Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sporný zákon zdraží potraviny, tvrdí řetězce. Hloupost, reagují výrobci

Sněmovní výbory ve středu podpořily novelu kontroverzního zákona o významné tržní síle, která má posílit postavení výrobců potravin vůči obchodníkům. Zákon podporuje vláda v čele s premiérem Bohuslavem Sobotkou, podle obchodníků však může vést ke zdražení potravin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B73ě36l39a 63H37o43r76á37k34o83v33á 1648802119860

Nejlepší je úvaha, jak podpořím dražším nákupem menší obchodníky, kteří si to zboží nakoupí v řetězci, páč to tam má levnější než u svého dodavatele...

0/0
15.9.2015 9:00

A15n87t43o83n63í96n 88P11o60v22o88l37n88ý 7595326122382

Kdyby se radši starali o to aby fungovaly soudy a dodržovaly se smlouvy, tak by nebylo třeba prikazovat, jak mají smlouvy vypadat...

0/0
8.9.2015 13:33
Foto

S51t18a16n88i57s35l35a88v 98T51e14s82a59ř 9447924622984

vybodněte se na další zákony a místo toho posilte obchodní inspekci a trestání nekalých obchodních praktik řetězec-zákazník. Konkurenční prostředí se pak postará o zbytek.

+1/0
3.9.2015 13:57

M77a54r21t55i76n 83Z34e77l50e48n16y 2877760129809

Lidé nadávají na řetězce, ale spíš by měli nadávat na sebe a změnit sebe. Všichni chtěli levné zboží, tak jim ho v akcích či privátní značkou dodali, tak nechápu na co se lidi stěžují. Pokud chtějí změnu, tak holt musí změnit spotřební chování. Např. podpořit nějaké menší prodejce či výrobce, ale samozřejmě je chyba, když toho malýho výrobce podpoří koupí přes nadnárodní řetězec, protože ten ho dodavatelskýma podmínkami zruinuje nebo přitlačí ke zdi.

+1/0
3.9.2015 9:59

S93t23a71n94i96s56l62a18v 94S64t55u83p27k11a 6761955735880

ad diskuze) Proč u nich valná většina teda nakupuje, když jsou tací darebáci, tak drazí a s velkými maržemi a nekvalitními výrobky? Proč tedy nenakupují u maloobchodníků, určitě by tyto chudáky přivítali s náručí a náš tuzemský trh by konečně rozkvetl a střední i nižší třída zajásala... Možná jsou maloobchodníci ještě větší darebáci? Hm, všechny co nejvíce zregulovat, zvednout daně, pak zestátnit a nakonec zrušit podnikatele!:) ...

+2/−4
3.9.2015 2:37

J80i53n57d27ř94i41c31h 64Š79k83o86p82e21k 4735121120645

no já nevím, ale maloobchodník vzhledem k rozsahu objednávek těžko bude vydírat dodavatele zalistovacími poplatky, slevami za neprodané zboží a dalšími nesmysly

+2/0
3.9.2015 6:40

S31t30a66n11i31s25l46a26v 90S30t98u16p76k72a 6521415975950

Tím lépe ne. Tak hurá nakupovat u maloobchodníků, když to dle Vás zvyšuje cenu zboží, marže, snižuje kvalitu, ne?

0/−1
3.9.2015 7:13

H57u33b76e27r40t 73Ž42í76t77k30o 4229538803815

Pokud je nákup řízen ze zahraniční matky, může se samozřejmě zisk realizovat tam a zboží přichází do CZ divize řetězce za jinou cenu, než se centrálně nakoupilo. Popravdě, já na místě těch firem bych uvažoval stejně a maximum zisku uskutečňoval v zemích daňově výhodnějších. Takže se obávám, že sice logická, ale poněkud zkreslující matematika "zisk mínus náklady" tady nemusí fungovat, protože je už na vstupu do CZ řetězce druhá položka zkreslená.

Jistě, neplatí to pro tuzemské dodavatele, ale u většiny zahraničního zboží to tak podle mě bude.

+1/0
3.9.2015 9:32

S25t45a55n74i17s87l58a38v 21S11t14u20p32k57a 6131205435500

Dle výročních zpráv je marže +/- 20 procent.

+1/0
3.9.2015 9:45

H22u77b54e78r86t 14Ž89í92t67k54o 4469258133475

To není v rozporu.

