Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Potvrzeno: České dráhy dostanou miliardu na nákup rychlíků

České dráhy mohou definitivně počítat s tím, že jim stát z evropských peněz určených původně na nové silnice a železnice proplatí téměř miliardu korun na nové rychlíkové soupravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š37t21ě47p53á77n 30Š27v52á85c37h90a 4287765178107

Dobre rozhodnuti, ktere povede ke zkvalitneni verejne dopravy.

0/0
22.8.2015 16:48

J16a90n 84C39e59p43e14k 1714196680

Dostane dotaci i Jančura a Leo?

0/−3
21.8.2015 9:25

M43a18r95t18i10n 33N78o90v62o63t62n49ý 3176586461324

Nedostanou, není důvod. Ostatně, máte to napsáno v článku.

+7/0
21.8.2015 9:39

J98a79n 91C68e24p26e71k 1634626520

Jasně, dotace navržena tak, aby dotaci dostaly jen ČD. Není to diskriminace?

0/−1
21.8.2015 10:20

R25a12d86e50k 92J17a74n44a18t86a 9195566764372

V tomto případě není.

+6/0
21.8.2015 10:31

J66a48n 84C54e46p52e51k 1774806220

Myslíte si, kdyby to bylo možné, že by Jančura nezačal jezdit tuto trať kdyby mu EU zaplatila nové vlaky a stát by ho na tu trať pustil? Nulové náklady, zisk jistý.

0/−2
21.8.2015 11:04

R20a15d91e26k 10J28a91n33a54t46a 9805636884742

Linka R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc je v harmonogramu soutěží až skoro na konci, od roku 2025.

Aktuálně jsou v plánu soutěže jiné tratě a pokud na nich jančura vyhraje, může dotaci získat i on, viz předposlední odstavec v článku. Jinak fakt, že dopravce pořídil dotaci levnějei, se pochopielně promítne ve výpočtu prokazatelné ztráty, tj. o to měnší dotace na provoz dostane. Tj. není to tak, že by na tom ČD vydělávaly. Akorát ušetří ministerstvo.

+5/0
21.8.2015 12:23

A22l69a41n 41Ř23e37p45k88a 4335256

Nulové náklady? Co to je za blbost? ;-D To by jedině se musela ta linka zrušit, aby náklady byly nulové

0/0
22.8.2015 12:16

A40l56a76n 86Ř19e25p10k72a 4345166

Až budou jezdit v závazku veřejné služby, tak určitě ano. Jinak není důvod ;-)

0/0
22.8.2015 12:15

L37i81b11o82r 28V18a67l27a32c32h 9894855847957

Bacha je to tu samej ajsbonak. Misto prace tu vysedavji na netu. Meli to davno strelit Deutschebahnu. Ten by s nima zatocil.

0/−8
21.8.2015 9:05

M78a33r82t19i45n 66N84o74v25o67t10n69ý 3706246461454

;-D myslíte ty DB, kde je slovo stávka běžnou součástí slovníku?

+8/0
21.8.2015 9:40

J31a79n 90H64o68r84a 6867401576

....ajznboňák je z německého Eisenbahner, troubo;-)

0/0
23.8.2015 13:04

K94u29b77a 71A10u92e49r 3704909898401

České dráhy již dávno neměly existovat a měli být zprivatizovány včetně jednotlivých nádraží. Výměnou za to by byly menší dotace krajů na tratě, dostali bychom se včas do práce a lidé by železnici konečně začali víc využívat.

+1/−11
20.8.2015 23:36

J90i27ř62í 87E48r52b17e85n 1253274486957

Haha, vy jste vtipnej. U síťových odvětví to takto nikde na světě nefungovalo a nefunguje. Dráhy byly od konce 19. století tvrdě postátňovány právě proto, že privátní vlastnictví a provozní vztahy ničily funkčnost.

+9/0
21.8.2015 5:34

R12o85m85a68n 15J93e41s19c48h94k78e 9878715647955

Celý rok dojíždím vlakem a za rok možná jednou přijdu pozdě. Před 14 dny jsem jel autem a totálně zacpané. Přijel jsem o 15 minut později než vlak.

