Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aero ještě letos představí nový letoun, říká investiční šéf Penty

Aero Vodochody spadající pod finanční skupinu Penta se po letech opět vrací k výrobě celých letadel. Modernizovaný typ L-39 Albatros chce představit už letos, s prototypem počítá na rok 2017. „Od roku 2019 už počítáme s dodávkami,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Zdeněk Kubát, investiční ředitel finanční skupiny Penta, který je zodpovědný za rozvoj vodochodského výrobce cvičných letounů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a29r24t58i76n 65R89o55s47o84l 4390893232521

A na závěr otázka na Babiše a Sobotku: Není lepší přiklepnout dotaci také firmě než korejské pneumatikárně? Když si tedy odmyslím, že by se nemusela dotovat žádná firma a místo toho jim snížit daně.

0/0
14.8.2015 9:28

J38a95n 68R24u97t 4640281931149

Tak ona slušná dotace byl samotný kritizovaný nákup L-159. Jedním z důvodů nákupu byla snaha udržet klíčového výrobce vojenských letadel nad vodou.

0/0
14.8.2015 22:24

M70a39r93t72i75n 68R70o45s33o87l 4150653252821

Samotná objednávka byla zpackaná tím, že armáda chtěla stroj na výcvik zbytečně drahý a přitom pořád na boj málo použitelný. Proto jich taky chtěli tolik, že budou i na boj. Když si to uvědomili, tak už byly letadla na světě. Ale to nelze přisuzovat aeru. Kdyby si objednali něco jako L 39 NG rovnou určitě by to vyvinuli rádi taky a prodávalo by se to asi bez problémů.

0/0
15.8.2015 11:07

T96o67m22á85š 16B35u71r45a 4932646674

Z výchozího článku není patrné, zda-li se stále ještě bude jednat o podzvukový stroj. Pokud - jakože asi vzhledem k technologiím, které má firma k dispozici - ano, je to dle mého cesta do obchodních pekel. Kdo si dnes pořídí takový letoun, když běžným standardem je dnes supersonic? Vzhledem k tomu, že cílovou skupinu zákazníků tvoří dnes převážně státy (resp. jejich ozbrojené složky), hraje cena produktu druhořadou roli.

A tak se zase asi pracně vyprázdněné konzervační sklady postupně znovu budou zaplňovat. Ještěže má Aero v tomto druhu skladování bohatou praxi. Stálo by za úvahu, zda-li by se zrovna toto nemělo postupně stát stěžejním produktem Aera.

Nicméně jde dnes o privátní kapitál, takže státní kasu by to již nemělo vážněji ruinovat. Naštěstí.

0/−7
14.8.2015 2:22

M49i70l17a39n 11M44u69s79i25l 4533281812925

Nadzvukové letadlo pro základní výcvik? Kde jste to viděl?

+1/0
14.8.2015 14:28

T23o86m75á48š 15B12u18r86a 4222226714

Nejsa odborníkem, neviděl, neslyšel. Avšak proč ne?

A proč jenom pro základní výcvik? Pokud si kupujete třeba druhý rodinný automobil, budete u něj tolerovat parametry umožňující provozovat ho pouze mimo dálniční síť? Copak není běžné požadovat po cvičných letounech (alespoň u menších zákazníků) aby v případě potřeby byly použitelné jako bojové, parametricky alespoň trochu srovnatelné s ostrými? Mám za to, že právě u uvedených menších potencionálních zákazníků na trhu takové požadavky být reálné mohou.

0/0
14.8.2015 17:09

M55i84l78a22n 68M42u34s45i38l 4143351962635

Druhý rodinný automobil nestál 40 milionů dolarů, ale je to obyčejný Touran v přepočtu asi za 450 000 :-P

0/0
15.8.2015 12:12

T15o32m53á44š 84B10u39r77a 4842286714

Tak to jste pořídil výhodně. Dle oficiálního ceníku to však musela být ojetina. A v jakém poměru k pořizovací ceně Vaší vlajkové lodi si prosím Touránek stojí?

