Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD mají první vozy pro vlaky do Německa, celkem je vyjdou na miliardu

České dráhy nasadily do zkušebního provozu modernizované vozy, které nasadí do nového jízdního řádu v prosinci na dálkové vlaky z Prahy do Berlína a Hamburku. Dopravci je přestavuje šumperská firma Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation. Celkem jich má objednáno 93, zaplatí za ně přes miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a98r85t50i30n 18N12o73v63o95t81n25ý 3196136171904

Jane Sůro, jak dlouho si budete ještě hrát na objektivního novináře? Když v diskusi lidi píšou nesmysly o ČD, tak jako kdybyste neexistoval. V momentě, kdy se někdo otře o Jančuru, tak vyskakujete jako čert z krabičky. Rv

+2/−2
24.8.2015 15:34

J74i93ř26í 85E54r82b82e79n 1593624726517

Pan Sůra je jeden z mála novinářů, kteří v diskusích pod svými články reagují.

+1/0
24.8.2015 20:30

M90a60r74t79i35n 36N24o69v68o14t13n32ý 3896676461314

Není jediný a upřímně řečeno - často by bylo lepší kdyby nereagoval, protože jenom uráží ostatní diskutující.

+1/0
25.8.2015 9:08

J49a69n 97K72o73b31ě94r82s33k92ý 1170906231413

To je prostě náš Sůra ;-D

0/0
24.8.2015 23:18

J66i47ř37í 51J20o89z53a 3908633430331

Jak to vypada s temi Sumavskymi vlaky? Bude tedy jezdit u nas Krigar a to jeho CSAD Jihotrans (rozumej GW regio train) i po kolejich?

0/0
24.8.2015 5:32

J81i63ř59í 33J57o80z50a 3608913220221

Nesnasim Jihotrans a jejich desny sluzby... nejhorsi autobusovy dopravce v CR a to doslova....

0/0
24.8.2015 5:34

R41a32d81e91k 86R11a57i40d53a 5907762619

to neznáte ČSAD Havířov :D

+1/0
24.8.2015 6:43

M22a88r89t32i29n 19R78u39z78i53c81k19a 1862718116697

;-D

0/0
24.8.2015 22:50

J43o82s43e41f 89R16i54c24h38t78e67r 9716975757413

Ach jo, ten design to sou zas takový devadesátý léta. Ale chápu že u ČD je pokrok i to že je to aspoň nový a čistý.

0/−16
23.8.2015 22:03

P74e51t19r 67R56i95h67a60k 7691688918136

Nove beru. Ale ciste? Nerikam, ze neuklizet je dobre, ale CD copak nuti lidi aby se chovali jako cunata? CD si tam ten bordel nedela delaji ho tam lidi.

+2/−1
24.8.2015 1:35

J61o92s12e48f 14R91i70c67h52t31e43r 9776785577103

co je tohle za nesmyslnou logiku?? to že sou některý lidi dobytek znamená že ČD nemůže za bordel ve vlacích? jinak ta situace není tak dramatická že by se ve vlacích válely haldy odpadků. jen prostě takový ty různý rožky a zákoutí kam nedošáhne mop za 5 vteřin jsou docela kentus.

+1/0
24.8.2015 8:27

J25a74n 94K50o59b21ě81r83s42k54ý 1950596591743

Jenže když vlak vyjede z výchozí stanice čistý a v půlce cesty už vypadá jak prasečák, tak to bohužel ani ten nejlepší úklid nepomůže :-/

+4/0
24.8.2015 10:04

J35a46n 72K38o46b84ě31r35s26k73ý 1690586711493

Už je to tady zase: Cokoliv udělají ČD je to vždy špatně!!! ;-O Ty co tady tak volají po RegioJetu a privatizaci ČD se mohou zeptat RegioJetu proč to s DB nevyšlo, že se musely DB obrátit na ČD. Mohl ty vlaky provozovat Jančura kdyby se dohodnul, možnost měl. Stejně jako měl možnost přihlásit se do VŘ na Šumavské lokálky, které dokonce vyhrál soukromník. Hlavně všude kritizovat ČD, ale nad 810 u GWTR se nikdo nepozastaví. Ale to je soukromník, tak je to naprosto v pořádku, stejně jako motoraček KŽC na lince do Čakovic Rv Prostě ČD=vždy špatně zvláště pro takové jako pan Valach  Rv

+19/−1
23.8.2015 20:18

M14i82c66h46a23l 28P88a13v68l53á27t 9173213424899

V diskusich se to pak vyrovna..

