Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky žalují zákazníky o desítky milionů korun

Provozovatel jindřichohradeckých úzkokolejek, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, se pouští do nezvyklého právního souboje. Žaluje své dva největší zákazníky kvůli tomu, že mu podle jejich názoru dávají málo peněz. Žaloby míří proti Jihočeskému kraj a Kraji Vysočina, firma se jimi domáhá dohromady zhruba čtyřicet milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a75v59e42l 42K47r12o59n11i27k54a 7872795791

Ta úzkokolejka tam patří. ALE TEN NOVÝ VŮZ SHODIT Z MOSTU. fuj!

0/0
20.10.2015 16:13

B79o52h20u93s89l62a53v 63K88r19á33l74í11k 2131820189686

Jak vůbec dopadly ty soudy s Dopravním podnikem Ústeckého kraje? Ten zkoušel taky stavět na tom, že prokazatelná ztráta není totéž co smluvní cena.

0/0
8.9.2015 10:42

M98i83r22o97s85l60a51v 26T58r23e38s87t40i67k 4258135223871

To je dobrá reklama, takhle i kdybych snad náhodou měl možnost se svézt, tak ani omylem. Raději půjdu pěšky nebo na kole.

0/0
6.9.2015 7:20

M40i19r65e68k 25K37r66o86u50p19a 8676459987762

Zajimave je ze za Satavy to fungovalo. Ti zlatokopove co ho vystipali a ted tam vladnou holt hospodarit neumi.

+2/0
5.9.2015 8:55

J91i57ř55í 14J66o80z92a 3908683760401

Vsem vrele doporucuji si precist 2 dokumenty ministerstva dopravy: Zelena kniha - koncepce verejne dopravy, diskuzni dokument k aktualnim tematum v oblasti verejne dopravy. A Bilou knihu - koncepce verejne dopravy 2015 - 2020 s vyhledem do roku 2030, vychozi strategicky dokument Ministerstva dopravy. Oba dokumenty lze vygooglovat... oba se nactou ve formatu pdf. Padaji tam navrhy jako zavest narodniho koordinator, jednotny tarif pro celou CR atd... koho zajima verejna doprava docela si pocte...

0/0
4.9.2015 19:50

J49i24r75i 57Z50u18z71a88ň25á52k 4988130393676

Tak upravte jízdné,aby jste měli zisk a po úpravě stejně zbankrotujete proto,že nebude zájem o vaše služby.;-D

+4/0
4.9.2015 17:50

M84i41r98o20s42l58a23v 24Z61i95k82m22u21n45d 7409933484503

Rozdíl je v tom, že dopravce JHMD má nižší provozní náklady než ČD, např. JHMD neuznává mezistátní jízdenky,  jízdenky INTERRAIL apod .

JHMD a.s. podnikají za účelem dosažení zisku, jinak řečeno, vlivem nižší platby za km se zřejmě netvoří dostatečný zisk před zdaněním, který by tvořil základ pro výplatu tučných dividend ... není náhodou pan Čajánek také akcionářem ...

Takže celé je to o tom, aby objednavatel dopravy poskytoval peníze na dividendy akcionářům ...

+5/0
4.9.2015 7:48

B87o38h75u23s90l38a10v 10K94r55á82l33í91k 2531250459816

České dráhy jsou taky akciovka, takže taky mají ze zákona povinnost vytvářet zisk - a pokud to nedělají, tak jejich vedení patří za mříže za porušování povinností při správě cizího majetku. Pokud chce stát dopravu provozovat jako charitu, má k tomu založit příspěvkovou organizaci nebo o. p. s.

0/0
8.9.2015 10:45

P49e93t80r 35K27a26l34v61o78d74a 9375957359574

Krásný kraj do kterého tato železnice patří a dokresluje celkovou pohodovou atmosféru. A jak známo 'každá sranda něco stojí'. Ovšem jak 'správně' financovat tuto, to nevím. Jen by mi bylo líto pokud by měla zaniknout.

+3/0
4.9.2015 6:40

A31l14e58š 25J10a91n70á50č70e19k 3413634666403

Taky bych rad aby me nekdo proplacel naklady a primereny zisk.

+3/0
4.9.2015 6:40

V38á13c38l95a75v 63Ř90e98h66á24k 8697220502618

Oprávněné požadavky soukromé firmy na zisk. ;-D;-D;-D

No já se picnu, to jsou tedy "kapitalisti"

MY máme právo být bohatý, a VY nám to hezky zaplatíte, a nebo jinak... uvidíme se u soudu.To je přece úplně postavené na hlavu.

+13/0
4.9.2015 5:57

D62a71v14i68d 96P61e28c43a 1385244521206

Víte kolik firem takto funguje? ČD, Arriva, Veolia, všechny MHD a tak. neříkám, že s tím souhlasím, jen, že jspu zvyklí.