0/0
15.8.2015 21:39

J28a58n 32R40u90t 4560801361589

V poslední době vzniklo několik typů, které měly usnadnit přestup na nejmodernější bojová letadla, ale jejich cena je dost vysoká - M-346 a Jak-130, J-15 a víceméně i L-159, no a konečně nadzvukový KAI T-50. Většinou mohou zastávat i bojovou roli.

Pro základní výcvik jsou většinou turbovrtulové stroje - např. Pilatusy, Tucana, u nás Zliny, v USA Texany, v Rusku to byly Jaky. L-39 je určen pro pokračovací výcvik, stejně jako např. T-38, Hawk, AlphaJet.

0/0
14.8.2015 23:04

L44u82k25á64š 57A21d82a28m82e52c 3877863890227

Bože můj, kdy se prostě smíříme s tím, že u nás nic lepšího než škodovku nesmontujeme?

0/−6
14.8.2015 0:35

R43i81c58h72a11r22d 82T93r69e66f17i92l 4191195939530

Fakt docela by mně komu to chtějí prodat. Na trhu , níž to už někdo psal, je cvičných proudových letadel, že je lze přehazovat vidlemi. Aero už dávno ztratilo své trhy, takže podle mně je návrat velmi nereálný. Možná pár kusů odebere armáda, a tím to skončí. Projekt odsouzený k nezdaru. Pokud nepřijdou s něčím jako je Jak-130 / M-346 Master tak je to o ničem.

+1/−6
13.8.2015 22:42

O81t33a97k47a28r 32V17a87l86e73k 6266212935422

Hlavne do toho hosi nezapomente nacpat americkou avioniku a motory, aby to bylo opet neprodejne do statu, ktere se usa nelibi. ;-)

+2/−3
13.8.2015 22:38

K39a83r38e46l 88V57a41l82i78š 7249746508222

Jako tam dát ruskou avioniku a motory? Sranda. ;-D

+1/0
13.8.2015 22:39

M57a57r64t12i72n 33R38o70s64o88l 4510923212731

S americkou avionikou se pro L-39 NG nepočítá, viz předchozí články o ní. Proto je také levnější než L 159. Motory by měly být variabilní, pro kdaždýho zákazníka motor podle jeho preferencí a možností.

+2/0
14.8.2015 9:49

R69o85b37e94r71t 98J37a36n32u63l71í30k 3465229974531

Nevím nevím, radši bych za investoval do obnovení let-610 geniální regio éro! By srazilo ceny letenek! Než ATR!

+3/0
13.8.2015 22:33

K83a71r76e19l 59V40a31l70i53š 7869646708742

To můžu podepsat, i když mně Janulík vyhodil z Letu. Brácha?

0/0
13.8.2015 22:35

J94i85ř52í 77R82y70s 3964517286134

Doufám,že jediný,kdo to od nich koupí nebude ČR,potom bychom  se toho těžko zbavovali

+2/−2
13.8.2015 19:28

M50a84r30e34k 10S39l52a85b26i72h21o14u78d25e11k 7248391632653

Takže se to potvrdilo: vývoj a výroba letounu L-159 byla odborně zdůvodněnou a ekonomicky nezbytnou cestou od L-39 k L-39!

+7/−1
13.8.2015 18:15

K51a83r43e66l 61V37a76l28i52š 7629506108112

Jenom pražáci chystají další tunel.

0/0
13.8.2015 22:40

P65e68t36r 34U38t16ě31k40a11l 9100488978

Kecy.

Na trhu je neskutečné množství podobných letadel, uchytit se je pro někoho, kdo začíná prakticky od nuly (ti co to tehdy dělali už nežijí, ti noví se to musí naučit, protože to nikdy nedělali) je prakticky nemožné.

Ledaže by podmazali někoho na MNO, což je způsob Pentě vlastní.

+3/−5
13.8.2015 18:13

J62i90ř17í 37K75o67d41ý43d85e75k 7280160276673

asi jste nečetl článek...