Na silnice se všichni nevlezeme. A ten stres na silnici. Ve vlaku si čtu knížku a pohoda. Pěkný den Vám přeji.

+2/0
22.8.2015 7:08

P52e67t17r 29R10i32d56l 1154395621

Proč by si ČD nekoupily další vlak, když náklad na každého jednoho vlakvedoucího, ( funkce průvodčí už vlastně neexistuje, poměr: vl/pr - 30/2 ), je zhruba 62tisíc Kč měsíčně, k tíži zaměstnavatele, tj. ČD, potažmo daňový poplatník. Průměrný hrubý plat vlakvedoucích je 28600,- . se všemi příplatky samozřejmě, např. za dělenou směnu, tj. chvíli jezdím, jdu domů na oběd a pak zase chvíli jezdím, vše se mi počítá do prac. doby, atd. superhrubá cca. 36000,- . Celkový náklad na zaměstnance tj. 62000,- krát 3500 lidí, krát 12 měsíců... "Jaroslav Hašek - Osudy dobrého vojáka Švejka... To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou". Využívání pracovní doby je u ČD naprosto tragické, kdyby se takto choval soukromník a tímto nechci vyzdvihovat novodobé otrokáře, do roka zkrachuje. Na druhou stranu, zákazník tedy daňový poplatník by měl vyžadovat a trvat na perfektním výkonu služby a v případě jakékoliv nesrovnalosti, např. nedostatečná ústrojová kázeň, nevstřícnost, nedostatečný prozákaznický přístup apod. se nebát reagovat, příp. si i stěžovat, Bohužel, každý si stěžuje v hospodě, ale kompetentím orgánům ne.

0/−8
20.8.2015 22:44

P37e76t29r 41D78o53k42t76o80r 8808690246161

ty ses tu nějak rozjel poslouchej

+4/0
20.8.2015 23:15

R80a64d96e58k 30J52a31n83a98t75a 9865216434562

Vy jste nějaký informovaný. Tak to nám určitě řeknete, jakou mzdu má vlakvedoucí ("teamleader", má dopravní kvalifikaci) u Regiojetu. Myslím, že zhruba stejně, protože kdyby měl míň, tak by přece hned odešel k ČD, když se tam bere víc a pracuje míň, ne?

+8/0
21.8.2015 0:34

F20i28l95i78p 39N80e39s52p66o64r 6887167268352

Ale v RJ nejsou lidi navic a vsichni jsou potreba. Kdyby v CD propustili 50% lidi, tak nikdo nic nepozna.

0/−10
21.8.2015 2:01

J55i93ř83í 24E81r52b10e48n 1443354966837

Jako že kdyby propustili půlku strojvůdců, průvodčích, uklízeřček atd., tak si toho nikdo nevšimne a vlaky budou jezdit dál ve stejném množství? No, asi tak dva týdny,.,.,

+11/0
21.8.2015 5:35

F86i41l52i76p 52N53e67s19p84o66r 6617847908842

Uz to vidim... 25tis uklizecek :-)

0/−3
21.8.2015 14:13

M34a51r22t40i92n 40N45o15v58o53t81n13ý 3956606141194

To je pěkná pitomost. Propouštění u ČD už dávno proběhlo. Teď tam moc lidí navíc opravdu nenajdete.

+3/0
21.8.2015 9:44

F79i60l53i41p 96N52e20s23p86o46r 6627577258692

24 tis zamestnancu se vam zda tak akorat?

0/−1
21.8.2015 10:02

R36a31d39e90k 66J74a96n32a93t13a 9525506364932

Viz můj výpočet níže. Obávám se, že jste jen diskutér amatér, který si udělal názor "on má kafe zdarma, takže je ve všem lepší". Napište alespoň nějaký náznak výpočtu prosím.

+5/0
21.8.2015 10:44

M33a70r49e71k 58M80a57r81t33i46n 8539374986110

Jestli to nebude náhodou tím, že ČD jezdí po celé republice, hm? Kdybychm to vzali do důsledku, tak přezaměstnanost by musela být u konkukrence. Na jeden vlak/toliko osob. Přemýšlejte trochu...

