Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo zvažuje, že opustí až pětinu nádraží. Kvůli úsporám

Státní nákladní dopravce ČD Cargo vážně zvažuje, že o pětinu seškrtá počet míst, kde mohou jeho zákazníci nakládat zboží. Vedení firmy to přirovnává k rušení venkovských pošt: zakázek na řadě míst je tak málo, že se je nevyplatí obsluhovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i80ř92í 78K36o13v66a35ř87í45k 5400960154719

No je hezké, že na to management ČDC, čítající stovky odborníků, po několika letech přišel. Bohužel většina ucelených zásilek je již rozebrána.

0/0
8.9.2015 19:45

L75u83c93i13a66n 16P87a52p62a89z96i47a60n 5284367411215

Správné rozhodnutí. Není možné být všude a nemít tam téměř žádnou práci. Pokud tam chtějí, aby tam dopravce zůstal, musí dané "region" nádraží zabezpečit dostatek zakázek. Nejsou-li, nedá se nic dělat, budou si muset popojet o kus dál, kde bude spádové nádraží. Sice možná přijdou o cca 3% trhu, ale lepší tak než dotovat ve stovkách milionů nárust klienteli, prřepravných km o cca 3%. Dávno mělo být. V cizině je to také tak. Když jsi velkým klientem, budeš mít "nádraží" třeba přímo u bran firmy, pokud potřebuješ balíček jednou za rok, pak "nádraží" bude poněkud dál, přesto to může být nadále zajímavé pro obě strany.

0/0
8.9.2015 9:54

R44a33d65i59m 66D67u34d53a 3638939223370

Až v říjnu má jit rušení tar. bodů na schválení? Ale k 1 říjnu už ti pracovníci co tam dělají mají výpověď. Trošku divná politika.

0/0
4.9.2015 14:43

R72o41m34a22n 86J73e43s44c46h82k79e 9758215387395

Zrušilo se mnoho tratí a tisíce vleček. Všechno špatně. Na vině je stát. Také skladba vagónů byla daleko širší než je dnes. V Modřících u Brna je plno obchodňáků a žádná vlečka. Proč vozit nábytek kamióny ?

0/0
4.9.2015 13:41

P87a39v65e15l 16Ř60a14p28e62k 7812156259265

Není nadále možné, aby kamiony beztrestně a zadarmo smrděly, dělaly kravál, ohrožovaly lidi a ničily komunikace vedoucí skrze obce a po okreskách. Je třeba zásadním způsobem zpoplatnit kamiony, nejlépe tak, aby si každá obec mohla stanovit své vlastní mýto nebo vjezd zcela zakázat. Pak se zase náklad vrátí tam, kam patří - na železnici, nikoli na silnice, kde se přeprava nákladu odehrává zcela na úkor okolí.

+3/0
3.9.2015 23:06

L36u77c23i51a93n 39P35a26p64a22z48i41a61n 5964767971495

Logický postup, když vše musí fungovat za účelem zisku.

0/−1
3.9.2015 10:26

R85o83b55e39r94t 64P34r38a16ž30á22k 4378166595140

Otázka je, jestli to zvýší zisk. Podobným opatřením zahájil jistý Emanuel Šíp kamionovou smršť v Česku.

+1/0
3.9.2015 16:04

J68i27ř27í 20K15o66c33u26r97e13k 6715734525668

Můžete být buď v zisku, na nule nebo ve ztrátě. Pokud je firma na nule nebo ve ztrátě, tak asi moc nefunguje. Proč by někdo pracoval, když z toho nebude mít žádný zisk?

+1/0
3.9.2015 19:56

P73a97v16e50l 64Ř42a29p41e69k 7952826589265

Smyslem státní firmy nemůže být zisk. Pokud by to tak mělo být, může ta firma být rovnou soukromá.