Pokud je prodejní cena zboží 100, "nastaví" se nákupní cena na 80 tak, že nakoupím zboží v původní ceně 50 přes matku/centrálu a do CZ větve ho prodám z centrálního skladu za oněch 80.

Pochopitelně je marže +/- 20% stanovena tak, aby pokryla lokální náklady (oprávky, mzdy, režie atd.) přímo související s prodejem a zisk. Hezkých 60% (nakupuji za 50, prodávám za 80) však realizuji třeba v Holandsku, kde je daňové zatížení nižší.

0/0
3.9.2015 9:50

S49t27a90n40i27s76l34a20v 46S29t21u75p22k29a 6501845735660

Společnosti jsou vedené u nás. Nákupní cena a prodejní musí odpovídat marži a samozřejmě clu. To by muselo být vykázáno v účetnictví. Zisk je ve výroční zprávě uveden nějakých 6+/- procent. Maximálně bys mohl účtovat náklady jako platby do daňových rájů. Navíc pokud by jim to matka prodala za 80, tak již nikam nic nemusí vykazovat, protože matka již zisk má a další zisk dělá dcera. Avšak nula s nulou pojde. Jenom se stane to, že matka místo prodeje koncovým uživatelům v Německu za 80 jej prodá v ČR za 100, což by prodala tak či onak. Nicméně takové velké rozdíly tam nebudou a některé zboží vychází levněji i u nás. Ve výsledku tedy nakonec zisky, tržby a marže budou odpovídat výročním zprávám. Nicméně schválně dohledám i německé výroční zprávy, ať to mám podložené. Nicméně by se mohlo stát, že Němci budou uskutečňovat ty platby do daňových rájů, avšak netuším, jak by to pak vykázali ve výroční zprávě v nákladech na zboží, aby to souhlasilo s marží, respektive pod jakými náklady na zboží, když odpovídají všechny.

+1/0
3.9.2015 10:11

H86u70b40e13r36t 46Ž58í51t84k23o 4299148903955

Nahlédnutí do německých výročních zpráv by mohlo napovědět víc. Zajímalo by mě, zda se i v Německu dosahuje tak malého zisku. Ale může, pokud všechny státy nakupují centrálně s ústředím v danově výhodnější zemi.

Výroční zpráva vyjde naprosto transparentně, pokud by tomu bylo tak, jak se domnívám.

+1/0
3.9.2015 11:36

M96a66r70t14i66n 72J92i66r25o12u41s35e66k 7206905705518

Protože likvidují jiný maloobchod. Ve Vrchlabí zavřel Safín a to se držel hned od revoluce. Vrchlabí je vůbec overkill co se týká marketů, 2x Penny, Lidl a teď Kaufland. Maloobchod nemůže konkurovat a balí fidlátka. Lidi nemají kde jinde nakupovat, asi tak.

0/0
4.9.2015 1:05

S82t80a79n38i41s16l46a89v 54S81t75u91p21k89a 6411375255780

Martine, to je logický klam obrácené kauzality. Fungování obchodů určují zákazníci, kteří do nich buď chodí nebo ne či v nějaké míře se rozloží. Kdyby lidé chodili do maloobchodů a ne supermarketů, tak by zavřeli supermarkety či by se klientela rozprostřela mezi supermarkety a kamenné obchody. Pokud si někdo ve Vrchlabí otevře maloobchod se slušným zbožím, udělá kvalitní reklamu, bude solidní a lidé přesto do něj nebudou chodit, není to vina supermarketů. Zákazníci prostě preferují supermarkety z různých důvodů. V České lípě je zase situace odlišná. Např. 10 supermarketů na 36.000 obyvatel a maloobchodníci se uživí a vznikají noví. Různé soukromé pekárny, potraviny, IT, elektronika a další + trh. Kamenné obchody tu kvetou. Sám mám jeden kamenný obchod naproti supermarketu a nejsem sám. Nemohu si stěžovat na supermakety, mohu pouze ovlivnit, aby klienti chodili ke mně, ale nemohu jim to přikázat a ani zakázat supermarket. Je to volba zákazníků.

