Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Vši v kupé, plísně a ucpané WC. Čtenáři fotili české vlaky

Přetékající záchody, koše, špinavá kupé, plíseň mezi okny nebo dokonce dětské vši. To je realita v některých tuzemských vlacích. O své zážitky z cest se podělili čtenáři iDNES.cz. Někteří však prožili i cestu ukrajinskými vlaky a po této zkušenosti naopak tuzemské dopravce brání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71a11d28k11o 58K37ř33i84v16á19n65e87k 7320723875950

Jen jsem v klidu mrknul na krásně modrou fotku záchodu, kterému přestalo chutnat.:-)

Nerad bych se mýlil (pánové fih a js opravit), ale jedná se s největší pravděpodobností o toaletu v "novém" (ve skutečnosti reko) voze z Aradu, které byly společnosti REGIOJET dodány v letošním roce, tedy vozy č. 2 nebo 3.

0/0
27.8.2015 11:30

P53e92t48r 68K72y42z64l85i82n55k 7276288863695

Tohle o vlacich vypovida asi stejne, jako fotka rezavy stodvacitky o vozovym parku ceskejch automobilistu. Rocne najedu desetitisice kilometru a jak s Pendolinem nebo Railjetem, tak s klasickejma EC nebo EN, stejne jako s primestskejma Elefantama mam uplne jine zkusenosti. Paradoxne, nejodpornejsi zachod za posledni rok jsem videl ve vlaku SNCF.

+11/0
26.8.2015 7:18

M12a44r74e71k 80M46a93r93t52i27n 8729584876180

No, některé vlaky jsou fakt humus, ale zase to taková tragédie jak by se mohlo zdát z řádně vybraných fotografií, nebude. Teď je moderní plyš, který je však mnohdy méně hygienický, než koženka. Ostatně je to dobře znát z MHD (zlatý dřevo nebo plast).

+7/0
25.8.2015 23:58

J87i35n73d38ř93i55c15h 73M46o39r88á38v45e42k 28M 3135203155966

Souhlasím, podobný problém jako v tramvajích..Tam např. zjistíte, že se někdo na sedačku pomočil(o viditelnosti breberek jako vši nebo štěnice ani nemluvím), až když si sednete..U mě vedou plastovky nebo dřevěné sedačky..

+2/0
26.8.2015 6:53

F45i17l30i22p 60M91a51t12e59á49s30k95o 8246536569963

no vždyť do nových tramvají už se zas plastový sedačky vracejí...

+1/0
26.8.2015 8:15

M56a80t87ě34j 41V64o37n96d45ř81i51č10k61a 4754480178666

Nicméně plastové ani dřevěné sedačky rozhodně do vlaku dosadit nelze, neboť ve vlaku člověk obvykle nestráví 10 min, jako v MHD.

+1/0
26.8.2015 10:33

D60a51v10i67d 23Č23e46r52n53ý 8554339261420

ta fotka z Ukrajiny, to je teda maso

+4/0
25.8.2015 23:39

E74l83i88š45k71a 31K31u80č65e80r78o33v76á 7779492503503

ve ČR jsem viděla něco podobného, ale pár let to už bude.

+1/0
26.8.2015 7:01

J82a11n 23Z38ř63í12d55k39a43v67e51s80e87l18ý 5146802127

Jako turista jsem minulý týden nahlédl na pánské toalety v budově ČD ve Frenštátu pod Radhoštěm a to jsem neměl dělat, to co jsem tam viděl a cítil už snad nikdy jinde nezažiju.... Všude špína, nasráno, nefunkční toalety, vlastně nefunkční úplně všechno a úklid tam nebyl prováděn minimálně 5 let..., viděl jsem hodně, ale toto.... mohl by se tam kouknout nějaký novinář, já to bohužel nenafotil, protože po pár krocích uvnitř jsem myslel, že jsem v hororu a pobleju se.... PS:  ten ukrajinský vlak na fotce vypadal naproti tomu ještě dobře....;-(

0/−2
25.8.2015 22:39

M17i66c20h26a14l 27M84i85l94l69e30r 9436462449952

nebo zachody na Autobusovem nadrazi na Florenci. Nevim jak momentalne, ale pred nejakym casem k pobliti.

