Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Novým Suezským kanálem propluly první lodě. Egypt čeká na miliardy

Egypt s velkou pompou otevřel novou větev Suezského průplavu mezi Středozemním a Rudým mořem. Tamní vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc. Vývoj růstu celosvětové ekonomiky těmto číslům ale nenahrává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i72ř75í 41E56r34b48e92n 1713704406107

To zase psal někdo, kdo sotva dokončil gymnázium, ne? Takových prohřešků vůči novinářské češtině, a přitom jde jen o rozkecání se k oficiální zprávě ČTK...

"...vláda si od rozšíření stávajícího kanálu slibuje až 13 miliard ročně navíc" - dolarů, eur nebo piastrů? Obvykle se to píše do té první věty, ne o půl stránky dál.

"Přehlídky se ve vojenské maršálské uniformě zúčastnil prezident Abdal Fattáh Sísí, přítomni byli také pozvaní politici" - prezident není politik?

"Aby projekt dostál velkých očekávání, světová ekonomika musí růst tempem devíti procent, a to až do roku 2023" - to je příkaz? Pokud ne, používáme podmiňovací způsob, tudíž "ekonomika by musela růst tempem..."

"Výnosovosti projektu by také mohlo uškodit rozšíření Panamského kanálu" - terminus technicus "výnosovost" se týká měnových kurzů a ne fyzických investic.

"ani po rozšíření nebudou kanál moci používat větší plavidla než tomu bylo doposud" - pokud spojkou NEŽ oddělujeme souvětí, píše se před ni čárka!

"Měla by postavit dodatečně postavit továrny a další zařízení. Strategie „postavte to a oni přijdou“ podle Kitchena nestačí." - opakování slov v první větě je zřejmě neúmyslné při odběhnutí od rozepsaného textu, ale tyto dvě věty za sebou si vzájemně odporují - buď postavit, anebo nepostavit, anebo zvolit úplně jinou stylistiku obou vět.

"Doba průplavu kanálem se tak sníží z 18 hodin na 11." - doba se ZKRACUJE, nikoliv snižuje.

0/0
7.8.2015 10:49

J96i98ř35í 71E97r31b80e84n 1963924896677

(dokončení)

"Kromě vybudování nového 35kilometrového kanálu byl o 37 kilometrů rozšířen a částečně prohlouben původní průplav." - Mariánský příkop nad touto hloubkou bledne závistí, přesto se mi nezdá, že by se do více než 37 km ŠIROKÉHO průplavu v jeden den vešlo jen těch 97 lodí... ;-D

"Nad loděmi doprovázejícími jachtu Al-Mahrúsa, která přepravovala francouzskou císařovnu Evženii při slavnostním otevření nově postaveného kanálu v roce 1869, přelétávala vojenská letadla. Byly mezi nimi i francouzské stíhačky Rafale, které Egypt nedávno koupil, a také osm strojů F-16 nakoupených v USA. Sto padesát let stará Al-Mahrúsa je nyní prezidentská jachta a jako první vplula do Suezského kanálu roku 1869 a teď znovu jako první plavidlo proplula novou větví." - odstavec s totálně zpřeházenými větami, to bych nenapsal ani po čtvrtém pivu.

"Mezi Sísího hosty byly také premiéři" - fuj! ;-€

"Vědci se schodují" - fuj fuj! ;-O

"Především potom" - kdo jiný dokáže tato dvě slova napsat hned za sebe? ;-D

0/0
7.8.2015 10:52

P26a35v30e68l 33P14r15o26c74h27a16z68k90a 3977102684393

rozšířen o 37km?? pěkný jezero ..;-ORv

+1/0
7.8.2015 0:41

L55i21b31o83r 41V91e96n32g22l11á93ř 4364455602974

egypt se snazi,  investuje a vrati se mu to. a to se vrati i evrope, necekam bezence z egypta

0/0
6.8.2015 23:51

J13a51n 37M51e17n72c75l 1645121484129

Samotní vědci, kteří na poškození biodiverzity ve Středozemním moři upozorňují, se ale sCHodují na tom, že by takové řešení bylo nákladné.

