Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku je poprvé více než pět milionů aut, třetina jsou škodovky

Češi vlastní už přes pět milionů aut. Historicky poprvé tak podle Sdružení automobilového průmyslu počet osobních vozidel v první polovině roku překonal pětimilionovou hranici. Většina registrovaných aut má přitom víc než deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86o37m62a16n 11J73e23s38c16h73k90e 9508195407745

Máme sice hodně aut ale na silnice se dnes pomalu nevlezeme. Auto mám 19 roků Feldu a jezdím po okrese. Do práce jezdím vlakem do Brna.  Kolik z 5 mega aut stojí ? Nové auto v elektrice mne moc neláká. Při čelním nárazu ani airbagy nepomůžou.

Nové auto plus platit pojištění. Spíše slušnou ojetinu. Nebo Daciu.

+1/0
8.8.2015 6:46
Foto

B96r78o51n89i20s60l91a65v 13G55a66b73r57y79š 2282469651

Máte plus za uvědomění si, že se na ty silnice fakt nevlezeme.

+1/−1
8.8.2015 8:49

P23e82t61r 84Č66e85r92m92á13k 9798255149280

Na silnice se vlezeme úplně v pohodě, problém je pouze v obchvatech měst a dopravě v klidu ve větších městech. Obojí je řešitelné, pouze nesmí být u vedeni měst diletanti a nebo cyklofašisti a ekoteroristé.

0/−1
8.8.2015 14:48
Foto

B45r94o43n56i43s26l22a44v 56G76a93b71r58y59š 2432989651

Dobře, vlezeme, to je pravda, to jsem neupřesnil. Vlezeme, ale trvá nám to trochu déle. Ty věčně dlouhé každodenní kolony jsou náporem na životní prostředí.

+1/0
8.8.2015 15:10

P57e86t37r 35Č37e35r77m89á39k 9928575959170

Ano, kdyby dopravu řešili kompetentní lidé tak bychom nemuseli trávit tolik času v kolonách ale normálně projet.

+1/0
8.8.2015 22:21

R79o75m61a84n 19J71e40s10c45h11k33e 9308655157665

Vedení měst nemůže ovlivnit spoustu věcí. Například více uzavírek v jednu chvíli. Tarifní politiku také ne. Veřejnou dopravu také ne. Zaměstnanost také ne. Pokud bude práce v místě, tak nebude potřeba dojíždět.

Důchodovou hranici také ne. Stát nekoná. Kraj nekoná.

0/0
9.8.2015 6:28

P23a17v36e58l 93Š47e31d37l75b91a17u68e64r 7668141332635

Zase si sypeme písek na hlavu, ze máme stará auta... Že by lobbing výrobců a dovozců? Třeba na dovolené v Itálii mně tamní auta připadala starší, než u nás a fungovalo to. Panda 4x4 z osmdesátých let žádná výjimka a bez potíží...

0/0
7.8.2015 16:02

M47i49c95h28a20l 73H49i71r68k65a 4227846130143

Průměr je hezká věc, ale stálo by za to rozklíčovat vozy do věkových skupin. Takový 50letý veterán mi okamžitě "zruší" 9 nových aut na šestiletá .....

+2/0
7.8.2015 9:03

D71u30š21a76n 32P66e97š12e68k 3585489844910

R^ Naprosto přesné.

Mám 3 Moskviče (2x 1977, 1x 1990) a jednu ameriku (1980), vše na bílých číslech, takže typický přestárlý vozový park.

Na běžné ježdění sice máme novější auto, s těmi staroušky jezdíme jenom občas o víkendech, na srazy a pro radost, ale statistika křičí "Hrůza, češi mají přestárlý vozový park!".;-D

0/0
7.8.2015 11:46

V11l12a74d42a 41S77i69m82o25n18i48k 3129423853855

Když budu počítat Vám podobné majitele, s nadsázkou mi budou stačit prsty na jedné ruce. Podívejte se, co se pohybuje po silnici na okreskách.

0/0
7.8.2015 22:15

M35i80c19h51a72l 87H45i48r52k89a 4807666640453

A už odečetly polopřevody?

+1/0
7.8.2015 8:59
Foto

R79o47m78a34n 80K48o69z92e32l 4797176433314

Co by ředitel sdružení asi řekl na můj vůz z roku 1994....jenže až na pár pupenů vypadá jak nový a na tachometru pouhých 116 tisíc, tak na výměnu to ještě není.

