Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučení ze Studénky. České dráhy koupí pro strojvedoucí trenažery

Přes čtyřicet milionů korun investují České dráhy do nákupu dvou trenažérů pro strojvedoucí. Mají je naučit reagovat na neočekávané situace, například vozidlo či osoby v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26o39m98a36n 37U70r53b83a14n 6637479827324

PROSTE HLOUPI RIDICI SI MUSI UVEDOMIT ZE VLAK JEN TAK NEZASTAVIS.A JESTLI SI TO MYSLI A NERESPEKTUJI TAK SI ZASLOUZI CO JIM PRIJDE.TAKOVEHO RIDICE JESTLI TO PREZIJE BYCH DAL DO VAZBY.NEJEN ZE OHROZUJE ZIVOT JINYCH LIDI I VE VLAKU ALE I V AUTE.;-(;-(;-(

0/0
22.9.2015 16:09

M10i97c26h66a18l 18Z26e66t65e96k 3928422870587

A jak nasimulujou tu řachu do kamionu s plechama?8-o

0/0
1.9.2015 12:32

M23i41k11u82l48á46š 64L42é68v26y 5222615564371

Mám za to že jsou to vyhozené peníze. Rozhodně to žádné srážce nezabrání. Je to jen puntík pro ČD že se snaží předcházet průserům nedisciplinovaných řidičů na přejezdech.

+2/0
1.9.2015 12:23

J30i84ř57í 51E52r34b76e60n 1823314326347

On snad někdo tvrdí, že trenažérem pro streojvedoucí lze zabránit srážce? 8-o

V článku máte jasně psané, že to je pro trénink a zlepšování jejich dovedností včetně rychlého úprku z kabiny v případě neodvratné srážky...

0/0
1.9.2015 20:32

J53a26n 28N46o66v47á77k 4576227813309

Jak chcete ve statickém trenažéru simulovat úprk z kabiny při nouzovém brždění?? Jak nasimulujete ty brzdné síly, které musí strojvedoucí překonat během proti nim? To bude trenažér při simulaci brždění postaven "na špičku" a strojvedoucí poleze nahoru do kopce?

0/0
2.9.2015 9:26

J25a11n 27H88a40l80a14x14a 8608800944807

Lokomotiva není letadlo, pro vyšetřující orgány po nehodě je spíš důležitý postup strojvedoucího. U metra stačilo vhození hadrového panáka za dvě stovky do kolejiště. Vždycky je to jen o rychlobrzdě a následném dodržení předpisů. Trenažér je vhodný pro simulaci závad na vlaku a rychlosti jejich vyřešení, ale to u dráhy není zase tak aktuální.

+2/0
1.9.2015 9:46

D18r55a50h17o21m97í40r 20S78t58r94o29u45h95a11l 4775438142444

Mikrosoft opět boduje - prodal Českým Drahám Microsoft Train Simulator za čtyřicet milionů.

+2/0
1.9.2015 8:26

T55o98m69á55š 33F62u92k 2940561786697

Kraviny do kravína......

0/0
31.8.2015 22:58
Foto

R51a38d71e18k 72H94a58n36k79a 8266127139713

Trenazer potreba neni. Spise by to chtelo poradnou lokomotivu (bezna 70 tun vazici), ktera neni nizka, plastova a montazni penou vyplnena okrasna skorapka. Strojvedouci by po srazce v beznem rychliku o nohy neprisel :-(.

+2/−1
31.8.2015 22:43
Foto

R29a80d80e92k 38H13a70n98k26a 8356957209613

Mimus bez argumentu, jak nizke ;-).

