Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníkům na železnici přibývají cestující, RegioJet hlásí zisk

Dva soukromí železniční dopravci na tuzemské železnici hlásí za první pololetí výrazné zlepšení svých výsledků. Leo Express letos snížil ztrátu, RegioJet za první polovinu roku hlásí dokonce poprvé i zisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A70l65a41n 86Ř73e14p86k70a 4825566

To je zas nějaký chlubící článek a autor už dostal všimné snad i od LE ;-D

+2/−1
25.8.2015 22:39

J49a63r94d48a 73B79e78r91n62a46r68d 1357877217947

Tak až budou chlapci jezdit mezi "Dolní Lhotou" a Vlašimí, případně mezi "řití pod smrkem" a Aší, tak potom bych chtěl je vidět:-/

+3/−1
25.8.2015 20:23

J66a98n 61K46o10b87ě44r42s49k88ý 1520866381843

Ale oni právě do těch Lhot chtějí jezdit to je nejvíc lukrativní (díky dotacím). Už dlouho jezdí na lokálkách vedle ČD třeba GWTR Regio, Arriva Morava a další, akorát se o nich nepíše. I když máte pravdu, RegioJet nejspíš zájem nemá, když nebyl schopen se i přes velké řeči přihlásit do VŘ na Šumavské lokálky :-P

+1/−1
25.8.2015 20:33
Foto

J45a80n 54V81a10l52a80l29í39k 6306439880546

Jančura by jezdil přeci bez dotací ten je proti nim ;-D

+2/0
25.8.2015 20:36

A29l68a40n 45Ř76e29p90k17a 4145356

A LEx zájem o Šumavu měl, ale ten mamlas tam chtěl nasadit busy.. prý že by to bylo levnější Rv A u Jančury už jsme si zvykli, že hodně kecá a méně dělá ;-D

+3/0
25.8.2015 22:41

J33a81n 68K14o31b55ě58r30s92k49ý 1170276641233

Já bych byl hlavně zvědavý jak by v sezóně odvezl cyklisty tím autobusem ;-D A zrovna jsem nedávno do Krumlova jel a vlak narvaný až po střechu.

+3/0
25.8.2015 23:15

V53a87š68e23k 47Ř69í41h13a 2213433258722

Vzhledem k tomu že jezdí na nejlukrativnějších tratích a nemusí platit regionální linky je trochu s podivem, že tak dlouho vykazovali ztrátu. podle mého to bude spíše o tučném penězovodu do něčí kapsy. Že pane Jančura

+3/−4
25.8.2015 19:28

R18o53m75a67n 47S77t40o55n30e98k 1419473599721

nejlukrativnější jsou právě regionální tratě :-)

+6/0
25.8.2015 19:56

J79a98n 50K48o47b12ě13r27s91k87ý 1590766691433

Jsou, ale RegioJet není schopen se přihlásit ani do VŘ na ně (narozdíl od jiných)

+2/0
25.8.2015 20:35

J93a30n 70N35o88v58á47k 7145544358127

tak si račte všimnout o kolik klesla cena jízdenek.Rv

0/0
26.8.2015 12:07

F38r85a19n91t53i56s30e63k 73M89r41z62e71n94a 3225685908619

Me trosku vadi, jak CD nasazuje top vlaky na spojeni do Chebu a do Brna. Co takhle ten Railjet protahnout do Kosic? Obzvlast ted, kdyz vypadlo Pendolino z teto trasy?? Nezaslouzi si cestujici na 8 hodinove ceste trosku komfortu?

0/−1
25.8.2015 16:40

P86e17t69r 18N96e60c10h37a16n58i11c35k75ý 7543256458180

Railjet je na smlouvu s rakouskými drahami, musí jezdit do Rakouska

+3/0
25.8.2015 16:44
Foto

T25o93m34á47š 41K38i23r94o53v 1615678975397

Milý pane Mrzeno, dovolte, abych Vás kapku poopravil. Pendolino nejezdí do Chebu, ale přes Cheb a to do Františkových Lázní. Je trasované z Ostravy přes Olomouc do Prahy a dále přes Plzeň, Mariánské Lázně, Lázně Kynžvart a Cheb. Je to udělané proto, aby měl východ republiky spojení s "lázeňskou zónou". Jezdí jedou "tam" a pak "zpět" jednou denně. Máte něco proti?