0/0
4.9.2015 20:48

R55o57m46a28n 10S72o30u55č37e70k 1112785470599

To je tu zase holubiček

0/−2
3.9.2015 1:58

S23t70a45n33i20s67l64a59v 34S23t21u90p27k73a 6141215985960

Resume: Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Kaufland 44mld. tržby a zisk 1,6 mld. Globus 22 mld., zisk 0,2 mld. Máte tržby 29mld., 44mld a 23mld a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld, 1,6mld a 0,2mld. Schválně si z toho spočítejte procenta zisku. 

Procenta se pohybují od 1% do 6%. Tyto čísla ukazují na nízké marže. Výroční zprávu neobejdete. Pokud by byly náklady nízké a marže vysoké, byl by zisk dalece vyšší, pokud by byly marže velké a náklady vysoké, výsledné tržby i zisk by byly dalece vyšší. Odpovídá to i kvalitě. Čím nižší marže, tím si uzpůsobují kvalitu dolů, aby snížili náklady.

Všechny transakce a čísla jsou ve výročních zprávách zahrnuta. Samozřejmě existují maxima, minima i dumpingové ceny, ale toto je zahrnuto ve výsledném zisku  a tržbách. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců. Nicméně i maloobchodníci v různých segmentech jedou často na vysoké obraty, nízké marže, pokud se přímo nespecializují na bohatou klientelu a kvalitu atd. či nedohánějí zisk outsourcingem (službami), kde náklady a marže jsou dalece jiné, velice výhodné a jak víte služby na vše frčí atd.

Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné. 

Babiš například uvedl v roce 2013 „My děláme 41 miliard tržby v potravinářství a naše marže je 0,6 %.“ Mluvil evidentně o zisku 0,25mld.

0/−5
3.9.2015 1:54

S50t41a44n22i15s64l79a16v 17S85t77u74p88k74a 6431255775490

Výrobci mohou dodat na tento trh jen to zboží za tuto cenu, které si kupní sila (ekonomická a počtem obyvatel) může dovolit.  Obchodník si objedná méně kvalitní šunku a výrobce mu rád vyhoví, protože za stejnou cenu by na trh jinou nedodal. To není podvod, to je prostě dané kupní silou. Můžete si koupit kvalitní šunku, ale zaplatíte mnohem víc. Díky kupní síle, kdy si může dodavatel od výrobce objednat větší množství a ten mu udělit množstevní slevu, tak může být kvalitní i méně kvalitní šunka v Německu levnější než u nás. Šizení to bude tehdy, když bude prodávat ochuzenou šunku za cenu šunky kvalitní jako mají jiní prodejci

Výrobci to obchází ještě tak, aby na daný slabý trh mohli dodat stejný produkt jako do Německa a za stejnou cenu, že do stejného výrobku dávají jiné suroviny a zaštiťují se chutí regionu a k produktu dají nějakou příponu třeba bonusová verze a někdy ani to ne. Faktem ale je, že se tak snaží odběratelé obejít množstevní slevu, kterou tu nezískají a vyjít tak vstříc kupní síle trhu (početní i ekonomické) a výrobci jim samozřejmě rádi vyhoví

Dělají to i kvůli tomu, že zde vznikla bludná mediální bublina, že prodávaný výrobek v Německu musí mít v přepočtu stejnou cenu jako v Česku, což je nesmysl. Měl by mít jen stejné suroviny a pokud nemá, měli by přizpůsobit název a označit výrobek verzí

V Německu mohou dodat na jejich trh dalece mnohem víc zboží. Jejich odběratelé vezmou dalece víc na sklad, je tam dalece silnější kupní síla (ekonomicky i počtem obyvatel) Proto výrobci dávají zboží odběratelům a dodavatelům za nižší ceny. Takhle to funguje odjakživa, množstevní slevy. Naši prodejci stěží mohou nabrat tolik zboží jako v Německu při naší kupní síle (ekonomické i počtem obyvatel). Stejné vztahy platí mezi prodejci a dodavateli a mezi dodavateli a výrobci. Vždy záleží na tom, kolik můžete vzít zboží a jaké na daný trh. Malý odběratel nemá stejné ceny jako velkoodběratel Velkoodběratel na českém trhu je maloodběratelem na Německém trhu a obráceně

0/−5
3.9.2015 2:06

S54t17a26n57i24s95l33a32v 16S19t55u55p51k26a 6711145375150

Samozřejmě fungují i další kauzality a tyto a podobné kauzality fungují i mezi regiony a velkými a malými městy. Do všeho pak hází vidle internet, který tyto kauzality bortí.