+2/0
21.8.2015 16:12

M27a16r93e81k 56V42y82m54a81z66a68l 5468436822380

Asi moc vlakem nejezdíte, že píšete o přezaměstnanosti u ČD. Na rychlících ČD třeba s 5 vozy jezdí jen SLOVEM - JEDEN zaměstnanec jako obsluha a SLOVEM - JEDEN strojvedoucí. A RJ má na každém voze SLOVEM - JEDNOHO zaměstnance....Osobní vlaky ČD jezdí převážně jen s jedním zaměstnancem....Tak kde čerpáte Vaše informace pane Filipe Nespore?

+7/0
21.8.2015 10:00

F58i37l53i11p 83N28e63s74p22o84r 6667887788482

25tis zamestancu je docela vysoky cislo. Zrejme jsou vsichni zalezli v kancelarich... O pracujich lidech ve vlacich se bavit nechci. Ti tam byt musi. Spis by me zajimaly namestci, reditele ruznych useku, zastupci reditelu atd....

0/−8
21.8.2015 10:06

R15a53d23e47k 97J30a76n96a58t67a 9785616504262

Podle čeho soudíte, že je to "docela vysoký číslo"? Máte ekonomické vzdělání?

Ukazatel, podle kterého se toto v dopravě posuzuje, bývá přepravní výkon podělený počtem zaměstnanců. Přepravní výkon ČD je cca 7000 mil. oskm ročně, Regiojetu cca 360 mil. oskm (on toto číslo neuvádí, jen počet cestujících, průměrnou přepravní vzdálenost jsem odborně odhadl na 150 km). Zaměstnanců má Regiojet cca 2300. Beru čísla za 2014.

To dává u ČD cca 290 tisíc oskm na zaměstnance, ale u Regiojetu je to pouze cca 160 tisíc. Tj. u Regiojetu je to skoro 2x horší.

+6/0
21.8.2015 10:42

M67a15r88e43k 24V98y94m87a26z83a96l 5278976522290

Pane Nespore, jen pouštítě Vaší uzdě fantazii.....Každá firma má své zaměstnance a své vedení....A jak zeštíhlil dopravce ČD během 25 let se dozvíte na netu. Stačí hledat a po té argumentovat.

+2/0
21.8.2015 16:50

L69i70b75o92r 74Z42a61v24ř33e94l 8849186801392

Ale hlavne keca bludy Ridl!!!!

0/0
21.8.2015 22:00

R93a42d15i66m 22N57e53b79e76l 5556635499209

To se nám to podniká, když nám to jiní platí.;-)

Nevíte někdo, co je to za linku Brno - Břeclav - Olomouc? Není to trochu zajížďka? On tak do Olomouce někdo dobrovolně jezdí o 81 km delší trasou? A  tedy úměrně dráž a o 3/4 hodiny déle?

+1/−14
20.8.2015 19:45
Foto

J65a96n 62V10a13l77a54l39í97k 6176859570506

asi i z jiných částí se chtějí dostat do olomouce

+7/0
20.8.2015 19:55

M34a53r74t20i28n 24K86o16l85a88c64e21k 6415399704250

trasa je podezřelá, očekával bych Brno- Břeclav - Vídeň, Brno- Olomouc Moravská třebová i to je zajížďka, Brno- Moravská třebová

0/−4
20.8.2015 19:57

M89i97r46o20s92l51a58v 36Z41i83k14m12u84n64d 7439963804643

Podobné "nesmyslné" vlaky jezdí v celé Evropě ... například z Vídně do Villachy přes Salzburg ... prostě jsou spojena dvě nebo tři vozební ramena.

V Česku jezdí mimo výuky  třeba vlak Praha - Brno - Jeseník, i když se dá jet do Jeseníku rychleji z České Třebové přes Zábřeh ...

+3/0
20.8.2015 19:59
Foto

J17a29n 36V12a45l45a35l32í58k 6206739440906

no vidíte a z brna mohou jet hned a nemusí jezdit ještě jinam

0/0
20.8.2015 20:04

R46a24d67e81k 26J86a20n39a41t12a 9255836854392

Zajížďka to je, ale ten vlak není určen pro cestování z Brna do Olomouce, je určen pro lidi z měst po cestě a vznikl spojením linek Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc. Pokud jste z Prahy - přirovnal bych to třeba k autobusu 183. Přesto, že spojuje Kobylisy a Háje, nikdo tím nejezdí z Kobylis na Háje a ta linka má přesto smysl.

