Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD Cargo chce lokomotivy za půl miliardy. Pro expanzi do zahraničí

Přes třicet let mají v průměru lokomotivy státního nákladního dopravce ČD Cargo. V příštích letech by však zastaralý vozový park mohl alespoň nepatrně omládnout. Firma vypsala soutěž na nákup nebo pronájem pěti vícesystémových lokomotiv za 550 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i95ř37í 93K22o83c26u90r20e76k 6105214215798

Nedivím se jim. Vlak aut ze Škodovky (ať už Boleslavské nebo z Bratislavy) dovezou na hranici s Německem a konec, předávají přepravu DB Cargo. Přitom by to mohli odvézt až na místo určení kdyby... No a tak se starají, protože -tam- nejsou ani ty ryby...

+3/0
17.8.2015 19:33

M18a61t19ú96š 70B60e14n56a48k 9268694482273

Až na to, že do Nemecka by mohli, ale evidentne nechcú, inak by tie DB Cargo 180 kúpili oni a nenechali by ich kúpiť súkromníkov.

0/0
17.8.2015 22:23

M20i81r37o33s72l40a83v 12Z61i69k10m79u88n58d 7879783264853

ČD Cargo má dvousystémové řady 372 lokomotivy s nimiž do Německa jezdí ... další nákup byl závislý na tom, zda DB byly ochotny ČD tyhle lokomotivy prodat nebo je prodaly někomu jinému kdo nabídl víc ...

0/0
18.8.2015 11:49

J50o85s29e86f 34H51o39n25e36š 7141872790663

Zuřivě šrotovali lokomotivy aby zjistili,že bez lokomotiv to nepůjde.Asi potřebují elektrické než dieselové

0/−3
17.8.2015 19:29

J54i94ř72í 43E63r86b14e68n 1363184286487

Šrotovaly se stroje nevyužitelné, jejichž modernizace by byla neefektivní. Proč repasovat plecháče, když jich pro vnitrozemskou přepravu mají dost a do zahraničí s ním nemůžou?

+4/0
18.8.2015 8:03

J61o39s18e21f 72H34o39n62e74š 7821292390843

Jezdit s plecháčema zralých do šrotu je i na Cz tratích rizikové nebot když loko zůstane viset na trati,tak je to pro dopravce drahé.SZDC by měl vyžadovat technický stav nebot jízdou může dojít k poškození trati

+1/−1
18.8.2015 8:39

J39u97r17a 45D36z94u32r93i24k 7141171540

Škoda Transportation se se svou lokomotivou řady 380 může přihlásit, pokud bude schválena k provozu v zemích Beneluxu, v balkánských zemích a Itálii. .Co na to říct.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/nakup-lokomotiv-pro-cd-cargo-dga-/eko-doprava.aspx?c=A150817_113855_eko-doprava_suj

0/0
17.8.2015 18:29

J94o11s74e56f 58H42o67n80e35š 7941432270523

380 asi není pro Cargo vhodné

0/−2
17.8.2015 19:26

J12a73n 35C14e82p35e64k 1864146650

Hm oni prodělávají, mají pokles zakázek, ale jsou ve špičkové kondici. Nechtěl bych vidět tu špatnou kondici, když tato je špičková. ;-D

+4/0
17.8.2015 13:15

D78a67v42i40d 84P33e33c56a 1325624261716

Jan Cepek, buďte v klidu, ne vše, co jste si přečetl v různých bulvárních plátcích musí být pravda. Jsou různé vlivy a různé důvody, proč někoho pomluvit.

+2/0
17.8.2015 13:51

J59a81n 14S41ů25r48a 4145893953792

Chcete tvrdit, že firmě letos rostou tržby a je v zisku?

0/−2
17.8.2015 14:09

D64a43v61i69d 27P21e87c49a 1295504391316

Jan Sůra. Dovolím si tvrdit, že Vaše články na téma hospodářských výsledků nejsou konzultovány s tiskovým mluvčí ČD ani ČD Cargo a že jsou vůči národnímu dopravci tendenční. Ale dokázat to nemohu, to je otázka pro Vás.

+5/−1
17.8.2015 14:57

J16a24n 27S57ů43r56a 4775723793112

Tak ještě jednou: je ČD Cargo letos v zisku a rostou mu tržby?

0/−3
17.8.2015 14:59

D79a51v91i31d 72P66e86c59a 1955174841246

Reagoval jsem na pana Cepka ve smyslu, že článek může být tendenční. Víte sám, jak se dá čarovat s výsledky firmy. Někdy se firmě začíná dařit špatně i v době růstu. pak bývá privatizována, pane Sůra. nelze odpovědět, odpovědět může vedení ústy mluvčího. Ostatní jsou domněnky.