+4/0
4.9.2015 6:46

M98a33r70t93i63n 58H92o32u75b46a 6403301719668

muze vam to prijit smesne, ale to je pravni termin. nejde oto byt bohaty, ale jde to zajistit provoz a samzoreme i nceo vydelat, protoze plat chce kazdy a chleba taky neni zadarmo. verejny zajem zase je, aby ne vsichni jezdili pouze autem, ale vyuzivali verejnou dopravu a aby se do prace a na urady dostali i lidi, co treba auto nemaji, nemluve o tom, ze deti jezdi do skol. kraj klidne muze zrusit objednavky ZDO, ale pak na verejna doprava nebude existovat, protoze na to nikdo nebude mit a vedle toho budoi zcela ucpane silnice a icpanamesta od aut

takze se klidne picnete, drzim vam palce

+4/0
4.9.2015 7:57

J31i46ř43í 54J87o51z19a 3388173470361

Na jednu stranu s musim JHMD zastat a druhou. Stav verejne dopravy u nas v Jihoceskem kraji je katastrofalni. A za tuto situaci muze kraj potazmo mistni koordinator JIKORD. Kraj na verejne doprave setri tak, ze dnes na paternich zeleznicnich trati (Ceske Budejovice - Veseli n. L./Praha/ jedou vlaky jen ve spickach pracovnich dni a asi 3 pary spoju o vikendu. Zybtek spoju zajistuji autobusy, ktere vsak neobsluhuji stejne obce jako vlaky. Na trati Ceske Budejovice - Strakonice - Horazdovice - Plzen je v jizdnim radu take bilo, zejmena usek Strakonice - Horazdovice, misto tohou jedou autobusy. Do spousty vesnici jiz v blizkem okolim Ceskych Budejovic (cca. 30 km) se ve vsedni dny vecer a o vikendu nedostanete vubec. Pak prijde koordiator JIKORD s napadem, ze cca. do 20 km od Budejc zavede IDS, ze v celem kraji by se to jinak nevyplatilo. Tak tomu rikam logika... za prve nejvetsi ptepravni proudy sr odehravaji 30 km od Budejc, navic na linkach s presahem do jinych okresu napr. nevytizenejsi linky Ceske Budejovice - Trebon

a Ceske Budejovice - Cesky Krumlov... druha vec? Od kdy se verejna doprava a vyplacet? A treti pokud kraj v soubehu posila a ruzne relaci vlak a autobus je jasne, ze vetsina cestujicich pojede autobusem (lidove receno stavi na namesti)...

+2/0
4.9.2015 5:39

J93o69s78e19f 69H98o81n33e52š 7911752950293

Zavést IDS není jednoduchá věc.Navíc nevýhoda bývá delší cestování.Například po silnici mezi body A-B je 30km a po zavedení IDS se bude jezdit klidně 40 i 50 km z důvodu preference železnice

0/0
4.9.2015 8:07

M16i62r56o39s45l26a40v 83Z95i40k40m81u98n83d 7359103114693

Ve Švýcarsku, jehož železnice a celý dopravní systém se u nás obdivuje je celý dopravní systém JEDEN IDS a kromě toho fungují kantonální a mezikantonální nebo dokonce mezistátní IDS ... a medí si občané, obce, kantony, konfederace, podnikatelé v dopravě ...

+2/0
4.9.2015 18:32

J26a33n 67J68i88r24k22a 7160460580

Pomalu s tím obdivem. Obdivovaný švýcarský systém je pro zákazníka (i pro místního bohatého zákazníka), STRAŠNĚ DRAHÝ.

Prakticky VŽDY (i jedinému člověku) se vyplatí jet autem. Důvod pro vlak bývá často pouze jeden: nedostatek parkovacích míst v cílové destinaci, eventuálně riziko dopravní zácpy.

0/0
6.9.2015 13:26

J95i29ř74í 54J50o24z47a 3348933780921

To sice neni, ale pokud mi koordinator na svem webu tvrdi, ze byl zrizen krajem zridit IDS a tato informace tam visi od roku 2009 a do dnes nedoslo k vubec zadnemu posunu, je to dost zvlastni... co tam tech 6 let delaji je zahadou...

0/0
4.9.2015 20:01

J89a16n 52J97i38r48k37a 7690250550

Pro nepoučené: vše souvisí s tím, JHMD ovládla parta podivných pražských zmetků.

Dřív to dělali nadšenci, dnes dobrodruhové a zlatokopové. Rv

Jako Hradečákovi je mi z toho smutno. Jak už někdo řekl dole: snad by bylo lepší, kdyby zkrachovali, kraj to převzal na sebe a dal do rukou staré partě.

+23/0
4.9.2015 0:14
Foto

P32a50v32e59l 71Č61e47r73n41í26k 1388795810860

Proc to stari nadsenci prodali parte podivnych prazaku? Nechte me hadat - uvideli penizky, zejo?