0/−1
1.9.2015 6:57

P31a86v23e25l 50R61e49z37n30i33c21e72k 3105524504622

tak jasne ze kdyby jel v kryse anebo v Emilovi Zatopkovi tak by dopadl mnohem lip, jenze holt jsou na eleznici 2 trendy - samostatna etzkotonazni lokomotiva ktera taky za sebou muze tahnout stare tezke vagony (a tim i sezrat hodne energie) anebo lehke soupravy typu pendolino, panter, shark atd... jsou mnohem hbitejsi, lepe akceleruji i deceleruji, maji mensi spotrebu, setri nutnym mistem na nastupisti, kdy velka cast lokomotivy uz oddeleni pro cestujici atd...

takze ano, ve velke by se mu nic nestalo ale ne vzdy se velka hodi do kazde situace

to byste mohl napsat at vsichni jezdime alespon ve VW Touareg a tim padem se nam pri nehodach taky nic nestane

+2/0
1.9.2015 9:13

J87i42ř51í 37E50r74b52e69n 1643904846787

Proč Touareg? Lepší je Tatra 148, ta má i dlouhou ochrannou zónu před a pod cestujícími ;-D

0/0
1.9.2015 20:36

M53a26r42e60k 55H51r18u44b21y 6387642611758

Nezlobte se na me, ale kamiony pri prijezdu vlaku na koleje proste nepatri.:-P na to neni potreba zadny trenazer ;-)

+1/0
1.9.2015 11:01

J51i94ř68í 18E91r85b62e17n 1213834826677

Jasně, zrovna kvůli vám budou na všech osobácích a rychlících jezdit těžké (a tedy značně setrvačné) soupravy lokomotiv a osobních vagonů se spotřebou energie či nafty trojnásobnou oproti motoráčkům.

Víte, oni ti dopravci na to přišli už před téměř devadesáti lety, že motorový vůz je na většinu aplikací vhodnější než souprava tažného vozidla s vagony...

0/0
1.9.2015 20:35

D69u85š78a27n 58L34e65v82ý 7948205860710

Pokud budou(a to budou)na našich silnicích jezdit takoví debilové(jako ten pšonek),tak je i 1000 trenažerů  k prdu.

+6/−1
31.8.2015 18:58

J64i30ř91í 17E39r33b33e79n 1753854546157

No, možná by díky nácviku na trenažéru ten chudák strojvedoucí nemusel přijít o nohu... :-/

0/0
1.9.2015 20:37

J43a77n 77V38a77l67o69u42c73h 6902687728890

No pokud se trenažery kupují jako důsledek Studénky, pak zřejmě naučí strojvedoucího oblbnout základní fyzikální zákony (aby ten vlak zastavil "na fleku"). A pokud to dokážou, chci se naučit oblbnout fyziku taky a začít lítat;-D.

+4/0
31.8.2015 18:27

M85i86r72o81s65l64a63v 32M14e86t98e78l33k82a 5871130164814

prosím,mají všechny profese v naší "divné" republice prezidenty? Pokud neee,rád bych se stal také presidentem.Cítím,že mám šanci být prezidentem "pro věci zybtečné" snad to už není obsazeno podobnými trapáky.

0/−1
31.8.2015 17:57

J24i79ř44í 49E80r94b86e24n 1353774236807

Ona to je Federace strojvůdců, tak klidně může mít prezidenta. byť jde o zájmové občanské sdružení, plnící úlohu odborové organizace.

0/0
1.9.2015 20:38

J94i57r11i 31Z52u59z50a23ň21á31k 4318110553776

Jako bývalý strojvedoucí jen(43)let odpracovaných v této profesi je to hloupost naších představených a vědění o bezpečnosti na železnici jsou to jen vyhozené peníze za nic a nic to neřeší.;-D

+5/−2
31.8.2015 17:51

M98i15r93o78s65l36a90v 76Z87i37k50m14u90n85d 7669403864493

Pročež ve Švýcarsku, Německu, Rakousku jsou ve vedení železnic (poskytujících větší kvalitu než ČD a to bez populistické propagandy o tom, jak jsou podřadná vozidla - ve srovnání s cizinou suprová) totální BLBCI, protože podobné lokomotivní trenažery tam mají přes 20 let ...

+2/0
31.8.2015 17:58

J51a18n 39N96o57v79á33k 4466897933599

Jenze ve Vami zminovanych statech jaxi vse funguje tak trochu na vyssim levelu a veci maji hlavu a patu. U nas to zacne predrazenym nakupem, nesystemovosti v nabidkach skoleni az po neaktualnost softu.

+2/0
31.8.2015 18:19
Foto

B91r78o87n70i81s89l92a45v 68G50a32b14r16y29š 2602269611

Proč pro strojvedoucí? To snad řidiči jsou dost často tupá jelita, která nevědí, co mají dělat, když se rozbliká přejezd.