+1/0
7.8.2015 0:09

M55a21r72t73i88n 79S22e76d86o48n95a 2225146656639

20 let stare auto melo problem s bezpecnosti uz v dobe sveho vzniku, natoz dnes. Nechtel bych s takovym autem jezdit, pokud nejde o limuzinu (ta by mohla naraz vydrzet).

0/0
7.8.2015 9:27

J31a52k60u20b 14V46a44l70e68š 8760616477263

Můj první Saab rv 1991 co si pamatuji, byl bezpečnost sama i na dnešní +-5 let standard...

+1/0
7.8.2015 10:28

J41a58r39o43s38l65a88v 37P79l25a91c86h52e67t91k98a 7816226756819

To si jenom namlouvate.

0/0
11.8.2015 18:43

V16o70j78t29ě96c39h 83R21e50m14e95š 1375423956448

Pak snad raději nekoukejte na toto - https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Volvo 940 (od 1990) vs Renault Modus (od 2004).

0/0
11.8.2015 18:47

T38a18d62e82á48š 75K35o51l36o68m33ý 2613786519707

No nemyslím si že jsme na tom nějak špatně. Auta přeci nejsou rychlovarný konvice aby se po 2 letech vyhazovali... Já mám ještě Felicii kupovanou v AAA nějakých 6 let zpátky a pořád funguje v pohodě a doufám že dlouho ještě bude...:-)

0/0
7.8.2015 0:01

M85a64r84t64i19n 70S78e20d45o98n81a 2775866746299

Auta se sice po 2. letech nevyhazuji, ale spotrebni zbozi to je. Jinak firmy bezne meni vozovy park po 2. letech.

0/−1
7.8.2015 9:29

P63a53v56e32l 63Š89e29d38l37b16a79u28e52r 7598731772155

Po dvou ani ne, běžněji po čtyřech.

0/0
7.8.2015 16:04

P68a78v27e41l 51O77d85r73a59z97i26l 6834659977480

Stáří aut neni rozhodující. Lobby automobilek si vynutila nesmyslné euro x normy, ale už před jejich zavedením některé automobilky dobrovolně jako součást marketingu snižovaly emise škodlivin.

Co se moc neřeší je vypouštění CO2, víření prachu, obrušování pneu a brzd. To záleží především na ujetých vozokm, a tu narážíme na moderní ježdění pro noviny do stánku na rohu.

0/−2
6.8.2015 22:04

M76a17r14e78k 14C55h87v80o66s35t56e58k 3392512366593

Mám klasiku starou 15 let. Čtyři dráty doředu a čtyři dozadu, kvúli světlům. Zkrátka auto bez mozku. Nemám zájem, kvůli statistiky, kupovat si auto každých pět let. Po pěti letech tyhle šlupky budou větší vraky, než ty staré poctivé kovářké práce.

+1/0
6.8.2015 20:16

V70l30a76d19a 17S56i86m22o74n69i58k 3149913123545

Ještě by možná stálo za úvahu vzpomenout na bezpečnostní parametry vozů před 15 lety.

+1/0
6.8.2015 20:33

J71i18n40d51ř44i55c93h 72Š58k79o97p60e16k 4945281550325

15 let starý auta jsou v pohodě, měla už airbagy, ABS, ASR, ESP, víc třeba není

0/0
6.8.2015 22:03

P32e47t55r 62Č88e87r41m29á30k 9918145439960

No tohle evidentně ne když se majitel chlubí 4 drátama... :-)

+1/0
7.8.2015 0:31

V83l87a63d80a 84S50i98m98o91n13i75k 3579273383195

Autor asi nemá cit pro to, co by znamenalo, kdyby měla auta  v průměru věk něco málo přes 10 let, jak naznačuje jedna z prvních vět článku. Nakonec z něho vyleze info 14,7 roku, což je ekvivalent Kovošrotu ...

0/0
6.8.2015 19:53

J95a80k26u55b 24V35a80l53e56š 8900816297983

Já mám 12 let staré RS od Fordu s nájezdem pod 100K a jako šrot mi to moc nepřipadá :-)

0/0
6.8.2015 20:00

V32l24a63d89a 38S61i95m19o95n35i19k 3779563323405

Těch 14,7 je průměr, takže se po silnicích producírují skutečné zrezivělé šroty, které jsou staré 20,25 let. A ten průměr pořád roste  - už 13,5 roku ( to je tak tčři roky starý údaj ) je tragické číslo. A v tom jsou samozřejmě všechny nové vozy, které vidíte dennodenně.