0/−4
3.9.2015 2:08

A25l11e65x80a53n14d59e77r 80P59r34o46c56h11a94z63k66a 2901796926273

to jste mu stravit hodne casu, nez jste zplodil ten elaborat. Myslim ze tady prispevky vetsi nez jeden odstavec cte malokdo. Ale k veci. Ucetni zaverka ci vyrocni zprava je pro posouzeni marze na zbozi dost zavadejici material, zisk to same. Kdyz koupim neco za 100, budu prodavat za 200 a vyrobim provozni naklady 97, mam 3% marze, 3 jednotky zisku. A o tom to je ..

0/−1
3.9.2015 7:08

A47l88e81x58a69n60d61e44r 61P13r84o46c38h10a76z82k72a 2631226976453

pardon, to zni blbe, ja vim ze to je 50% marze, jen jsem chtel nadhodit, jak to muze myslet novinar nebo obhajce

+2/0
3.9.2015 7:13

S25t73a97n69i62s53l60a86v 58S79t33u44p87k76a 6221825325830

Moc času jsem tomu nedal, píši všemi deseti a ještě vedle toho si tady něco programuji. To je právě ukázka toho, jak jsou zavádějící marže. Zisk je zisk a firma nemůže jít do mínusu. Zisk oproti tržbám je nízký. Někdo tvrdí, že za to mohou fiktivní platby do zahraničí, aby se zisk snížil a tím se snížili daně v daném území. To už mi přijde jako lepší příklad. Nicméně pořád tomu chybí důkazy. Raději se tedy spolehnu na finanční magazíny a SOCR, kteří uvádí marže v průměru kolem 20% (se zahrnutým dumpingem, minimy i maximy na různých výrobcích). Což je rozhodně reálnější než Váš příklad i vzhledem k tržbám a zisku právě uváděném ve výroční zprávě.

+1/−1
3.9.2015 7:26

S53t96a43n28i55s49l98a27v 11S28t79u92p37k66a 6931805325250

Fakta jsou dle výročních zpráv taková, že marže se v průměru pohybuje kolem 80 procent

0/−1
3.9.2015 9:38

S83t87a16n16i10s57l13a33v 60S12t49u33p64k10a 6501785685100

err: +/- 20 procent

+1/0
3.9.2015 9:42

S12t95a27n57i70s44l52a41v 16S64t51u65p50k17a 6531965985430

Marže je pouze rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Náklady na zboží určují nákupní cenu. Pokud náklady na zboží budou jiné, nákupní cena bude jiná. Přijmuté a vydané doklady máme, náklady ve výroční zprávě taky. Vstupní data jsou a nemění se. Někdo je chce měnit tím, že říká, že náklady na zboží byly jiné, protože poradenství atd. a nesouhlasí s výroční zprávou. Tím mění podmínky. Jenže doklady přijmuté a vydané stále máme, náklady na zboží známe, tržby známe, marži známe, jak může měnit podmínky? http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:58

S76t46a96n84i25s32l87a95v 77S76t63u79p51k57a 6971925775350

Stejně je zákazníkům marže a přirážka šumafuk i akce. Nákupky neznají a hlídají si u prodejců pouze koncové ceny, o kterých maj přehled a kvalitu. Marží stejně všichni používají chybnou terminologii, ale myslí to samé, kolik si prodejce přidá, i obchodníci to tak používaj. Ve výsledku je to tedy jedno. Zákaznici nákupní ceny neznaj a odjakživa podezírají jakékoliv firmy z gigantických marží, čímž myslí přirážky, které si na zboží dají. Hodně si jich dokonce myslí, že když PC stojí 20k tak těch 20k dostaneme my. Ve výsledku stejně sledují jen koncovky u prodejců a kvalitu a všichni mluví o vysokých maržích. Takže, co je důležité?  Jestli Večeřová brojí proti přirážkám a vysokým cenám měla by přijít s podloženými fakty a čísly. http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 16:53

J96i35n27d70ř62i68c51h 47Š80k93o61p42e78k 4665111170125

čísla jsou to sice pěkná, ale tyhle výše zisku jsou minimální částky, které před tím byly různými poradenstvími a dalšími sníženy na miminum.

