Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dotační sprint na železnici přilákal Maďary, opraví trať do Jeseníku

Přes čtyřicet čtyři miliard korun má letos prostavět Správa železniční dopravní cesty. Rekordní objem peněz na investice do dráhy přilákal už i zahraniční firmy, které dosud v Česku nepůsobily. Například na opravě trati mezi Šumperkem a Jeseníkem se bude podílet maďarská společnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a61n 34J54e50m94e16l52k65a 1425120

Kolik, 7 let se utraceji evropske penize? A tam kde by to melo smysl se az nyni dela nepripraveny dotacni sprint misto poradnych reseni.. Aspon castencne zdvoukolejovani a elektrifikace.

+1/0
19.8.2015 15:47

J65i55ř63í 54K70o59c82u21r64e59k 6555284735128

Částečná doukolejka je .... na nic. Odveze stejně jen tolik vlaků, kolik jich projede nejužším místem.

0/−1
19.8.2015 17:55

J69a80n 57J52e90m19e19l78k53a 1445370

Není, protože pak se nečeká na vyhnutí 5 minut..

+1/0
19.8.2015 19:17

J71u52r88a 49D60z50u90r58i23k 7961711510

Trať opraví česká firma Klement a kolem tratí Maďarská firma A-Híd zasadí kukuřici.

0/0
19.8.2015 12:39

M19i54r35e95k 60Z80á34v19o79d75n11ý 7582847950738

No já jsem zvědavý, kdy konečně dojde snad na nějvětší ostudu: Brno - Přerov.

+2/0
19.8.2015 11:42

M22i96r74o92s12l73a14v 20Z19i90k61m51u62n82d 7769643564433

Rychlostníky 100 jsou mezi Zábřehem a Bludovem, většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku ... Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace, motorová trakce je přece jen limitovaná, zejména na trati s náročným stoupáním  ... resp. je nutné vozidlo se značným přebytkem trakčního výkonu, tedy vyššími provozními náklady ...

0/0
19.8.2015 11:18

J84i96ř70í 66K10o38c13u51r84e51k 6755784765518

1) většina omezení rychlostí je nutná z důvodu malého poloměru oblouku

2) Zvýšení rychlosti by přinesla elektrifikace,

Neodporujete si? Elekrifikace nenarovná oblouky. Právě ty jsou největší zdržení a stojí zbytečnou energii na opětovný rozjezd, když následuje kousek rovinky.

0/0
19.8.2015 18:03

L84u56k88á83š 18R85y62c59h56l13ý 5727226823267

Nic proti maďarským stavebním společnostem, ale jsem zvědav kdo a jak jim odvykládá už jen takový základ jako vstupní školení VŠ-01 nutné pro vstup do železniční dopravní cesty.

0/0
19.8.2015 10:23

M77i74r94o77s39l91a84v 66Z69i69k22m33u27n33d 7969613354613

S tlumočníkem do maďarštiny, das ist kein Problem ... nebo si maďarská firma najme české dělníky ...rovněž nic neovyklého ...

Nicméně nechápu proč byla vybrána "nejlevnější" firma dražší o 50 milionů proti předpokladům ...

0/0
19.8.2015 11:02

J12i77ř42í 75E30r27b18e52n 1693714236547

Jestli jsem dobře pochopil, tak nikdo levnější už nebyl. Pokud v zadávacích podmínkách nebylo "cena musí být max tolik a tolik", tak ta předpokládaná cena byla pouze nezávazná a tuto firmu vybrat museli.

0/0
19.8.2015 14:49

V88i35k43t34o21r 92N65á18r19o17ž39n60ý 3389652868

Vždy je to o tom , že někdo získá zakázku , kterou přeprodá dále...

Takže toho , že se tam budou pohybovat maďarští dělníci bych se nebál...

0/0
19.8.2015 11:12

L56u60k10á56š 77R69y96c91h65l18ý 5347146333647

To byla taky napůl řečnická otázka. Spíš tak ze zvědavosti, jak píše kolega výše, je třeba zaplatit tlumočníky...Je jasné, že to dopadne jako všude, dostane to nějaká subka a to případně ješte subka dá subce. Ostatně nic neobvyklého.

0/0
19.8.2015 11:33

B84ř13e58t33i45s57l29a66v 18Š23í89m32a 9734321462

Kdo pozene k zodpovednosti Víta Bártu, ze pred léty zastavil silnicní a zeleznicní stavby?

+8/−1
19.8.2015 9:28

O90n85d25ř29e69j 39K81l72a79t57o46v63s31k20ý 3695362885

Tak v Lipové-Lázně dali nově na úzké peróny místo drobného štěrku dlažbu. V dlouhém zimním období (jedná se o podhorskou oblast) tam budou muset nově na tu dlažbu sypat štěrk. Jen tak dál. Peněz dost. Invence a modernizace.

+3/−3
19.8.2015 8:59

J17a84n 72H58o20r93a 6307511966

...a co asfaltové silnice, ty Vám nevadí?

