Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studie na rychlovlaky popřela fyziku. Rychlejší trať = pomalejší cesta

Nová studie proveditelnosti pro trať mezi Brnem a Přerovem výrazně preferuje postavení železnice s maximální rychlostí 200 kilometrů v hodině místo dráhy pro vlaky o rychlosti až 350 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z42b73y63n62ě21k 56P49r96o91c81h92a60z11k53a 1493409425

ano fyzikálně teoreticky je to nesmysl ale prakticky je rychlost 350 km nesmyl kvůli vzdálenosti mezi zastávkami vlaku než se vlak na rychlost 350 dostane tak už musí začít brzdit 200 je ta ideální rychlost a to jen někde.

+1/0
6.9.2015 19:43

P96a87v87e69l 29Z67a54t88l58o34u65k46a71l 1666219448145

Dopadne to jako s nynějšími koridory, které stále ještě nejsou hotové. Rychlost 200 km/h bude nejdříve opěvovaná, aby se již v průběhu stavby a před dokončením zjistilo, že je rychlost vlastně nedostatečná a proto začnou vznikat plány na další stavbu na rychlost vyšší. A zase si na tom spousta firem a lidí namastí kapsu...

0/0
5.9.2015 0:13

A43n23t69o53n56í79n 47D92o91u52b36e50k 3610109509

68 miliard je podle mne super cenma vzhledem k cene nesmyslneho metra z veleslavina do motola a proseka do letnan! sel bych do toho hlavne at uz to je..

+1/0
4.9.2015 9:14

M60a27r11t62i42n 68Š23v15a19n73c61a32r 5822603

Dokud nebude celá hlavní železniční síť rychlejší než 100 km/h, nemá budování VRT smysl.... , pokud VRT bude, měla by mít zastávku na letišti..jinak  nemá smysl..

0/−1
3.9.2015 12:36
Foto

S30t24a81n26i96s19l35a69v 88T49e18s49a76ř 9367244272474

To je jednoduché. Vyšší rychlost vyžaduje dodatečná bezpečnostní opatření, takže před rychlovlakem bude muset běžet frajer s červenou vlaječkou. ;-D

0/0
1.9.2015 17:09

R96a34d25o84s53l65a58v 11M45o30l17á60k 6798943574646

Vzhledem velikosti příspěvku jsem jeden dotaz redaktora (doba výstavby) vypustil a odpovědi na další zkrátil. Na odpověď mi pan redaktor dal 12 hodin. Nevím, kde se bere názor, že chceme projektovat modernizaci. Trať VRT je 2x dražší, projekt tedy bude také 2x dražší.

From: Sůra Jan [mailto:Jan.Sura@mfdnes.cz]

Sent: Friday, August 28, 2015 12:15 AM

Jak jste dospěli k investičním nákladům na N1? S jakými VRTv Evropě jste je porovnávali?

Rozbor investičních nákladů jeuveden v příloze č. 7. Zde jsou pro jednotlivé varianty vyčísleny nákladydle jednotlivých profesí v detailech až po jednotlivé položky, kdejsou uvedeny jejich výměry (např. m3).

Pokud porovnáme např. zemní prácevarianty N1 (272 mil. Kč, tj. 10,4 mil. EUR), jsou srovnatelné s hodnotou zemních prací VRT ve Španělsku (tj. 9,5 – 14,3 mil. EUR). V této ceně je zahrnuta i optimalizacestávající trati. Pokud budu uvažovat pouze 2 koleje VRT, pak jednotková cenavychází 5,4 mil. EUR/km.

Jak může být jízdní doba linky Ex Brno - Osrava u variantyN1 delší, než u M2, když je na ni vyšší rychlost a je kratší?

