Diskuze

Dráhy mohou jezdit bez soutěže o 5 let déle. Musí ale koupit nové vlaky

Kraje a ministerstvo dopravy mohou o dalších pět let prodloužit smlouvy s Českými drahami na provoz jimi objednávaných vlaků, aniž by musely vypsat výběrové řízení. V praxi tak může mít státní dopravce jistotu smluv až do roku 2024. Dráhy ale musí investovat do vozového parku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Ať se tratě soutěží, regionální i dálkové (snad s výjimkou tratí mezinárodních). Pravděpodobně to povede ke zlepšení služeb a snížení ceny. Ale až tehdy, až budou státem nebo alespoň krajem  jasně stanovená pravidla. Musí být uznávány jízdenky, musí být uznávány i síťové jízdenky, ideální by bila i existence síťové Inkarty, která by plošně platila na české železnici. A slevu by získal zákazník železnice, nikoli zákazník Regiojetu. Musí být zachovány také návaznosti vlaků. Vhodné by bylo také pořešit převzetí zaměstnanců, protože v případě, že České dráhy tzv. Šumavské lokálky ztratí a nový dopravce, ať už to bude kdokoli, původní zaměstnance nepřevezme, velkou část čeká pravděpodobně propouštění.

Proto za současného stavu jsem zastáncem zachování tolik kritizovaného monopolu ČD, česká železnice není připravena. Čím dříve bude, tím lépe.!!

3 3
možnosti
JJ

Pravděpodobně povede ke snížení ceny.. V Anglii  jde vidět, že to vede přesně k opačnému.. (jeden dopravce jedna trať, volná cena)

0 0
možnosti
MP

Já jsem pro ať to od 2019 dostane klidně celé pán Jančura. Musí se ale zavázat, že budou všude nové, klimatizované, 100% uklizené vlaky bez grafiti a poškození. Navíc bude dostávat od státu a krajů stejně nebo méně než dosud ČD a zachová minimálně stejnou obslužnost jako ČD. Zajisté mu nějaká banka lehce půjčí tak 400mld na nákup vlaků. ČD by zůstaly jen nádraží, za jejichž použití by RJ platil a vlaky by se prodaly nebo sešrotovaly. No a až by se ukázalo, že na to RJ nemá tak by už nebylo stejně návratu.

4 6
možnosti
PN

Však takhle si to představoval s vlakama do Žiliny. A kdyby to prej nešlo, tak mu můžou dát klidně pokutu. ;-D

6 0
možnosti
VS

K poslední větě v článku:

"Tvl., ne asi." :-)

0 0
možnosti
JK

Jsem pro soutěže, ovšem v případě uznávání jízdného. Nechci tarifní chaos jaký na železnici panuje v Polsku!!!!

9 2
možnosti

A96l91a21n 86Ř82e23p46k69a

19. 8. 2015 18:39

A co jsem slyšel, tak třeba v Anglii to není o nic lepšíRv

1 0
možnosti
MN

"Kraje se soutěžemi otálejí, i když prokazatelně přinášejí úspory."

... škoda, že se JS trochu nerozepsal, když už se snaží něco tvrdit.

7 0
možnosti
JS

J26a95n 90S38ů22r74a

19. 8. 2015 18:50

Je to v tom jednom.z odkazovaných textů. Liberec a JHŽ a 089. Obojí vzorový příklad.

0 0
možnosti
JJ

J10a24n 56J59e74m16e12l59k72a

19. 8. 2015 15:27

Souteze setri penize, ale prokazatelne jen krajum.. Jestli zakaznikum, to si nejsem vubec jist. Nakupy novych se take mohou nekde projevit - na strane dotace nebo zakaznika.. Neco se muze ziskat z rustu cestujicich, ale to je otazka..

1 0
možnosti
MZ

Komu přinášejí úspory ... cestujícím a zlepšují tak služby ? Například v IDSJMK je nemožné dostat se vlakem z Křenovic do okresního města Vyškov, vlak jede 1x denně cesta trvá cca 20 minut, busmo s přestupem hodinu ...

2 1
možnosti
PN

Kraje možná ušetří. A ušetří lidi, když si do každého vlaku budou kupovat jinou jízdenku?

7 0
možnosti
Foto

J89i19ř57í 79E16r23b32e51n

19. 8. 2015 15:14

Záleží na nastavení soutěže. Pokud bude ve výběrovém řízení požadavek na uznávání přestupného, krajem vyhlášeného tarifu, tak bych se nebál..

1 1
možnosti
RP

Dokud lidem nedojde, že soukromým firmám jde o napojení na státní cecík tak se toho moc nezmění... Ono cena může být v prvním období krásná ale pak se v tichosti vše navýší a ještě budeme děkovat za ČD...

Navíc co hujerové za soutěže neřeší jsou integrované dopravní systémy a návaznosti jízdenek, které zatím nikdy nebyly podmínkou soutěže...

9 3
možnosti
MM

A o obsluze v časech ne tolik výhodných ani nemluvě...

2 1
možnosti
Foto

ČD=bezedná díra na peníze. Tímto způsobem hospodaření by tato firma v soukromé sféře okamžitě zkrachovala. Nejezdím, nepodporuji, nevyužívám takové věci....

3 14
možnosti
MK

Já s nimi jezdím denně, tak můžu hodnotit. Jel jsem i s RJ a nedá se to srovnat.

1 0
možnosti
MK

Je to zážitek jezdit v roce 2015 s Českými drahami, "nejlépe" bylo když ve vlaku bylo více než v krematoriu, a ani sednout se na tu koženku nedalo. Škoda že to tenkrát nedali RJ, tam by to bylo úplně o něčem jiném. A teď do mě režijkáři :-)

0 14
možnosti

A46l96a96n 20Ř69e51p53k56a

19. 8. 2015 13:55

Je to zážitek jezdit v roce 2015 s Regiojetem, prý o třídu lepší dopravce a vagony špinavé, ulepené, nefunkční klimatizace a už celkem dlouho s ní mají problém :-P

9 2
možnosti