Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Soutěží se rychlíky mezi Plzní a Mostem. Vedou GW Train

Pět dopravců má zájem provozovat rychlíky mezi Plzní a Mostem. Z pohledu dopravců nepříliš atraktivní soutěž však může být zásadní pro další vývoj české železnice. Proti soutěžení vystupují především České dráhy. Nejvýhodnější nabídku podala GW Train Regio. RegioJet byl ze soutěže vyřazen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a25n 48J23e30m78e89l57k14a 1835750

To je hezké, že kraj/ministerstvo "ušetří", ale opakuji, ušetří zákazník? Řeší ti někdo?  Jsou podmínky veřejné? Jsou nabídky veřejné?

Jestli půjdeme anglickou cestou cen a tarifů, přesedám do auta.

0/0
9.9.2015 14:24

M24i85r14o20s33l55a50v 54Z23i46k91m65u98n29d 7879773914983

Ono se jedná i o mezistátní jízdenky. Chyba je v tom, že není stanoveno, že dopravce musí akceptovat  jízdenky akceptované dosavadním dopravcem ČD ... tzn. mezistátní jízdenky a např. jízdenky InterRail ...případně jít ještě dál, že musí být akceptovány jízdenky bez tzv. lomení jízdného, podobně jako to funguje ve Švýcarsku ...

0/0
9.9.2015 13:16

L63u34c75i46a21n 51P26a41p45a79z47i43a11n 5644357821715

Vyfocený vlak není vůbec vhodný na delší trasy. To je snad omyl, v tom bych vůbec nechtěl jet více km. Rychlík si představuji v jiném komfortu, jídelní vůz...

0/0
9.9.2015 11:53

J15i98ř68í 15J54o28z80a 3838603940251

Jidelni vuz nejezdi na trati Plzen - Zatec - Chomutov - Most ani dnes..a cestovani je fakt dlouhe: 157 km za 2 hodiny a 50 minut je docela masakr...

0/0
9.9.2015 14:31

M29i35c52h85a90l 92P79a18s38t12o44r87e77k 4864740128208

Nevlastní náhodou ČD i nádraží? Možná v té ceně co ČD nabízí jsou započteny náklady na úklid, provoz a údržbu nádražních budov. A když soutěž vyhraje někdo jiný budou muset ČD platit stejně. Jen jim možná ten nový vítěz pár korun za použití nádraží poskytne, ale určitě to nebude skutečná poměrná část všech nákladů.

0/0
9.9.2015 9:07

O22l80d65ř81i37c23h 88J18a86n53e45č52e90k 8859266353951

vlastní - chybou při dělení ČD na ČD a SŽDC - a už roky se připravuje jejich prodej na SŽDC.

je otázka, kolik služeb na dotyčných nádražích ještě zůstává - ze šesti mezi Plzní a Žatcem je prodej jízdenek pouze ve třech, takže zbylá tři stejně už asi slouží jen jako přístřešek pro čekající cestující, pokud vůbec, a ČD se o ně moc nestarají.

jistě, soukromník nádraží nebude potřebovat vůbec, opravdu jen jako ten přístřešek... právě proto ale mají patřit SŽDC a ten je má pronajímat příslušnému dopravci nebo dopravcům.

0/0
9.9.2015 11:49

J16a92n 93K56o49b30ě56r96s80k37ý 1270306801403

Já jsem hlavně zvědavý jak to bude s uznaváním jízdenek, když v části trasy to jede souběžně s vlaky ČD. Nebo si cestující můžou INkarty spláchnout rovnou do záchodu ?

+2/0
8.9.2015 17:20

V51a17c67l12a93v 22H87a16j45e43k 3986469579

Pokud to nebylo v podmínkách soutěže, tak je to nejspíše jasné Rv

0/0
8.9.2015 19:55

F36r27a52n85t19i90š71e93k 80V55a69n90ě34k 1687114107947

Předpokládám, že jako jinde u GWTR budou platit síťové jízdenky celodenní nebo regionální. Na IN 100 zapomeňme a na skupinové slevy atd. taky.

0/0
9.9.2015 10:55

J67a36n 56K11o37b84ě87r91s13k46ý 1890696581933

No pokud to jezdí v souběhu s ČD, tak to bude možná nakonec jinak, uvidíme....

0/0
9.9.2015 12:06

V19a91c93l39a53v 94H27a36j57e86k 3596959479

Osobní vlaky jezdí z Plzně do Plas, Žihle popř. až do Blatna u Jeseníce. mV Blatně přibývají ještě vlaky z Rakovníka do Žlutice (Bečov n/T). Uznávání je na bázi vzájemné dohody obou dopravců.