Jinak není to trasa, kteroy by vymyslely ČD. Je to zakázka od ministerstva dopravy. ČD neurčují svůj jízdní řád, vyjma komerčních linek, a to je jen Praha-Ostrava.

+12/0
20.8.2015 22:20

P81a13v11e33l 30Ř24a60p73e63k 7952636959115

Konečně se místo smradlavého zastaralého a morálně vadného automobilismu bude investovat do důstojného způsobu dopravy, kterým moderní železnice bezpochyby je. R^

+31/−1
20.8.2015 19:16

L74i67b28o98r 25V67a49l23a65c69h 9954615797927

Kdyby se nekradlo, tak jezdíme v TGV.

0/−9
20.8.2015 19:26

M54i76r86o34s85l60a58v 94J50a54n19o49u23š75e85k 9494141857

Chtěl sem vám k tomu něco napsat když už sem vám dal mínus ale ... na takovou pitomost se snad nic ani napsat nedá. Tenhle "hejt" sociálně slabších co by sami v politice kradli kde by se dalo ... to už je takový místní kolorit, kterého je potřeba se zbavit a podívat se z té své chalupy i někam do světa.

+8/0
20.8.2015 20:17

M62i89l18a64n 73M83u25s67i28l 4883681472405

Pozor, těmihle komentáři budete brzy zas... kapitalista  R^

0/0
20.8.2015 20:32

J36i68ř43í 66E29r85b18e38n 1193494256717

Tak nekraďte.

+3/0
21.8.2015 5:36

L76i54b16o27r 36V46a79l30a91c74h 9274135467227

Přesněji: Stát si půjčí miliardu aby to ČD,které mají sekeru cca 35 miliard, zase prodrbaly. Už by to konečně chtělo začít propouštět. V tom socmolochu je až 50% přezaměstnanost.

+3/−15
20.8.2015 18:45

R23a50d69e92k 40J15a81n17a78t22a 9535416284302

Nikoliv, jsou to prostředky z OPD EU. Pokud by se nevyčerpaly, tak by je vyčerpal někdo jiný (Francie, Něměcko, Španělsko, Polsko, ...). Projektů na modernizací tratí mají dost. Jen my jich máme připraveno tak málo, že jsme si vyžebrali, abychom si mohli za to koupit vlaky.

+4/0
20.8.2015 19:30

F28i76l33i79p 67N48e11s16p70o61r 6107627318662

To je jedno ci to jsou penize. Proste se to tam nema sypat...

0/−5
21.8.2015 2:03

R19o44m93a26n 63J82e72s94c87h49k56e 9848655947475

Odstěhujte se jinam, tam je to lepší. Třeba do Černé Hory. Tam je jenom jedna vlaková linka do Baru.

0/0
22.8.2015 7:16

M36i15r81o14s60l98a72v 96J92a32n77o73u21š43e98k 9404401527

Mě to teda přijde lepší než například postavit z dotace silnici a za půl roku jí rozkopat protože jsme dostali dotaci na plynové potrubí. Tohle se nějakým způsobem alespoň promítne do kvality života v ČR.

+4/0
20.8.2015 20:18

M59a49r68e76k 59Š25i64m47o54n 2814457408208

Tohle asi Jančura nenechá jen tak.

+8/−1
20.8.2015 18:10

J63o45s21e33f 34K93o80p27e16c20k71y 9954332415

coze? ;-)

0/0
20.8.2015 18:15

M14a98r82t53i49n 25K53o23l44a96c67e37k 6325889954610

zcela jistě na to bude reagovat, aby ukázal, jak státní podniky "mrhají" catímco on trpí :-)

+8/−1
20.8.2015 18:20

F27i25l56i90p 67N20e75s32p74o16r 6457707428432

Stat si zase neuvedomuje, ze ma i ostatni dopravce, a mel by s nimi jednat rovnopravne...

0/−4
20.8.2015 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.