0/−1
6.8.2015 20:04

J43a78k15u71b 59V31a32l48e74š 8570296707123

Tak v mém RS segmentu je to celkem jedno. Můžu mít turbo, biturbo, nebo válce. Spotřebu to neovlivní. Stále to chce benzínku co 400-500km. Proto jsou preferovány válce - nižší servisní náklady.

Bezpečnost v rámci času nějak nedegraduje. Mé 12ti leté RS má ESP, 6x airbag, čtyřbodý pás pro předek, normál dozadu. Multifunkční volant. Kufr standardní hadžbek.

Výkon srovnatelný s policejním passatem (vyšší zrychlení do 80, ekvivalentní do 120, pak je to k diskuzi a umění až do 170, kde začnete brutálně ztrácet v motorovém objemu ... ale to už je teorie :-)).

Proč si pořizovat Rapid? i30? Jedině kdyby zavedli emisní zónu, na druhou stranu, se svým EURO4 jsem...myslím, stále v pohodě.

0/0
6.8.2015 20:23

V44l17a88d12a 31S98i76m77o49n84i29k 3649413983985

Takové auto, jako máte Vy, není a nikdy nebude hlavní proud toho, co jezdí po sinicích. Tahle auta ani v zásadě moc nemění majitele.

Jde mi o ty prastaré Astry, dvojkové Golfy a PSA, dovezené už dávno a už jako jako letité ojetiny, Škodovky, někde možná ještě i Lady.

0/0
6.8.2015 20:32

P55a17v77e66l 12O50d19r76a85z20i69l 6764989747880

Turbo, biturbo nebo válce? Jaký válce?

0/0
6.8.2015 21:28

J42a18k90u93b 74V87a45l17e56š 8560556627933

Turbo/biturbo je je jasné, a hle, pak stále máme motory, které žádné turbo nemají a jedou si na svých 6,8,12 válců dle značky:-):-)

0/0
7.8.2015 10:27

J92a85r17o27m32í33r 92F66o79b62e67r 3608341404137

Když Vám to příjde tragické, tak založte nadací pro obnovu vozového parku v ČR.

Proč něco měnit, když to jezdí, žere málo a náklady na servis jsou nižší a nižší... Prdlajz vyšší, jak to někteří říkají, cena dílů jde dolů.

+1/0
6.8.2015 22:02

V91l60a32d76a 12S59i52m20o72n47i34k 3209193103305

Mně nejde ani tak o spotřebu nebo náhradní díly, ale spíš o bezpečnostní parametry. To by řekl, že je daleko důležitější než spotřeba. No a samozřejmě i exhalace 15 roků starého dieselu z bůhvíkolikáté ruky asi nebudou úplně špičkovým parametrem.

0/0
6.8.2015 22:22

J19a55r87o25m83í10r 12F51o54b75e80r 3318621544327

To naše zlatíčko je sice z třetí ruky, ale s poctivými kilometry a poctivou serviskou..Rez se ukazuje jen na místech, která po těch 260 tisíci najetých kilometrach došla nechtíc k újmě a byla škráblá až na kov. I na technické chlap chválil, že je v hodně dobrém stavu, že to co tam nyní jezdí z mladších aut je mnohdy tragédie.;-)

Se cítím rozhodně bezpečněji v mém autě, než v nové kupě plastu, kterou máme např. na firmě. Jednu tu kupu jsem v malé rychlosti dostal v zimě do příkopu a  byla to totálka... Ty plasty se rozlítly jako z perníku a kastle se celá hnula.

+1/0
7.8.2015 22:05

V42l50a57d41a 24S94i34m78o59n43i50k 3749433793965

Ale no tak .. nechtějte mne bavit báchorkami o kupě plastů, to je laciné. Asi bychom se mohli shodnout na tom, že pokrok v pásech, výrobě airbagů, elektronických asistenčních a ESP systémů, technologii karosérie, brzdových systémů apod. neustrnul na úprovni před 15 lety. Něco z těhc novot je luxusem,  ale většina přispívá k bezpečnosti posádky.

Já netvrdím, že obecně 15 let staré auto je špatné, to ani omylem. Ale průměrný věk 14,7 let při existenci flotily nových vozů ( převážně firemních) celkem děsivý.

