Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Evropy přiteče 20 miliard na české vlaky. Dosáhnou na ně i soukromníci

Po stovkách miliard korun investovaných v posledních letech do modernizace železničních tratí začne stát výrazně podporovat i nákup nových vlaků. Uvolní na ně 20 miliard korun. Na nákup nových souprav výrazně přispěje Evropská unie, k penězům se mají dostat i soukromníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a29n 30J91e70m68e31l10k68a 1655210

Sranda, Jančura kupuje za své a je mírně v zisku. 30 let na jedné trase - jak to vyřeší, když trať časem elektrifikují.. Třeba Praha Kladno a doufejme další.. 

Kdyby se radši tratě pořádně opravovaly a rovnaly..

0/−2
14.9.2015 20:31

P20e38t65r 28K40ř98í13ž 1395542592

Každé přijaté dotace nám EU omlátí o hlavu s tím, že jim musíme být vděčni a musíme být poslušni. Tak vzniká mentalita poddaných.

0/−5
14.9.2015 16:39

J51i95ř95í 37E65r31b66e89n 1493794266347

Prdlajs. Omlacují nám o hlavu to, že je nejsme schopni vyčerpat.

+3/0
14.9.2015 16:42

P10e20t66r 68K55ř71í47ž 1435552872

Řekl bych, že je jim to spíš jedno.

+1/0
14.9.2015 16:53

J13i31ř11í 98E80r66b71e26n 1753474316307

Nemluvě o tom, že EU nejsou "oni", ale EU jsme také "my"!!!

+4/0
14.9.2015 16:43

P86e33t34r 63K15ř47í64ž 1195292852

Já se tak necítím. Nestojím o EU v současné podobě. Zvláště nyní se ukazuje, že je to především politický spolek a že neskončí dobře.

+1/−2
14.9.2015 16:55

M93i84r38o55s61l71a53v 40J90a21n13o62u92š74e35k 9654491107

Ano. Krysy opousteji potapejici se lod jako prvni :-)

0/0
15.9.2015 16:11

J28a32n 14H78o13r78a 6327421446

....ČR je EU;-)

0/0
15.9.2015 13:21

M66a10t78ú45š 68B27e37n26a70k 9358154102723

"Dosáhnou na ně i soukromníci"   Ako keby teraz na ne súkromníci nedosiahli...akurát to dopadlo katastrofou typu Hašiš bedňa.

0/0
14.9.2015 16:22

J55a20n 27S33ů40r59a 4375493963642

Jen zaměňujete Regionální operační program a OPD 2. Je v tom poměrně dost zásadní rozdíl.

0/0
14.9.2015 16:37

P90a95v80e25l 81Ř58a32p28e36k 7612736909415

Dotace a veškeré jiné formy státní podpory jsou zlo. Ale než ty peníze zase nacpat do bezkoncepčního, zastaralého a morálně vadného masového automobilismu, tak jsem samozřejmě všema deseti pro nové vlaky. R^

+1/−1
14.9.2015 15:46

M67i93r75o46s19l93a24v 93Z27i58k68m32u91n61d 7989123844623

Ustanovení, že vozidlo smí pouze na svoji linku je trestným činem porušování povinností při správě cizího majetku, protože provázáním oběhů na jednotlivých vozebních ramenech lze výrazně zvýšit využití vozidel (zvýšit kilometrické proběhy) a tím snížit fyzickou potřebu vozidel, resp. s menším počtem vozidel odjedu více vlaků ...

+5/−4
14.9.2015 15:26

R26a13d24e53k 71N45o22v43o21t12n85ý 5728202696645

Nesmysl, aspoň z toho trestněprávního hlediska.  Pokud to s touto podmínkou koupím, o žádný trestný čin nepůjde.

+6/0
14.9.2015 15:40

P77a59v39e64l 22Ř28a55p81e69k 7732476229915

Ale padlé na hlavu je to v každém případě. Do EU posíláme peníze a zpět dostáváme poukázky...

0/−1
14.9.2015 15:47

N89i96k32o26l51a98j 57M87a27l23í31k 5394343750811

Jestli nebude pointa (zatím) v tom, že posíláme míň než nám vrací v těch poukázkách ;)

+2/0
14.9.2015 15:50

M22i18r54o47s97l67a23v 12Z69i46k71m44u69n30d 7539793344333

To je pravda, ale když vláda / ministerstvo / dopravce přistoupí na nehospodárnou podmínku, tak je pochybné stíhat zastupitele za podobnou nehospodárnost. Nehledě na to, že se situace může změnit, protože "se to nemuselo kupovat" ...  pochybné komise v Bruselu sledující hospodárnost - pokud se koupí levnější a třeba kvalitnější materiál - tak se ukládá postih příjemci dotace za nedodržení projektu, který počítal s dražším a méně kvalitním materiálem ... místo toho, aby se  příjemce dotace pochválil za "hospodárné nakládání s prostředky EU ...

0/0
15.9.2015 13:57

J29a53n 24S79ů68r30a 4215223763592

Stačí vysoutěžit balík linek.

