Diskuze
Dráhy mohou jezdit bez soutěže o 5 let déle. Musí ale koupit nové vlaky
Děkujeme za pochopení.
M45a62t96ě15j 37V24o91n40d95ř91i39č24k87a
Ať se tratě soutěží, regionální i dálkové (snad s výjimkou tratí mezinárodních). Pravděpodobně to povede ke zlepšení služeb a snížení ceny. Ale až tehdy, až budou státem nebo alespoň krajem jasně stanovená pravidla. Musí být uznávány jízdenky, musí být uznávány i síťové jízdenky, ideální by bila i existence síťové Inkarty, která by plošně platila na české železnici. A slevu by získal zákazník železnice, nikoli zákazník Regiojetu. Musí být zachovány také návaznosti vlaků. Vhodné by bylo také pořešit převzetí zaměstnanců, protože v případě, že České dráhy tzv. Šumavské lokálky ztratí a nový dopravce, ať už to bude kdokoli, původní zaměstnance nepřevezme, velkou část čeká pravděpodobně propouštění.
Proto za současného stavu jsem zastáncem zachování tolik kritizovaného monopolu ČD, česká železnice není připravena. Čím dříve bude, tím lépe.
J35a89n 85J24e84m67e92l32k34a
Pravděpodobně povede ke snížení ceny.. V Anglii jde vidět, že to vede přesně k opačnému.. (jeden dopravce jedna trať, volná cena)
M76i10c10h63a96l 60P60a66s89t42o80r21e57k
Já jsem pro ať to od 2019 dostane klidně celé pán Jančura. Musí se ale zavázat, že budou všude nové, klimatizované, 100% uklizené vlaky bez grafiti a poškození. Navíc bude dostávat od státu a krajů stejně nebo méně než dosud ČD a zachová minimálně stejnou obslužnost jako ČD. Zajisté mu nějaká banka lehce půjčí tak 400mld na nákup vlaků. ČD by zůstaly jen nádraží, za jejichž použití by RJ platil a vlaky by se prodaly nebo sešrotovaly. No a až by se ukázalo, že na to RJ nemá tak by už nebylo stejně návratu.
P94e93t10r 70N58o21v36o49t29n38y
Však takhle si to představoval s vlakama do Žiliny. A kdyby to prej nešlo, tak mu můžou dát klidně pokutu.
V90l72a45s40t32i84m77i47l 46S79v20o85b96o14d72a
K poslední větě v článku:
"Tvl., ne asi." :-)
J26a41n 78K39o12b96ě42r75s76k94ý
Jsem pro soutěže, ovšem v případě uznávání jízdného. Nechci tarifní chaos jaký na železnici panuje v Polsku!!!!
A91l23a24n 19Ř81e95p84k56a
A co jsem slyšel, tak třeba v Anglii to není o nic lepší
M70a19r90t60i29n 38N80o21v93o43t40n46ý
"Kraje se soutěžemi otálejí, i když prokazatelně přinášejí úspory."
... škoda, že se JS trochu nerozepsal, když už se snaží něco tvrdit.
J18a96n 95S96ů41r78a
Je to v tom jednom.z odkazovaných textů. Liberec a JHŽ a 089. Obojí vzorový příklad.
J56a19n 26J41e57m96e68l45k40a
Souteze setri penize, ale prokazatelne jen krajum.. Jestli zakaznikum, to si nejsem vubec jist. Nakupy novych se take mohou nekde projevit - na strane dotace nebo zakaznika.. Neco se muze ziskat z rustu cestujicich, ale to je otazka..
M71i62r38o64s83l35a38v 35Z94i81k65m22u50n58d
Komu přinášejí úspory ... cestujícím a zlepšují tak služby ? Například v IDSJMK je nemožné dostat se vlakem z Křenovic do okresního města Vyškov, vlak jede 1x denně cesta trvá cca 20 minut, busmo s přestupem hodinu ...
P90e12t98r 44N39o85v93o27t27n76y
Kraje možná ušetří. A ušetří lidi, když si do každého vlaku budou kupovat jinou jízdenku?
J49i74ř40í 39E61r92b91e82n
Záleží na nastavení soutěže. Pokud bude ve výběrovém řízení požadavek na uznávání přestupného, krajem vyhlášeného tarifu, tak bych se nebál..
R97o18m57a65n 77P56o21l78á70č10e25k
Dokud lidem nedojde, že soukromým firmám jde o napojení na státní cecík tak se toho moc nezmění... Ono cena může být v prvním období krásná ale pak se v tichosti vše navýší a ještě budeme děkovat za ČD...
Navíc co hujerové za soutěže neřeší jsou integrované dopravní systémy a návaznosti jízdenek, které zatím nikdy nebyly podmínkou soutěže...
M74a66r15e60k 35M38a58r62t38i59n
A o obsluze v časech ne tolik výhodných ani nemluvě...
P45a54t45r60i62k 43H59e97r94i42n87g
ČD=bezedná díra na peníze. Tímto způsobem hospodaření by tato firma v soukromé sféře okamžitě zkrachovala. Nejezdím, nepodporuji, nevyužívám takové věci....
M73a38r52t49i42n 46K30l86i28m16e32š
Já s nimi jezdím denně, tak můžu hodnotit. Jel jsem i s RJ a nedá se to srovnat.
M26a11r11t44i44n 23K14l10i13m40e63š
Je to zážitek jezdit v roce 2015 s Českými drahami, "nejlépe" bylo když ve vlaku bylo více než v krematoriu, a ani sednout se na tu koženku nedalo. Škoda že to tenkrát nedali RJ, tam by to bylo úplně o něčem jiném. A teď do mě režijkáři :-)
A33l61a63n 21Ř14e24p23k61a
Je to zážitek jezdit v roce 2015 s Regiojetem, prý o třídu lepší dopravce a vagony špinavé, ulepené, nefunkční klimatizace a už celkem dlouho s ní mají problém
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...