Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda udělala ohledně mýta rozhodnutí, které nahrává firmě Kapsch

Tři roky navíc pro rakouskou firmu Kapsch. I tak se dá vnímat rozhodnutí vlády o způsobu výběru mýta v příštích letech. Vláda chce, aby se ještě další tři roky vybíralo mýto s využitím mikrovlnné technologie, jak ho nyní provozuje Kapsch. „To, že má Kapsch výhodu, to jsme říkali už na začátku,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a25r58t27i37n 28S36v11o11b77o75d49a 7739627602825

Kdo maže, ten jede.

0/0
26.8.2015 20:47

M97a29r38t42i94n 69K31a33r59á91s18e12k 1798984189114

Mikrovlná technologie, satelitní technologie..... Nevíte někdo nějaký technický nebo podobně racionální důvod, proč to nechtějí udělat pomocí kamer a OCR, jako je to v Maďarsku? SPZky mají všichni a nikdo nemusí kupovat nesmyslné pípající krabičky.

Prosím zdržte se kospiračních komentářů, že by to bylo příliš jednoduché a laciné a tak.

0/0
26.8.2015 19:34

P41e30t11r 19B83á11č51a 8905376415395

Nahodime radary do zuzeni, at to ma kdo zacvakat, ze jo Toku.

0/0
26.8.2015 18:38

D55a51v54i34d 29P41e58c96a 1615564821726

Voliči ANO, ČSSD a KDU - ČSL, díky Vámi zvoleným politikům se nejméně další tři roky s kamionovou diopravou neudělá vůbec nic. Sám bych uvítal alespoň satelitní mýto, kde by bylo mnohem víc možností minimálně monitorovat trasy kamiónové dopravy.

+1/0
26.8.2015 16:34

V65l55a36s93t77i36m28i97l 30F78i66a47l42a 1412591734

My jsme hroznej stát. Všechno jen polovičaté rozhodnutí, aby se vše dalo obcházet.

Kamiony tranzit nemají co na okreskách dělat. Nevím kdy kdo proti tomuto zasáhne.

+1/0
26.8.2015 14:35

M23a27r86t50i67n 37P90e76t17ř47í83k 4822489501211

Peníze nesmrdí. To říkal už pantatíček Klaus :-PRv

0/0
26.8.2015 14:19
Foto

P48e83t47r 37K52o37č73i56č23k11a 4239418346727

No jo, KAPSCH to ma posichrovany na vsech frontach.

Pritom italsky TELEPASS byl levnejsi, a zahrnuje vse o co musi KAPSCH sva zarizeni rozsirit.

Politici jsou proste ekonomicti analfabeti, kteri kdyby ridili sve firmy jako ridi stat, jsou na pracaku ...lemplove!

Ovce vse zaplati...

+2/0
26.8.2015 13:03

L86a85d85i98s98l32a48v38a 95H32r97u28š45k26o69v87á 6437256808370

Nesouhlasím s Vámi. Politici nejsou ekonomičtí analfabeti, vždycky Si to dobře spočítají:-P

+5/0
26.8.2015 13:22

V54l98a57s93t31i31m84i52l 39S37v65o24b59o52d44a 7593978965484

;-DR^

0/0
26.8.2015 13:50

D51a88n10i54e50l 15T53s19c38h40e53r22n78a25y 2535442419862

Proc me to neprekvapuje ;-D;-D;-D

+3/0
26.8.2015 12:45

R37o15b76e10r62t 85H65o93m41o13l85k73a 2350372452281

Ja si stejne porad myslim, ze mytem by mely byt zpoplatnene silnice 1., 2. a 3. trid. Naopak na dalnice by mela existovat alternativa v podobe pausalni dalnicni znamky. Proste tak, aby se to kamionum vyplatilo v maximalni mozne mire po dalnici a pak co nejprimejsi trasou do cile...

+4/0
26.8.2015 12:36

J42i85ř65í 97H13o52v26o76r74k24a 2976837520451

Zajímavá myšlenka, jak se stát kamionistánem střední Evropy a ochránit Německo, Rakousko, Slovensko atd. před provozem ;-D

Naštěstí myšlenka mýta míří přesně opačným směrem.

0/0
26.8.2015 12:43

R43o97b98e27r20t 68H43o73m87o46l68k83a 2200212162511

Myslenka myta miri smerem k vytlaceni kamionu na okresky? To jsem nevedel. Kazdopadne jste me nepochopil, nebo si myslite, ze za soucasneho stavu kamiony nasi republiku preleti?