+4/0
3.9.2015 6:41

S31t13a26n80i93s69l73a66v 74S77t35u23p92k67a 6561385275980

A důkaz? Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu a odvádí uměle zisky do daňových rájů jako fiktivní platby či fiktivní vícenáklady, aby si snížil daně v ČR, musely být tyto náklady ve výroční zprávě být zahrnuty jako náklady. Avšak tyto náklady tam zahrnuty nejsou. Pokud si myslíte, že někdo falšuje zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně náklady, výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+1/−1
3.9.2015 7:08

S72t25a15n83i38s43l76a51v 92S44t44u97p95k78a 6441555755890

Raději se spolehnu na SOCR a finanční magazíny, kteří uvádí celk. marže kolem 22 procent. Přijde mi to dalece reálnější vzhledem ke kupní síle trhu a výroční zprávě i s porovnání s maloobchody, kde rozdíl marží díky různým výhodám řetězců bývá v korelacích vyrovnaný. Navíc se ví, za jaké nákupní ceny se prodává maloobchodům a velkoobchodům. Taktéž mám zkušenost jako producent mléka a mléčných výrobků.

+1/−1
3.9.2015 7:53

K61a54r13e65l 53V14o86v89e25s 1344868362149

Tak proc u nas ty retezce jsou? Kdyz tu tak trpi pro nase blaho ? A buduji prodejny i v zapadlych viskach ? Proste nahrazuji charitu a proto je treba Nemecku dekovat !!

+3/−1
3.9.2015 1:53

S14t61a67n37i91s95l47a74v 82S14t51u75p38k31a 6761815565780

To je výsledek pobídek CSSD a ODS, kdy ze začátku dostávali úlevy na daně atd., aby zvýšili zaměstnanost v regionech.  Dnes už nedostávají úlevy a tak se často střídají majitelé. Zisk je ale stále zisk i když nevalný, ale stále nějaký existuje. Osobně bych raději viděl, kdyby pobídky v minulosti dostali tuzemští podnikatelé, firmy, měli jsme nižší daně a trh jsme si vybudovali sami a spotřebitelé byli i silnější kupní silou. Je otázkou, jak schopnou legislativu a podnikatele bychom měli a zda-li by se vše neztopilo. Nicméně proč tomu tak není, je vlivem řady kauzalit.

+1/−2
3.9.2015 2:00

M47a91r66t76i72n 94Š17i70m11e95k 4470284518635

Ha na ha, marže obchodníků jsou minimální ;-D

Tak to já jsem dědeček automobil

+6/−4
2.9.2015 23:08

S66t39a40n46i37s50l51a58v 37S24t77u49p60k88a 6251815205180

Nevěřím, že jste dědeček automobil, to není možné, ale odpovídalo by to číslům, které předložím. Největší zisky vykazuje Lidl. Z poslední výroční zprávy 2013/14 plyne, že při tržbách 29 miliard vydělal pouze 1,7 miliardy korun. Provozní zisk činil 1,9 miliardy korun. Máte tržby 29 miliard a zbude vám z toho pouze sotva 2 mld. No, to se fakt vyplatí. Kaufland má například obrat 44 miliard a zisk pouze šílených 1,6 mld. Schválně si z toho spočítejte procenta. Procenta se pohybují od 4% do 6%. Tyto čísla jasně ukazují na nízké marže. Nedivím se, že žijí jen z co největšího obratu a z co nejnižší kvality zboží a střídají se majitelé řetězců.

+4/−4
2.9.2015 23:47

M68i55l49o43š 47M37a87c72k30ů 5310949502367

Jestli nerozumíte tomu, co je marže, tak se do toho nepleťte. To co jste vyplodil je, že mají 4 až 6 % zisk. No a jestli to nevíte, tak zisk se počítá jako rozdíl výnosů a nákladů. Je to kapánek něco jiného, protože je to po úhradě všech nákladů (mzdy, odpisy, služby, zboží ...), kdežto marže je kapánek úplně něco jiného.

+6/−3
3.9.2015 0:12

O63n61d87ř19e98j 90L40o53š15o36t87h 1635515975321

Pan stupka to pochopil správně, jen vy jste nepochopil pana Stupku. On píše o zisku 4-6%. Pokud by obchodníci měli marže o 10% vyšší, tak by byl zisk vyšší, jelikož náklady by zůstali stejné.