+6/−1
13.8.2015 18:24

K96a33r21e98l 32H75a71v19l47a19s 6881760856337

Teď už zbývá jen vymyslet způsob , jak to vnutit české armádě, která by je za pár let mohla pro nepotřebnost zakonzervovat.

+11/−4
13.8.2015 18:10

R42a34d50i82m 94K68a98l46a69s 2900766932181

L159 jsme nepotřebovali, ale L39 to je jiná...

+2/0
13.8.2015 18:22

J25i88ř49í 29K16o69d18ý97d29e11k 7760720356533

A k výcviku nových pilotů se bude používat co?

+4/0
13.8.2015 18:24

M52i96r47o97s81l18a11v 60Č35e44c21h 9589683605625

No ja dufam ze sa zacnu vyrabat na tento ucel opat "cmelaky" ˘

0/0
13.8.2015 18:27

M29a32r38e66k 15S92l58a68b69i70h25o24u43d14e48k 7158321422543

Některé země přecházejí na supersoniky rovnou z vrtulových letounů. Není to sice ideální, jde to. Malým letectvům se nevyplácí udržovat dalších třeba 12 kusů proudových letounů jen pro výcvik. Nové piloty lze cvičit i v jiné zemi, NATO na to má dokonce celý program, který probíhá tuším v USA a Kanadě.

+1/0
13.8.2015 18:27

T92o71m53á77š 22K10n65a63i62f15l 6173560107570

A tu o perníkovy chaloupce?

0/−2
13.8.2015 19:06

M44a10r78e48k 15S30l59a92b37i76h36o65u92d66e56k 7868381882253

Nechápu, co se vám nezdá?

0/0
13.8.2015 19:12

J24o66s90e75f 53T25r65n48k39a 9959632617239

Třeba L-159? ;-D...jo, no jo ty jsme ale za zlomek ceny prodali, jako "cvičné-ale cíle":-)

0/0
13.8.2015 19:34

R24i65c98h14a69r66d 26T22r94e10f44i75l 4501555179980

Kolik nových pilotů potřebuješ na 12 Gripenů? Ty dva cvičné nepočítám.

0/0
13.8.2015 22:45

K17a75r75e28l 41V85a90l53i34š 7349336488802

Doufám, že pentě nebudem zase platit miliardy za vývoj letadla které bude zase neprodejné jako L139. L39 mělo ruský motor, už vidím jak to všichni kupují. 8-o

+1/−2
13.8.2015 17:35

J30a96r72o25m23í51r 36K66r51á27l 4710719134299

Možná proto teď chtějí dát jiný, ne ? ;-)

+1/0
13.8.2015 17:56

P65e55t98r 12T68y58č49k31a 6295872439812

A myslíš, že L39NG bude mít taky ruský motor?

0/0
13.8.2015 17:59

J38i74ř55í 79K44o42d76ý41d73e12k 7700600376143

L139 a L159 mělo americké motory, L39 mělo motory ze SSSR, po rozpadu se závod na výrobu nacházel na Ukrajině. Toliko upřesnění.

+2/0
13.8.2015 18:12

K79a41r65e58l 13H55a38g66e34r 2962349311636

L39 ruské motory, L39MS (předchůdce L159) motory vyvýjené ve spolupráci z Rusama (Ukrajincema) ale výroba Povážská Bystrica ( DV2 ) Po rozhodnutí přísunu k USA - L159 motory a avionika západní - proto neprodejné, jelikož nám určovali, kam ano, kam ne. Kdybychom zůstali u DV2 asi by se jich dost proalo, ale to už těžko zjistíme.

+1/0
13.8.2015 21:58

F89r40a97n76t84a 80J40í22v61a 9218716817

my jsme Pentě něco platili ??

+1/0
13.8.2015 19:32

K38a94r70e54l 63V84a48l74i64š 7789186658702

Pentě ne, ale do Vodochod na L159se nacpalo kolem 22miliard.

+1/0
13.8.2015 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.