Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Evropy přiteče 20 miliard na české vlaky. Dosáhnou na ně i soukromníci

Po stovkách miliard korun investovaných v posledních letech do modernizace železničních tratí začne stát výrazně podporovat i nákup nových vlaků. Uvolní na ně 20 miliard korun. Na nákup nových souprav výrazně přispěje Evropská unie, k penězům se mají dostat i soukromníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a50n 70J67e94m86e88l43k80a 1385340

Sranda, Jančura kupuje za své a je mírně v zisku. 30 let na jedné trase - jak to vyřeší, když trať časem elektrifikují.. Třeba Praha Kladno a doufejme další.. 

Kdyby se radši tratě pořádně opravovaly a rovnaly..

0/−2
14.9.2015 20:31

P66e51t89r 17K20ř58í64ž 1955322252

Každé přijaté dotace nám EU omlátí o hlavu s tím, že jim musíme být vděčni a musíme být poslušni. Tak vzniká mentalita poddaných.

0/−5
14.9.2015 16:39

J47i34ř73í 31E72r31b23e51n 1163124136277

Prdlajs. Omlacují nám o hlavu to, že je nejsme schopni vyčerpat.

+3/0
14.9.2015 16:42

P75e25t80r 54K31ř13í34ž 1435302962

Řekl bych, že je jim to spíš jedno.

+1/0
14.9.2015 16:53

J41i22ř93í 65E51r67b40e31n 1593934546497

Nemluvě o tom, že EU nejsou "oni", ale EU jsme také "my"!!!

+4/0
14.9.2015 16:43

P46e25t95r 46K32ř64í74ž 1915732352

Já se tak necítím. Nestojím o EU v současné podobě. Zvláště nyní se ukazuje, že je to především politický spolek a že neskončí dobře.

+1/−2
14.9.2015 16:55

M30i48r75o73s36l64a36v 60J70a88n94o50u92š60e36k 9164791547

Ano. Krysy opousteji potapejici se lod jako prvni :-)

0/0
15.9.2015 16:11

J21a83n 52H18o72r36a 6777641586

....ČR je EU;-)

0/0
15.9.2015 13:21

M84a80t68ú67š 37B32e15n91a54k 9898774412743

"Dosáhnou na ně i soukromníci"   Ako keby teraz na ne súkromníci nedosiahli...akurát to dopadlo katastrofou typu Hašiš bedňa.

0/0
14.9.2015 16:22

J94a97n 33S64ů53r95a 4315453193252

Jen zaměňujete Regionální operační program a OPD 2. Je v tom poměrně dost zásadní rozdíl.

0/0
14.9.2015 16:37

P84a30v80e88l 82Ř22a75p49e94k 7702166509795

Dotace a veškeré jiné formy státní podpory jsou zlo. Ale než ty peníze zase nacpat do bezkoncepčního, zastaralého a morálně vadného masového automobilismu, tak jsem samozřejmě všema deseti pro nové vlaky. R^

+1/−1
14.9.2015 15:46

M12i30r66o27s87l68a81v 26Z12i23k46m88u54n84d 7179813814433

Ustanovení, že vozidlo smí pouze na svoji linku je trestným činem porušování povinností při správě cizího majetku, protože provázáním oběhů na jednotlivých vozebních ramenech lze výrazně zvýšit využití vozidel (zvýšit kilometrické proběhy) a tím snížit fyzickou potřebu vozidel, resp. s menším počtem vozidel odjedu více vlaků ...

+5/−4
14.9.2015 15:26

R22a75d64e82k 47N56o42v32o78t77n49ý 5818692676535

Nesmysl, aspoň z toho trestněprávního hlediska.  Pokud to s touto podmínkou koupím, o žádný trestný čin nepůjde.

+6/0
14.9.2015 15:40

P27a30v43e85l 78Ř43a75p37e98k 7822176449985

Ale padlé na hlavu je to v každém případě. Do EU posíláme peníze a zpět dostáváme poukázky...

0/−1
14.9.2015 15:47

N38i36k68o66l23a37j 92M74a24l28í82k 5204833640881

Jestli nebude pointa (zatím) v tom, že posíláme míň než nám vrací v těch poukázkách ;)

+2/0
14.9.2015 15:50

M13i75r30o52s77l45a36v 63Z72i94k12m98u46n48d 7659983404223

To je pravda, ale když vláda / ministerstvo / dopravce přistoupí na nehospodárnou podmínku, tak je pochybné stíhat zastupitele za podobnou nehospodárnost. Nehledě na to, že se situace může změnit, protože "se to nemuselo kupovat" ...  pochybné komise v Bruselu sledující hospodárnost - pokud se koupí levnější a třeba kvalitnější materiál - tak se ukládá postih příjemci dotace za nedodržení projektu, který počítal s dražším a méně kvalitním materiálem ... místo toho, aby se  příjemce dotace pochválil za "hospodárné nakládání s prostředky EU ...

0/0
15.9.2015 13:57

J42a93n 51S19ů81r67a 4425733773122

Stačí vysoutěžit balík linek.

+2/0
14.9.2015 16:38

O12l60d74ř93i77c85h 33J32a62n63e65č63e11k 8719946713211

například?