0/0
25.8.2015 16:13

J65a30r58o25s71l91a70v 67P51l42a83c70h78e88t73k24a 7436476226349

Ty vagony bez kupecek jsou zlo. Aspon v prvni tride by je mohli nechat.

+4/−16
23.8.2015 20:07

J70a15r90e76k 91K37a22l28i83v35o77d41a 7136273151406

Třikrát sláva velkoprostoru!!!

+6/−7
23.8.2015 21:14

S78t92e51p89a88n 20T73o74t54h 8758559295968

jj, stačí jedno malý dítě a na dálkový trase si fakt odpočineš... nehledě na výhodu jarně podzimních plýskanic, kdy je aspoň možnost nakazit více lidí najednou...

+2/−2
24.8.2015 7:39

J74o37s43e95f 98R52i52c94h87t19e80r 9256785407393

aha. a co když máš malý dítě nebo pacienta v kupé? lepší?

+2/0
24.8.2015 8:28

P23e98t45r 10N57i69v96n37i16c43k41ý 3292244115657

Přesuneš se de jiného, klidnějšího kupé. V otevřeném vagonu nemáš kam utéct.

+2/−1
24.8.2015 8:51

J27a61r66e52k 38K16a79l66i74v82o18d40a 7356493551126

Do jiného vagónu....

+1/0
24.8.2015 11:46

J78i38ř58í 95K24u45c41h29t61a 6738795739987

Taky koukám, že je to velký dobytčák. To už neumějí udělat slušný vagon s kupé ? Je to hnus...

+2/−12
23.8.2015 22:08

R70a45d19e62k 67J94a78n58a60t77a 9715706704392

Nové soupravy s kupé už se, pokud vím, v Evropě (krom nočních vlaků) ani nenasazují.

Především proto, že cestující nejsou ochotni platit za kupé o tolik víc, o kolik vyjdou dráž. Ba naopak, jsou ochotni platit méně (viz cenová politika Regiojetu).

+10/0
23.8.2015 22:22

P30a89v93e23l 29Š74ť17a90s72t22n32ý 8362684654

Nejlevnější jízdenky u RegioJetu jsou právě do kupé, když už nějaký blábol napíšete, zjistěte si reálný stav.

+1/−7
24.8.2015 6:37

R52a16d95e85k 28J92a94n18a19t68a 9895406924432

Vždyť přesně to jsem napsal, mlho!

+5/−1
24.8.2015 8:02

2835594988453

nenapsal. napsal jste, ze lide nechteji do kupe, protoze je drazsi nez velkoplosny a u regiojetu je cena v kupe mensi, nez ve velkoplosnem ....

0/−2
24.8.2015 15:30

R46a73d70e58k 31J52a88n79a84t51a 9705126714942

Nikoliv.

Napsal jsem, že vůz s kupé je dražší než velkoprostorový (pochopitelně jsem měl na mysli jeho pořizovací cenu přepočtenou na sedadlo, což je jeden ze základních ekonomických ukazatelů u vozidel veřejné dopravy).

A nižší cena jízdného u Regiojetu (což je tržně se chovající dopravce) naopak nazanačuje, že tento vůz je u cestujících populární méně, než velkoprostorový.

Z tohoto důvodu si dopravci už nové vozy s kupé do denních vlaků neobjednávají, ostatně oni si už si většinou neobjednávají ani ty vozy, jako spíše (velkoprostorově uspořádané) ucelené jednotky.

+5/0
24.8.2015 18:36

J82a56n 32H90o21r29a 6647741526

Vy máte ale pod čepicí, blábole.......

+1/−1
24.8.2015 10:48

J12i96ř98í 15K19o15c27u60r79e77k 6485764695308

Vyrobit ho umějí. Samozřejmě. Jenže ČD si kupé neobjednaly. Kdyby si ho objednaly, tak ho dostanou.