Principem celé SP je zásada, ženelze v základním hodnocení uvažovat s přínosy a nákladysouvisejícími s tratěmi VRT Praha  - Brno a Přerov –Ostrava, protože stavba takových VRT není schválená a nejsou navíc ani jasnéjejich parametry. V SP se ale zároveň dokládá, že jednotlivé varianty majípro výhledový provoz s vysokorychlostními tratěmi dostatečnou kapacitu aže varianty S5, N1, N2 umožňují výhledové zvýšení rychlosti až na 350 km/h.Proto zpracovatel studie po dohodě se SŽDC a MD uvažuje, že i nová trať v úseku Brno – Přerovbude provozována rychlostí do 200 km/h. Dále je třeba si uvědomit, ževarianta N1 je zaústěna (oproti všem ostatním variantám) do Přerova ze severu.To znamená, že souprava přijede do Přerova úvratí, strojvedoucí si bude musetpřepnout řízení na opačný konec vlak a přejít na konec vlaku, což bohuželoproti pouhému zastavení znamená delší pobyt v žst. Přerov. Tato skutečnost prodlužuje jízdní dobu.

+1/0
1.9.2015 9:37

P41e70t38r 54G34r64i89v24a90l38s60k54ý 6922904859903

Pane kolego, kde berete informaci o zaústění varianty N1 ze severu, když toto v SP vůbec není doloženo?

0/0
2.9.2015 17:03

S90v35a63t96o67p75l75u58k 32S24i60l88n27ý 4182186539608

Kdo chce hledá způsob, kde nechce, hledá důvod.

0/0
31.8.2015 12:33
Foto

P84a44v65e85l 72K22o42l44á10ř 1935255144130

Prostě to zdůvodníme.

+1/0
30.8.2015 22:35

M18i53c44h26a69e53l 41C59h95a65r93v78á31t 9209138113952

Na trati, kde rychlík nedokáže bez různých křižování a jiných neplánovaných zastávek projet celou trasu ani devadesátikilometrovou rychlostí, by byl obrovský přínos už jen dvoukolejný provoz.

0/0
30.8.2015 19:28

Š81i29m17o92n 17D56a30l14e27c22k31ý 8620674816605

Je možnost tuto studii zveřejnit?

+1/0
30.8.2015 14:29

L54u29b16o17s 53K11a48p63l22a11n 6888789701176

zde je výtah ze studie proveditelnosti vč. odkazu na studii http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
31.8.2015 8:28

V50á12c38l42a13v 21S94v95o20b11o96d23a 5226518409

Já jel nejrychleji vlakem v Německu z Hannoveru do Goetingenu expresem ICE; 280km/h. Vzdálenost 130km za půl hodiny.Byla to nádhera.

+2/0
30.8.2015 10:17

M20i95r38o82s43l33a12v 13Z95i56k94m43u64n93d 7919283764593

s tím rozdílem, že trať je pouze na rychlost 250 km/h ... takže těžko tam mohl jet vlak (ICE 1 ???) rychlostí 280 km/h

0/−1
30.8.2015 15:36
Foto

P95e75t20e91r 30J63a69b64l57o18n15o19v40s87k95y 1339126151601

Ja som cestoval s ICE na trati Nurnberg-Ingolstadt a na infotabuli vo vlaku bola rýchlosť 299 km/ h.Autá na vedľajšej diaľnici bez šanceR^

+1/0
30.8.2015 19:28

R94a36d82e48k 97J42a85n17a77t40a 9115286814302

Václav Svoboda má pravdu, traťová rychlost tam je až 280 km/h.

https://de.wikipedia.org/wiki/Schnellfahrstrecke_Hannover%E2%80%93W%C3%BCrzburg

+2/0
30.8.2015 20:12

S63v25a74t30o28p75l73u23k 78S75i92l97n85ý 4262176469418

Pana Zikmunda nezpochybňujte, on je balšoj expert na železnyjo dorogy ;-)

0/−1
31.8.2015 12:33

V91á86c66l80a32v 23S37v21o58b43o55d91a 5346558899

V chodbičce na stěně,byl digitální tachometr,který ukazoval rychlost a přesně to bylo 277km/h. Leda,že by neukazoval správně.