+5/0
25.8.2015 18:35

P75e88t56r 52S66u27c42h30ý 1888579904256

Nevím, proč by jedny z nejlepších vlaků Českých Drah měly jezdit někam na druhý konec Slovenska - to i ten Cheb a Brno je mnohem více logické. 

P.S. vůbec nechápu proč do Brna ne a do Košic ano .

0/−1
25.8.2015 18:35

J50a71n 62K47o23b86ě46r36s86k96ý 1740656241553

Do Brna se to s Pendoliny zkoušelo, ale jednak kvůli drahé místence nebyl moc zájem cestujících a jednak ho nechtěli Rakušáci (ÖBB) a Slováci (ZSSK). Proto nakonec zůstalo Pendolino na Ostravě. Jinak teď do Brna jezdí Railjety, párkrát jsem jel a bez problému R^

+2/0
25.8.2015 20:30

L77i55b22o52r 98Z42a39v75ř82e21l 8789326861962

Jestli povazujete rj za komfort, tak vam staci malo ke stesti. Bez kupe to neni komfort, ale obycejny dobytcak, akorat moderni.

0/0
30.8.2015 8:06

J13a86n 35K45o42b31ě89r66s59k57ý 1390736301713

„Na trase Praha – Ostravsko nabízíme ve špičkách nejdelší vlaky – desetivozové soupravy s kapacitou až 600 míst v jednom vlaku. Díky tomu máme také nejnižší náklady na jednusedačku– až o 28 % oproti dalším dopravcům,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. 

Ano, ve špičkách se to hodí, ale mimo špičku to jezdí poloprázdné a těch vozů by stačilo daleko méně. Což bylo u ČD kritizováno, že zbytečně vozí vzduch, ale jak vidno tak u soukromníka to nevadí. Jinak dle mých zkušeností jezdí nejplnější naopak Expressy ČD které jsou bez povinných rezervací. Soukromníci trochu pozapomněli že i na trati Praha-Ostrava převažuje úseková frekvence. A jelikož u nich jsou relace jako Pardubice-Zábřeh nebo Praha-Pardubice omezovány (chtějí prodat někomu sedadlo do Ostravy, kratší relace je nezajímají) tak jsou Express ČD zatím pro úsekoví frekvenci volbou číslo jedna.

+9/0
25.8.2015 16:26

J51i77ř24í 89E38r20b48e85n 1183454586587

Jezdit mimo špičku s kratšími soupravami než se soupravami pro špičku by se nemuselo vyplatit. Nekde bys ty zbytné vozy musel deponovat a hlídat, šíbovat vozy, rozpojovat a svěšovat soupravy, provádět technické zkoušky při každé změně...

Asi je vyjde levněji nechat soupravy vcelku za cenu mírně vyšší spotřeby elektřiny.

0/0
25.8.2015 16:33

J85a73n 88K50o68b90ě98r49s33k98ý 1700386321913

ČD to tak dělají, mimo špičku má ten Express třeba čtyři vozy, ale ve špičče klidně i dvanáct.

+2/0
25.8.2015 17:12

J64i21ř94í 64E23r34b22e66n 1333144966877

Ano, je to "o prioritách". Navíc ČD mají zaměstnance, kteří tu soupravu umějí rozpojit i sestavit - u konkurence o tom pochybuji :-)

+3/0
25.8.2015 17:40

M93i76c57h26a78l 89P86i83n44d26j76a19k 5873484737797

ja zase pochybuji o efektivnosti prace zamestnancu CD na rozdil od soukromych dopravcu.

0/−8
25.8.2015 18:07

V48l52a17d85i67m45í54r 37F89i53b32i34g46e29r 5494841531794

Takže strojvůdce ČD jezdí méně efektivně než strojvůdci ostatních dopravců? Nebo průvodčí ČD jsou méně efektivní když nenosí kafe a noviny?

+9/0
25.8.2015 18:10

L96u32k90á16š 29Š80m50a48h56e48l 2447854752744

Přesně tak, jízdenka Praha - Zábřeh stojí u RJ zpravidla jen o 10 Kč méně, než jízdenka do Ostravy. Dost nepoměr (204 km oproti 353 km) a důvod, proč RJ prakticky nepoužívám.

+6/0
25.8.2015 18:26

D59a41v28i80d 96D21o30l57e31ž30e36l 9357676628478

Jestli se něco v této diskuzi ukazuje, tak je to závist. Prostě jsou tu schopní podnikatele, kteří se snaží o novou kulturu cestování v železniční dopravě a ukazuje se, že to funguje. I ČD šli do sebe a snaží se to zlepšit. Pravda, stojí je to mnohonásobně víc peněz než soukromníky, ale změna k lepšímu tu je. Ještě bych snad dodal, že oni soukromníci to dělají za své, kdežto ČD za naše!

