Diskuze

ČD Cargo chce lokomotivy za půl miliardy. Pro expanzi do zahraničí

Přes třicet let mají v průměru lokomotivy státního nákladního dopravce ČD Cargo. V příštích letech by však zastaralý vozový park mohl alespoň nepatrně omládnout. Firma vypsala soutěž na nákup nebo pronájem pěti vícesystémových lokomotiv za 550 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nedivím se jim. Vlak aut ze Škodovky (ať už Boleslavské nebo z Bratislavy) dovezou na hranici s Německem a konec, předávají přepravu DB Cargo. Přitom by to mohli odvézt až na místo určení kdyby... No a tak se starají, protože -tam- nejsou ani ty ryby...

3 0
možnosti

Až na to, že do Nemecka by mohli, ale evidentne nechcú, inak by tie DB Cargo 180 kúpili oni a nenechali by ich kúpiť súkromníkov.

0 0
možnosti

J67o32s11e65f 68H91o29n36e65š

17. 8. 2015 19:29

Zuřivě šrotovali lokomotivy aby zjistili,že bez lokomotiv to nepůjde.Asi potřebují elektrické než dieselové

0 3
možnosti
Foto

J79i82ř87í 52E21r40b75e15n

18. 8. 2015 8:03

Šrotovaly se stroje nevyužitelné, jejichž modernizace by byla neefektivní. Proč repasovat plecháče, když jich pro vnitrozemskou přepravu mají dost a do zahraničí s ním nemůžou?

4 0
možnosti

J76u18r65a 22D17z13u67r98i13k

17. 8. 2015 18:29

Škoda Transportation se se svou lokomotivou řady 380 může přihlásit, pokud bude schválena k provozu v zemích Beneluxu, v balkánských zemích a Itálii. .Co na to říct.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/nakup-lokomotiv-pro-cd-cargo-dga-/eko-doprava.aspx?c=A150817_113855_eko-doprava_suj

0 0
možnosti

J37o39s17e69f 71H36o36n46e19š

17. 8. 2015 19:26

380 asi není pro Cargo vhodné

0 2
možnosti

J14a92n 24C34e17p57e44k

17. 8. 2015 13:15

Hm oni prodělávají, mají pokles zakázek, ale jsou ve špičkové kondici. Nechtěl bych vidět tu špatnou kondici, když tato je špičková. ;-D

4 0
možnosti

D41a31v71i77d 44P74e23c47a

17. 8. 2015 13:51

Jan Cepek, buďte v klidu, ne vše, co jste si přečetl v různých bulvárních plátcích musí být pravda. Jsou různé vlivy a různé důvody, proč někoho pomluvit.

2 0
možnosti

"ČD Cargo zatím neví, jak bude nákup financovat, v zadání soutěže je i možnost leasingu." A co když nebude mít ani na splátku leasingu, co by pak s lokomotivami dělal ten, kdo jim je na leasing dal? Co by vozil, když není zájem, na rozdíl od automobilové dopravy.

1 5
možnosti

Hmm, kdyby si to na leasing vzali, tak by ten leasing byl od firmy, od které je odebírají pravděpodobně. ;-)

Nehledě na to, že jde o 5 lokomotiv, i kdyby je nemohli splácet a byli absolutně v mínusu, tak je může ten výrobce přeprodat/pronajmout někomu jinému v případě nouze. Pokud jde o Vectrony, tak je má třeba Jančura, který si pořídil 3 loni, finové, kteří si jich pár let zpátky pořídili 300 a tak dále. 

To, že by Siemens nevěděl, co s pěti kousky lokomotiv, to bych se nebál ;-D

4 0
možnosti

Ztratova statni moloch firma, ktera neni schopna podnikat ani v CR. Ta udela jinde jiste diru do sveta ...

6 5
možnosti

J42a56n 34Č42e69k31a84l

17. 8. 2015 13:12

Ono je to spíš o tom, že jim ten domácí trh utíká, protože se starými lokomotivami nejsou schopni odvézt vlak někam do Rotterdamu přímo...

8 0
možnosti

D58a76v26i36d 47P68e52c33a

17. 8. 2015 12:58

Není jiná cesta, pokud si polovinu vozů a lokomotiv pronajímáte a ještě platíte za infrastrukturu, nemůžete být v zisku. Držím palce.

1 0
možnosti

J82a22n 60V27a29l10o91u75c81h

17. 8. 2015 13:23

Jakou že to infrastrukturu odlišnou od jiných dopravců ČDC platí? Cenu za dopravní cestu platí všichni, co se na kolejích pohybují, firmě SŽDC. ČDC holt zaspalo dobu (stejně jako ČD) a žilo v iluzi, že budou mít monopol na věčné časy a nikdy jinak. Pak po nástupu konkurence jen stěží "honí vlak".

2 0
možnosti