0/0
7.8.2015 22:13
Foto

L22u82c66i58e 53E21d72m18o55n13d89s19o77n 3119311383885

Tak mít auto je bezva. Tomu pohodlí, a nezávislosti se nic nevyrovná. Až do momentu, kdy po vašem úrazu hlavy bude někdo z rodiny muset 2x týdně odřídit 500 km jedním směrem, pokud  chcete na nejbližší poúrazovou terapii, abyste znovu začali chodit/mluvit.  Neboť žádná hromadná doprava tu neexistuje, a výstavbu přímější, kratší cesty blokuje původní obyvatelstvo kvůli duchovi medvěda. Zkrátím to, ta rodina to vzdala.

0/0
6.8.2015 19:26

P64a50v15e83l 61O77d84r34a84z76i38l 6804439347680

NJN, asi špatná pojistka...:-(

0/0
6.8.2015 21:29

M71a56r62t96i63n 13H11e20j68d41u12k 7387340850552

Mám v práci k dispozici dvě auta, které denně používám, jednou je to I30 a pak nový Focus, vždy se ale těším až přesednu do svého 14letého vozu, proč? Mnohem lepší výhled, minimální servisní náklady, dokonalá čitelnost na silnici, prostornost a přesto stále výborná spotřeba. Nemám důvod kupovat nové auto, když se všem cítím jako zavalený plastem a abych viděl do křižovatky, musím překonat masivní sloupky, divné volanty jsou už jen detail.

+2/0
6.8.2015 16:23

V76l37a15d60a 19S91i74m22o59n15i80k 3339673443445

Bezpečnostní parametry ?? Vám asi na životě až tak moc nezáleží....

0/0
6.8.2015 19:54

R36o22m77a30n 46J30e47s33c73h84k63e 9398455527595

Při čelní srážce Vám nic nepomůže ani parametry. A nová auta jsou také rychlá. To také není bezpečné.

0/0
8.8.2015 6:54

P49e60t48r 38M98a10r75e81č24e75k 1963431139918

Chtělo by to nějaký zákon , který by zakázal provoz vozidel starších deseti. Co ? :-)

+2/−1
6.8.2015 16:05

P81e79t43r 75M33i14c88h59a13l 2480344391142

Dest? A není to moc, Antone Pavloviči? :-)

+3/0
6.8.2015 16:26

P40e74t55r 61M38i69c98h65a30l 2840384441442

* deset ... :-)

0/0
6.8.2015 16:44

I60v39a62n54a 49V85e43s41e90l15á 2301633219475

proc, protoze to rekl nejaky Marecek? nas trinactilety grand voyda je v takovy kondici a na takovy urovni, na ktery neni mnohdy kolem ani ctyr ci petilety auto z kdejaky firmy ...

0/0
6.8.2015 17:47
Foto

B70r88o57n98i14s69l94a44v 17G68a23b67r73y13š 2362619941

Když s některými automobilisty diskutuju u článků o veřejné dopravě, tak mi řeknou, že to s ekologií aut není zase tak zlé, protože mají nová auta. A teď je tady článek, který mimo jiné zmiňuje i stáří osobních aut, což někteří diskutéři tady i potvrzují. Nevím, jak je to u nich s ekologií, ale vyskakovat si na autobusy s EURO5 a EURO6 mi moc nedává smysl. A toto pak souvisí s nízkoemisními zónami, do kterých některá auta jezdit nebudou moci. Jejich majitelé se pak vztekají a říkají, že na nové auto nemají. Myslím, že je načase vysednout a užívat si. :-)

A když se zaměřím na samotné číslo, je to vyložená katastrofa. Už teď si auta překáží navzájem a nejsme schopni s tím něco dělat. Dá se očekávat, že počet aut bude bohužel stoupat. Zajímalo by mě, jak se tato situace vyřeší, protože už teď je vyčerpaná kapacita a nové parkoviště toho moc nezachrání. Možná na krátkou dobu...

(Páni Buda a Drda reagovat nemusí, jejich názory už znám :-)).

+1/0
6.8.2015 15:54

P14e41t88r 52M58i95c58h98a48l 2940724491682

Problém je v tom, že ve spoustě měst prostě chybí systém parkovišť P+R. Pokud přijedu do města, zaparkuji, zaplatím dejme tomu stovku na den a k tomu dostanu celodenní jízdenku na MHD, tak s tím nemám problém. Na druhou stranu, když jedu s manželkou například k jejím rodičům (cca 170 km), tak jsem tam autem asi za hodinu a půl. Kdybych jel veřejnou dopravou, nebude mi stačit 5 hodin a ještě mě to vyjde minimálně o polovinu dráž.