+9/0
31.8.2015 17:13

L73a83d81i34s81l79a92v 26P79a51s34t70o42r74e41k 1403837198485

Další dobrý článek - Honzo chválím R^

+2/0
31.8.2015 17:11

P78a32v10e91l 30M70a45c27o47u11n 4197469402286

Nevím proč v tom velká většina zde na diskuzi vidí problém. V Německu musí trenažérem projít většina strojvedoucích a to včetně našich, kteří zajíždní do německého vnitra. Simulovat se mohou všechny mimořádnosti na trati nebo HV (spadlá trolej, přetržený vlak, překážka na trati, závada na HV...). Pro strojvůdcovskou zkoušku je dokonce povinností trenažerem projít.

+5/0
31.8.2015 16:36

J58i61ř17í 69E77r22b84e71n 1903394656327

Někteří lidé jsou ze zásady proti tomu, co nevymysleli sami. To je holt lidské ;-)

0/0
1.9.2015 20:40

M13a92r19t90i29n 95Š79i81m92e60k 4810634218885

Pověte mi k čemu, pokud vím, tak strojvedoucí se zachoval příkladně. Spíše by jsme se neměli mazat s přestupky zahraničních řidičů, podívat se třeba do Němec a poučit se, jak jednat s nebezpečným řidičem

+7/0
31.8.2015 16:33

P64a42v91e17l 43S20o15b21o79t67k70a 5620714

Podle záběrů v TV to nejsou jen zahraniční řidiči kamiónů kdo na tom přejezdu jezdí na červenou.

Spíš je problém všechny pokutovat - i když exustuje záznam z kamer - kdyby se to bralo šmahem podle poznávací značky zřejmě by to v některých politických kruzích vyvolalo značnou nevoli...

0/0
31.8.2015 16:54

V34i76t 87O91t44a69h27a76l 5355350279144

Ty kamery by byly daleko užitečnější, kdyby nejen dávaly "bonz" na pokuty, ale navíc i varování vlaku "idiot v kolejišti" s automatickým zapnutím rychlobrzdy.  A pak to samozřejmě panu šoférovi naúčtovat.

+1/0
31.8.2015 20:54

M38a63r47e67k 76H97r95u80b22y 6797922641568

A nebo - pozor, revolucni myslenka - kdyz je to tak bezne, co tam proste postavit policajta? :-P

0/0
1.9.2015 11:02

P59a20v32e35l 47M37a57t71o13u93š10e25k 5210457438624

Kdyby se raději přísně trestaly přestupky motoristů!

+4/0
31.8.2015 16:31

J39i24ř86í 77E78r72b47e44n 1813704896507

To jaksi České dráhy, a.s., coby podnik zabývající se dopravou na železnici, udělat nemohou. Ani SŽDC, s.o., to nemůže dělat. Je to věcí Policie ČR, Městského úřadu Studénka a Okresního státního zastupitelství Nový Jičín coby místně příslušných úřadů pro přestupková a trestní řízení.

0/0
1.9.2015 20:43
Foto

I90v40o 22P40e72t84e59r93k50a 4876965687419

No, asi to má smysl, ale co se týče té poslední nehody ve Studénce, tak podle dostupných informací pan strojvedoucí Černý reagoval nejlépe jak mohl. Takže mi nepřijde, že by strojvedoucí nebyli schopni správně a adekvátně reagovat.

+4/0
31.8.2015 16:30

M35a69r46e51k 64H61r62u27b82y 6647152851768

Bude i nacvik uprku z kabiny na povel "Polak v kolejisti" ? ;-)

Protoze to je tak to jedine, co muze mit souvislost se Studenkou. :-P

Tam chyba opravdu nebyla na strane CD

+6/0
31.8.2015 16:28

M56a21r74e50k 64B57o86g66d40a89n 3626377401615

v ani jednom případě ve Studénce to nebyla chyba strojvedoucího. v prvním případě ještě mnohé zachránil a ve druhém s tím vážně moc nadělat nemohl..... ale co, pořídíme trenažéry.. za ty peníze mohl být kus mimoúrovňového přejezdu ve Studénce.....

+6/0
31.8.2015 16:27

J51a91n 74B41a55r54t52o19š 6355947793299

Takže, strojvůdce bezvadně zvládl situaci a tak se koupí dva trenažery... ...to mají ČD asi moc zbytečných prostředků anebo si nějakej kámoš potřebuje vydělat. R^;-D;-D;-D

+5/−1
31.8.2015 16:18

M17i71r66o36s35l36a62v 25Z72i83k52m85u40n19d 7129113444163

O nákupu trenažeru se jednalo "dávno" před Studénkou II, tahle tragedie jen "uvolnila" stavědlo peněz ...

+1/0
31.8.2015 18:02

J18o21s12e19f 70D52r51d19a 6600439672306

Brzdit a utíkat proti vzniklým reakčním silám ? Řešením je sedačka s katapultem jako ve stíhačce, nebo sedačka se strojvedoucím v posledním vagonu. Jinak nemá šanci...!

+5/−1
31.8.2015 16:10

J25i93ř31í 56E84r30b40e15n 1633104216667

No, už tady byli tací, kteří navrhovali ochránit strojvedoucího tím, že by bylo hnací vozidlo uprostřed soupravy a strojvedoucí by řídil soupravu pomocí kamer a velkoplošných obrazovek. Dotyčný návrhář už ale jaksi nebyl schopen vysvětlit, proč by měly jako deformační zóna pro strojvedoucího sloužit plné vagony cestujících ;-D

0/0
1.9.2015 20:46

M77a98t16ě43j 31C52h53l17á13d 3267836775191

Vlak není auto. Ten z kolejí neuhne.

+2/0
31.8.2015 15:58

P46a28v25e26l 73S91o94b94o56t89k31a 5380544

hm,.. s tím by se mělo něco dělat.

+1/0
31.8.2015 16:06

K88a71r94e80l 16L96o54p34a20t64a 8186297651167

Trenažér na kamión na kolejích a padající most? Tak to hodně štěstí...

+6/0
31.8.2015 15:54

M35i64l13a41n 25C21h20a65l14u23p40a 7704146257193

jj. Dva trenažéry již byly ve zkušebním provozu zničeny ... Asi chybka v SW?

+1/0
31.8.2015 16:34

V87e77r76o88n42i80k57a 36K95r29a38u53s97o81v19á 4947604674662

Udělají i trenažér pro neposlušné řidiče na přejezdech? Náplň by byla asi kapku nuda. :)

+1/0
31.8.2015 15:42

P40a91v25e73l 19S27o88b83o57t63k19a 5110804

Poučení ze Studénky číslo 2:

Do kabiny Pendolina bych nikdy nevlez, protože i když se stihnete zvednout, otočit a utíkat, stejně se nemáte kam schovat.

+3/0
31.8.2015 15:41

M45a46r42e86k 29Š86i83m57o98n 2674837128718

Předně, pokud dáte brzdy naplno a chcete utíkat dozadu, tak je to jako byste se rvali do brutálního kopce.

+4/0
31.8.2015 15:44

P22a37v55e18l 61S72o14b73o33t92k23a 5670584

a to je druhá věc, ale jak vidíte strojvedoucí i to zvládl, ale jeho smůlou bylo že se neměl kam schovat a tak ho plechy stejně dostihly.

+3/0
31.8.2015 15:48

J98a57k32u93b 26S94t47e92h17l65í94k 7892188753

No tak jestli si myslí, že tím sníží počet nehod na železnici tak se pletou

+9/−1
31.8.2015 15:30

M19a66r72e18k 22Š11i95m88o42n 2744957898158

Nesníží počet nehod, ale mohou zmenšit jejich následky. Pan strojvůdce ve Studence věděl co má udělat a udělal maximum, důležité je, aby to věděli všichni strojvůdci.

+1/0
31.8.2015 15:45

M37i56l51a32n 73C37h30a38l61u63p82a 7714456187633

Myslím, že by především měli vědět, co mají udělat a udělat maximum, především všichni manažéři SŽDC, úředníci MD ČR, příslušníci PČR a nevím ještě jakých zkratek ...

+1/0
31.8.2015 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.