Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osobní doprava prodělává drahám méně. Pomohlo zlevnění části jízdenek

České dráhy jsou účetně za první pololetí v zisku i přes velký pokles tržeb u ČD Cargo. Vylepšilo se naopak hospodaření v osobní dopravě, hlavním byznysu Českých drah. Podle v pondělí zveřejněných výsledků firma za první pololetí vydělala 102 milionů korun při tržbách 16,3 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40í16t54ě61z35s89l26a68v 85J16u56r56a 2636401634971

Ona by ta veřejná osobní doprava i vydělávala,jak železniční tak i autobusová,ale to by se nesměly rušit spoje,vlaky na sebe nenavazují a vlaky s autobusy už vůbec ne.V tomto měli i ti Komouši pořádek a přehled.Nyní by to mělo být lepší a ne dramaticky horší.Pořád nás nabádají,aby jsme jezdili veřejnou dopravou,ale nevytvoří podmínky.Člověk když se chce někam dopravit (i když je to jen pár kilometrů),at je to vlak či autobus,tak aby z baráku vyšel dvě tři hodiny před tím.Tak skočím do auta a jsem tam za půl,třičtvrtě hodiny místo za dvě,nebo dokonce tři.Bohužel.;-O

0/−1
2.9.2015 6:24

R19a76d97e94k 91J89a56n88a79t31a 9895306734292

Nemáte pravdu, vlaky dnes navazují lépe než před rokem 1989. A veřejná sorpava si na sebe obecně nevydělá - dokud je infrastruktura taková jaká je. Na Západě si na sebe provozně vydělají pouze kvalitní dálkové a vysokorychlostní tratě.

0/0
7.9.2015 10:59

V92í92t15ě61z48s87l33a58v 61J79u59r50a 2396281584691

No,onehdá jsem po delším čase jel vlakem a spoj,který byl poměrně dost vytížený byl zrušen.Ještě že jsem se podíval nejdříve na IDOS.A vlaky na sebe nenavazují lépe než za Komoušů,to je kravina,ovšem ukrutná kravina.Makal jsem nějaký čas ve Španělsku,tak tam je to super.Tam ani nemusíte hledět do jízdního řádu.Tam přijdete na nádraží a jedete.V jakýkoliv směr.

0/0
8.9.2015 11:18
Foto

J52a77n 12V26a47l97a88l11í87k 6496599640816

Tak na vlaky si nestěžuji je to v poho ted jsem měl jízdenku na léto a výlety supr s jiným dopravcem bych to neměl

+9/−1
31.8.2015 12:19

A14l98a95n 93Ř66e22p63k50a 4125906

Doplnění: S jiným státním v okolních zemích byste to myslím měl, ZSSK nebo OBB tuším mají na léto taky podobné nabídky (aspon jsem to slyšel).

+3/0
31.8.2015 13:50

R75a73d60i25m 27Š44o50l59c 1375405195774

http://www.slovakrail.sk/sk/specialne-ponuky/akcie-zssk/slovak-leto-2015.html

+1/0
31.8.2015 15:37

J22a27n 57F81r94o13l13í72k 6976380685764

Soukromá firma, která by měla obrat 16 miliard a zisk 100 mio by to zabalila.;-D

+2/−8
31.8.2015 11:34

M57i79c63h55a72l 16B93o28c49k 4852365527851

mají 34 miliard dluhů a tudíž obrovské nákladové úroky, jinak, že by to "zabalila" proto není žádné ekonomické vysvětlení. Mají kladný NOPAP, úroky dokážou také splácet, provozní CF taktéž kladné...

+5/0
31.8.2015 11:36

M81i71c66h46a88l 31B34o71c35k 4852775467831

*NOPAT

0/0
31.8.2015 11:42
Foto

J26a60n 47V38a91l46a15l83í67k 6466799940866

A že to soukromý dopravce nezabalil když byl v mínusu?

+1/0
31.8.2015 12:20

Š31i45m90o38n 36D89a15l94e22c41k46ý 8360184166435

Od státní firmy nečekám, že vytvoří zisk několik miliard, který si potom management rozdá na odměnách. Poskytují veřejnou službu, a proto by měli každou korunu navíc využít na modernizaci vozového parku.

+4/0
31.8.2015 12:21

J14a31n 92C84e19p88e89k 1434806200

A že to třeba ČEZ umí, i když má obrovské investice?