0/0
3.9.2015 23:07

J65a32n 15J14e36m16e87l37k92a 1795590

No jo no, v  době miliardových zisků z nich financujeme osobní dopravu - aby stomiliardový státní deficit, utracený jinde, nebyl náhodou větší.

K tomu  "odborník", podporovaný ODS a  Řebíčkem působil v Cargu až do 2010.

Nic neinvestovali do oprav a modernizací a tady mají výsledek - jak ty jejich vagony a lokomotivy vypadají.

Kdyby se zisky ČEZU taky stále nelepil rozpočet, už by byly jaderné bloky dávno zaplacené. Tak uhelné elektrárny stárnou.

Kdyby měli v uzlech na koridorech portálové jeřáby, třeba by dokázali rychleji směrovat kontejnery a koncové zásilky by byly pak vytíženější. A nevozili by hlavně uhlí a dřevo.

+2/0
3.9.2015 8:22

J87i44ř28í 60E38r40b90e91n 1593844496557

Máme v republice 9,5 tisíce kilometrů tratí - a opravdu jsou nakládací místa ČDC na každých pěti kilometrech, jak pan Bednárik tvrdí?

+1/0
3.9.2015 7:44

I23v31a64n 94M71a48r85e56k 6234318172

Už opustilo,  je to pěkně vidět ne těch neudržovaných zříceninách v žel stanicích. Např žst Brumov na trati H.LIdeč-Bylnice je toho zářným příkladem. Moderní stanice vybudovaná za komárů v 70-ých letech minulého století je dnes v troskách ! RvRvRv

+1/−1
3.9.2015 7:04

R16o60b74e97r66t 47P46r77a45ž15á36k 4908756975100

Neznám konkrétní stav, ale: Je tam nějaká významná firma, kvůli které by se vyplatilo držet cargo?

+1/0
3.9.2015 16:07

R80o41b65e91r65t 66P79r82a58ž90á15k 4508926655530

A je v Brumově nějaký významný klient pro ČD Cargo?

0/0
3.9.2015 16:08
Foto

P92a12v73e22l 21M53a76k64o91v35e22c 8488705191

A do budoucna zvažuje, že opustí i zbývající čtyři pětiny a dosáhne absolutních úspor...:-(

+6/0
2.9.2015 23:28

R17a93d73e28k 72J47a15n25a57t39a 9515496804912

Proč? Ucelenky jim vydělávají. Ostatně soukromníci právě proto dělají POUZE ty ucelenky.

Uvědomte si, že tento článek řeší segment dopravy, který je zastaralý (aby fungoval i dnes, musela by být provedena rozsáhlá modernizace a automatizace lokálek a vysoké poplatky pro kamiony).

+1/0
3.9.2015 9:21
Foto

P49a75v41e94l 84M79a60k42o87v12e84c 8888365631

Na "proč" se zeptejte managementu a českých politiků...Je potřeba vyklidit pole soukromým firmám (konkurenci), aby stát přestal vydělávat...:-(

+2/0
3.9.2015 10:26

J10i98ř40í 53K40o21c48u82r20e75k 6745914165868

A co, u všech rohatejch, brání ČD Cargo nakoupit si 20-30 moderních lokomotiv a vozit ucelenky z německých přístavů do ČR?

A ti soukromníci státu neplatí daně?? Nebo snad vadí třídní původ majitele firmy?

0/−1
3.9.2015 20:03

R86o26m81a69n 13J95e72s51c59h79k52e 9858395567605

Zrušilo se mnoho tratí i mnoho vleček. Všechno je špatně. Všechno na silnice. Na vině je stát.

+1/0
4.9.2015 13:25

I85v25o 87S57a77r61o 5568407207948

Prodej 32 vozů takřka na šrot do Itálie?;-D;-D;-D

Ani bych se nedivil, kdyby ty vozy na šrot byly těsně před prodejem repasovány a či renovovány.

+5/0
2.9.2015 23:18

J49i79n11d92ř30i28c19h 86Š54k55o10p85e13k 4295321660375

tak samozřejmě budou časem zpětně pronajaty

+3/0
3.9.2015 6:46

A56n80t73o87n35í18n 35S58c89h58i14n57d18l35e68r 8513587175569

zajímavé, já jsem myslel, že je tak trochu zájem v rámci "pokroku", že by se naopak nákladní doprava na železnici měla rozšiřovat... udivuje mě, že na tohle zrovna nejsou nějaké ty eu dotace... nebo prostě EU podporuje kamiony na okreskách?

+10/0
2.9.2015 22:45

J91a50r66o58m33í75r 51K12r15á84l 4390839384549

Dotovat není třeba, nákladní doprava bývá zpravidla výdělečná.  Jen ČD to jaksi neumí.  Pokud nedokáže poskytnout kvalitní služby ani fabrice, která má svoji vlečku, pak se není čemu divit, že prodělává.

0/0
3.9.2015 6:29

J93i28n82d39ř31i61c53h 91Š66k71o38p60e82k 4955461740265

kamiony na okrskách podporuje samotný stát.

Už jen proto, že vlak platí za každý km kolejí. Kamion jen za pár km dálnic a vybraných silnic, jinak nic

+8/0
3.9.2015 6:47

J61a70r25o20m44í16r 24K24r63á58l 4650339534149

To jste na omylu.  Za kamion se platí, ať jezdí, nebo ne.  Cca 18 tisíc.

0/−1
3.9.2015 7:24

J28i30n28d62ř41i50c67h 28Š84k94o47p57e98k 4865941250685

mám na mysli platbu za použití silnice/kolejí.

Vlak platí za každý ujetý km, kamion ani náhodou

+4/0
3.9.2015 7:30

J15o68s20e23f 32B67r39o83ž82e75k 7253175972941

Kamion platí daně v ceně nafty - cca 50% ceny jsou daně. Platba za ujetý km u vlaku je směšná, pár korun a jinak platí jen DPH z energie.

0/−2
3.9.2015 7:44

M35i43r27o34s41l61a76v 82G42r74o92s51s39m25a96n57n 8242369684

Daně platí i železniční dopravci a navíc ještě poplatek za koleje.

+2/0
3.9.2015 7:57

J43i96n27d83ř92i15c96h 60Š33k56o66p91e13k 4775951520325

a vlak jezdí na naftu očištěnou od daní ?

+2/0
3.9.2015 7:59

H65a68n69u83š 16H38o85r76á47k 9381254106683

Pokud je dieslovy, tak ano. Nafta pro vlak je predmetem vratky spotrebni dane. Takze litr za 15.

0/−2
3.9.2015 8:48

A85l28e11x79a39n60d38r 25Š43m41í36r64o 9256587854186

A od kdy?? ;)

0/0
3.9.2015 12:33

R11o48m60a28n 53J35e57s67c97h58k89e 9888965257665

DPH z nafty platí i železnice.

0/0
4.9.2015 13:27

J68a45r32o87m79í72r 12K96r66á90l 4930499354379

No, to je právě platba za použití silnic. ;-D

0/0
3.9.2015 8:05

J57i51n22d36ř90i39c37h 75Š48k49o41p91e52k 4225401120485

ale ta se neplatí od km. Ale je stanovena směšným paušálem (mimo zpoplatněné úseky) :-)

+1/0
3.9.2015 8:23

M36i45r26o68s95l79a36v 96Z37i37k46m63u61n62d 7419183414703

Což je naprosto směšná suma - 50 Kč denně (cca 1,5 €) ... za tohle nepořídíte ani slušný oběd ...

+3/0
3.9.2015 7:33

J11a47r75o70m33í36r 40K69r82á47l 4480799584849

Pokud jezdí denně, pak ano.

0/0
3.9.2015 8:04

J36o88s54e23f 88B20r87o55ž42e10k 7933115982391

Nejen to. Z nafty (tedy za km) se platí cca 50% z ceny daní. A pokud to jsou vnitrostátní rozvozy, tak v zahraničí takovat nemůžou.