0/0
9.9.2015 13:53

J76o76s34e21f 87D20o76u17d52e44r29a 5514380606817

Černá Díra opět nezklamala. Dokud se jí prodlužovaly smlouvy bez soutěží, dokud vyhrávala stejnou trať o stovky procent podstřelenou cenou (17Kč/km;-D) všechno bylo v pořádku. Ačkoliv všude rozhlašují jak jsou za liberalizace železnice, kdykoliv se jí cítí ohrožení, začnou vyvádět přesně jako Jančura;-D

ČD možná ani nejde o to spor vyhrát, ale celou soutěž zablokovat, u UOHS to bude ležet dva roky, mezitím se může všechno změnit a v tomto mezidobí bude nadále jezdit "modří"

+1/−1
8.9.2015 17:03

O71l10d11ř44i85c45h 77J96a94n25e16č81e68k 8199496963151

proč by proboha měl soukromý dopravce uznávat režijky konkurence (ČD) nebo svého dodavatele (SŽDC)? 8-o ty ČD už opravdu neví, na co by se vymluvily Rv

+1/−5
8.9.2015 15:22

T89o18m 21J66u90r57e79č91k51a 6515732715515

O tom je právě ta stížnost. ČD musí ty "režijky" SŽDC a spol uznávat ze zákona, kdežto soukromí dopravci nemusí. Takže je jasné, kdo je v soutěži znevýhodněn tím, že musí část cestujících vozit ze zákona de fakto zadarmo. Buď na soutěžené trase budou uznávat tyto doklady všichni zúčastnění, nebo neopak nebudou povinny je vozit ČD tak, aby byly soutěžní podmínky pro všechny stejné.

+7/0
8.9.2015 15:46

J11i92ř22í 55K35o56c51u72r59e68k 6785814195158

Njn, v zákonech je "dům dohodnutelné náklonnosti". Logické by bylo, aby zaměstnavetel poskytl zaměstnanci jízdenku, když už tedy bez těch benefitů bude stávka. A je na zaměstnavateli, zda zaměstnanci koupí úsekovou, zónovou (třeba "šalinkartu" IDSJMK) nebo celostátní.

A ne aby zaměnstnaci poskytoval jízdné zdarma třetí subjekt a to ze zákona. Postavené na hlavu a s gatěma oblečenýma zadkem dopředu.

+4/0
8.9.2015 19:49

V50a66c66l55a39v 39H43a27j92e89k 3246309189

No je škoda, že to tuto  skutečnost autor neuvedl již v článku, ale to se od něj vlastně ani nedá očekávat. Rv

0/0
9.9.2015 20:26

A43l70a16n 55Ř93e31p92k36a 4435626

No jestli GW Train Regio nabízel na rychlík vlak z obrázku, tak potěš koště teda :-P;-D A kde že ten Regiojet udělal chybu, že byl vyřazen? Já myslel, že to má Jančura dokonale ošéfované když pořád po těch soutěžích tak volá;-)

Ale hlavně bez uznávání současných jízdenek ČD jakožto většinového dopravce, žádné soutěže! Včetně jejich e-verzí i bez nutnosti tisku.

+2/0
8.9.2015 14:37

R96a33d54k30o 38K38ř57i85v51á38n34e83k 7950443415180

Za nejreálnější považuju cenu Regiojetu, za 139 Kč/km se dá provozovat kvalitní rychlík s moderními vozidly v daných podmínkách. Pokud by z toho nedotoval provar dálkovky, jako na Slovensku.

Věřím, že za nabídnutou cenu by kvalitu udržely i ČD, které považuji za nejlepšího evropského nízkonákladového dopravce.

Ostatní nabídky jsou dumping mimo realitu, za vítěznou cenu se dá reálně jezdit s bagetou dle vhodně zvolené ilustrační fotky.

Ano, za dumping tam v minulosti jezdily i ČD, ale za trochu jiné situace. Dnes by, věřím, do toho nešly. Je to vidět i z jejich nabídky.

+4/0
8.9.2015 14:36

O83l98d31ř40i14c47h 58J39a87n62e33č86e86k 8219796173141

pokud tam GW Regio pošle něco jako je na obrázku, tak je chybou ministerstva, že něco takového umožnilo. v tom případě ale nechápu, proč ČD požadovaly tolik peněz.