+2/0
17.8.2015 15:06
Foto

L34u80k70á66š 22N44o17v12o22t86n50ý 6536677858838

Podnik nemusí být v zisku a ani mu nemusí růst tržby. Může obětovat zisk třeba kvůli proniknutí na nový trh či obnově techniky. Čímž netvrdím, že je to případ ČR Cargo, jenom, že zaklínat se ziskem nemusí být vždy to jediné možné řešení.

+5/0
17.8.2015 15:17

L81a90d36i27s25l78a83v 90S68o48k54o53l 1110882325422

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/nepravdive-informace-o-vysledcich-cd-cargo;jsessionid=0F555BCDFD8791E5AABE9AF8429BDDB5

+2/0
17.8.2015 15:06

R53o16m80a42n 56J89e31s21c69h70k67e 9238395977335

Pokud mají 70 % trhu a chtějí dotace, tak je něco špatné. Jak ČD CARGO

zveřejňuje výsledky ? Papír snese všechno.

0/0
18.8.2015 15:43

J44a87n 84C94e33p78e90k 1164406420

Rád bych viděl ty vlivy a důvody? ;-D Nebo dnes se i ztráty a prodělek dají vykládat jinak? Pan Peca bude zřejmě tiskový mluvčí ČD Cargo.

0/0
17.8.2015 14:23

D21a32v22i67d 43P27e78c78a 1425434711356

Jan Cepek. Nejsem tiskový mluvčí a Vy se na něj obraťte spíš, než na "nezávislé" novináře.

0/0
17.8.2015 14:58

J39a93n 59S79ů65r55a 4575643533922

Vydržte dva týdny, až budou pololetní výsledky Českých drah:-)Spoléhat jen na mluvčí, to je cesta do pekel:-)

0/0
17.8.2015 15:08

D45a13v66i67d 16P65e52c51a 1475754481306

Těším se i na Váš článek.

0/0
17.8.2015 15:10

V76i62k77t51o90r 88N80á94r36o97ž15n93ý 3359252668

Má-li někdo konkurovat firmám , které mají novou techniku , tuto novou techniku potřebuje také....

+3/0
17.8.2015 14:33

V32í43t 51F85r49a75t28r55i10č 7372617358379

To, že klesají tržby a prodělávají nejsou jediné ukazatele kondice firmy. Stále mohou být v lepší kondici, než je firma, která sice je v plusu a rostou jí tržby, ale je v hlubokých dluzích, má minimální vlastní majetek (všechno v pronájmu) a minimální rezervy. ;-)

Těch ukazatelů je prostě spousta, jde především o jejich kombinaci. Dost firem "končí v mínusu" z důvodu investic, nákupu majetku a vytváření "zásob" i proto, aby nemuseli danit zisk. 

Takže ta kondice může být opravdu špičková (i když u ČD o tom trochu pochybuji).

+3/0
17.8.2015 15:37

L94u67b32o14š 15M26a96c12h23u64l68d82a 8583660460972

Jsou ve stejnych sra*kach jako loni a to je zisk ;-D

0/0
17.8.2015 16:42
Foto

P72a42v89e98l 29P17o95k88o98r53n15ý 2316624490892

"ČD Cargo zatím neví, jak bude nákup financovat, v zadání soutěže je i možnost leasingu." A co když nebude mít ani na splátku leasingu, co by pak s lokomotivami dělal ten, kdo jim je na leasing dal? Co by vozil, když není zájem, na rozdíl od automobilové dopravy.

+1/−5
17.8.2015 13:14

V64í60t 85F37r13a93t98r76i38č 7222527678749

Hmm, kdyby si to na leasing vzali, tak by ten leasing byl od firmy, od které je odebírají pravděpodobně. ;-)

Nehledě na to, že jde o 5 lokomotiv, i kdyby je nemohli splácet a byli absolutně v mínusu, tak je může ten výrobce přeprodat/pronajmout někomu jinému v případě nouze. Pokud jde o Vectrony, tak je má třeba Jančura, který si pořídil 3 loni, finové, kteří si jich pár let zpátky pořídili 300 a tak dále. 

To, že by Siemens nevěděl, co s pěti kousky lokomotiv, to bych se nebál ;-D

+4/0
17.8.2015 13:40
Foto

P67a37v81e39l 30P82o67k46o61r15n29ý 2986774330592

Znám leasingovku, kde si někdo vzal leasing na super auto za miliony a po 2 měsících ho vrátil. Tak s ním  jezdil nějaký čas majitel.