+2/0
26.8.2015 12:48

J66i27ř84í 43H96o21v58o75r87k34a 2626607320861

K rovnoměrnému rozložení mezi okolní státy, k snaze jezdit v noci, a hlavně k vytlačení na železnici co je výkonově zpoplatněna dávno :-)

Objíždění přes okresky se dá snadno řešit vymáháním zákonů. Stačí pár policajtů, informace vám rádi a na vlastní náklady vždy dodají místní obyvatelé [>-]R^

0/0
26.8.2015 12:59

R70o66b20e87r66t 51H74o35m19o34l58k97a 2220762612431

V tom pripade to moc nefunguje...

0/0
26.8.2015 13:05

J67i15ř65í 68H71o41v65o67r12k45a 2866507510321

To souhlasím. V těch značkách a tvrdé represi za jejich porušování bychom určitě měli přidat.

0/0
26.8.2015 13:18

L44a80d23i65s58l97a27v98a 32H48r98u91š91k74o18v48á 6227456988350

Při současném stavu vozovek by se mělo platit řidičům za to že jsou ochotni po nich jezdit.

0/0
26.8.2015 13:24
Foto

J90o93s55e66f 28M97e35d 5542306642

Takže z rozhovoru plyne že ne vláda ale Sobotka osobně chce protlačit Kapsch.

+1/0
26.8.2015 12:20

P15a86t84r67i11k 24K27o98v21a12ř44í50k 6157426290716

je to pochopitelne - oboustranny penezovod musi fungovat tak dlouho, jak to bud emozne ...

+3/0
26.8.2015 12:19

D49a73n92i92e96l 74T14s51c95h52e85r66n97a39y 2985912549122

Tak ted si tam ustanovili toho PROSETROVATELE, tak muze zacit

0/0
26.8.2015 12:46

M82i92c14h16a16l 16P33a93v46l87á32t 9553523494349

"Prosetrovatel" je kryzi jmeno pro zamlzovatele.

0/0
26.8.2015 13:25

R98i35c84h80a36r71d 18P21ů80ž25a 9150709410418

ono nebylo moc možností jak rozhodnout jinak. Přeci jen když už se za hříšný peníz nakoupila zastaralá technologie, tak odepsat ji po pár letech a investovat do dalšího...

0/0
26.8.2015 12:14

J22i72ř45í 58H60o39v45o78r44k66a 2866857730801

V roce 2005 to byla jediná dostupná technologie. Teda kromě budek, závor a maníků s kasičkama:-P

A popravdě ani dnes se technologie tolik nezlepšily.

+1/0
26.8.2015 12:35

F66r63a72n96t42i27š73e40k 73N16o73v75o21t84n91ý 2354899116

Soudruh Ťok je nejhorší ministr z této hrůzovlády. Odkloněné miliony do Švédska byl jeho začátek. To mu schválil vedoucí všech ANO buněk soudruh Bureš. Kam to spěje?

+8/−2
26.8.2015 11:54
Foto

J62o62s15e74f 59M20e93d 5882946622

Bych ti něco napsal ale za smazaní mi nestojíš :-P

0/0
26.8.2015 12:21

K56a49r23e49l 84N43o40v23á61k 6414722978234

Jsi schopen porozumět psanému textu? Tuto podobu protlačili sosani proti Ťokově vůli. Blahopřeji Lidovému domu k inteligenci jejich voličů.

0/0
26.8.2015 14:08

M48a41r71e52k 85M62a34r92t51i40n 8959844206280

Jasan, však on protlačoval 5 let + 2 roky opce. Ještě horší. Takže vlastně z pohledu Kapsche Ťok uspěl jen částečně.

0/0
26.8.2015 14:37

J60i88ř23í 86H48o37v78o77r26k65a 2596367350501

1) satelitní mýto je chiméra, prakticky taková technologie neexistuje. Je možný nějaký hybrid mikrovlna+satelit, ale ne moc ověřený

2) mikrovlnné mýto je osvědčené, levné, funkční

3) mýtné brány a celou technologii jsme si za ty 4 mld. Kč koupili a teď jsou naše. Vydělávají a nic nestojí. Proč to probůh hodit do koše a kupovat něco jiného? Určitě je rozumné to nejdříve amortizovat.

4) Na čem nás Kapsch a spol. dojili a dojí, je provoz. Tam byli špatně nastavená pravidla. Tomu je nutné se věnovat a hledat cesty, jak tyhle náklady stlačit.

5) zpoplatnění 2. a 3. tříd silnic je ekonomický nesmysl: náklady na provoz mýta by pravděpodobně převýšily výnos z toho nákladního výkonu co tam je.