+1/0
8.9.2015 15:25

M69a31r84t18i14n87a 45L14e71v90á 6826188479

Takhle se představuji vzhled rychlíku v roce 2015:-P

+7/0
8.9.2015 14:14

P36e73t46r 20N32e71c94h39a25n47i93c65k67ý 7153506708730

Bez uznávání tarifu TR10 bude cokoli kromě ČD zhoršení (leda, že by tam jezdil zadarmo nebo velmi velmi levně)

+5/−1
8.9.2015 13:50

A71l31a30n 23Ř73e59p33k13a 4945636

I při ježdění velmi levně to bude naprd, protože si cestující bude muset kupovat další jízdenku když pojede více dopravci. A to nemluvím o tom, že nový dopravce beztak nebude mít pokladny na nádražích aby ušetřil, takže nákup buď skrz aplikaci v mobilu (což by nevadilo, když to bude aplikace kvalit té od ČD) a nebo ve vlaku (ale tam zase nevím, zda se bude moci platit kartou, hotovost sebou nosím minimální).

+2/0
8.9.2015 14:43

O27l68d22ř63i50c90h 61J88a85n76e63č49e83k 8769876323371

tak v tom případě nevím, co děláte u ČD - tedy pokud si jízdenku nekupujete vždy jen na nějakém velkém nádraží. protože nakolika nádražích jsou u ČD akceptovány platební karty?

navíc "hotovost s sebou nosím minimální" (ještě s gramatickou chybou) - chcete tím říct, že u sebe nemíváte ani stovku? to mi přijde trochu směšné. a i kdyby jo, tak se hold naučíte s sebou těch pár stovek vozit - pokud nebudete schopen nebo ochoten si tu jízdenku koupit přes mobil nebo internet.

Vaše argumenty mi prostě přijdou jako tvrdá obhajoba monopolu ČD, i když to neříkáte tak otevřeně, jako odboráři.

0/−1
8.9.2015 15:30

M28a50r98t46i73n 39H10a69n62z93a72l 8768509439245

Proto píše pan Řepka o aplikaci ČD. Platba kartou na internetu....

+2/0
8.9.2015 15:42

O67l54d36ř26i61c96h 12J14a78n28e73č16e34k 8869536423901

a že všichni automaticky předpokládáte, že soukromník žádnou aplikaci ani eshop mít nebude?

0/0
9.9.2015 11:41

V46a40c81l14a57v 88H86a67j52e11k 3556289839

Tam kde se to ekonomicky vyplatí, tam se karty přijímají a je to cca 1/3 až 1/2 obsazených stanic. Platit peněženkou na In Kartě lze ve všech pokladnách. Hlavně lze ale platit kartou v eshopu a to i z mobilu ( s internetem).

0/0
8.9.2015 20:07

O47l52d61ř95i94c57h 60J36a34n35e23č70e79k 8729676143231

no tak to teda nevím, asi dost záleží na oblasti - na celém Liberecku tak možná v Liberci na hlavním a v Turnově.

že všichni předpokládáte, že soukromník žádnou aplikaci, eshop ani elektronickou peněženku mít nebude?!

LE a RJ samozřejmě ano, ti už to všechno mají vyvinuté.

jak jsou na tom u GW, Arrivy nebo National Expressu netuším.

stejně ale nechápu, jak se někdo může vydat na cestu a nemít ani dvě stovky v peněžence - i v dnešní době je pořád řada míst, kde kartou nezaplatíte.

0/0
9.9.2015 11:44

V25a30c12l36a45v 67H39a66j78e66k 3676739599

Zkuste si u RJ koupit v eShopu jízdenku z Bratislavy do Komárna :-)

0/0
9.9.2015 11:47

N50i82c30k 40S75a21g20e39n 9398921153662

To mě vždycky děsně baví, jak se gramatikou ohání někdo, kdo napíše "hold", "nakolika", dělá čárky tam, kde nemají být, a ještě nepíše velká písmena na začátku vět.

;-D

0/0
11.9.2015 15:06

J20a26n 20K33o84b31ě81r54s36k79ý 1520916471793

GWTR Regio umí vydávat jízdní doklady ČD. Mě by hlavně zajímali IN karty a spol. a jak to bude když to jezdí v souběhu s vlaky ČD.

0/0
8.9.2015 17:47

V22a94c26l38a88v 86H75a82j51e92k 3406139609

GWTR také umožňuje ve svých vlacích platby elektronickou peněženkou na In Kartě.

0/0
8.9.2015 20:01

A57l74a83n 32Ř24e45p25k28a 4565156

Umí, ale u konkurence neplatí jízdenky ČD z e-shopu Rv A nebo se musí tisknout, teď přesně nevím.

