Diskuze
Praha opět nakupuje. Pořídí 150 klimatizovaných autobusů za miliardu
Děkujeme za pochopení.
P38e98t26r 17B68o61c57e64k
Hlavne by to uz nemusely byt smradlave diesely, ale mohlo by to jezdit na plyn jako jinde....
J15a53n 21V46a48l66o18u43c58h
V čem je diesel normy EURO6 smradlavější než CNG (nehledě tedy na nutné investice do plničky, omezené nasazení na linky s nízkými podjezdy)? Občas mám to "štěstí" jet za zánovním CNG busem a zlatá nafta...
T95o10m59á32š 39S84l33o84u91k21a
tramvaje teď autobusy a metro mají taky snad klimatizovaný nehledě na to, že kdo jede vlakem i ty bývají klimatizovaný jo cestování po Praze bude zas o něco lepší :)
M24i27l50a30n 68Š50v53a20g80r96o19v62s23k45ý
Prostor, pohodlí, klíma... Za rok, za dva budou vozy plné afričanů a našich neplatičů, tak ten SOR bude až až.
M25a54r62t77i57n 75R78u15z28i20c68k12a
Nemuzu si pomoct, at cesti vyrobci prominou, ale prostorem a pohodlim me nejlip prijdou nemecke mercedesy a polske solarisy... tak jsem zvedavy, co bude v nabidkach.
J35i34n82d81ř58i38c11h 72M38o92r95á28v96e67k 88M
Každopádně, pokud budou v PH jezdit Mercedesy, Many nebo Solarisy bude to pro PH výhra..I když starší Karosy byly také výborné..
L47i21b98o85r 47N45á86b24ě39l69e17k
1. SOR - naprostá tragedie. Ergonomie pro řidiče je snad v záporných hodnotách. Brzda a plyn v různé vzdálenosti, šílený stavový display s milionem pidi ikonek naprosto nepodstatných informací, sedačka ta nejobyčejnější - jako v prvních citibusech před xx lety, laciné plasty, za zády stěna potažená v roce 2015 kobercem(čti silný pracholap), ovládací tlačítka s naprosto neintuitivními symboly, mnohé prvky mi připadnou, jako by je někdo nakoupil ve slevě bauhausu a naplácal do interiéru. Vše vrže a drnčí již od nova, nápravy mlátí. Plastové sedačky cestujících - původně kluzké - lidi sklouzávali i při plynulé jízdě po rovné silnici - kdyby se soudruzi konstruktéři svezli svou chloubou ještě po place fabriky, tak by na to přišli po pár metrech už před ostudou v Brně, když je to netrklo při návrhu. Prostě cena je bohužel číslo jedna, vůz navrhují evidentně týpci s diplomem, kteří cosi vypotí do počítače správně dle nějakých norem, ale praktičnost silně kulhá a ani se moc neřeší.
2. Na ivecu (třeba urbanway) toho českého moc není. Kabina a ergonomie je již na tom o dost lépe oproti SORkám, ale minimum místa pro řidiče a osobní věci, po vzoru citelisů od nova rozhrkané, vzadu od motoru po rozjezdu v určitých otáčkách cosi velmi silně a nepříjemně drnčí - komentují to i cestující. Odbavení zastávek: zastavit, chvíli čekat a pak teprve odblokovat dveře, aby reagovaly na poptávku cestujících. Po odbavení vozu to samé - snaha odjet hned po zavření dveří je penalizována chvilkovým zdržením.
Těch "vychytávek" je na celý článek a je to škoda - drtivá většina by se totiž dala odladit. Stačilo by, kdyby někdo z fabriky občas vyrazil na kamarádskou návštěvu do DP a jen tak nezávazně pokecal s šoféry, kteří ty vozy velmi dobře znají z praktického hlediska.
Bohužel na praktičnost a pohodlnost zlatých karos můžeme už jen vzpomínat, pomalu ze silnic mizí.
J44i44ř61í 19J97o39z61a
Hezky popsane... co take cekat od vozu (SOR), kdyz je o ctvrtinu nez levnejsi nez IVECO nebo SOLARIS. SOLARIS je sice polsky, ale musi se uznat, ze polaci umi vyrobit kvalitnejsi autobusy nez cesky SOR...
M66a24r29e37k 98V48y79m61a49z16a32l
Hlavně aby to vyhrála česká firma a byli vyrobeny u nás.
J44i79ř89í 86J41o93z28a
U nas se vyrabi autobusy SOR coz je tragedie (viz.nazor vyse) a pak IVECO. SOR je ciste cesky vyrobek, tato firma spada pod konsorcium J&T. IVECO se jen u nas vyrabi (nejsemnsi tim jisty) a jedna se o francouzsko-italskou firmu...
M34a30r66t48i20n 52K21u50b93í65k
Také by se mohli zabývat obnovením trolejbusů v Praze, nesmyslně zrušených v roce 1972 do kopců na Strahov a Jinonice..
B29r93o66n65i40s52l69a20v 21G60a15b85r95y79š
Na to Praha nemá. Aspoň ne její současné vedení.
Trolejbusy by mohly jezdit zase třeba v Děčíně, potenciál má i Havířov. Měly jezdit i v Třebíči, mám dokonce základní informace projektanta z roku 1991 od SUDOP Brno.
M91a80x 35W37o53l57f
Snad budou na CNG. Málokteré vozidlo ve městě najezdí tolik km denně. Autobus může jezdit v podstatě nonstop, jen se mění řidiči. Praha má ve své moci podporovat čistější dopravu. DPP je dost velký podnik na to, aby měl vlastní čerpací stanice na CNG a ty aspoň na první roky spřístupnil i veřejnosti. Tím by se rozsekl začarovaný kruh - nedostatečná infrastruktura CNG - malý vozový park CNG.
L29u24d78ě15k 40M10u75s18e83l87í96k
No doufám že to zas nebude z Polska ,Mercedes a MAN jsou ověřené -jezdí v celém německu
L85i94b37o85r 37N90á77b48ě46l27e30k
Jezdím solarisem(urbino 18) a můžu Vás ujistit, že ty vozy jsou o level výš, než SOR, nebo Iveco. Jsou to takové polské mercedesy.
J81i67ř28i44n69a 67B28r70a84d23á50č18o91v15á
No tak konečně,jednak to je pro cestující velká úleva a hlavně také pro řidiče,kteří mají v létě očistec,když se tam vaří celou směnu.
J24a61n 34S40v76o60b36o33d63a
"Kabina" řidiče je u většiny busů v Praze klimatizovaná již dávno
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!