+4/−3
3.9.2015 0:15

S43t28a55n29i85s39l59a95v 23S33t90u12p57k64a 6301305635850

Přesně tak.

+3/−3
3.9.2015 0:20

M86i24l87o72š 78M25a89c78k63ů 5620289612787

Jenom by si matka v Německu vyfakturovala vyšší marketinkovou podporu. Nic víc by se nestalo.

+4/−3
3.9.2015 0:22

S95t39a65n38i12s74l74a64v 96S14t64u73p85k17a 6871815885830

Vše je ve výroční zprávě zahrnuto. Pokud si myslíte, že někdo falšuje výroční zprávu o hospodaření společnosti a uvádí chybně výsledné tržby a zisky společnosti, kde jsou všechny transakce zahrnuty, je třeba informovat komisi pro cenné papíry či finanční úřad, obchodní komoru nebo další instituce ve věci pravomocně činné.

+2/−3
3.9.2015 2:16

K16a33r76e63l 82V43o70v48e39s 1384168752959

Vira tva te uzdravi..

+2/−1
3.9.2015 6:20

S76t61a53n94i72s91l35a28v 54S88t31u89p19k32a 6981925185110

Tak mi Kájo ukaž, kde by těch ca 20 procent marže, co je uvedeno ve výroční zprávě mohli ošálit? file:///F:/A_DOWNLOAD/A_CHROME_DOWNLOAD/vz_globus_cr_30062014.pdf

+1/−1
3.9.2015 9:46

S96t73a78n22i37s11l41a55v 31S67t62u45p45k57a 6301185875210

oprava odkazu: http://tinyurl.com/nro6bou

+1/−1
3.9.2015 9:52

S41t21a25n89i62s64l60a44v 55S72t73u21p70k54a 6311375195110

http://tinyurl.com/pz8gqtn

+1/−1
3.9.2015 10:59

M26a63r34t51i62n 26V70e66l64í19š52e73k 9699106447866

Vás už asi ne:-/.

0/0
3.9.2015 20:38

O61n95d84ř17e21j 23L61o91š55o68t80h 1205955185231

Tak zisk na úrovni 5% z obratu není nic tragického, když to porovnáte třeba se ziskem firmy jako Škoda auto, tak zjistíte, že tam je to těch +- 5% taky.

+1/−1
3.9.2015 0:12

S18t48a29n91i34s85l88a58v 97S28t94u10p50k91a 6801135725750

To mají i IT firmy a je to tragédie. Fakt je u nás slabá kupní síla, vysoké odvody i náklady:) Všichni se snaží dělat vysoké obraty při nízkých marží (samozřejmě existují minima a maxima na různých výrobcích) nebo stále víc přecházejí na služby, protože služby téměř nic nestojí. Outsourcing je heslo dnešní doby:)

0/−3
3.9.2015 0:23

K83a92r34e51l 12V89o13v11e41s 1954938452599

Odvody jsou v Nemecku vyssi i procentne a u nas maji ctvrtinove mzdy proti Nemecku.

+1/−2
3.9.2015 1:47

K70a55r94e43l 35V49o18v20e11s 1714478862879

A proc ty chudinky jeste zlevnuji ? Vzdyt se zahubi a prestanou " Mit radi Cesko" !

+1/−1
3.9.2015 1:45

S25t23a21n10i74s64l18a43v 22S25t88u66p45k39a 6871325535920

Tak proč v nich všichni nakupují, když jsou tak zlí, že?

0/−2
3.9.2015 2:14

K63a62r68e34l 53V54o58v55e62s 1644658812309

Kde jinde se da nakoupit ? U Vietnamcu, kteri zbozi nakupuji u retezcu ?

+1/0
3.9.2015 6:22
Foto

O86n64d23ř73e88j 89F41i31a39l37a 9269570401169

A ty pracuješ kde? LIdl, kaufland, tesco??

0/0
3.9.2015 7:25

K76a88r20e29l 87V56o78v82e33s 1294898682659

Z jejich pohledu jsou minimalni, prostechteji minimalne 100 %

+1/−2
3.9.2015 1:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.