+1/0
26.8.2015 8:53

A12l13a71n 32Ř13e14p20k81a 4435156

Přijde mi, že hodně toho jsou naprosto zanedbatelné věci a autor fotografie neměl nic lepšího na práci, než hledat kde jaké smítko Rv

+6/0
25.8.2015 22:36
Foto

K37r62i78s98t77ý72n74a 52V73a70ň82k39o34v78á 3827370515673

Většinu obrázků znám bohužel z praxe (kromě toho ukrajinského, hihi). Jezdím rychlíkem trasu Luhačovice - Olomouc (směr Praha) a na záchod bych tam nešla, ani kdybych měla pomočit sedačku. Ze začátku jsem si na cestu s pejskem brala váleček na chlupy, ale časem mi došlo, že je to marné. Sedaček i stolečků se štítím, cesta je strašně drahá a občas se najdou fakt nepříjemní průvodčí, co na cestující křičí kvůli malichernostem. No a zrovna souprava, o které mluvím, se řídí jakýmsi podivným pravidlem, že nejvytíženější spoje v neděli večer mají dva vagony plus první třídu. Ve všední den, kdy cestuje deset, dvacet lidí, jedou tři až čtyři vagony. =)

Rozhodla jsem se Dráhy bojkotovat, když mi to čas umožní. Radši jedu autobusem do Zlína a přeskočím na SA bus. A i když cestuju se psem, cesta je mnohem levnější. Jen trvá déle a musím přesedat. Pořád jsou to pro mě lépe investované peníze.

Co se RegioJetu týče, občas to holt steward nestíhá. Musí odbavovat cestující a ještě poskytovat servis... inu, je toho dost. Navíc služby RJ vynesou víc odpadu, tudíž steward má co dělat, aby všechno poklidil (koše na place nejsou). Ale poklidí to. U Drah ten fekál neuklidí snad nikdo. Ovšem musím uznat, že "záchodová" stewardka je dot kuriozní povídání. :)) To by asi nechtěl nikdo.

0/−10
25.8.2015 22:25

J42i35n94d96ř33i55c78h 84M45o80r76á97v95e84k 76M 3205753635156

Měla by jste cestovat ve skafandru, aby jste z té špíny neutrpěla újmu ;-D

+2/−1
26.8.2015 6:56

R86a27d95k55o 90K71ř72i23v71á77n92e48k 7740613515480

Chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti s WC v autobuse ve srovnání s WC ve vlaku. Děkuji.

+1/0
26.8.2015 9:22

M17a20t40ě39j 33V30o91n37d92ř74i74č74k96a 4614230128286

Zkrátka hodný regiojet a zlé ČD ;-) ;-D.

0/0
26.8.2015 10:36

M32i64c50h45a79l 13H34r59u42š16o16v51s41k12ý 2456536456685

Za bordel ve vlacích, vši, psí chlupy, ucpané záchody apod. si můžou lidi sami. Možná mají stejný bordel i doma. Dopravci nemůžou za to, že vozí vedle slušných i dobytek.:-P

+16/0
25.8.2015 21:54

J98a44n 34P81r65i34c68h61y26s96t97a25l 8191648893

No a to ani nevytahli tezky kalibr jako treba lejno na sedacce...

Dopravci to ale musi po tech cunatech uklidit prave protoze vedle dobytka vozi i slusne lidi.

+4/0
25.8.2015 22:29

M30i52r96o11s13l37a17v 16J78a90n23o85u84š60e71k 9394301617

Tak já nevím, no. Jezdí nám tu Railjety (nejmodernější souprava tažená lokomotivou na světě). Jezdí nám tu Pendolino (souprava na VRT, jako je třeba i TGV). Nakoupila se hromada nových vlaků, ... 

ČD musí zaplatit za 60 let kdy se vlaky v podstatě neobnovovaly. A těch 60 let je prostě docela pálka co se týče rozpočtu. 