+1/−1
31.8.2015 12:40

R92a89d47e12k 24J34a85n50a12t10a 9885806954592

Pokud by ČEZ podnikal na infrastruktuře 50 let zaostalé za západní Evropou (což naše tratě jsou, a ČD s tím nic nezmůže), tak by na tom taky dobře nebyl.

+3/0
31.8.2015 14:26

J87a40n 87C13e29p10e12k 1834396700

Tím chcete říct, že za špatné výsledky ČD může SŽDC?

0/0
31.8.2015 15:24

R78a45d52e94k 85J96a41n11a19t27a 9425106674922

Pokud je infrastruktura dobrá, tak dálkové vlaky ani nemusí být objednávány státem, uživí se z jízdného - viz západní Evropa.

A doufám, že vám je jasné, že inkasovat zisk od firmy, od které si zároveň většinově objednávám služby, nemá moc velký smysl.

+1/0
31.8.2015 17:29

J97i16ř60í 84R16y15s 2539339343433

Ne Stát který neinvestoval do železnice, vozidla i tratě nechal chatrat.

0/0
31.8.2015 17:33

K95a77r10e85l 24Ř79e18h19á59č75e32k 9782800891642

Není trochu rozdíl mezi podnikáním ČEZu a ČD?

+1/0
31.8.2015 20:17

D14a68v86i70d 78P26e87c72a 1945154221496

ČEZ není firma ČEZ je název daně.

0/0
31.8.2015 21:52

J26i76ř33í 27R55y20s 2199979183963

Má být -

0/0
31.8.2015 17:35

J54a86n 38C18e33p49e91k 1704296350

No při tržbách 16 miliard vydělat 100 milionů žádná sláva, ale můžeme být rádi, že neprodělávají. :-(

0/−2
31.8.2015 11:13

M69i30c11h46a65l 61B55o26c18k 4142145797111

mají vysoké nákladové úroky při těchto dluzích se nedá ani nic dělat

+2/0
31.8.2015 11:18

J40a91n 41C35e58p75e67k 1704916550

Že to moc při těch dluzích není ani skoro vidět. Dluhy 34 miliard, ale některé vlaky, vagony, lokomotivy úplně ostudné. Jezdit s xy let starým pantografem je otřesné.

0/−7
31.8.2015 11:38

R16a24d10e42k 70J92a48n80a34t85a 9865796944752

Pokud myslíte řadyu 451 tzv. žabotlam, tak těch už je v provozu jen pár ks. CityElefanty tvoří hodně přes 90% příměstské dopravy na elektrifikovaných tratích v PID.

+7/0
31.8.2015 12:08

R86o60m93a64n 92J88e13s92c73h84k97e 9268915237435

Pokud myslíte, že vozy Bymee v kožence, úzká sedadla a málo otevíratelná okna je pokrok v těchto letních hicech. Všichni nebydlíme okolo Prahy. Náš jihomoravský kraj koupil nové soupravy jako poslední a to pouze 7 kusů. I jinde v republice by rádi jezdili pohodlně.

Dnes v Židenicích odpoledne vypadl informační panel SŽDC a rozhlas neinformoval. Totální zmatek. Hungaria hodinu zpoždění.

Bohužel ČD si také ponechaly hlavní trati a spoustu místních drah zrušily či omezily.

0/0
1.9.2015 15:57

M93i60c63h76a73l 93P32a65s28t84o33r69e32k 4794930248598

ČD mají 4500 vagonů a 1500 lokomotiv. Zkuste si spočítat kolik by při nákladech 120milionů na lokomotivu a 30milionů na vagon musely ČD zaplatit aby došlo ke kompletní výměně. Pokud nemáte kalkulačku tak je to 315miliard korun. Už si to konečně všichni uvědomte, že ty peníze co přes ČD protečou a co ČD dluží jsou jen zlomek toho co by potřebovaly. Ať jim někdo těch 300mld dá a oni rádi budou všude jezdit novými. A to je taky důvod proč mele pořád Jančura pantem. Ví, že se nikdy neukáže, že na to nemá. Nikdo normální by mu dopravu na celé železnici nesvěřil, protože ví, že by Jančura  těch 300mld v životě neměl. Jediné co umí je chvástat se jak přepravuje 30 let starými vlaky lidi na naši nejvytíženější trati. Na nic jiného nemá. To samé LE.