+2/0
14.9.2015 16:38

O96l16d14ř31i67c42h 49J33a36n85e89č62e65k 8619226833911

například?

"balíky linek" občas soutěží kraje na regionálních tratích - jenže ve článku sám píšete, že kraje momentálně (skoro) žádné soutěže nepřipravují a spíš to zase zadají napřímo ČD.

a v případě rychlíkových tratí se o soutěžení několika (souvisejících) linek zároveň uvažovalo možná v daleké budoucnosti v x-té fázi, což podle dosavadního tempa soutěžení bude tak asi za 400 let.

0/0
14.9.2015 17:01

J60a92n 60S35ů19r94a 4775283263882

Například jako jedna z prvních má jít společně R5 a R20.

0/0
14.9.2015 17:15

O56l34d20ř85i13c20h 28J82a30n15e37č21e94k 8719366433221

ano u této dvojice by naopak byl nesmysl zadávat je odděleně a společná záloha dává jednoznačně smysl.

teď je otázka, kolik takových dalších případů ještě bude.

co až ministerstvo pošle do soutěže samostatně PU - Lbc nebo Pha - Tanvald nebo Lbc - DC - UL nebo Kolín - Rumburk...??

0/0
14.9.2015 18:24

L39u11k66á94š 71V89e15v80e80r70k95a 1197536490

právě proto je dlouhodobým cílem tyto obraty osamostatnit, např. PU-Lbc je nyní potřeba 6souprav, který pak 2hodiny stojí v koncových stanicích (v Lbc točí os do Paky takže nestojí, ale uvádím oběh) probíhá revitalizace trati, která proběhne ještě v dalších fázích a cílem pak je společně s novými jednotkami zkrátit jízdní doby tak, aby poklesl počet potřebných souprav na 5 a byly relativně krátký obraty v koncových stanicích, plán je zkrátit trasu Pu-Lbc o půl hodiny, což nevím jestli je úplně reálné, ale nechme se překvapit, ono už jen nasazení lepších vozidel by i na dnešní infrastruktuře dalo tak 15minut k dobru, což by na obrat bez nutnosti objíždění či přepřahu mělo stačit i s nějakou rezervou na eliminaci zpoždění

0/0
24.9.2015 12:17

J25i59ř81í 78E61r79b76e62n 1513934116707

Miroslave, nikdo přeci toho dopravce nenutí se do toho dotačního titulu přihlásit ;-)

To už je holt právo zadavatele, že když na něco věnuje pár šušňů, tak chce taky kecat do toho, jak budou využity. Mně by se taky nelíbilo, kdybych pro svou regionální trať zaplatil pár milionů za novou soupravu namísto orchestrionu, a dopravce ji po dvou týdnech předisponoval jinam řka, že tamní lidé jsou potřebnější...

+3/0
14.9.2015 16:41

O90l33d80ř65i62c82h 60J64a87n25e31č55e83k 8439146153311

a co navrhujete jako lepší řešení?

po pravdě, z peněz EU se platí takové nesmysly, že když se teď koupí jedna souprava navíc jako záloha, tak to ještě budou dobře utracené peníze.

samozřejmě pokud se to řádně vysoutěží a ne že se to zadá kamarádům napřímo, což se, obávám se, stejně nejspíš stane :-(

0/0
14.9.2015 17:05

L48a31d72i76s65l21a60v 23P92a74s62t45o76r59e72k 1923117978815

Nový plán vítají i soukromí dopravci. „Materiál ohledně financování nových kolejových vozidel a jeho posun do dalšího projednávání vítáme,“ říká mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

kde jsou citace těch soukromých dopravců co to vítají? Vidím jenom jednu, tak proč je použito množné číslo?  Mluvčí Leo Expressu nebere telefony?

+1/0
14.9.2015 15:15

N98i25k18o23l57a87j 60M10a38l35í93k 5274753700401

Super :) Nedovedu si představit, že toto by mohlo někomu vadit :)

0/0
14.9.2015 14:44
Foto

J12a71n 38V93a35l21a30l51í69k 6176979290216

No tak už soukromý dopravci nebudou očerňovat ČD, už také nebudou jezdit za své ale i za státní.

0/0
14.9.2015 14:16

R64a57d61k82o 45K32ř16i15v40á18n24e87k 7140203315860

Pár poznámek:

1. Na ČD nám vadily staré vlaky. Co nám vadí teď? Přece nové vlaky (s pozdravem Váš iDnes)

2. Když po vysoutěžení trati novým dopravcem bude muset původní dopravce vlaky předat, kde je to zvýhodňování ČD?

3. Protože linkové a městské autobusy se dotují již od 90. let (proto teak rychle zmizely rezavé Karosy), tak na tom, že se s patnáctiletým zpožděním začaly dotovat i vlaky nic špatného nevidím. (Snad jen že autobus se mohl používat v povoleném procentu i mimo linkovou dopravu a nikomu se při ukončení smlouvy předávat nemusel)

4. Protože smlouvy s kraji i tyto dotace si prolobovala Škoda + nejmenovaná partaj (hádejte), je dodavatel jasný:-)

5. Buďme za ty vlaky rádi.

+14/0
14.9.2015 13:51

R97a57d86e73k 45N56o11v64o17t71n69ý 5788732486155

Ad 2: V tom, že je ČD budou moct ze začátku bez soutěže provozovat?