0/−1
3.9.2015 7:41

J84i87ř78í 60E44r79b68e10n 1103594746927

Prozradím Vám malé tajemství: zdaněnou naftu kupují i České dráhy, ČDC a všichni další železniční dopravci, kteří mají aspoň jednu motorovou lokomotivu.

+3/0
3.9.2015 7:46

H41a64n19u52š 58H88o56r86á78k 9341724856933

Nakupujou, ale pak si daj vratku a spotrebni dan dostanou zpet.

0/0
3.9.2015 9:07

A52l59e23x90a43n70d39r 35Š41m39í96r59o 9686297244146

Ano, ale pouze za tu co slouží k vytápění.

+1/0
3.9.2015 12:34

A66l87a54n 62Ř24e27p55k90a 4325566

Chudáci zaměstnanci, půjdou na pracák a někteří možná budou otročit za almužnu přes agenturu u nějakého soukromníka se smlouvou na dobu určitou... Rv Stát vesměs ušetří prd, ČD Cargo je sice akciovka, ale v rukou státu a propuštění zaměstnanci jen budou placeni z jiného balíku (ti co neseženou hned práci).

0/−3
2.9.2015 22:40

H44a22n51u51š 16H62o16r74á49k 9371194866183

Takovej je proste zivot - nevidim jeden jedny duvod, proc by jakakoliv firma mela platit neefektivniho zamestnance. A ani nechapu nekoho, kdo je rad neefektnivnim zamestnancem a zije s vedomim, ze jeho prace je k nicemu a nic neprinasi.

+1/−1
2.9.2015 22:52

V26l14a63d16i32m79í54r 98F30i37b72i73g67e83r 5414411381424

Podívejte na politiky ti jsou neefektivní stále a že by trpěli vědomím neefektivnosti nepozoruji. Efektivní jsou jen v mluvení o ničem.

A řadový zaměstnanec dělá to co mu zadá nadřízený, tam je hlavní příčina neefektivnosti.

+1/0
3.9.2015 7:10

R66o10b20e23r93t 22P88r87a90ž95á62k 4538746765570

Jenže politik si podobný pocit nepřipouští. Myslí si, že je ohromně prospěšný celému lidstvu.

0/0
3.9.2015 16:06

V11l45a45d19i63m48í67r 52F11i45b91i24g78e41r 5934311431174

Politik to je diagnóza. V komunálu ještě chápou běžný život ale od kraje výš ztrácí kontakt s realitou podle toho jak dlouho jsou ve funkci

0/0
5.9.2015 0:59

R97o75m30a18n 15J89e68s92c43h90k63e 9128665827965

Proč platíme vojáky ? Ti jsou efektivní ? Proč platí stát tisíce zbytečných úředníků ?

0/0
4.9.2015 13:29

R96o20m82a94n 95J28e77s27c41h67k22e 9588305747195

Běžte na oční. Stát platí mnoho darmožroutů, co nevydělají ani korunu.

0/0
6.9.2015 7:27

M58a11r41t20i67n 77H80a79n36z40a29l 8948559349615

Za almužnu? Chachá!

+1/0
2.9.2015 23:18

V47a42c34l40a80v 44P83e47r47o21u79t97k12a 6758467774201

takže opět nárust nákadní dopravy..

0/−1
2.9.2015 22:38

L72u67k80á15š 10Š35m72a39h29e39l 2127674642984

Dokud budou díky kamionové lobby pokračovat masivní dotace do oprav silnic zničených kamiony, dokud nebude nikomu vadit, že kamiony produkují emise, hluk, prach, zabírají prostor, způsobují dopravní nehody v míře mnohem vyšší než nákladní železniční doprava (která si musí veškerou údržbu infrastruktury více než štědře platit sama), situace se lepšit nebude.:-(

+11/−4
2.9.2015 21:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.