0/−2
17.8.2015 13:43

V10i93k43t61o33r 98N17á96r31o62ž52n97ý 3949142768

To nebyla nějaká velká leasingovka , že ?

Co se týče lokomotiv a letadel , působá na trhu hodně a hodně hráčů..a nemyslím si , že by to byl nějaký špatný byznys...

+1/0
17.8.2015 14:36
Foto

P56a61v42e37l 61P26o24k83o48r94n13ý 2376594410852

Který český tam působí? Půjčit něco státní akciovce, tedy něčemu, co řídí státní úředníci, to bych neriskoval.

0/−1
17.8.2015 14:54

V58i78k43t98o81r 93N60á28r67o66ž69n16ý 3299852328

Pohybujeme se na globálním trhu. A zakázka realizovaná pro státní firmu nemůže být špatná...pravděpodobnost , že stát nechá tuto firmu krachnout není moc vysoká...nejhledě na to , že tyto lokomotivy mohou jezdit pod hlavičkou stovek firem v celé Evropě

+1/0
17.8.2015 15:09

V86í62t 68F15r53a85t70r26i17č 7442257558489

Tady nejde o nějaké malé firmy, ale o obrovské firmy, které fungují v rámci miliard euro, kdy pro ně tento obchod bude představovat celkem malý závazek.

+1/0
17.8.2015 15:44

T57o94m 49J74u20r71e82č18k97a 6225202265375

Jančura má ty 3 Vectrony taky na leasing. :-)

+1/0
17.8.2015 14:18

M92i75r67o55s95l38a61v 60Z41i44k32m15u54n25d 7419713974833

Mohl byste být prosím tak laskav a upřesnit, k čemu by finské železnice potřebovaly 300 vícesystémových Vectronů, pokud tam mají trakční proudovou soustavu 25 kV 50 Hz, takže vícesystémové lokomotivy nepotřebují.

Do Ruska je tak či onak RŽD nepustí a do Švédska to nejde, protože tam mají jiný rozchod kolejí (1435 mm oproti finskému 1520 mm), resp. lze se dostat pouze do stanice Haparanda (pokud by byla pohraniční trať elektrifikována) a na několik nákladních vlaků nebude 300 lokomotiv potřebných.

Já jsem tam před dvěma lety viděl pouze čtyřnápravové lokomotivy MADE IN USSR (moc podobné rumunsko-jugoslávským čtyřnápravovým/šestinápravovým lokomotivám), k tomu pak několik lokomotiv švýcarské produkce (analogie řady 460 SBB), pak české motorové vozy a z motorových lokomotiv několik kousků ze 60. let minulého století ... kromě toho několik elektrických jednotek s naklápěcí skříní, v okolí Helsinek Flirty od Štádlera a pak něco málo starších elektrických jednotek ...

+1/0
17.8.2015 14:52
Foto

L36u54k12á33š 28N90o58v43o45t77n34ý 6736527528778

Jelikož to píšou i na stránkách výrobce, tak nejspíše Finové budou vědět co s nimi dělat (p.s. není jich 300 ale "jen" 80) viz. http://www.siemens.com/press/en/feature/2013/infrastructure-cities/rail-systems/2013-12-vectron.php?content[]=IC&content[]=ICRL

0/0
17.8.2015 15:21

V59í20t 12F70r20a16t63r93i17č 7232727438309

Omluva za mystifikaci. To jsem jen rychle prohnal googlem a hodilo mi jich to 300, nijak jsem to neověřoval.

0/0
17.8.2015 15:43

M94i39r21o19s24l85a64v 23Z13i74k83m18u21n60d 7599363854873

80 kusů  za 300 milionů €,náhrada za sovětské lokomotivy, nicméně nevyplývá z toho, že se jedná o vícesystémové lokomotivy.

0/0
18.8.2015 11:58
Foto

L90u53k54á44š 22N70o60v91o29t41n46ý 6876607838708

Leasing není od výrobce. Patří to normálně specializované leasingové společnosti (třeba viz. ty Vectrony u Jančury). Ono těch nových lokomotiv v nákladní přepravě jezdí celkem dost, to jenom ČD Cargo je největší a nejvíc vidět, ale udat pár kousků lokomotiv v rámci Evropy (když někdo není schopen platit) asi nebude pro takovou leasingovku problém

+1/0
17.8.2015 15:25

D63a13v33i67d 20P87e86c38a 1735844361926

Pavel Pokorný...budu velmi rád, když nám poskytnete detailní rozbor trhu o co je a o co není zájem. Já myslel, že vlak kontejnerů z Hamburku do Třebové, by třeba někoho i bavil. Vy byste to poslal zřejmě padesáti polskými kamiony, ne?