+2/0
6.8.2015 16:49

K95a40r95e25l 86D10o95k52t14o95r 4677559244410

Vypni si CapsLock. :-) To je foneticky.

0/0
6.8.2015 19:06
Foto

J93a33n 72M16a11r73e47č74e98k 2940259429962

nějaký divný ne.. jestli těch 48 lodí denně navíc přinese 13mld dolarů, tak to pak znamená že jedna loď platí za proplutí 740 tisíc dolarů? (13mld dělěno 48lodí*365dní). Tak tomu říkám solidní mýtné a Kapsch jsou proti tomu úplní šumaři:-P

0/0
6.8.2015 16:27

A29l36e59x79a35n68d54r 91K10o79s17t15k36a 8802308286134

Je to dost dobře možné. Cena za proplutí je astronomická, počítá se s tím, že loď ušetří 14 dní cesty. Což je nemálo paliva a za rok to přidá minimálně dvě obrátky tam a zpátky.

+1/0
6.8.2015 17:09

P79a78v31e49l 42C35h10l65a17p33e69c 5988206680657

Jak která, ale pro největší tanker co se do Suezu vejde je těch zhruba 700.000 dolaru +- odpovídající cena. Průměrná cena za průjezd je zhruba 250k $.

Asi váz zklamu, ale  mýto v ČR se nijak podstatně neliší od poplatků za průjezd Suezem.

+2/0
6.8.2015 19:16
Foto

J16a74n 37M97a22r94e86č47e19k 2140229129532

aha, tedy děkuji za informaceR^ To se tedy ani neodvažuji hádat v jaké hodnotě se pohybuje náklad takových lodí a kolik stojí pojištění.

0/0
7.8.2015 14:52

J12i31ř94í 26E34r65b69e24n 1753884956667

Ale nic to ještě není proti české SŽDC, s.o., jež inkasuje desítky tisíc korun za jediný průjezd vlakové soupravy...

0/0
7.8.2015 10:54
Foto

J59o69s66e12f 47N27o72v80a94k 1205485428218

Skomirajici svetovy obchod R^ A co jeste?

0/0
6.8.2015 15:53

M24a90r76c34e28l 28P46a18v75l98í47k 7181924198249

čo tu nenapísali, hoci to "v prahe vedeli 31.07.

http://eretz.cz/2015/07/egypt-dokoncil-novy-suezsky-pruplav/

+2/0
6.8.2015 13:08

E11r15i46k 17K35o60m93a31n16e52c 8979653799905

"nejvtipnejsi" z ceskeho pohledu je to, ze to trvalo 11 mesicu......... ;-D:-):-)8-o

+3/0
6.8.2015 13:10

M39a21r54c69e96l 16P29a60v48l75í51k 7861734498549

lebo armáda. tá sisího poslúcha ...

0/0
6.8.2015 17:52

J65i96ř11í 19E47r30b10e87n 1413894226587

Až u nás bude na podobném projektu pracovat 25.000 lidí pod dohledem armády, taky to půjde rychle. Železniční stavby v Rakousko-Uhersku 19. století byly stavěné rychle také díky tomu, že na nich pracovalo pod přímým dohledem oficírů z C. a K. úřadů klidně 500 lidí na jednom kilometru.

Ostatně i na stavbu D1 bylo v roce 1939 plánováno několik desítek tisíc zaměstnanců, jenže těm desítkám stavebních firem se podařilo sehnat sotva třetinu lidí a i kvůli tomu se tu dálnici nepodařilo dostavět do roku 1942, jak bylo původně určeno.

+1/0
7.8.2015 11:00

E21r85i94k 17K73o75m21a68n79e85c 8699273669365

furt za 3 roky dobry :D dneska je technika, firmy, lidi... a je to bida

0/0
7.8.2015 11:19

J36i64ř90í 51E37r58b83e83n 1853514206337

Dneska je hlavně ta technika. Jenže lidí je málo, přitom čtyři lidi s bagrem a náklaďákem odvedou tu práci stejně rychle i kvalitně jako třicet lidí s krumpáči, lopatami a stavebními kolečky. Pokud mají dobrého stavbyvedoucího a ne blbce bez autority. To, co předvádí třeba firma COLAS při stavbách na vytížených silnicích, je zralé na veřejné bičování manažerů před publikem tvořeným stovkami motoristů....

+1/0
7.8.2015 11:53

M88a77r80t98i68n 74K88r42á52t48k78ý 3946644275554

13 miliard ročně... čeho? Kč, Dolarů, Eur?

Sakra, přemejšlejte, když píšete!

+24/0
6.8.2015 12:06

M82i28c38h41a19l 66R19e70j26z13e55k 5476127345311

I tak jestli investovali 9mld a budou mit rocne 13mld, tak to bych mozna ty jejich akcie koupil.

+6/0
6.8.2015 12:12

M17a24r17e15k 11G31a36j36d46a 4903314126192

Egypt má jen dluhopisy, akcie ne.

0/0
6.8.2015 19:00

M80a81r72c23e95l 48P26a74v25l35í16k 7761514758559

Egypt oznámil dokončení výstavby nového Suezského kanálu, stavby za 8 miliard dolarů...

0/0
6.8.2015 13:09

K77l60á59r80a 36V51o27ž51e67n27í35l33k80o18v56á 8583464533226

Obousměrný Suez stále nebude. Při vjezdu jsou skále jednosměrné úseky z obou stran, nicméně čekání lodí se i tak zkrátí.

+1/0
6.8.2015 12:05

J31a98n 38H40l22e94d56í79k 8408689398536

bez ohledu co to spáchá se živočichy, tedy mořskou faunou a florou

+1/−6
6.8.2015 12:02

M50a49r98t84i29n 48K63r83á83t56k11ý 3646654465124

Nadělá to to samé, co ten původní...

+10/0
6.8.2015 12:06

J72a61n 92H36l77e46d38í80k 8978979308906

z Rudého moře připlují hejna hladových  žraloků

0/0
6.8.2015 14:35

V51o82j10t76ě51c82h 97T85r69u95h34l10á56ř 2815869756

sluníčko

0/−3
6.8.2015 14:26

J29i35ř75í 46E85r26b20e50n 1583704406327

Mořská flora nejsou živočichové.

Příště si prosím ujasněte cizí termity před vstupem do internátní diskuse, bo jinak vám hrozí rizoto, že to skončí katastrálním fiakrem...

0/0
7.8.2015 11:10

J59i97ř26í 83K52o96c79u85r96e85k 6145394655888

MAERS a americká společnost? LUPO!!!! To jsou Dánové!

+3/0
6.8.2015 11:49

J29o85s85e72f 10V12a98l52a 9630863573703

jednou jsem Suezem jel a je to docela zazitek. Hlavne pro fotografy, protoze na kratkem useku u Velkeho horkeho jezera pluji lode v protismeru za piscitymi dunami a zadna voda tam neni videt - efekt  "lode na pousti"  Jinak od zacatku prvniho kopnuti v roce 1859 (dokoncen zhruba driv nez tunel Blanka - tenkrat stavba do oteverni kanalu trvala 10 let) Lesseps a egyptsti kralove vedeli, ze pruplav zvysi politickou moc a prijmy Egypta na uplne jinou uroven nez doposud. To plati dodnes. Ale pokud dobre vidim na Google Maps, tak jde o slavnostni otevreni nove zdvojeneho useku o delce zhruba 6 km, coz pri celkove delce "stareho" kanalu asi 162 km neni nic moc

+9/0
6.8.2015 11:38

P30a21v59e50l 78K35o97v55á88ř 6887207369230

Zajímalo  by mne, zda již někdo vypracoval samozřejmě na základě konkrétních pozorování, jak se v průběhu existence průplavu, vzájemně mísí, nebo nemísí mořská fauna a možná i flora Středozemního moře a v konečném důsledku i Indického oceánu. Krom toho, co převezou lodě ulpěného na svých trupech.