+3/−1
19.8.2015 9:09

O34n86d76ř20e86j 83K81l71a94t77o51v40s52k16ý 3485482375

Mě vadí, že se na opravu dráhy dává místy spousty peněz, připomínám podhorská železnice a poté argumentují ekonomikou provozu.

+1/−1
19.8.2015 11:09

A22l74e31x39a59n32d49r 40Š21m78í12r94o 9936617374516

A proto, při každém menším dešti musely ty vlaky při odjezdu z této stanice vypadat jakoby jezdily 14 dní bez úklidu. Já tu výměnu povrchu vítám.

+5/0
19.8.2015 9:42

O59n51d97ř90e17j 61K67l22a89t66o62v87s50k79ý 3715972365

Tak kdybych zacházel do detailu většina lidí tam chodí po horách tudíž samo o sobě v lakýrkách zrovna nebudou. Jinak máte asi pravdu.

0/−1
19.8.2015 11:13

A79l43a96n 11Ř65e22p17k74a 4245926

A kdy se konečně hodlají poláci pohnout z místa a opravit (nebo se dohodnout se SŽDC a třeba nám to předat do bezplatného pronájmu výměnou za opravu) tu část tratě z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova? :-P

+4/−1
19.8.2015 8:44

J31i53ř30í 45E35r52b48e45n 1533794356467

Kdyby jen Glucholazy, to je víceméně regionální trať.

Ale oni nejsou schopni (přesněji řečeno ochotni) opravit tříkilometrovou rovnou hlavní trať mezi Žitavou a Hrádkem nad Nisou, kde sice od ČD, Trilexu a dalších dopravců sice ročně vyberou nehorázné peníze za peáž, ale soupravy tam jezdí třicítkou a strojvedoucí se modlí, aby se udrželi na koleji a neskončili na pražcích...

+4/0
19.8.2015 9:39

M55a21r43t87i79n 59R51u13z41i45c15k93a 1372498306767

Tak zrovna pro polaky je tato trat uplne bezpredmetna, vede pres polske uzemi, ale neni na ni jedina zastavka...

Ale VRT na 200km/h stavi docela slusne... neni to tak davno co testovali pendolina s rychlosti 300km/h

0/−1
19.8.2015 9:53

V44i58k76t47o85r 25N41á68r50o31ž19n17ý 3249422268

Bezpředmětná sice je , ale pokud za ní inkasují , poté by ji měli udržovat. Nebo bych si dovedl představit variantu , kdy by Poláci řekli...nic po vás za průjezdy vlaků nebudeme chtít , ale trať si udržujte sami.

+5/0
19.8.2015 11:11

J85i92ř90í 63E46r58b61e79n 1713684306647

Bezpředmětná pro ně sice je, ale české a německé prachy za peáž už pro ně bezpředmětné nejsou! ;-€

+1/0
19.8.2015 14:50
Foto

M81a32r53e11k 76T75o11n 8582388488669

Ty Glucholazy to je dobré skanzen

0/0
19.8.2015 10:12

M95i34r12o35s73l46a43v 65Z20i49k80m68u44n75d 7689583174233

To by musela "Praha" najít dost odvahy a a spolu s "Berlínem" podat na "Varšavu" žalobu ... a buď to Poláci opraví sami nebo to budou moci opravit německé nebo české firmy (podle místa) a to na účet Poláků a odečte se to z poplatku za použití dopravní cesty ...

Jinak je to pozůstatek nešťastného posunu německo-polské hranice směrem na "západ". Kdyby se hranice tehdy vytyčila tak, aby koleje z Hrádku nad Nisou ke hraničnímu mostu Zittau byly české (československé) a podobně Glucholazy byly české (československé) bylo po problému ...

+2/0
19.8.2015 11:09
Foto

K92o94s24t42a24s 64J92o49a71n79i68d57i46s 2912828661

A kolik jesenických firem se bude podílet na stavbě?

0/0
19.8.2015 8:42

J27i26ř12í 92E51r40b89e10n 1853884226737

Tolik, kolik si jich dodavatel nasmlouvá coby subdodavatele. Běžná praxe i před 150 lety.

+3/0
19.8.2015 9:39
Foto

K45o86s82t80a85s 25J23o82a72n55i61d31i66s 2252108511

Vsadím se, Že nula

0/0
19.8.2015 16:23

M81a52r31t63i65n 51P33e37t67r 6173372148819

EU dotace, bezvadná věc, zvlášť když se musí vyčerpat za každou cenu a tlačí čas... Jo a firmu Eltodo, která má stejného majitele jako firma Klement, si moc dobře pamatuju, ta získala v Praze tak výhodné smlouvy na správu osvětlení, až to bylo k neuvěření, moc moc podivné tenkrát...

+1/−1
19.8.2015 8:28

J50i96ř36í 80E22r62b55e66n 1843834896397

Když ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, tak proč dotace nevyužít? Nemůžeme žít z podstaty a na 60 let staré technické úrovni .

+3/0
19.8.2015 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.