A pak tady pan min. dopr. Ťok v HN pronese, že do roku 2030 vybudujeme úplně nové VRT Praha - Brno na 200 km/h (v Německu se tam jezdí od 60. let a v zahraničí se nové koridory budují na 300 - 400 km/h). Mimochodem, těch našich 200 km/h bude to stát velmi podobně, jako tratě na 400 km/h. A do toho miliarda článků od Jan Sůry a dalších zoufalců, jak je dráha na h*vn*. Co třeba více tlačit na to, aby se stavěly tratě a tlačit méně na dopravce a spíše je jen kontrolovat (ne bulvárně, ale občansky) ? 

ČD mají soupravy co jezdí 230 km/h ale tratě jsou stavěné jen na 160 km/h a v roce 2030 plánujeme mít JEDNU trať na 200 km/h? To samé dálnice. Pan ťok řekl že nemůžeme mít dálnice s neomezenou rychlostí protože na to nejsou stavěné. Tak proboha proč se nové dálnice nestaví na neomezenou rychlost, ale na pouhých 130 km/h?

Takhle se stát pro 40 mil. obyvatel nebuduje (viz. J. A. Baťa).

+14/0
25.8.2015 21:28
Foto

B92r24o67n93i49s97l26a75v 27G85a37b61r26y96š 2512619211

ČR přece nemá 40 mil. obyvatel. Ale jinak souhlasím.

+1/0
25.8.2015 22:51

R59a47d52e41k 41J91a38n54a89t52a 9475836104542

Baťa to řekl o Československu (tehdy včetně Podkarpatské Rusi) a předpokládal budoucnost ..

+3/0
26.8.2015 8:12
Foto

B66r76o62n26i49s32l35a12v 98G84a36b20r30y78š 2272739261

To jsem netušil. :-)

0/0
26.8.2015 8:43
Foto

M44a32r49e22k 90T77o29n 8602328388489

Za to, že jsou lidí nechutny prasata dopravce nemůže.

+12/−2
25.8.2015 20:25

J58a54n 77B91u26l41v69a83s 3625796110386

Tedy servisovat ty záchody, to by se mi abych tak řekl nechtělo.

+4/0
25.8.2015 20:15

B84o56h48u66s15l31a70v 59K36r26á36l13í60k 2601410749986

Ani kdyby vás za to někdo platil?

0/0
25.8.2015 20:50

J42a64n 27B92u85l52v53a16s 3435926880186

Obávám se, že ne... Leda zlatem: za kilo hoven kilo zlata.

+7/0
25.8.2015 20:53

M43a20r45i43e 93V63a64š52í20č24k39o60v78á 3221423282748

Jaký si to uděláš, takový to máš. Když cestující podělají záhod, tak ho cestující mají podělanej, když cestující má vši, budou mít cestující vši. Řekla bych, že většinou si za kvalitu cestování můžeme sami tím,. jak jsme vychovaní a ohleduplní k ostatním.

+17/−3
25.8.2015 19:55

P41e65t98r 94M84o29t25y82č45k97a 5133934607709

Vážně? Takže vy to máte, jaké jste si to udělala?

My ostatní to máme tak, jak to udělal někdo, s kým vy zjevně souhlasíte. Podle vás a těch, kdo vám dali plus, je tedy normální, když například do restaurace přijde hovado, zajde si na záchod, restauratér nezajistí úklid a můžeme si za to "my"? Já jsem přesvědčený, že ne.

Na těch snímcích (vynechme ukrajinské toalety a hloupou demagogii, že to omlouvá špínu v ČD) je jasně vidět, že nejde o nějaké produkty cestujících, ale často o zažranou špínu, která je výsledkem desítek let flákání úklidu na hůře přístupných místech. Tohle není omluvitelné. Ne u firmy, které posíláme tolik dotací z nám státem ukradených peněz.

+13/−6
25.8.2015 20:15

J69a66n 96H75l31a87d28k35ý 9668249737190

Těžko bude jakýkoli dopravce zajišťovat úklid během cesty. Pokud cestující ucpe záchod během cesty, asi s tím průvodčí moc nenadělá. Jediné, co může, tak daný záchod uzamčít. To by mu o tom však někdo musel říct.