+7/0
31.8.2015 12:13

J95a64n 48C96e80p13e77k 1124526230

Sakra práce, ale ČD ty vlaky měli někdy nové, tak jim také za tu dobu něco vydělaly ne? Normální firma funguje tak, že má nové, vytváří zisk a z toho financuje obnovu. Vy to tu říkáte, jak kdyby byly ČD nějací chudáci. Pokud tedy nejsou schopny generovat zisk na obnovu a musejí jezdit s tím co jezdí, tak je někde něco špatně ne? Oni generují nulu nebo ještě ztrátu a pak si na nové musejí draze půjčovat a pak zas díky splácení jsou v mínusu. Není to všechno začarovaný kruh a hlavně něco špatně? O Jančurovi se tu vůbec nebavím. Souhlasím, že ten jezdí jen ziskovou trať. Těžko by vydělával někde na lokálce v horní dolní.

+2/−3
31.8.2015 12:39

R49a24d44e53k 11J34a47n40a34t32a 9135316814642

ČD začaly fungovat jako normální firma teprve cca před 8 lety, od nástupu Žaludy na místo ředitele.

Do té doby jim stát neplatil za objednanou dopravu a pouze ex-post dorovnával vzniklou ztrátu. Z toho logicky téměř na žádné investice nezbývalo.

Od té doby se začal vozový park obnovovat, omlazovat a počet cestujících opět růst.

+5/0
31.8.2015 14:30

J93a74n 78C69e29p80e22k 1784696470

To už znám, také na druhou stranu si začaly pronajímat nesmyslné sklady pro neexistující zboží, dále kupovat lokomotivy, které jim dodávali, atestovali až po x letech. Oni také mají máslo na hlavě.

0/0
31.8.2015 15:27

K29a36r73e45l 22J57a85n73í31k 9798812515834

Ale z vaší logiky plyne, že čím více tratí převezmou soukromí dopravci, tím rychleji bude moci ČD obnovovat.

Potom máte věcnou chybu: pokud na nějakou trať může soukromník zakoupit "novou" soupravu a splácet ze zisku, může to udělat i ČD.

0/−1
1.9.2015 12:33

R40o31m44a83n 49J69e91s56c74h82k82e 9138165337185

Paštikář má nové soupravy a je v mínusu.  Vydělávat se dá i se starými soupravami. Ale je to také o přístupu k lidem. Dříve sice jezdilo méně vlaků ale bylo hodně přímých spojů bez přestupu. Dnes máme hodně spojů, to je pěkné. Ale na druhé straně mnohdy ujede přípoj a pak tvrdnete pár hodin. Takhle se lidi vyhání z vlaků. Spolehlivost klesá.

0/0
1.9.2015 16:02

R82a70d11e69k 53J95a34n73a59t12a 9275766464382

Jenže on zde není důvod zbytečně vydělávat více - musely by se z toho akorát platit daně a mezi vlastníky a.s. není soukromní, který by zisk vyžadoval, ale jen stát, a ten ho od ČD (narozdíl od ČEZ) nechce.

Takže ta čísla co vidíme, jsou vždy výsledek nějaké účetní optimalizace, která byla provedena z cílem nemít nikdy zisk zbytečně vysoký  ...

0/0
31.8.2015 12:07

M98i11c81h52a89l 48B47o83c95k 4722195777891

Samozřejmě, když Kalousek a jeho banda tunelářů zvyšovala markantně DPH, tak ceny rostly markantně a dokonce v prosinci a pak marketingové tvrdili obchodníci, že nezdražili od ledna, ale při snížení DPH je pravda , že jediné co by nutilo obchodníky zlevnit je konkurence. Pokud jeden řetězec zlevní, tak zlevní ostatní, pokud nemají kartel, kde se domluví..takhle snížení DPH se promítne jenom ve zvýšení marží obchodníků...ono zvyšovat DPH umí každý ekonomický diletant, ale hledat rezervy a škrtat sociální dávky pro ty, co je zneužívají to je práce pro opravdového pana ekonoma

+2/−1
31.8.2015 10:34

T54o52m90á42š 16K33n76a90i59f78l 6213960877160

tvl .. co to blábolíš?