Ano, byl by to určitý regulační nástroj, ale hodně drahý. Pár značek a nadpraporčíků co tam kamión zastaví a zabaví do složení kauce 100.000 Kč by vyšlo levněji :-)R^

+6/0
26.8.2015 11:53

L61u22k38á68š 88B63r91a35n27d48e51j13s 2413375631961

Kdepak asi soudruzi z ANO udělali chybu?

Tedy, že to nestihli, to bych ještě se skřípěním zubů byl schopen vzít. Sice jsou na MD už přes půldruhého roku a bušili se v hruď, že je to priorita a vezmou to do ruky jinak, než ty ošklivé vlády, které to zanedbaly, ale budiž. Že se ani nebyli schopní s Kapschem pořádně sejít, to už je horší, ba přímo pitomé a neschopné. Za humus ale považuji, že byl pro tyto účely zřízen speciální státní podnik, sice nic nevykonal,ale dosazení kamarádi si přišly na statisíce. Ale to nic, lidi je budou dál volit, že?

+9/0
26.8.2015 11:37

M81a52r10e33k 22V62e71s28e85l58ý 1847698630544

Satelit je asi nejsnazsi na zavedeni a muze se operativne menit seznam zpoplatnenych useku. Ovsem vyzaduje od ridicu mit v aute aktivni (napajenou) krabici, predpokladam tu obludu na 4 prisavky jako na Slovensku. Kdyz uz ty brany mame, nebylo by lepsi se vydat cestou Madarska a cist kamerami registracni znacky? Okamzite by to mohlo zacit fungovat i pro osobni auta. Navic pro cizince v osobacich je to ten nejprivetivejsi zpusob. Doma si v pohode pres internet koupi elektronickou znamku na X dnu a nemusi resit shaneni nejake samolepky.

+1/0
26.8.2015 11:33

B85o35h36u97s51l89a28v 67K25r31á63l68í63k 2941480969346

A jak byste tedy řešil tu situaci, že kamióny objíždějí dálniční úseky, ucpávají silnice a likvidují nám tam pendolina?

+1/0
26.8.2015 11:39

P46e49t61r 68K77o82l35á27ř 2498587654501

To zase bude mít někdo ve vládě a na ŘSD hezké Vánoce ...

+10/0
26.8.2015 11:22

A13n15t16o64n63í92n 64H76o14u39s21k17a 3628845832

TVL redaktoři, naučte se pořádně česky ! To znamená nejen pravopis, ale taky slovosled. Použijte svoji mladou nedostudovanou hlavu a zamyslete se třeba nad významem toho, co píšete. Je to blbě bez hlavy a paty.

0/0
26.8.2015 11:21

I11v57a 92M18o32r47k61e59s32o24v91á 6279577527727

Když se mýtné před lety zavádělo, myslela jsem si, že satelit by byl lepší - především by zabránil objíždění bran po vedlejších silnicích a tudíž by se i víc na mýtném vybralo. A hele, zase jsem měla pravdu.... proč jen naši soudruzi dělají pořád nějaké chyby, které náš stát stojí spoustu peněz, které by se nám hodili třeba na lepší stav silnic????[>-]

0/0
26.8.2015 11:16

J33o49s68e11f 73V28y57s62k97o41č54i41l 5578420199502

Oni chyby nedělají, oni se rozhodují podle toho, kolik jim kápne.

I dnes dělají všechno pro to, aby stávající stav mohl trvat co nejdéle.

0/0
26.8.2015 11:29

J60i24ř97í 50H26o90v65o57r27k64a 2526557410481

Když se mýto zavádělo, v roce 2005, žádné satelitní mýto neexistovalo. Zkusili ho pak udělat Němci a pohořeli jako papír :-) Zkusit to my, utopili jsme miliardy a dodnes by to nechodilo. [>-],

Popravdě dodnes je "satelitní technologie" jen chiméra co moc nefunguje. Kór v Česku, kde by každý tu GPSku s pamětí prostě vypnul. ;-D

0/−1
26.8.2015 11:44

T10o47m28á60š 66S87o66u93k83u20p 4823985400190

A když to vypne, jak potom vysvětlí že se přesunul o 200km bez placení mýta?

0/0
26.8.2015 12:28

J90i91ř29í 12H89o14v51o65r43k54a 2316177570131

A kdo ho zastaví a zeptá se?