+11/0
25.8.2015 20:22

B35o41h12u36s88l23a58v 90K30r59á57l64í61k 2581590529116

Anebo by ho musel pravidelně kontrolovat, což patří mezi jeho základní povinnosti.

+2/−2
25.8.2015 20:52
Foto

M78a37r28e37k 37T15o74n 8672338728959

Než se ten vlak dostane na servis, tak jezdí třeba 2  dny. Steward nemá prostředky ani v popisu práce to řešit.

0/−1
25.8.2015 20:27
Foto

B11r89o26n30i34s92l67a28v 68G11a91b37r44y24š 2702199181

Máte dost zvláštní argumenty. Souhlasím, že by úklid měl být pravidelný a zevrubný. Ale většinu špíny mají na svědomí právě cestující. Když se mi něco rozsype, uklidím to. S toaletou to samé. A pokud to není v mých silách, nechám záchod zavřít. A ne že se jako nic nestalo a nechám tam chodit další lidi, kteří na to budou nadávat. Je jasné, že pak ta vizitka klesne.

Použiju Váš příklad s restaurací. Něco Vám z talíře upadne na zem. Počkáte, až si toho někdo všimne nebo si okamžitě řeknete o úklid?

+1/−1
25.8.2015 20:54
Foto

K41r24i72s38t75ý33n86a 85V55a81ň97k36o37v67á 3657500615883

Tak jaktože to jinde jde a u Drah ne? Zažil jste někdy takový bordel třeba v autobuse?

+1/−7
25.8.2015 22:28

P39a42v37e40l 67K90u40z83e10b85a10u82c23h 9660945658351

A zažila jste autobus, který by pobral najednou cca 200 - 250 cestujících? A cestou by se to střídalo, lidi by museli (v lepším případě) použít ten jediný záchod, který tam někdy u lux autobusů je (pokud to dovolí).. Ten bordel je dán především tím (jak bylo už řečeno) že lidi jsou čuňata, ale pak taky že jezdí dlouhé trasy a má obraty na těsno. Tzn nestihne se pořádně vyčistit apod.

+5/−1
25.8.2015 22:44
Foto

B18r10o66n35i65s38l44a77v 21G69a90b41r42y36š 2862829341

Ano, zažil. V linkovém, v zájezdovém i v MHD. Nevím, jak je to teď, linkovým a zájezdovým moc často nejezdím, ale v MHD jsem za poslední dobu nenarazil na nic jako na fotkách. V poslední době chodím do kina. Není představení, abych nezahlédl padající kornout s popcornem na zem.

Uvědomte si, kdo všechno tvoří posádku vozidla/soupravy. Když ty bordeláře neuhlídají ani Jančurovi stevardi (jeden člověk na vůz), jak můžou uhlídat 2 lidi (vlakvedoucí, průvodčí) 300 a více lidí ve vlaku? Řidič autobusu veze maximálně 90 lidí. A v linkovém a zájezdovém nastupují většinou předními dveřmi přes řidiče nebo jiného člověka. Ale ani to nezabrání tomu, že cestující na svém místě nebo okolo udělá binec.

Stejně bych se mohl ptát, jak je možné, že v MHD si člověk dovolí jet na černo, ale ve vlaku už ne? Proč v kině dělají lidi bordel s popcornem, ale v divadle si to už nedovolí? Jak je možné, že na revizora v MHD člověk dokáže vytáhnout nůž, ale na revizora ve vlaku už ne? A nepleťte si průvodčího, vlakvedoucího a revizora.

+4/0
25.8.2015 22:47

D40a76v80i11d 56T80o96m91a32n 9115847712677

Primesto jezdi bezne autobusy s kapacitou 100+ osob. A to nepocitam klouby.

0/0
26.8.2015 7:19
Foto

B41r41o70n41i57s49l93a63v 73G13a91b61r55y30š 2482519671

To těžko, standardní 12metrový autobus má kapacitu cca 80 lidí. Kloubový autobus cca 130 osob.