+1/0
14.9.2015 15:40

O59l67d48ř44i80c72h 21J80a52n64e34č71e62k 8239156313101

ad 1.: že to nebude řádně vysoutěženo (ať už nákup souprav nebo jejich provoz, nejlépe obojí - viz též 4.), ale zadáno přímo spřízněným osobám

ad 2.: viz p. Novotný - v tom, že ČD získají na prvních X let bez soutěže zakázku na jejich provoz

ad 3.: nesmysl, autobus má o hodně kratší životnost než vlak a stojí řádově méně, takže jejich provozovatelé to jednak museli udělat, protože jinak by se ty Ikarusy a Karosy z 80. let už dávno rozpadly, druhak desítky milionů se na obnovu vozového parku shánějí mnohem snáze než miliardy. navíc "autobusáci" byli už od 90. let soukromé firmy (ať už vlastněné privátně nebo obcemi) s jasnou strukturou financování a tak si i na své podnikání mohli brát úvěry - narozdíl od ČD, kde se i dlouho po revoluci prostě jen jezdilo a ze státního záplatovaly ztráty v provozních číslech, na investice prostě nebylo odkud brát, to se změnilo až v poslední době tím, jak ČD získaly přístup k úvěrům jako každá "normální" firma - to vůbec není o dotacích!

ad 5.: jo, to jo, na poměry EU velmi dobře utracené peníze

+1/0
14.9.2015 17:13

R97a63d70k59o 20K55ř74i17v55á96n75e72k 7620373415910

1. V Čechách je řádně vysoutěženo všechno a nic. Řešíte obecné prostředí.

2. Na jejich provoz žádná zakázka nebude. Ta už dávno je, ale  na obslužnost. Na rychlíky soutěže budou. Na regionálku časem taky.

3. Psal jsem o rychlosti obnovy, nikoliv rozpadu. Ten už by stejně dávno nastal.

Ještě neco špatně? :-)

0/0
14.9.2015 17:33

O13l64d30ř64i75c50h 24J86a75n43e19č21e84k 8479516113501

ano. že tu chcete slovíčkařit nad "obslužnost" a "provoz", když myslíme to samé Rv

3.: doba životnosti přímo ovlivňuje dobu obnovy. že se busy dotovaly již dávno a díky tomu jsou již dávno vyměněné a vlaky se konečně po 15 letech začaly dotovat taky je prostě nesmysl. asi motáte dotace na obslužnost (tedy doplatek ztrát za objednávku dopravy) a dotace přímo na vozidla

2.: "na regionálku časem taky" - snad... možná... někdy... to je právě ten problém

0/0
14.9.2015 18:30

R68a79d19k76o 54K48ř22i73v36á34n75e44k 7180893375920

Jinak stejně řádně vysoutěženy budou i tratě. Podívejte se na Jihočeský kraj. Náhrada formy, systém zůstane. To jen iDnes nás krmí babišovinou : Prostě to vysoutěžíme! :-)

V Německu už nás za uprchlíky nevezmou, tak se asi s tou českou realitou budeme muset smířit.:-)

0/−1
14.9.2015 17:43

J79a59n 57S84ů65r34a 4565493833832

iDnes zásadně nevadí nové vlaky u ČD, zvláště když jsou vysoutěženy čistě a na vysoutěženou trať. Ale určitě se po šířce dveří vymyslí nějaké hezké nové kritérium.

+1/0
14.9.2015 17:17

R76a46d63k32o 18K55ř73i32v93á56n31e25k 7570253175900

Pokud nehovoříme o ČD, ale o Škodovce a o politice, tak si rozumíme.

ČD jako takovým jsou široké dveře úplně šumák, hlavně aby fungovaly.

0/0
14.9.2015 17:36

J48a26n 47S51ů67r53a 4805273153872

Zadavatelem jsou České dráhy. I v případě povedené zakázky s dveřmi 1500mm.

+2/0
14.9.2015 17:58

P92a26v84e43l 33K68a91l70o71u75s19e14k 8267290707844

No při prvním čtení titulku jsem četl ...a dosáhnou na ně i uprchlíci. Už jsem z té propagandy úplně mimo ...:-/

+3/−1
14.9.2015 13:42

P94e80t70r 64C11h41a76r73v85á40t 1111426269320

Než jsem dočetl nadpis článku do konce nejprve jsem se zhrozil, že těch 20 miliard co sem má přitéct se bude týkat něčeho jiného Rv:-) To jsem si oddechlR^

+4/−1
14.9.2015 13:04

J64a45n 27F29r61o56l46í60k 6326620325864

Jen jestli ty dotace nebudou podmíněny odběrem vlaků i s pasažéry třeba z Kosova.;-D

+1/0
14.9.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz