- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať se tratě soutěží, regionální i dálkové (snad s výjimkou tratí mezinárodních). Pravděpodobně to povede ke zlepšení služeb a snížení ceny. Ale až tehdy, až budou státem nebo alespoň krajem jasně stanovená pravidla. Musí být uznávány jízdenky, musí být uznávány i síťové jízdenky, ideální by bila i existence síťové Inkarty, která by plošně platila na české železnici. A slevu by získal zákazník železnice, nikoli zákazník Regiojetu. Musí být zachovány také návaznosti vlaků. Vhodné by bylo také pořešit převzetí zaměstnanců, protože v případě, že České dráhy tzv. Šumavské lokálky ztratí a nový dopravce, ať už to bude kdokoli, původní zaměstnance nepřevezme, velkou část čeká pravděpodobně propouštění.
Proto za současného stavu jsem zastáncem zachování tolik kritizovaného monopolu ČD, česká železnice není připravena. Čím dříve bude, tím lépe.
Pravděpodobně povede ke snížení ceny.. V Anglii jde vidět, že to vede přesně k opačnému.. (jeden dopravce jedna trať, volná cena)
Já jsem pro ať to od 2019 dostane klidně celé pán Jančura. Musí se ale zavázat, že budou všude nové, klimatizované, 100% uklizené vlaky bez grafiti a poškození. Navíc bude dostávat od státu a krajů stejně nebo méně než dosud ČD a zachová minimálně stejnou obslužnost jako ČD. Zajisté mu nějaká banka lehce půjčí tak 400mld na nákup vlaků. ČD by zůstaly jen nádraží, za jejichž použití by RJ platil a vlaky by se prodaly nebo sešrotovaly. No a až by se ukázalo, že na to RJ nemá tak by už nebylo stejně návratu.
Však takhle si to představoval s vlakama do Žiliny. A kdyby to prej nešlo, tak mu můžou dát klidně pokutu.
K poslední větě v článku:
"Tvl., ne asi." :-)
Jsem pro soutěže, ovšem v případě uznávání jízdného. Nechci tarifní chaos jaký na železnici panuje v Polsku!!!!
A co jsem slyšel, tak třeba v Anglii to není o nic lepší
"Kraje se soutěžemi otálejí, i když prokazatelně přinášejí úspory."
... škoda, že se JS trochu nerozepsal, když už se snaží něco tvrdit.
Je to v tom jednom.z odkazovaných textů. Liberec a JHŽ a 089. Obojí vzorový příklad.
Souteze setri penize, ale prokazatelne jen krajum.. Jestli zakaznikum, to si nejsem vubec jist. Nakupy novych se take mohou nekde projevit - na strane dotace nebo zakaznika.. Neco se muze ziskat z rustu cestujicich, ale to je otazka..
Komu přinášejí úspory ... cestujícím a zlepšují tak služby ? Například v IDSJMK je nemožné dostat se vlakem z Křenovic do okresního města Vyškov, vlak jede 1x denně cesta trvá cca 20 minut, busmo s přestupem hodinu ...
Kraje možná ušetří. A ušetří lidi, když si do každého vlaku budou kupovat jinou jízdenku?
Záleží na nastavení soutěže. Pokud bude ve výběrovém řízení požadavek na uznávání přestupného, krajem vyhlášeného tarifu, tak bych se nebál..
Dokud lidem nedojde, že soukromým firmám jde o napojení na státní cecík tak se toho moc nezmění... Ono cena může být v prvním období krásná ale pak se v tichosti vše navýší a ještě budeme děkovat za ČD...
Navíc co hujerové za soutěže neřeší jsou integrované dopravní systémy a návaznosti jízdenek, které zatím nikdy nebyly podmínkou soutěže...
A o obsluze v časech ne tolik výhodných ani nemluvě...
ČD=bezedná díra na peníze. Tímto způsobem hospodaření by tato firma v soukromé sféře okamžitě zkrachovala. Nejezdím, nepodporuji, nevyužívám takové věci....
Já s nimi jezdím denně, tak můžu hodnotit. Jel jsem i s RJ a nedá se to srovnat.
Je to zážitek jezdit v roce 2015 s Českými drahami, "nejlépe" bylo když ve vlaku bylo více než v krematoriu, a ani sednout se na tu koženku nedalo. Škoda že to tenkrát nedali RJ, tam by to bylo úplně o něčem jiném. A teď do mě režijkáři :-)
Je to zážitek jezdit v roce 2015 s Regiojetem, prý o třídu lepší dopravce a vagony špinavé, ulepené, nefunkční klimatizace a už celkem dlouho s ní mají problém