Musím přiznat, že jsem Novotnému nevěřil, že to zvládne. Ale nějaké podnikatelské geny po otci zdědil, takže mu i Jančurovi fandím!R^R^

+8/−10
25.8.2015 14:04
Foto

J25a75n 91V65a17l50a51l87í42k 6326359440296

ČD na trase kde jezdí RJ a LEO jezdí také bez dotací tudíž nejezdí za naše

+8/−3
25.8.2015 14:21

D87a16v92i13d 76D56o73l14e10ž67e87l 9427596488118

Nejezdí za naše? A vlaky kupuje za čí peníze?

+1/−3
25.8.2015 14:56

M70a78r93t23i87n 11N41o71v51o30t67n33ý 3186526851584

Vlaky kupuje ČD samozřejmě za svoje peníze, stát jim na ně peníze nedává.

+5/−4
25.8.2015 15:22

R70o75m10a68n 24S37t32o57n20e87k 1429243179141

kecáte http://ekonomika.idnes.cz/drahy-dostanou-dotace-na-nove-vlaky-d6m-/eko-doprava.aspx?c=A150819_004258_eko-doprava_suj

+3/−4
25.8.2015 15:34

J33i56n11d50ř27i62c38h 22Š55k27o56p44e50k 4825191330655

teď jsi se chytil sám.

Dostanou evropské dotace, o které si může při splnění podmínek požádat každý dopravce

+6/0
25.8.2015 15:36

H24y19n27e65k 58Š79l85a42h56ů45n13e10k 4679263636479

... takže dostávají naše peníze.

0/−6
25.8.2015 15:56

J96i20n31d66ř34i33c29h 57Š30k82o22p79e86k 4485481850315

z velmi malého procenta ano.

Když to vezmeš do důsledku, tak i jiní soukromníci dostávají naše peníze a to v mnohem větší míře

+6/0
25.8.2015 16:01

M80i10r97e86k 66Z96á31v63o84d15n91ý 7192557590408

Stejně jako soukromníci :)

+4/0
25.8.2015 16:01

P79e12t85r 97F11i97a35l90a 9893686453753

Dostávají naše peníze jako všichni ostatní dopravci.

Jančura nejezdí pro lidi, ale jen pro své zisky, cestující si nemohou koupit místenku na krátký úsek, jak do vlaku, tak do autobusu. Rv

Domnívá se, že všichni musejí jezdit vlakem z Prahy do Ostravy a zpět, autobusem z Prahy do Českých Budějovic a zpět, např. z Písku jen tehdy, když se jiní zájemci tak den před odjezdem nenajdou.

+3/0
25.8.2015 16:56
Foto

J67a16n 55V17a96l26a77l86í25k 6656609390226

no ale na trati kde jezdí RJ a LEO jsou konkurenční Pendolina už to chápete...

0/0
25.8.2015 16:00

P98e13t49r 27S37u48c73h33ý 1808989834626

No a? Kde vidíte problém? Proč by nemohly jezdit? Kdyby je nasadili jinam, tak si tady budete stěžovat že je dávají na všemožné trasy ale na ty nejdůležitější ne.

+2/0
25.8.2015 19:05
Foto

J49a84n 33V54a19l17a27l31í31k 6636579380976

já nevidím problém píši že Pendolína , RJ a Leo na stejné trati jezdí bez dotací a ne jak se někdo snaží tvrdit opak

0/−1
25.8.2015 20:43

P92e77t71r 24R24u51m55p85l11i94k 4859737629303

Jooo a máte nějaký důkaz :-) jezdí za naše peníze, ale nedostává dotace od kraje, ale jezdí vždy za naše peníze, chápete!!

0/−1
25.8.2015 15:01

M70i52r85e16k 70Z54á57v41o54d41n16ý 7572427180908

A ten soukromním trhá peníze na stromě, že nejezdí za naše? :)

+3/0
25.8.2015 15:10

M45i54r21e29k 41Z54á95v60o66d83n42ý 7162637820378

*soukromník

0/0
25.8.2015 15:11

J54a96n 59N77o76v50á66k 7525474618337

no však jim brzo pošlu pár dalších miliard.