Tak jako tak na tu dálnici musíte dát brány/stožáry/sloupy co sledují pohyb aut a dělají kontrolu: hele, kamión a nepípá, alarm. Čili ten mikrovlnný systém. Plus GPSku s pamětí. Plus GSM modul co čas od času nasbíraná data o trase pošle na správce. Není jednodušší nechat tu mikrovlnu, co má záchyt černých pasažérů už dnes nad 90 %? ;-)

0/0
26.8.2015 12:42

T52o56m62á14š 16S66o91u54k93u38p 4803525610920

Ne, jednodušší je ten GPS systém který přesně ví, kde kamion je a když mu cesty nenavazují tak to nahlásí. Žádné brány netřeba. Stejně tak by ten systém mohl rovnou hlídat jestli kamiony nevjíždí do center měst bez povolení a na to je mikrovlna krátká.

0/0
26.8.2015 12:47

J30i24ř40í 43H91o34v48o36r72k33a 2526507430581

Ale pochopte, to není oboustranný systém. To žádná data na satelit nevysílá. To je pasivní GPSka, ta nikam nic nahlásit neumí.

Kromě toho si přečtěte jakoukoliv licenci na jakékoliv GPS zařízení. Jako bod 1 je tam tučným písmem: GPS je legrácka co využívá satelity americké armády. V žádném případě nelze její údaje brát vážně, může a nemusí ukazovat vaši skutečnou polohu. Za nic neručíme a neberte to vážně. Z takovýchto dat si každý právník může jen dělat srandu ;-D

Ano, před 10 lety se zdálo že už dnes bude fungovat Galileo, ale nefunguje. Žádná skutečná satelitní technologie pro komerční využití neexistuje.

+1/0
26.8.2015 12:51

T80o84m15á44š 80S19o89u40k62u29p 4933335510980

Ale ten GSM modul co v mýtné jednotce je data odesílat umí.

A kdyby GPS bylo opravdu tak nepřesné a nespolehlivé jak tvrdíte, tak by koaliční vojáci běhaly po bojišti se sextantem a buzolou v ruce.

0/0
26.8.2015 13:00

J47i35ř73í 19H61o89v72o23r40k90a 2726657770141

No právě. GPS funguje garantovaně pro americké vojáky. Koaliční vojáci a obecně USA spojenci musí doufat, že jim to US Army pustí. Potenciální nepřátelé budují svou navigaci nebo ti chudší holt musí trénovat v buzolou :-)

Ale celé civilní využití je jen legrácka. Díky tomu mohl zabodovat Galileo, jako první by nabídl kromě vojenské i komerční rovinu. Včetně mýta apod.

0/0
26.8.2015 13:21

T29o89m80á63š 25S57o94u22k52u74p 4183805830390

Sám jste říkal, že GPS je jednostranná komunikace ze satelitu do příjmače. Jak by tedy mohly vybírat komu to pustí a komu ne? Snad jedině šifrováním, ale to je na výměnu všech příjmačů. Nějak se do toho zamotáváte.

0/0
26.8.2015 13:27

M82a76r23e96k 11M95a36r34t96i78n 8419814686180

Uf, je to dobrý. Kapschici připluly!

+13/0
26.8.2015 11:14

R71o73m53a17n 52P21o35l43á38č23e69k 5366509515

Upřímně, není tohle nejlevnější řešení? Když se přejde na satelit, tak se brání hodí do šrotu? Kolik to potom bude stát?

0/0
26.8.2015 11:13

S23t30a43n53d18a 88C82h56v23o59s68t 1762188

Nic - on ten srot nekdo zdarma odveze :-)))

+3/0
26.8.2015 11:15

R91o64m83a83n 82P74o36l14á79č10e63k 5736409275

To je taky fakt ;-D.

Ale reálně. Ty brány mají nějakou životnost a pochybuji, že ted jsou na odpis. Ano sice se zaplatili a dnes už jedem na zisk, ale i tak ještě třeba 10 let můžou s menší údržbou fungovat... Takže daleko větší kapříky vidím při novém tendru...

0/0
26.8.2015 11:17

P57e43t84r 83K40o69l85á82ř 2838587974381

Kdo jede na zisk? Stát? 8-o Kapsch celou službu dodává za takových podmínek, že by bylo levnější si koupit celou vesmírnou stanici ...

0/0
26.8.2015 11:24

M59a29r88e26k 40M57a83r44t27i50n 8739384856520

Proč by se museli hodit do šrotu? Dokud slouží, mohly se používat jako kontrolní brány, Ťokem tolik prosazované měření radary na dálnicích, pro skutečné počítání průjezdů a jistě mnoho dalších funkcí.

0/0
26.8.2015 11:17

R74o24m19a49n 42P88o43l57á64č98e78k 5746839455

A komu patří brány? Kapschi a nebo státu?

0/0
26.8.2015 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.