Diskuze

Praha opět nakupuje. Pořídí 150 klimatizovaných autobusů za miliardu

Výrobce autobusů čeká velká bitva o dodávku nových vozidel pro Prahu. Dopravní podnik hlavního města Prahy chce koupit 150 klimatizovaných autobusů v hodnotě zhruba jedné miliardy korun. Jde o největší zakázku v Česku pro autobusové výrobce od roku 2009.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P31e47t34r 36B90o12c13e71k

19. 8. 2015 16:01

Hlavne by to uz nemusely byt smradlave diesely, ale mohlo by to jezdit na plyn jako jinde....

0 0
možnosti

J91a68n 65V72a63l95o26u79c80h

20. 8. 2015 10:53

V čem je diesel normy EURO6 smradlavější než CNG (nehledě tedy na nutné investice do plničky, omezené nasazení na linky s nízkými podjezdy)? Občas mám to "štěstí" jet za zánovním CNG busem a zlatá nafta...

2 0
možnosti

tramvaje teď autobusy a metro majíR^ taky snad klimatizovaný nehledě na to, že kdo jede vlakem i ty bývají klimatizovaný jo cestování po Praze bude zas o něco lepší :)

0 0
možnosti

Prostor, pohodlí, klíma...  Za rok, za dva budou vozy plné afričanů a našich neplatičů, tak ten SOR bude až až.

0 0
možnosti

Nemuzu si pomoct, at cesti vyrobci prominou, ale prostorem a pohodlim me nejlip prijdou nemecke mercedesy a polske solarisy... tak jsem zvedavy, co bude v nabidkach.

0 0
možnosti

Každopádně, pokud budou v PH jezdit Mercedesy, Many nebo Solarisy bude to pro PH výhra..I když starší Karosy byly také výborné..

0 0
možnosti

1. SOR - naprostá tragedie. Ergonomie pro řidiče je snad v záporných hodnotách. Brzda a plyn v různé vzdálenosti, šílený stavový display s milionem pidi ikonek naprosto nepodstatných informací, sedačka ta nejobyčejnější - jako v prvních citibusech před xx lety, laciné plasty, za zády stěna potažená v roce 2015 kobercem(čti silný pracholap), ovládací tlačítka s naprosto neintuitivními symboly, mnohé prvky mi připadnou, jako by je někdo nakoupil ve slevě bauhausu a naplácal do interiéru. Vše vrže a drnčí již od nova, nápravy mlátí. Plastové sedačky cestujících - původně kluzké - lidi sklouzávali i při plynulé jízdě po rovné silnici - kdyby se soudruzi konstruktéři svezli svou chloubou ještě po place fabriky, tak by na to přišli po pár metrech už před ostudou v Brně, když je to netrklo při návrhu. Prostě cena je bohužel číslo jedna, vůz navrhují evidentně týpci s diplomem, kteří cosi vypotí do počítače správně dle nějakých norem, ale praktičnost silně kulhá a ani se moc neřeší. 

2. Na ivecu (třeba urbanway) toho českého moc není. Kabina a ergonomie je již na tom o dost lépe oproti SORkám, ale minimum místa pro řidiče a osobní věci, po vzoru citelisů od nova rozhrkané, vzadu od motoru po rozjezdu v určitých otáčkách cosi velmi silně a nepříjemně drnčí - komentují to i cestující. Odbavení zastávek: zastavit, chvíli čekat a pak teprve odblokovat dveře, aby reagovaly na poptávku cestujících. Po odbavení vozu to samé - snaha odjet hned po zavření dveří je penalizována chvilkovým zdržením. 

Těch "vychytávek" je na celý článek a je to škoda - drtivá většina by se totiž dala odladit. Stačilo by, kdyby někdo z fabriky občas vyrazil na kamarádskou návštěvu do DP a jen tak nezávazně pokecal s šoféry, kteří ty vozy velmi dobře znají z praktického hlediska. 

Bohužel na praktičnost a pohodlnost zlatých karos můžeme už jen vzpomínat, pomalu ze silnic mizí.

11 0
možnosti

J40i55ř45í 73J63o41z89a

19. 8. 2015 4:30

Hezky popsane... co take cekat od vozu (SOR), kdyz je o ctvrtinu nez levnejsi nez IVECO nebo SOLARIS. SOLARIS je sice polsky, ale musi se uznat, ze polaci umi vyrobit kvalitnejsi autobusy nez cesky SOR...

0 0
možnosti

Hlavně aby to vyhrála česká firma a byli vyrobeny u nás.

2 0
možnosti

J54i55ř13í 37J30o55z70a

19. 8. 2015 4:26

U nas se vyrabi autobusy SOR coz je tragedie (viz.nazor vyse) a pak IVECO. SOR je ciste cesky vyrobek, tato firma spada pod konsorcium J&T. IVECO se jen u nas vyrabi (nejsemnsi tim jisty) a jedna se o francouzsko-italskou firmu...

1 0
možnosti

Také by se mohli zabývat obnovením trolejbusů v Praze, nesmyslně zrušených v roce 1972 do kopců na Strahov a Jinonice..

3 1
možnosti

Na to Praha nemá. Aspoň ne její současné vedení.

Trolejbusy by mohly jezdit zase třeba v Děčíně, potenciál má i Havířov. Měly jezdit i v Třebíči, mám dokonce základní informace projektanta z roku 1991 od SUDOP Brno.

0 0
možnosti

M88a42x 37W64o64l44f

18. 8. 2015 17:52

Snad budou na CNG. ;-) Málokteré vozidlo ve městě najezdí tolik km denně. Autobus může jezdit v podstatě nonstop, jen se mění řidiči. Praha má ve své moci podporovat čistější dopravu. DPP je dost velký podnik na to, aby měl vlastní čerpací stanice na CNG a ty aspoň na první roky spřístupnil i veřejnosti. Tím by se rozsekl začarovaný kruh - nedostatečná infrastruktura CNG - malý vozový park CNG.

5 2
možnosti

No doufám že to zas nebude z Polska ,Mercedes a MAN jsou ověřené -jezdí v celém německu

0 0
možnosti

Jezdím solarisem(urbino 18) a můžu Vás ujistit, že ty vozy jsou o level výš, než SOR, nebo Iveco. Jsou to takové polské mercedesy.

2 0
možnosti

No tak konečně,jednak  to je pro cestující velká úleva a hlavně také pro řidiče,kteří mají v létě očistec,když se tam vaří celou směnu.

0 0
možnosti

J20a92n 44S45v12o20b71o67d84a

18. 8. 2015 17:24

"Kabina" řidiče je u většiny busů v Praze klimatizovaná již dávno

4 0
možnosti