+3/−2
6.8.2015 11:31

M52a51r30e85k 98Š48i88m72o84n 2244207968948

A hlavně v balastních nádržích.

0/0
6.8.2015 11:40

J81a61n 39V85o65p43i72č71k81a 8393172962934

To uz se resi dlouho: http://www.ship-technology.com/contractors/wastewater/dhi/

0/0
6.8.2015 11:50

J12o52s46e77f 65V98a73l60a 9220353673493

myslim, ze se morska voda vubec nemisi, protoze v prubehu kanalu vzniknou znacne ztraty vody, prosakovanim odcerpavanim, odparovanim, takze v zasade pujde z obou stran o mirny proud smerem do vnitrozemi. Nicmene v tzv. Horkych jezerech bude asi podstatne vyssi koncentrace soli, takze z tech organizmu zavlecenych z cisteho more toho moc neprezije

+1/0
6.8.2015 11:42

M76i60c75h47a38l 97R21e91j68z63e81k 5266177795291

To je to co stale nechapu. Obe more maji urcite rozdilne hladiny a prilivy. V Paname je to myslim nekolik desitek metru. Predstavoval bych si obrovske proudy ruznymi smery. Neco jako Temze v Londyne. Tady to ale vypada pomerne poklidne. Ta tvoje teorie ma mozna neco do sebe.

0/0
6.8.2015 12:11

S26t57a48n77d48a 31C82h88v98o33s12t 1832388

Suez na rozdil od Panamy nema zdymadla, hladiny Stredozemniho a Rudeho more jsou cca stejne. Toho vyuzil pri stavbe Lesseps, v Paname neuspel.

+1/0
6.8.2015 13:37
Foto

J55a15n 31Z84á91h57r66a32d79n12í27k 1571903880235

úplne nepodstatné;-D

+1/0
6.8.2015 12:18

P82e35t87r 38J86a60n51s77a 8328364434465

Obchod sice skomírá, ale transport uprchlíků do Evropy nikoli...

+4/−7
6.8.2015 11:24

J91a31n 30V41e16s23e29l44ý 5124413112241

Ty největší kontejnerové lodě stejně plují kolem mysu Dobré Naděje. Ale svoje zákazníky si to stejně najde.

+3/0
6.8.2015 10:37
Foto

M88a32t37ě36j 44Č64e51r59n91ý 9955382560557

20 000 lodí ročně je, myslím, slušné číslo :-)

Ty opravdu velké lodě tam neplují, protože mají moc velký ponor. Maximum je tuším něco kolem 20 m.

+2/0
6.8.2015 11:35

J78o57s94e18f 23V10a64l59a 9500533133453

66 ft bzw. 20,1 m

+1/0
6.8.2015 11:45

J10i85ř55í 76K98o89c54u98r53e73k 6455104595808

Ne nutně. Právě proto taky Egypťani rozšiřují průplav a zvyšují i jeho kapacitu. I ty největší kontejnerové lodě (Tripple E class) splňují podmínku maximálního ponoru.

+4/0
6.8.2015 11:48

J92a78r87o66s44l36a21v 28Z16o57l68t92á57n 9388642235130

Přesně, největší kontejnerové lodě mají ponor cca do 17 metrů, takže v pohodě. Horší je Panama.

0/0
6.8.2015 12:46

J75a60n 36P53r19i52c16h28y60s38t96a73l 8851788173

Ale nejvetsi tankery tam nepropluji. Ty uplne nejvetsi uz byly sesrotovany. Ale nekteri obri jeste zbyli, treba TI Asia s ponorem 24,525 m.

0/0
6.8.2015 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.