Jenže je jednoduché hodit to na konstruktéra. U toho se nemusí myslet.

+4/0
23.8.2015 23:26

M15a41r35t37i95n 49K15u38b34á27t 7281378307

Nemůžu souhlasit. Vagóny s kupéčky jsou ekonomicky zlo. Velkoprostory v tomto těžce bodují. Ale nebavíme se jen o nákladech.

Tohle je klasický spor mezi kupéčkáři a velkoprostoráři, který nemůže ani jedna strana vyhrát, protože se všichni hádají o pocitech, což je dost subjektivní.

Samozřejmě asi nejlepší varianta na toto je kombinované uspořádání - část vagónu kupé, část velkoprostor (třeba přesně pro tu první třídu). V případě druhé třídy je to vošajstlich, vzhledem k množství cestujících v 2. třídě je nejlepší varianta mít více vagónů, něco velkoprostor, něco kupé, tak se to i běžně dělá, tudíž nikdo vás nenutí (alespoň u většiny spojů) lézt do velkoprostoráku, pokud tam nechcete.

Já si třeba raději vybírám velkoprostorák, protože celou cestu můžu koukat do sedačky a ne na něčí obličej, který sedí proti mně a mí často dvojsedačku vklidu pro sebe. Vzhledem k faktu, že si většinou nasadím na cestu sluchátka, tak ani zvýšený hluk ve vagónu mi příliš nevadí. Ale jak říkám, je to subjektivní.

0/0
25.8.2015 16:07

M47a11r13t76i53n 34K53u15b83á78t 7501908797

Tak doufejme, že tak hezky čisté a funkční vydrží dlouho a že si na nich někdo nevybije vztek či umělecké krize.

1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. Fotky 2. třídy by potěšily víc, člověk by spíš tušil, na co se těšit.

A fajn je, že se uvolní další slušné vozy na běžné linky.

Mrzuté je, že se to děje až takto pozdě. Musel přijít soukromník, aby dal drahám kopanec a impuls něco dělat a lidi naučil rozlišovat kvalitu služeb.

0/−3
23.8.2015 19:38

R79a42d64e84k 20J25a14n17a54t31a 9905236324492

"1. třída vypadá suprově, jen je škoda, že tu člověk bez mnoha peněz příliš nevyužije. "

Při cestě Praha-Děčín (kde budou jezdit tyto vozy), dělá rozdíl mezi první a druhou třídou 54 Kč (pokud máte inkartu, tak 40 Kč). Nepřipadá mi to jako nedosažitelná částka.

+8/0
23.8.2015 21:22

L25u16d57ě92k 75N83ě87m97e32c 5585401472734

Ovšem za tejden je to pětikilo.

0/−5
23.8.2015 23:05

R92a75d80e87k 29J53a27n98a23t58a 9545836634522

Pokud máte na mysli pravidelné dojíždění, na to existují časové jízdenky, u kterých je příplatek za první třídu nižší.

Týdenní, měsíční, nebo čvrtletní jízdenka je pro první třídu o 20% dražší než pro druhou. Pro celoroční dojíždění pak existuje roční doplatek, který je za 4990 Kč, takže za týden to dělá cca 100 Kč.

+6/0
24.8.2015 0:34

L20u32d96ě94k 31N31ě43m39e81c 5445621442434

No... takhle podrobně to tedy prostudované nemám.

0/0
24.8.2015 7:02

J86i13ř57í 75E85r86b65e72n 1693804386247

No, pokud je někdo tak hloupý, že si na každodenní dojíždění kupuje vždy sólo jízdenku...

+2/0
24.8.2015 6:21

L42u44d29ě70k 87N57ě79m27e39c 5135431792474

;-D Pravda. Tak to zjednodušíme na 10 jízd, co?

0/0
24.8.2015 7:00

M17a50r77t70i53n 47K57u46b19á63t 7641798707

Pravda, tento svůj komentář bych měl uvést na pravou míru. Myšleno to bylo tak, že člověk většinou využívá druhou třídu - obecně se většině lidí nechce platit příplatek za první. Tudíž z pohledu většinového zákazníka bych ocenil spíše fotky druhé třídy, nebo aspoň více fotek druhé třídy.