0/0
26.8.2015 7:37

D59a23v10i88d 35T27o84m34a61n 9285697432427

Aha. Proto jsem jezdil se SORem NB 12 City s kapacitou 103 osob příměstskou. Klouby mají běžně kolem 160ti, možná  víc. A takový ARES 15M taky nebude úplně nízkokapacitní.

0/0
26.8.2015 17:32
Foto

B37r58o15n53i37s59l69a10v 78G46a87b69r66y72š 2872499101

Pochybuju, že výrobce reálně do autobusu nacpe 103 osob. Sedící cestující jsou jasní, ale 80 stojících je opravdu hodně. Leda by to byli Somálci.

Statistická obsaditelnost 12metrového vozu je mezi 70 až 80 lidmi. Tolik lidí má ještě pohodlí. Vím, že vozy někdy jezdí nad své kapacitní možnosti, že se tam cestující sotva vlezou a hodila by se posila, ale existuje jedna matematická metoda, která tomu zabrání. Je to chyba dopravců, že tuto metodu nepoužívají.

0/0
26.8.2015 18:00

D59a57v49i64d 50T71o71m77a15n 9235847172947

103 je v techničáku. Reálně se tam vejdou. Je to dotovaná hromadná doprava, řešit v ní pohodlí není na místě.

0/0
26.8.2015 18:07
Foto

B31r34o30n40i75s42l55a12v 92G88a81b67r80y75š 2222299681

Ano, ale že je dotovaná, neznamená, že by nebylo nutné řešit pohodlí. To, že se cestující až příliš mačkají na sebe, je mimo jiné jedna z mnoha stížností a také důvodů, proč vymění MHD za auto. Není pohodlí jako pohodlí, je potřeba těm kaštanům dát určitý komfort. Neznamená to, že si musí pokaždé sednout, ale aby se nemačkali. Nabídka musí převyšovat poptávku kvůli výkyvům, takže platí rovnice: nabídka = 1,5 x poptávka.

0/0
26.8.2015 18:15

D54a95v83i60d 67T21o92m77a85n 9865437742327

Pokud presednou do auta, znamena to, ze prestanou cerpat penize ze statniho rozpoctu (dotace na mhd, cim vic lidi, tim vic dotaci) ale naopak napr. prostrednictvim spotrebni dane z PHM (a spousty dalsich dani) budou prispivat. Autem jedou primo tam, kam potrebuji, takze ujedou mene kilometru. Budou mene nemocni, protoze na ne nebudou ostatni chrchlat - nebudou na nemocenske, nebudou cerpat ze zdravotniho pojisteni, atd.

0/0
26.8.2015 18:21
Foto

B45r84o91n82i25s63l48a35v 96G55a92b97r66y68š 2662969691

Kdyby tak přemýšlel každý, asi bychom se tady vůbec nehnuli ;-D. Pozitiva auta vůbec nepopírám, ale jsou relace, kde auto prohraje. Bez veřejné dopravy prostě nelze existovat.

0/0
26.8.2015 18:29

D94a59v58i46d 68T87o33m44a62n 9225367622887

Nebo by si lidé hledali práci blíž bydlišti, když by věděli, že za každý km musí zaplatit. Proti veřejné dopravě nic nemám, jen je podle mě až nesmyslně dotovaná. A dotace napomáhají tomu, že je nadužívaná, jednoduše lidé najezdí mnohem víc, než by bylo nutné, vždyť to mají za 10 korun na den...

0/0
26.8.2015 18:39
Foto

B54r22o36n70i52s96l75a96v 60G58a79b42r56y50š 2892629101

Nadužívaná možná, ale leckdo má tendence taky bezmyšlenkovitě jezdit autem. Ve své disertační práci jsem v úvodu napsal, že v moderní společnosti se mobilita obyvatelstva zvyšuje, což je vidět na statistikách ujetých vzkm jakýmkoliv dopravním prostředkem. Počet aut se zvyšuje rychleji než počet obyvatel a současný dopravní prostor tomu přestává stačit. Nemůžete ty lidi držet doma. Pokud mají možnost, chuť, náladu a čas, vyjedou si.

Třeba taková Plzeň je příkladem, že MHD se stává populárnější. Tramvajová linka 4 má interval srovnatelný s pražským metrem. A navíc se bude i posilovat, protože se jedná o provozu třívozových souprav.