0/0
9.9.2015 11:46

V80a57c83l23a46v 78H97a90j81e59k 3636269929

Neplatí a také na eShopu nelze jízdenky na tratě soukromníků koupit, kdežto na pokladně ČD koupíte jízdenku na tratě provozovaté GWTR, JHMD, Arriva Morava i Trilex na Liberecku. Je to proto, že jejich zařízení neumí číst aztéka, nebo žádné takové zařízení ani nemají.

0/0
9.9.2015 11:51

J11a49n 15P38r82i68c33h79y29s33t72a17l 8691148653

Pokud budou jezdit tim vozidlem, co je na fotce, tak se nedivim, ze jsou nejlevnejsi.

+9/0
8.9.2015 13:37

P17e75t28r 33V16i23n68a53ř 6743503953847

Možná bude pořád uvnitř čistší než většina dobytčáků ČD.. ;-)

+1/−8
8.9.2015 13:38

R59o21m79a49n 44P64o73l43á26č85e62k 5566949765

A kdo ten bordel tam asi dělá ;-D

+1/−1
8.9.2015 13:44

Č84e57s83l76a53v 41T23a90r24a62n36z56a 6128337564745

A kdo se o ty vlaky nestará?

+2/0
8.9.2015 13:51

R64o42m96a18n 22P98o79l87á18č42e36k 5876799535

Bylo dřív vejce nebo slepice ;-D

+1/−1
8.9.2015 14:04

J29i33n56d30ř64i83c76h 31M18o81r93á45v57e52k 91M 3415403265686

Kdyby se někteří lidé nechovali jako prasata, nemuselo by se tolik uklízet..Tzn. vlaky by vydržely čisté déle, vysvětlení pro ty méně chápavé..

0/0
8.9.2015 14:19

I60v53a64n 47H82o76l15a68s 5757437268537

A čím to, že všichni ti bordeláří jezdí výhradně vlaky (potažmo vlaky ČD)? Všude jinde ve veřejných prostorech jde o jiné lidi, nebo o jiný přístup ze strany provozovatele, který to, že někteří lidé jsou prasátka bere jako realitu, podle které se zařídí, a ne jako výmluvu?

0/−1
8.9.2015 15:13

V43a46c94l39a79v 35H47a48j79e52k 3556599139

Už jste někdy v posledních 3 letech na té trati jel vlakem ČD ??

+2/0
8.9.2015 14:24

F72r64a55n86t56i77š25e67k 36V36a87n80ě50k 1787254957187

Kdopak zase Regiojetu hodil klacek pod kola?:-)

+4/−3
8.9.2015 13:15

K42r14y64š48t57o50f 27L72a66n93í90k 1469250145925

podle tech chyb a nabizene ceny to spise vypada, ze se na to vybodl dobrovolne.

+6/0
8.9.2015 13:24

F61r74a27n30t27i22š97e27k 58V26a17n57ě23k 1887114197517

Jako vždy. Já chci jezdit. Dejte to mě. Pak se nepřihlásí vůbec a nebo, tak aby to opravdu raději nezískal,.

+9/−1
8.9.2015 13:32

M39a46r48e90k 20M54a32r47t82i30n 8619854786510

On by totiž rád jezdil napřímo bez soutěže. Jako linku Praha - Brno. Přesně jak píšete - "dejte to mě, já vám to tam budu klidně provozovat, ale nikdo jiný tam jezdit nesmí!" Tak takhle si představuje soutěžení.

0/0
9.9.2015 20:18

O32l42d36ř16i32c58h 97J82a20n25e55č48e40k 8989366373711

kdyby podobně vysokou cenu nabídl i LE, člověk by prostě mohl říct, že by museli nakoupit nová vozidla, zatímco ostatní mají k dispozici ojetá, a proto jsou o tolik dražší. třeba to je i pravda a LE by nějakou možnost koupit nebo půjčit si ojetá měl. těžko říct. každopádně ano tak vysoká cena zrovna od RJ je zarážející.

0/0
8.9.2015 15:34

R56a52d60e98k 76J23a81n16a52t79a 9475956604212

Ta cena ale není vysoká. Naopak, ostatní nabídky jsou nízké. Je to pomalá trať s nízkým počtem cestujících (protože nevede do Prahy). Náklady na oskm vám tudíž vyjdou vysoké a na jízdném je nevyberete - jízdné je regulované a stejně by vám Češi víc nedali.

+1/0
8.9.2015 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.