firmě.

Nevím, jak Hyundai, ale na drahé Audi se čeká někoik měsíců, než Vám ho na individuální zakázku vyrobí, skladových vozů je naprosté minimum.

0/0
7.8.2015 22:28

A82l94e49š 57C37h95u95d88ý 1233406136948

Pavle, vy jste číman!!!;-)

0/0
6.8.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.