0/0
26.8.2015 12:08

J39i17ř65í 18P47r93ů65š49a 7735542305749

Ano státní rozpočet to stojí mnohonásobně víc peněz.

+2/0
25.8.2015 14:42

D74a91v28i32d 38P47e92c57a 1265724711126

David Doležel...já tam závist necítím, ta funkce šéf LEO pro střední a východní Evropu je při počtu vlaků prostě komická. Dobře, tatínek koupil klukům vláčky a tak si hrají, fandím jim. Myslíte, že nasadí nějaké vlaky i z Horek nad Sázavou, aby konečně srazili ČD na kolena?

+3/0
25.8.2015 14:43

D45a58v23i67d 13D53o75l93e92ž72e30l 9597276348688

Ale tu přece nejede o to, srazit ČD na kolena. Jde o to, že ČD je státní zadlužená firma, která nás stojí dost peněz a je fakt, že soukromík dokáže jezdit levněji.

0/−5
25.8.2015 15:00

D68a27v86i93d 89P34e31c84a 1845584281386

David Doležel. Ano, jezdit levněji na jedné vybrané trati, kde je velká skupina zákazníků. Proto ty Horky, na které jste neodpověděl. Na kolena byla nadsázka, dosaďte si konkurovat, nebo zlepšovat úrověň přepravy z Horek.

+5/0
25.8.2015 15:41

J15i53ř13í 16E66r45b62e71n 1873804966457

"Zadlužená" je každá právnická i fyzická osoba v okamžiku, kdy si vezme jakoukoliv půjčku či úvěr!

Takže ČD jsou "zadlužené" úplně stejně jako statisíce hypotékářů z řad obyvatelstva či desetitisíce živnostníků, kteří si vzali úvěr na koupi a vybavení provozoven.

+2/0
25.8.2015 16:19

F29r78a35n80t11i70s68e14k 13M77r34z40e38n77a 3805775238739

A ja doplnim, ze ani Jancura nekupuje za sve. On dost mozna jeho vlastni kapital bude uplne minimalni a vsechno ostatni je kapital bank, od kterych ma duveru a oni mu jej sveruji na nakup vlaku a autobusu. Vicemene je takovy lepsi generalni reditel, ktery si ale nemuze nijak extra vyskakovat.

+1/0
25.8.2015 16:29
Foto

J37a19n 84V25a69l50a89l65í62k 6246639610796

ha ha ha levněji jste srandista ;-D

0/0
25.8.2015 20:40

M86i29r51e73k 21Z97á50v82o23d89n24ý 7342367280718

Tak to opravdu nevím, kde jste vzal tu závist. Nemít někoho rád a někomu něco závidět jsou 2 podstatně odlišné věci a já tady vidím jen to, že někteří diskutující některé soukromníky nemají rádi. A mezi ně se řadím i já, protože se mi nelíbí:

1.a) Jančurova velkohubá prohlášení. 

1.b) Přístup Regiojetu k zaměstnancům.

1.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

2.a) Tramvaje Leo.

2.b) Každoroční překopání konceptů Leo.

2.c) Snaha vyštípat ČD za každou cenu.

Takže to není o závisti, ale o tom, koho preferuji. Navíc jak tady ostatní píšou - za dotace nejezdí na této trase ani ČD. Navíc zrovna RJ umí kouzla s žákovským jízdným, díky kterému se státu tyto kompenzace dosti prodražují. Ale že se s příchodem konkurence zlepšily služby, o tom nepolemizuji.

+12/0
25.8.2015 15:05

J77i88ř63í 84E57r24b53e87n 1603144186847

ČD to za naše a ani za vaše pochopitelně nedělají. To, že je stát jejich vlastníkem, ještě neznamená, že jim smí kdykoliv přisypat peníze. Jednou jsou ČD akciovka a tím pádem nemohou jen tak dostat provozní či investiční dotaci, jako třeba nějaká městská sportovní hala či knihovna.

+2/0
25.8.2015 16:16

P90e45t17r 53F49i51a97l47a 9213866133693

Pokud pojedete vlakem z výchozí stanice do konečné a nepotřebujete přestupovat, můžete být s těmi dopravci spokojen, pití a noviny vám roznesou dobře.

Nemaskujte slovy o údajné závisti neschopnost personálu RegioJet a Leo, najít vlakové spojení např. při zpoždění - to je nad jejich schopnosti. ;-DRv

+2/0
25.8.2015 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.