+3/−3
4.9.2015 1:35

M76a65r84t41i84n 45H11o16u32b75a 6353271259708

ovladnout vzdy neznamena nekomu zaplatit. hadate spatne, neprodali

+4/0
4.9.2015 7:42

L59i75b83o45r 31M12a73ř78í51k 3936775612103

http://1url.cz/ZYJr

0/0
7.9.2015 22:34

J60a62n 62B63u20r34i64a30n 2723629954830

Dík za info.

+1/0
4.9.2015 7:00

S78e54i26d28l 55P33e54t46r 1751231655424

Nechápu...

Tu železnici někdo kdysi postavil za své peníze bez dotací, pak x let provozoval se ziskem... Doba se však změnila.

Takže  je asi dnes značný nesmysl tento druh  dopravy vůbec provozovat  když potřebuje ku svému životu dotace /neboli peníze všech daňových plátců/, ne?  :-/

+3/−2
3.9.2015 23:39

T91o57m78á22š 96B23u89r62a 4322446494

No on to takový nesmysl z hlediska dopravní obslužnosti být nemusí, pokud je pro některé malé obce v lokalitě jediným dopravním spojením se světem.

Ovšem je fakt, že je třeba vnímat všechny fakty na věc komplexně a je-li provozování takové firmy z ekonomického hlediska nerentabilní, je vhodné, aby objednavatel (kraj) zvažoval další spolupráci s takovou firmou. Také proto, že kvalita služeb není v tomto případě  - soudě dle vyjádření některých diskutérů (viz tip na video od p. Kubeše) - nic moc.

0/0
4.9.2015 1:13

M52a69r21t25i91n 59H49o86u23b87a 6613511579578

ta trat byla uz v dobe vystavby dotovana viz. zakon o lokalkach za rakousko-uherska

+3/0
4.9.2015 7:44

F60i95l70i33p 25S34i47r95o29t70e61k 9552519332581

Český kapitalismus: dejte mi veřejné peníze, zaručte zisk a já budu podnikat. V jednom měl Havel pravdu, absurdistán.

+7/0
3.9.2015 23:11

P42e60t44r 15O72t57t 3434186620850

Co je na tom nepochopitelnyho?!

0/0
4.9.2015 12:36

J36i36ř51í 53L40i16n30h64a46r27t 3295394171206

Nikdy bych do toho nenastoupil ani nenasedl.. O žádné jiné železni/čce/cy jsem neslyšel, že by tak často couvala, protože na jediné místní kolejičce jede proti nebo za ní jiný vláček a ty potvory se jak-si nemůžou vyhnout.. A "ponorka", které ani kulatá okna nejdou bez rozbití otvírat (klimatizace je kde?), kde se sedí na podélných lavicích, jako za krále klacka, se kymácí ze strany na stranu a dopředu dozadu - cestujícím by měli platit za odvahu v nich u nich cestovat..

FŠECHNO vím jenom z vyprávění dobrodruhů, kteří nasedli a jeli .. a bylo s nimi couváno..

0/−20
3.9.2015 22:51

A12d56a49m 49K63ř45i17v26s37k50ý 1543104170523

A proč si nesedli čelem ke směru jízdy, aby jeli dopředu?

0/0
3.9.2015 23:22

O84t12a61k62a70r 38V97l21č53e75k 9409548355

Vzpomínám, že jsme couvali, když fouknul Kyrill...těsně před vlakem padlo 5 smrků...a pak dál na trati jich bylo desítky...

+1/0
3.9.2015 23:42

M86a85r41t51i13n 53H33o12u26b18a 6923531269778

dobra zpravodajska agentura. ja toto jeste neslysel ani nezazil

+1/0
4.9.2015 7:46

J10i98ř39í 98E77r78b44e64n 1663674776227

8-o A i tací lidé mají volební právo... :-/

0/0
8.9.2015 12:29

J90o12s72e19f 18K20u30b40e94š 9985505569824

A co by JHMD Čekalo? Navýšení kompenzací za ten paskvil, co tam teď vytvořili a ve kterém se nedá jezdit? Viz video zde z jízdy https://youtu.be/iZVuJYN-Lgo

A to z toho měly být relativně moderní vozidla... Je až k breku, kam dokázala firma za ty 3 roky spadnout, když došlo ke změně vedení. Až se na to kraje vykašlou, tak nejen že skončí JHMD, ale bohužel pravděpodobně i naše úzkokolejka, která je nejen turistickou atrakcí, ale pro nás místní mnohdy i jediné spojení se světem a symbol našeho kraje!

+11/0
3.9.2015 22:16

F49r68a92n67t18i54š60e87k 22F53l75i10n55t56a 1174510759843

Tím spíš, že se v mnoha případech jedná o jediného dopravce obsluhujícího dané území, a s přhlédnutím k tomu, že se jedná o technickou památku, která do  regionu přiláká nemálo turistů, by mělo být v zájmu obou krajů, přistupovat k JHMD stejně jako k ČD.

+4/0
3.9.2015 22:28

R44a75d21i21m 24Š45o83l45c 1155575785124

Hlavně nesmí chybět srovnání, kolik se platí ČD, že? Hlavně tam třeba není zmínka, že koleje JHMD nevlastní SŽDC. Vlastní je samotná JHMD a dokonce dostává i dotace ze SFDI na jejich údržbu, takže to je hned dos velká položka dolů, protože nemusí platit poplatek za dopravní cestu. Ostatně ty lehká stará vozidla jsou dávno odepsaná (kromě těch s kulatými okny) a údržba je nákladově úplně někde jinde. Navíc ČD jezdí v Jihočeském kraji i na Vysočině s novými vlaky (Sharky i Pantery).

+8/−2
3.9.2015 21:42

J11a57n 82S25ů37r20a 4505963583232

kolik % vozů Českých drah v Jihočeském kraji a Vysočině jsou nové vlaky?

0/0
3.9.2015 22:06

R27a34d77i57m 95Š18o61l62c 1225875295234

Obojí jsou jednotky.

+2/0
3.9.2015 22:07

J15a80n 71S37ů54r57a 4835713483122

kolik %?

0/0
3.9.2015 22:10

R18a19d51i28m 27Š40o29l96c 1105785365304

Otázka by měla být položená třeba kolik procent oběhů, či tak podobně, ale např. na rameni Strakonice - České Velenice obsluhují jednotky 100% spojů a je to 110 km. Netuším kolik vozů, se zeptejte na drahách, ale záleží spíš na tom jak často ty nové vlaky jezdí, ne?

+2/0
3.9.2015 22:17

J57a86n 43S65ů48r74a 4835513453892

dráhy neexistují. ale rád jsem si vámi popovídal

0/−7
3.9.2015 22:18

M82i87r51o11s53l98a65v 92Z23i85k74m25u25n67d 7169773894313

Nechtěl byste navštívit svého psychiatra ... dráhy neexistují ... takže vlastně neexistuje metro = dráha speciální, tramvaje = dráha tramvajová, trolejbusy = dráha trolejbusová, lanovky = dráha lanová a celá železnice ...

+2/0
4.9.2015 7:52

J43a25n 87S50ů86r83a 4325833933872

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Ušetříte čas sobě i dalším.

0/−2
4.9.2015 8:00

R19a18d86i96m 65Š27o36l63c 1755265855294

Jsem zapomenul, že jsem měl napsat Dráhy, protože to pro vás znamená ČD, jak jste nejen mě přesvědčoval v jedné diskuzi pod vaším článkem.

+3/0
4.9.2015 8:06

S40t16a64n49i55s42l70a74v 58K69a83i62s17l30e12r 7423107666772

No, tak jste napsal jedinou trať v JČ, kde ty Pantery jezdí (+ jeden pár spěšnáků ČB - JH). Mě to zas tolik nepřijde.

0/0
4.9.2015 14:03

J68o14s76e83f 15K97u76b58e96š 9405525129734

JHMD má sice 4 modernizované motorové vozy, ale ty jsou modernizované tak děsivým způsobem, že to se snad ani za moderní či nové vlaky nedá považovat ;-)

+3/0
3.9.2015 22:17

J44a23n 83S80ů84r47a 4385893223292

Jsem opravdu poslední, co by hájil JHMD a hašišbedny:)Ale přijde mi naprosto úsměvná argumentace pana Šolce, že České dráhy jezdí v obou krajích s novými jednotkami, když je to mizivé procento výkonů

+2/−2
3.9.2015 22:19

M49a33t34ú88š 44B25e93n62a18k 9478264252623

Stále lepšie ako JHMD, ktoré má staré vozne a 4 rebrináky, horšie ako 810.

0/0
4.9.2015 22:46

B32o59h50u78s82l73a43v 16K66r20á27l93í46k 2311560629386

Zaplaťpámbu za pohodlné staré vozy s otvíracími okny a pohodlnou koženkou.

0/0
8.9.2015 10:53

F87r55a84n47t43i80š72e87k 24F81l46i88n93t36a 1284970309573

Nezlobte se na mně, ale tvrzení, že udržovat a obnovovat tratě kompletně ve vlastní režii (JHMD) je levnější než platit poplatky za dopravní cestu SŽDC, mi nepřijde právě logické. Když je navíc třeba vzít v úvahu specifikum úzkého rozchodu a z toho vyplývající nutnost traťové stroje vlastnit a nebonajímat od vzdálenějších firem, často sídlících mimo naše území.

+2/0
3.9.2015 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.