+4/0
17.8.2015 13:54
Foto

P58a59v55e36l 18P28o31k28o88r84n81ý 2686594270932

Znáte just in time?

A když byste poslal  tím vlakem rohlíky nebo banány, tak je můžete na konci vyhodit. Víte, že se suroviny k výrobě vozí pro urychlení i letadly?

+1/−2
17.8.2015 14:48

D54a28v34i52d 89P22e54c18a 1365914261976

Pavel Pokorný Samozřejmě chápu, že vše chce svoje a ne na vše je vlak. Třeba plechy z Třince by odvezl parádně a například plechy pro TPCA se nevozí just in time. Vozí se na pár dní velká hromada dopředu, část kamiony, část vlaky. Bavme se o tom, proč musí jezdit kamiony plné uhlí, zeminy, recyklátu, plechů dřeva. Třeba se pak dostanem i na banány. Vlak banánů jezdil z přístavu do Bratislavy, ale to se nevrátí.

+2/0
17.8.2015 15:02

V11i62k78t69o17r 29N22á11r45o91ž32n28ý 3669422948

A víte , že dokonce fungují tzv. banánové expresy ? Do přístavu přijede loď s tisícovkou tun banánů , které se nahází do izotermických vagónů , zapřáhne se před to mašina a vlak jede do nějakého centrálního skladu , odkud se to distribuuje dále ? Jinak letady ze surovin se výhradně přepravuje pouze to , co ohromně spěchá a co kdyby nedorazilo , tak dojde k ohrožení výroby . Nikoliv však standardní zásilky...

+1/0
17.8.2015 15:13

H85a81n44u73š 49H25o42r68á13k 9311934236483

Jen vecna - pro just in time neni podstatna doba prepravy, ale konstantnost tyhle doby. Plechy klidne muzou jezdit i lodi a je jedno ze dorazi za 14 dni, pokud ovsem opravdu dorazi za 14 dni a ne za 16.

+3/0
17.8.2015 15:14

J50i32r63k20a 19D27v68o48ř28á76k 4615560573818

Vy snad pochybujete o tom, že např. mezi Hamburkem a ČR pendlují denně ucelené kontejnerové vlaky? Nevím proč vás napadají nějaké banány nebo rohlíky, rohlíky se z nějaké Číny přeci jen asi nevozí ;-D;-D ale mraky jiných věcí.

+3/0
17.8.2015 16:41

V11i31k98t67o20r 94N36á72r73o62ž52n10ý 3659412588

Tyto lokomotivy budou univerzální , použitelné v hodně a hodně evropských zemích...a myslím , že pouhopouhých 5 lokomotiv není žádný problém dále pronajmout , nebo vrátit zpět...

+1/0
17.8.2015 14:34

J57i74r93k79a 71D78v81o81ř23á10k 4965920753188

Přesně tak. Ale i když se omezíme na chvilku (bezdůvodně) jen na český rybníček, ani mezi českými železničními dopravci není ČDC jediná firma co by je mohla využít.

+1/0
17.8.2015 16:44

D29a86n25a 67N24a20i68m45a21n97o86v75á 1751690206196

Ztratova statni moloch firma, ktera neni schopna podnikat ani v CR. Ta udela jinde jiste diru do sveta ...

+6/−5
17.8.2015 13:08

J53a84n 19Č90e53k82a81l 7849785984294

Ono je to spíš o tom, že jim ten domácí trh utíká, protože se starými lokomotivami nejsou schopni odvézt vlak někam do Rotterdamu přímo...

+8/0
17.8.2015 13:12

J18i98ř69í 26K29o28c52u85r46e83k 6855544715238

Ono jde spíš o auta ze Škodovky. ČD Cargo je doveze na hranici ČR/DE a konec. Přitom se prodávají po celém Německu, Beneluxu,  Francii, Španělsku (tam je ale je jiný rozchod) a dokonce i do Británie se občas nějaký ten vlak plný aut prodá.

0/0
17.8.2015 19:23

D45a75v16i14d 94P19e70c71a 1695244871126

Dana...pěkně populistické, nic neříkající prohlášení. K věci?

+5/0
17.8.2015 15:03

D31a34v47i12d 45P67e94c11a 1695744931786

Není jiná cesta, pokud si polovinu vozů a lokomotiv pronajímáte a ještě platíte za infrastrukturu, nemůžete být v zisku. Držím palce.

+1/0
17.8.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.