Samozřejmě, že to není nedosažitelná částka, v tom naprosto souhlasím, ale i tak ji z peněženky nevydám, neb každá kačka se nebohému studentovi hodí. :-)

0/0
25.8.2015 15:59

L50i36b86o65r 32V65a33l35a49c92h 9284965477247

ČD už měly být dávno v soukromých rukou. Nikdo jiný než soukromník ten bordel neuklidí.

+1/−20
23.8.2015 18:49

A90l55a84n 17Ř85e27p72k51a 4175286

Jasně, však to vidíme, jak vypadá Regiojet v soukromých rukou ;-D Mají pár vagonů a ani u těch si neumí zajistit funkční klimu a čistotu a to se pořád jejich šéf naváží do státních drah. A zákazníci možná mají SA/RJ rádi, ale zaměstnanci ne..

+12/−1
23.8.2015 19:22

M65a29t13ú66š 69B94e85n82a61k 9348924982553

keby len klímu, ale ten katastrofálny stav podvozkov, tak obuté súpravy som dĺho nepočul ako má regiojet, asi čakajú na to aby dopadli tak ako reštauráky po nehode v Bratislave....

+2/0
24.8.2015 0:17

Š88t76e56f23a25n 50F27r52i30č60a 7282608973936

Tak, Jančurovy vozy už v době před generálkou byly cca 25 let staré. A nějakou dobu už jezdí po repasi.  Jako cestující se musím smířit s tím, že životnost vozů je vzhledem k jejich pořizovací ceně cca 50 let. A tedy bez generálky a minimálně dvou středních oprav se neobejdou. Na druhé straně provozovatel vozů, zejména těch po generálce, musí počítat se zvýšenými náklady na udržení vozů v provozuschopném stavu. Myslím, že rozdíl v komfortu mezi Jančurovými 30 a více let starými vozy a novými vozy (zejména zahraničních dopravců) bude každým rokem zřetelnější.

+2/0
24.8.2015 1:17

J71i19ř93í 63E63r18b24e24n 1253474666167

Skopec je vykastrovaný beran, vůl je vykastrovaný býk, valach je vykastrovaný hřebec. Vaše ideologické nereálné příspěvky tomu odpovídají.

+1/0
24.8.2015 6:23

L46i35b57o11r 61V41a39l31a91c17h 9404385947947

Ha ha ha Praha - Hamburg. Kolik toho z celkové trasy ujedou na českém území?

+1/−6
23.8.2015 18:25

D93a12v24i12d 59Č46e19r75n34o83h67o61r83s15k90ý 1346674416986

cca 129 km a 567 na uzemi Nemecka. Neumite si to najit ?

+14/0
23.8.2015 18:32

L98i13b59o46r 82V34a69l58a46c62h 9424865117567

nevím proč bych to hledal, když mi to njdete vy. Tak nějak jsem to očekával.

0/−11
23.8.2015 18:43

J33a79k29u28b 31K44o52r13e85c 6884480351363

a na tom nějak záleží?

+5/0
23.8.2015 18:34

L57i71b68o18r 11V49a14l37a63c94h 9134205517237

Záleží. Proč to neřeknou natvrdo, že pro německý trh za peníze českých poplatníků koupili nové vlakové soupravy?

0/−13
23.8.2015 18:38

J62o83s15e74f 46D15o29u95d13e43r11a 5874220796777

Taky Němci budou Českým Drahám platit natvrdo peníze (nemálo bohatších) německých poplatníků;-)

+12/0
23.8.2015 18:45

J67a16k42u95b 44K31o33r20e15c 6704280911553

myslím, že němci svůj trh mají dostatečně pokryt vlastními železničními společnostmi, než aby počítali se spojem ČD. to, že se společnosti chtějí prezentovat v zahraničí v dobrém světle, je zcela běžné.

+4/−2
23.8.2015 19:09

R83a75d90e63k 36J41a41n61a72t36a 9635296604202

Nemáte pravdu. I letmý pohled do jízdního řádu napoví, že na trati mezi Drážďany a Berlínem jsou téměř všechny spoje zároveň linka EC Praha-Berlín, tj. především vozy ČD.

+4/0
23.8.2015 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.