A co se týká parkování, tak mám u domu vlastní parkovací stání, takže mě daňový poplatník parkoviště nedotuje.

+4/0
6.8.2015 16:02

P35e97t27r 31M38i75c72h84a34l 2730484261322

opr. - mně nedotuje.

0/−1
6.8.2015 16:03
Foto

B93r40o80n22i40s14l39a20v 25G32a32b94r21y92š 2972989641

A problém je taky v tom, že zdejší politici nejsou tak osvícení jako např. ve Švýcarsku. Tam se ani manažeři nestydí jezdit vlakem.

Tady, jak jsem bohužel poznal, je největším bohatstvím Čecha auto a i na tom je založena politika a vnímání člověka. "Ty ještě nemáš auto?" Nikomu nevysvětlím, že ho zatím nepotřebuju a všichni mě uklidňují, že k tomu autu jednou dospěju. Ale nepřipadám si nějak méněcenný nebo sociálně slabý. Dokážu uživit dvě auta, ale přišlo by mi to jako mrhání penězi.

Důvody používání auta znám, jezdím autem u nás na vsi, ve městě ho nepotřebuju a domů jezdím vlakem, protože během jízdy pracuju. Ovšem současná situace - neustálé kolony na dálnicích, kolony ve městech, nedostatek prostoru pro parkování - je prostě neudržitelná. Po Praze prostě nemůže jezdit v jednu chvíli milion aut. To by se nikam nikdo nedostal. Bez veřejné dopravy by byla situace ještě horší, to musíte uznat sám.

+2/0
6.8.2015 16:12

P73e32t94r 47M42i24c50h51a74l 2590884191782

Samozřejmě souhlas. Když auto nebudu potřebovat, nebudu ho mít. Ona je to totiž nejhorší možná investice. Na druhou stranu je to o ušetřeném čase a o pohodlí, o nezávislosti. Jak jsem psal - kdyby třeba Brno mělo P+R a k tomu jízdenku v ceně parkovného, rád bych to využil. Jenže takhle musím autem někdy až do centra (a to bývá radost), protože jet veřejnou dopravou by mě stálo mnohem víc času. MHD po městě bývá naopak rychlejší (vyhrazené pruhy apod.). Mimochodem, tento systém se mi líbil v Praze (byť jízdenku na MHD k parkovnému jsem nedostal, ale za parkování jsem platil asi 10 Kč za den) - odstavil jsem auto na Černém mostě a dál jel kombinací metra a autobusu. Večer jsem se vrátil v klidu k autu, bez kolon jsem se dostal na výpadovku na Brno a pokračoval domů.

+2/0
6.8.2015 16:22
Foto

B66r49o36n35i11s27l28a35v 64G67a19b58r19y75š 2942369261

Shodou okolností v Brně bydlím a v Praze pracuju. Přestěhoval jsem se tam z Prahy ;-D.

MHD využívám v obou městech, ale pocitově lepší mi přijde právě Brno. Když se vypravím z domu, jsem na nádraží za 15 minut i s chůzí za 22, což autem prostě nedám. Ano, možná se tam dostanu za 10 minut, ale další čas mi zabere parkování a odchod do nádražní budovy a tato časová úspora je pro koupi auta zanedbatelná.

Jezdit autem do centra je prostě pitomost (pokud něco nepřevážíte), centrum není od toho, aby se tam skladovala auta, je tam největší koncentrace linek a zastávek a prakticky mám 3 možnosti, jak se domů dostat. Linkový interval 5 minut přece nikdo nemůže považovat za ohromný. 

Mezi Prahou a Brnem jezdím vlakem. Mám zjištěno, že se moje trasa dá autem zvládnout za 3 hodiny. Od dveří ke dveřím vlakem a MHD je to za 3:40. Ale protože pracuju i ve vlaku, tak místo 3:40 hodin promrhám jen 1:10 hodin. Pro mě je držení volantu ztráta času, ve vlaku pracuju 2,5 hodiny a domů přijedu odpočatý a nevystresovaný, že do mě dneska nikdo nenaboural, neusnul jsem za volantem a nestala se mi žádná nehoda.

+2/0
6.8.2015 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.