0/0
26.8.2015 18:47

D52a35v79i25d 90T83o26m84a76n 9955687482617

Pokud jezdí autem, tak proti tomu nelze nic mít, zaplatí si to..  V případě MHD je to přesně opačně, čím víc lidí platících paušálně bude jezdit, tím vyšší budou náklady a tím víc se tedy bude muset zaplatit z peněz těch, kteří MHD vůbec nevyužívají. Zajímavé, že většině lidí vadí, když někdo žije z dávek ale v případě MHD si tento pohled na věc vůbec nepřipustí.

0/−2
26.8.2015 18:57
Foto

B50r21o72n18i10s80l71a95v 25G69a31b72r44y10š 2782139221

Rozdíl je v tom, že MHD slouží všem a je nepostradatelná. Bez lidí, kteří žijí výhradně ze sociálních dávek, se obejdeme.

Dokážete si představit následky toho, kdyby prostě MHD zanikla a všichni by jezdili autem? Už teď kolikrát v Praze není k hnutí. Osobní automobilová doprava začala omezovat sama sebe. Když uvíznete v zácpě, nadáváte většinou na ostatní řidiče, ne na autobus.

+1/0
26.8.2015 19:06

D47a42v80i62d 68T10o81m72a62n 9375207842757

Pokud to zjednoduším, tak hlavní problém vidím v tom, že MHD je pro cestující přiliš levná. Příliš dotovaná. A největší problém je v tom, že neplatí za ujeté km ale paušálně. To často vede ke zbytečnému plýtvání prostředky (pro ekologicky smýšlející - to je extrémně neekologickeé - u osobáku člověka omezují vlastní finance, u MHD tento regulační vliv chybí).

A využívání dotované MHD lze svým způsobem považovat za čerpání sociálních dávek.

MHD nikdy zcela nezanikne, ani to nechci. Má své pevné místo. Vždycky budou lidé, kteří nebudou schopni řídit vozidlo, nebo ho nebudou schopni ufinancovat (k tomu patří i to, že si nejsou schopni zajistit bydlení nebo práci s možností parkování). Podobně jsou i lidé, kteří si nejsou schopní obstarat bydlení, pro takové jsou ubytovny. Dost často taky dotované..

0/0
26.8.2015 19:14
Foto

B10r16o58n98i17s67l69a48v 49G19a90b14r37y65š 2582529561

Nejde jen o peníze. Jasně, že MHD si na sebe nikdy nevydělá, ale pokud zdražíte jízdné, budou ji opouštět a město zaplaví auta. K tomu už směřuje Most nebo Chomutov. V Mostě a Litvínově stojí roční jízdenka 6000 Kč, v Chomutově a Jirkově 5565 Kč. S Prahou a jejími výkony je to propastný rozdíl a přitom je vidět, že za ty peníze MHD v Mostě vůbec nestojí. Kdysi jezdily tramvaje mezi Mostem a Litvínovem ve špičce snad každé 2-3 minuty. Dnes je to čtvrthodina po celý den. Každý čtvrtrok kontroluju výkony všech dostupných linek v režimu MHD a někde se brutálně snižují.

+1/0
26.8.2015 19:21

D82a47v81i63d 57T35o66m98a80n 9215907442477

Jinak, pokud uvíznu v zácpě, většinou nenadávám na nikoho, naštvou mě jiné věci - třeba když zjistím, že příčinou čekání byli silničáři, kteří musí ve špičku např. prořezávat křoví u svodidel a omezovat provoz. To ale nenadávám na ně, spíš na způsob organizace podobných prací u nás = jejich nadřízené.

0/0
26.8.2015 19:16
Foto

B52r60o21n48i69s24l24a44v 92G20a42b72r97y32š 2892579411

To už jsem taky několikrát napsal. Současná doprava je bohužel o politice a zkostnatělosti vedoucích lidí, než o dopravních inženýrech. Jinak by to tady vypadalo úplně jinak. Blankou by se už jezdilo, OpenCard by za něco stála.

0/0
26.8.2015 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.