+3/0
30.8.2015 22:42

I32v88a75n 72H30o12l82a38s 5857817578177

Fyziku? Snad matematiku, ne?

0/−2
30.8.2015 9:45

J54i98ř56í 69K10o40c97u19r41e24k 6495414125478

Začínám tušit odkud vítr vane. Je tu jeden "správný národní" výrobce. A jak se cukal, když ČD chtěly pořídit něco, co u nich mají jenom na papíře! Tento jediný správný výrobce, "kterého ČD zradily nákupem RJ", totiž nemá v nabídce nic, co by umělo jezdit přes 200 km/h.

Namísto toho, aby vrazil peníze do vývoje a mohl konkurovat Alstomu, Siemensu, CAF-u, Bombardieru, Kawasaki, Hitachi a pod. tak se radši snaží zařídít, aby tady nic takového prodat nešlo.

+12/0
29.8.2015 16:15

J19a68n 41V27á30c54l29a13v75í96k 3502436261389

Tak hodně štěstí konkurovat těmhle firmám.

0/0
29.8.2015 19:58

J19a57n 80S97ů74r15a 4815213123732

Vozidla jsou jen zlomek toho, co bude stát stavba:)tam bych viděl hlavní vítr:)

+3/0
29.8.2015 21:52

R54a60d35e46k 58J17a49n43a70t82a 9925246954682

A hlavně, vozidla se na naše VRT budou pořízovat za hodně dlouho, tak daleko management nekouká. Soutěže na stavbu budou mnohem dříve.

0/0
29.8.2015 22:04

M60i13r86o51s33l58a29v 66Z24i69k10m82u43n50d 7669953654963

VRT by byly součástí mezistátní trasy, takže by tam s velkou pravděpodobností jezdila již existující vozidla zahraničních železničních správ, pravděpodobně německé soupravy ICE ... pouze České dráhy jsou takový odpovědný hospodář, že si pořizují minimalizované počty tzv. vysoce kvalitních vozidel (Pendolino, RailJet) v počtu 7 souprav.

Švýcarský dopravce SBB provozující dopravu na cca 1/3 rozsahu železniční sítě než kolik obsluhují ČD  (cca 3 000 km) si pořídil 44 jednotky řady 500 s naklápěcí skříní (Pendolino), používá je k běžné dopravě, podle okolností i na osobních vlacích. Ačkoli poskytují cestujícímu vyšší komfort než Pendolina ČD netvrdí o nich, že se jedná o nějaké "suprové vozidlo" jako ČD, není v nich nutná povinná rezervace jako u ČD ...

Tuzemský výrobce vozidel by se stejně nechytil ...

0/−2
30.8.2015 17:44
Foto

P66e67t71e69r 29J82a54b68l56o16n72o42v45s93k60y 1219466701281

MZ: Som za povinnú rezerváciu,ale s rovnakou cenou za miestenky 35 CZK. V nedeľu popoludní jazdí pendolino z Chebu do Prahy vždy vypredané / 2.trieda 100%,1.tr. možno 90 %,podobne z Ostravy do Prahy.Ak by neboli povinne miestenkové,tak by skončili cestujúci na stojáka medzi sedadlamiRv

+1/0
30.8.2015 19:41

J39i87ř52í 54K87o45c65u46r74e72k 6975764735268

Pro všecny, kteří si myslí, že trať na 200 nebude potřebovat mosty a tunely, protože se bude přimykat k terénu vysočinských kopců a tím pádem bude levná má tady jeden obrázek. Tohle je ČR a trať pro osobní i nákladní vlaky:

http://www.koridory.cz/wp-content/gallery/choto-sudo-2015-08-16/035.JPG

O kus dál je tunel. Původní trať byla stavěná na 80 km/h v době, kdy 80kilometrová  rychlost nebyla překonána ani s lokomotivou bez zátěže.

+2/0
29.8.2015 14:27

R94o56m38a95n 90J83e14s96c63h12k22e 9928805337155

Mne by stačily naše rychlosti. Akorát, kdyby tam nebyly nákladní vlaky a RJ s paštikářem. Hlavní tratě jsou přecpané.  Pouze tunel v úseku Brno - Blansko. Při dnešní cestě je pořád nějaké zdržování. SŽDC akorát vybírá peníze a pouští RJ před ČD. a Také nákladní vlaky pouští před osobními.

Denně jezdí Hungaria zpozděná. Ve čtvrtek jsem jel z BA večer do Brna, 30 minut zpožděn. Místo aby zkrátil zpoždění, posunuje se v Břeclavi a odjezd ještě později. Pak kvůli 10 minutám v Brně hodinu tvrdnu.

Stěžovat je ztráta času. Takhle se vyhání lidi z vlaků. Onehdá jel od nás z práce z Brna do Františkových lázní. Kvůli 2 minutám v Praze přijel později o 3 hodiny.

Banda pitomců. A to vyjel vlakem o hodinu dříve aby měl rezervu.

0/0
29.8.2015 15:30

R32a32d13e94k 77J35a19n24a23t82a 9335636454782

1) tady nejde jen o vás, vy zřejmě víte, že vlak existuje, ale o lidí, co jezdí po D1 (95%). Ty jízdní doba Praha-Brno nad 2 hodiny prostě většinově nepříláká.

2) Říkáte, že hlavní tratě jsou přecpané. Ale řešení není vyhnat nákladní dopravu, která platí na poplatcích nejvíce a odlehčuje silnicím. Řešení je postavit 2 nové nezávislé koleje mezi Prahou a Brnem. A nejlevnější způsob, jak to udělat, je prostě novostavba osobní VRT.

3) tunel Brno-Blansko (i kdyby se vám ho podařilo postavit aby nekřižil současnou trať, o čemž pochybuju) neřeší přetíženou trať ve zbytku trasy. Navíc se obávám, že by byl dost drahý - právě proto, že by byl pro smíšenou dopravu a tedy s nízkým stoupáním a klasáním.

4) stěžujete si na zpoždění. A tušíte, že přetížené trati mají za následek i ta zpoždění? Težko může EC krátit zpoždění, když před ním poskakuje jiný, např. včas jedoucí zastávkocý, nebo nákladní vlak.

+10/0
29.8.2015 15:43

R95o58m39a97n 25J50e47s32c25h55k86e 9238425337505

Tunel Brno - Blansko bych postavil pro rychlíky a starou trať bych nechal pro osobáky.

Už dnes je možnost pouštět nákladní vlaky pouze v noci, kdy je menší provoz.

Pak by neměl být problém jízdní doba Brno - Praha 2 hodiny.

Máte pravdu přidat koleje. V Německu a Francii se tak dělo už před 2 válkou.

VRT není špatné, ale ekonomicky dost nákladné. Jaký koncept u nás ? Spojení s okolními státy či krajská města ? Spíše pro naše vnuky. Aby to mělo smysl, chtělo by to řešit celkově v EU. Vemte si spojení Brno - Vídeň a jízdní doby. Před 120 lety se jezdilo 2,5 hod na lopatu a kluzná ložiska. A dneska ? Jízdní doba Wien - Břeclav 57 minut ?? To je náš vzor ?

0/0
30.8.2015 7:02

J94i64ř41í 41K52o50c93u80r95e90k 6845424245238

Ano, vyhážeme nákladní vlaky na silnici a pašitkář je paštikář, to není želeničář, a tak na železnici nesmí. Nemá správný třídní původ.

Teprve potom česká železnice dosáhne světové třídy! Myslete politicky soudruzi!! ;-€

+1/0
29.8.2015 16:05

R66o29m68a27n 67J53e82s93c64h82k66e 9988165577175

Nákladní vlaky můžou jezdit v noci. Ve dne zavazí.

+1/0
30.8.2015 13:51

M63i92r84o73s80l86a68v 31Z14i36k54m63u57n12d 7349643154173

Takže ve čtvrtek - máte tedy asi na müsli 27. srpna - přijela Hungaria do Břeclavi se 17 minutami, odjela se 14 minutami (nějak to máte popletené, 17 minut není 30 a pobyt se zkrátil), do Brna dojela a odjela se 13 minutami ...

+2/0
29.8.2015 16:11

R12o87m66a54n 24J65e96s58c11h98k58e 9738525437465

Nemám to popletené, jel jsem z BA místo 18.10 se 30 minutami. V Břeclavi místo pobytu 8 minut 9 minut. Nezkrátil vůbec nic. Když mne popisoval nebožtík Macas, jak před 40 lety zkrátil zpoždění rychlíku z České Třebové do Brna z 30 minut na 7 a jak všude jel o 20 km více. To byli pořádní jezdci na kořových strojích. Také strojvůdce Semotam v roce 1962 na parní Hungarie doháněl zpoždění a jel před Vranovice s Mikádem 135 km/hod. Pan přednosta depa Horní Heršpice ho pochválil a jeho rychloměrný pásek u něj visel v kanceláři. V letech 1961-63 vozili Horní Hešpice parníma Mikádama rychlík Hungariu v motorových časech. A to na lopatu bez přikladače. Jízdní doba Břeclav - Česká Třebová 2hod 7 minut. Aby to stíhali, museli mít v Břeclavi na přednádraží 90 km.

Dnes máme sice rychlejší stroje ale jedou za sebou na dohled a pomalu.

Na mnoha tratích se jezdí pomaleji než za Rakouska či za republiky. To je ten pokrok.

0/0
30.8.2015 6:41

J73i41ř97í 10K68o43c35u97r97e63k 6905224885348

To je jednoduché. Vezmete dálkový autobus (max 100 km/h) a necháte ho zastavovat každých 15 km. A spočítáte jizní dobu Praha - Brno. Následně vezmete městskou Karosu (max 80 km/h) a pojedete bez zastavení. Vyjde vám, že pořizování autobusů pro 100 km/h je nesmyslné. 8-o

+19/0
29.8.2015 13:36

R90o40m27a61n 91J14e69s49c19h78k29e 9758325857695

Před lety jsme koupili PENDOLINO na trať Praha - Bratislava. Kromě dvou úseků Česká Třebová - Choceň a Brno - Blansko nemá smysl. Na trati z Plzně do Františkových lázní by stačila kratší souprava jako mají ve Slovinsku.

+1/0
29.8.2015 13:24

M72i39r82o21s26l83a69v 36Z64i46k73m76u88n68d 7899323524173

Na trať z Plzně do Františkových Lázní by i slovinské Pendolino bylo zbytečně velké, tady stačí jeden vagon s 80 místy ...

+1/−2
29.8.2015 13:28

L33u19k67á40š 22Š60m38a76h33e32l 2297794912204

Jel jste tam vlakem někdy v poslední době? Klasika se 6 naplněnost 60 %, naposled, když jsem tam jel Pendolinem, stálo se a hlásili, že z důvodu mimořádné přeplněnosti soupravy se omlouvají, ale palubní servis bude poskytován až za Plzní.

+1/−1
29.8.2015 16:49

R48o38m35a34n 18J11e72s50c31h14k62e 9248275377795

Nevěděl jsem, že při místenkách se v Pindě líné stojí. Co je klasika se 6 ? 6 knedlíků ?

0/0
30.8.2015 8:01

R68a98d75e11k 41J26a31n81a49t60a 9475166834532

Mezi Plzní a Františkovými lázněmi není Pendolíno ve 2. třídě povinně místenkové.

0/0
30.8.2015 10:19

R63a37d60e43k 64J23a50n43a82t87a 9635766974422

Tak Pendolino bylo původně určeno na Berlin-Praha-Wien. Ale především. O jejich pořízení rozhodla v 90. letech vláda Václava Klause (ČD tehdy byly státní podnik, nerozhodovaly samostatně), kontextu tehdejších plánů, tj. modernizaci koridorů koridorů dokončit do roku 2000 (není to dosud hotovo). Pak by následovaly rychlé tratě, tj. dnes už by to Pendolíno těch svých 230 km/h u nás jezdilo. Takže celé je to o tom (ne)plnění plánů.

+4/0
29.8.2015 13:28

M95i52r12o72s13l32a20v 71Z36i92k18m85u29n33d 7899823964783

Máte to nějak popletené, o nákupu nerozhodovala vláda Václava Klause, ale smlouvu s "konsorciem" podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek ... jednalo se o 10 kusů. Vláda to toho nemluvila ...

Po krachu ČKD Lokomotivka a rozpadu "konsorcia" se v roce 1998 rozhodovalo co dál a s Fiat Ferroviaria (dnes Alstom) se podepsala smlouva na 7 jednotek. V té době byl Václav Klaus & ODS mimo ...

+4/0
29.8.2015 16:16

P63a10v28e46l 63S41o35b34o26t87k47a 5640284

Pokud by vlak nikde nezastavoval, a jezdil v kruhu konstantní rychlostí 350 km/h, vzdálenost mezi Prahou a Brnem by urazil za pouhých 40 minut (dle poloměru trati)!

0/−1
29.8.2015 13:24

R88a80d52e17k 44J43a79n31a52t64a 9345496564372

??? pokud by jezdil v kruhu, tak nikam nedojede.

A pokud jde o váš výpočet, je extrémně zjednodušený, zanedbal jste rozjezd a brzdění, fakt, že na žádné trati se maximální rychlost nedosahuje celé délce (do stoupání se maximálkou nejede, úsek po Praze bude pomalejší i kvůli hygienikům) a také nutnou rezervu na eliminaci zpoždění.

+2/0
29.8.2015 13:32

P31a20v91e15l 65S97o37b77o10t77k15a 5480404

To jste mne ale vůbec nepochopil.

Praha-Brno máte 200 km, při 350 km/h to je PRÁVĚ BEZ ZPOMALOVÁNÍ A ROZJÍŽDĚNÍ 34 minut, takže ono nezáleží na takhle krátkém úseku ani tak na maximální rychlosti vlaku/trati, ale na počtu zastávek, jejich délce a zrychlení které si můžete dovolit a také na hmotnosti soupravy a odporu vzduchu atd. aby byla doprava ekonomická.

tj. pod 80 minut se těžko dostáváte víceméně při libovolné rychlosti.

0/0
29.8.2015 13:44

R76a97d93e83k 88J38a89n96a47t79a 9815476634972

A právě proto, kvůli rozdílu mezi maximální a cestovní rychlostí, potřebujete trať s maximální rychlostí 320-350 km/h (podle přesné délky a trasování), abyste dosáhl systémové jízdní doby Praha - Brno jedna hodina. Maximálka 250 km/h natož 200 km/h, nestačí. Což tady mnozí, včetně toho ministra, zpochybňují.

A není pravda, že byste se pod 80 minut nedostal. Vlaky, které budou mít max. jednu zastávku na hlavní větvi trati (pravděpodobně Zahradní město), budou dosahovat systémové jízdní doby jedna hodina (tedy nějakých 55-57 minut).

Kromě těchto spojů tam samozřejmě budou jezdit i linky zastávkové. Ty bodu mít jízdní doby delší. Jaký interval bude na kterých linkách, to už bude záviset na poptávce.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

+4/0
29.8.2015 14:09

P48a21v44e93l 95S17o14b14o23t33k82a 5800664

to se vám ale nevyplatí - kvůli kolika lidem byste takovou trať stavěl? řádově stovky denně kteří by využili rychlovlak Praha-Brno s jednou mezizastávkou.

jinak na 350 km/h při zrychlení 0.5 m/s2 zrychlujete cca 4 minuty a brzdíte také a zastávku na nástup a výstup poloviny vlaku také nemůžete mít dvouminutovou...

Česko je příliš malé na vysokorychlostní tratě, potřebujete těch zastávek daleko víc než jednu.

+3/−4
29.8.2015 14:21

R89a20d80e74k 11J95a12n13a33t58a 9805446214652

Právě podobní lidé jako vy škodí pokroku nejvíce. Nic neznají, nikde nebyli, ale vědí naprosto nejlépe, co máme dělat. Ale hlavně to nesmíme dělat tak jako jinde, my Češi máme vždycky vlastní cestu, že ?!

Znáte vůbec příklady ze zahraničí? Jel jste někdy rychlým vlakem? Viděl jste ho na vlastní oči alespoň zvenku? Tam kde je postavena rychlá trať, získává železnice hodně přes polovinu trhu (ostatně i u nás, má na Praha-Ostrava železnice zhruba polovinu trhu, a to je jejích rychlost jen relativní, jelikož přímá dálnice neexistuje).

Pří pohledu na pnetlogram intenzit dopravy snadno nahlédnete, že směr Praha-Brno je nejsilnější dálkový dopravní vztah v ČR, s desítkami tisíc voizde denně. Kolik to je vlaků si laskavě spočítete sám.

Navíc rychle spojení vyvolá další dopravu (říká se tomu dorpavní indukce).  Například lidi z Vysočiny budou moci dojíždět denně do práce do Prahy nebo Brna (tak jako je dnes běžné denně dojíždět vlakem z Pardubice nebo Ústí nad Labem). Bude normální si navečer zajet z Brna do Prahy (či naopak) do divadla. Atd. Nejsou to žádné fantazie. ale zdokumentované jevy ze Západní Evropy.

Pokud jde o zrychlování, staré ICE1 se rozjede na plnou rychlost na 18km a zabrzdí na osmi. Nové sourpavy mají výkon ještě větší. Zastávky ICE bývají i pár desítek km od sebe (což neznamená, že v nich každý vlak zastavuje)-

+8/−1
29.8.2015 14:35

O39n82d40r20e66j 12K98a87l66m64a82n 1180406354712

To by bylo krásné kdybych si mohl zajet do Prahy na koncert a potom sednout na vlak a vrátit se do Brna... ale nevidím to úplně reálně. Ono by to šlo totiž zařídit i v dnešních podmínkách, ale v noci se prostě nikomu jezdit nechce.

0/0
29.8.2015 15:25

R83a69d11e17k 71J98a85n66a15t79a 9515606934252

Ano, lze to i dnes. Ale je rozdíl strávit na cestě hodinu a 2,5 hodiny (obojí násobeno dvěma). Proto dnes toto udělá jen malá část lidí ale s rychlým spojením to bude běžné.

Dnes i mnohé cesty po okolí Prahy trvají hodinu. Třeba Praha-Kladno. A nemyslím, si, že by Kladeňáci považovali za divné zajet si do Prahy do divadla a vrátit se za tmy. Celé je to prostě o té jízdní době.

+9/0
29.8.2015 15:34

M61i63r58o84s50l74a31v 82Z23i25k78m66u11n53d 7259903924643

To máte pravdu, ale k tomu rozjezdu z nuly na 240 musíte taky připočítat dobu, než se proplete kolejištěm, někde jen rychlostí 40 - 50 na tu VRT a stejně tak se zastavováním ... na VRT z FFM do Kölnu jede "zastávkové" ICE rychlostí 300 km/h pouze na spádech ... na rovině nebo na stoupání se drží kolem 280 ... Francouzská TGV vjíždí do uzlů (Paris) po normální trati, po níž jezdí "osobní vlaky", na mnoha tratích jezdí stejnou rychlostí jako zastávkový osobák, který jede "pouhých" 160.

Ve Francii mají sice TGV, ale taky spoustu tratí, kde jede vlak 2x denně, to by se u nás asi nechtělo ... Každá mince má dvě strany ...

+1/0
29.8.2015 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.