+1/−1
31.8.2015 10:42

M57i84c81h31a92l 54B28o74c81k 4102595257841

Knaifl argumen nemáš co? Tak neblábol

0/0
31.8.2015 10:44

J69a97n 74Č37e60k75a15l 7799305684694

A on Kalousek zvedl DPH jen ČD potažmo ČD Cargu? ;-D

+1/0
31.8.2015 11:05

M21i52c68h46a48l 32B70o55c12k 4422895987231

já něco takového psal? naučte se číst. Psal jsem to celkově pro celou ekonomiku

0/−1
31.8.2015 11:08

J51a26n 32Č71e78k70a89l 7819895484174

A Vy se naučte psát, řeč je tu o obchodním výsledku ČD, takže se logicky komentáře vztahují k ČD...

0/0
31.8.2015 11:13

M92i84c51h60a30l 81B35o36c25k 4222195507851

pokud se Vám nelíbí, jak píšu, tak na mne nereagujte. Děkuji a sbohem

0/−1
31.8.2015 11:17

A81n35t58o39n14í22n 52Z79e97l60e84n44ý 2534433101596

Zůstaňte tady, prosím.

Bez vašeho humoru by byl můj svět šedý, nudný.

0/0
31.8.2015 11:32

M78i86c30h13a61l 52B63o79c19k 4342305167631

můj "humor" nezmění tento Váš hnusný život. To je omyl

0/0
31.8.2015 11:33

M83a11r41e74k 46H88a52n21á59č77e77k 1956373937334

víte o tom, že DPH nemá absolutně žádný vliv na zisk firmy? že DPH účetně nejde ani do výnosů a ani do nákladů?

0/0
31.8.2015 11:36

M65i26c76h47a34l 76B45o35c88k 4462345387711

ale má vliv na cenu výrobku...

+1/0
31.8.2015 11:37

R78a30d78e91k 45J26a24n59a52t68a 9165546574472

Přesně tak, pokud zvyším DPH u veřejné dopravy a nezměním u individuální automobilové, vždy to má nějaký dopad na počet cestujících.

+2/0
31.8.2015 12:10

J28a18n 52F17r33o57l40í23k 6926570815804

A když Sobotkoanofertová vláda zrušila důchodvý pilíř mohla klidně vrátit DPH tam, kde bylo než ji k vůli důchodové reformě Kalousek zvýšil. Proč to socialistická banda neudělala?;-)

0/−1
31.8.2015 11:36

M85i47c74h52a38l 22B59o80c42k 4392985857591

protože by obchodníci nezlevnili viz další sazba na léky a knihy- jedině knihy zlevnily...

+1/0
31.8.2015 11:38

J21a79n 72F23r56o69l92í76k 6396260265454

Vše co účtuje stát a státní firmy by se mohlo zlevnit. V energiích a vodě by to také bylo vidět. A věřím, že i v silně konkurenčním prostředí např. potravinách.

0/−1
31.8.2015 11:41

M39i10c80h41a64l 36B30o19c64k 4392755837981

voda patří cizincům tedy ta zisková část... jedině elektrická energie, ale distribuce dělá velkou část konečné ceny a distributoři jsou soukromé firmy..takže se mýlíte..jo kdyby se neprivatizovaly vodárny, tak by kubík nebyl někde za 100, pokud za komoušů byl kubík za 80 háléřů a ted je oproti komoušů 10 krát vyšší mzda v roce 89 3 tisíce, dneska 30 tisíc, tak by měla stát voda 8 korun + samozřejmě investice do údržby řekněme 100 % takže 16 korun z akubík

0/0
31.8.2015 11:47

R40a93d93e75k 14J88a18n65a56t22a 9765666104452

Ceny vodného byly za komunistů dotované, dnes nejsou - to je hlavní důvod zdražení. Privatizace (v některých městech) na to má vliv taky, ale menší.

0/0
31.8.2015 12:39

R87o88m13a56n 30J57e16s98c21h78k49e 9778125787755

Trautenberk byl zlý, když prodával vodu. Dneska jsou to lidumilové.

Ředitel povodí Moravy si stěžoval, že plýtváme vodou. A když chci splachovat vodou ze studny, tak to také nejde.

0/0
1.9.2015 16:06

M94i80l13o88š 23B26r74a97d11í34k 3376189797818

Opět se ukazuje stará ověřená pravda, že nejvíce se vydělá na laciném zboží. Zlevnění na drahách vedlo k vyšším ziskům, naopak pošta, která stále zdražuje se diví, že jí zisky klesají.

+9/0
31.8.2015 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.