"balíky linek" občas soutěží kraje na regionálních tratích - jenže ve článku sám píšete, že kraje momentálně (skoro) žádné soutěže nepřipravují a spíš to zase zadají napřímo ČD.

a v případě rychlíkových tratí se o soutěžení několika (souvisejících) linek zároveň uvažovalo možná v daleké budoucnosti v x-té fázi, což podle dosavadního tempa soutěžení bude tak asi za 400 let.

0/0
14.9.2015 17:01

J38a56n 36S58ů28r51a 4975513703462

Například jako jedna z prvních má jít společně R5 a R20.

0/0
14.9.2015 17:15

O92l92d61ř20i14c67h 33J61a21n29e18č30e59k 8249426463761

ano u této dvojice by naopak byl nesmysl zadávat je odděleně a společná záloha dává jednoznačně smysl.

teď je otázka, kolik takových dalších případů ještě bude.

co až ministerstvo pošle do soutěže samostatně PU - Lbc nebo Pha - Tanvald nebo Lbc - DC - UL nebo Kolín - Rumburk...??

0/0
14.9.2015 18:24

L55u78k91á78š 24V20e56v13e26r51k53a 1827196760

právě proto je dlouhodobým cílem tyto obraty osamostatnit, např. PU-Lbc je nyní potřeba 6souprav, který pak 2hodiny stojí v koncových stanicích (v Lbc točí os do Paky takže nestojí, ale uvádím oběh) probíhá revitalizace trati, která proběhne ještě v dalších fázích a cílem pak je společně s novými jednotkami zkrátit jízdní doby tak, aby poklesl počet potřebných souprav na 5 a byly relativně krátký obraty v koncových stanicích, plán je zkrátit trasu Pu-Lbc o půl hodiny, což nevím jestli je úplně reálné, ale nechme se překvapit, ono už jen nasazení lepších vozidel by i na dnešní infrastruktuře dalo tak 15minut k dobru, což by na obrat bez nutnosti objíždění či přepřahu mělo stačit i s nějakou rezervou na eliminaci zpoždění

0/0
24.9.2015 12:17

J52i16ř48í 40E38r10b52e60n 1953774206827

Miroslave, nikdo přeci toho dopravce nenutí se do toho dotačního titulu přihlásit ;-)

To už je holt právo zadavatele, že když na něco věnuje pár šušňů, tak chce taky kecat do toho, jak budou využity. Mně by se taky nelíbilo, kdybych pro svou regionální trať zaplatil pár milionů za novou soupravu namísto orchestrionu, a dopravce ji po dvou týdnech předisponoval jinam řka, že tamní lidé jsou potřebnější...

+3/0
14.9.2015 16:41

O51l12d17ř95i21c26h 81J74a51n71e78č66e77k 8829156163861

a co navrhujete jako lepší řešení?

po pravdě, z peněz EU se platí takové nesmysly, že když se teď koupí jedna souprava navíc jako záloha, tak to ještě budou dobře utracené peníze.

samozřejmě pokud se to řádně vysoutěží a ne že se to zadá kamarádům napřímo, což se, obávám se, stejně nejspíš stane :-(

0/0
14.9.2015 17:05

L25a79d78i12s52l65a23v 21P83a13s45t33o94r82e24k 1683417688535

Nový plán vítají i soukromí dopravci. „Materiál ohledně financování nových kolejových vozidel a jeho posun do dalšího projednávání vítáme,“ říká mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

kde jsou citace těch soukromých dopravců co to vítají? Vidím jenom jednu, tak proč je použito množné číslo?  Mluvčí Leo Expressu nebere telefony?

+1/0
14.9.2015 15:15

N95i30k39o37l11a43j 34M79a37l80í61k 5554943460721

Super :) Nedovedu si představit, že toto by mohlo někomu vadit :)

0/0
14.9.2015 14:44
Foto

J79a96n 40V79a97l45a93l84í37k 6226459510566

No tak už soukromý dopravci nebudou očerňovat ČD, už také nebudou jezdit za své ale i za státní.

0/0
14.9.2015 14:16

R88a64d97k46o 23K60ř20i66v84á52n77e67k 7270853855390

Pár poznámek:

1. Na ČD nám vadily staré vlaky. Co nám vadí teď? Přece nové vlaky (s pozdravem Váš iDnes)

2. Když po vysoutěžení trati novým dopravcem bude muset původní dopravce vlaky předat, kde je to zvýhodňování ČD?

3. Protože linkové a městské autobusy se dotují již od 90. let (proto teak rychle zmizely rezavé Karosy), tak na tom, že se s patnáctiletým zpožděním začaly dotovat i vlaky nic špatného nevidím. (Snad jen že autobus se mohl používat v povoleném procentu i mimo linkovou dopravu a nikomu se při ukončení smlouvy předávat nemusel)

4. Protože smlouvy s kraji i tyto dotace si prolobovala Škoda + nejmenovaná partaj (hádejte), je dodavatel jasný:-)

5. Buďme za ty vlaky rádi.

+14/0
14.9.2015 13:51

R31a57d50e85k 31N13o26v38o60t69n17ý 5128442126245

Ad 2: V tom, že je ČD budou moct ze začátku bez soutěže provozovat?

+1/0
14.9.2015 15:40

O64l91d76ř90i71c82h 25J41a43n35e16č93e54k 8629226793591

ad 1.: že to nebude řádně vysoutěženo (ať už nákup souprav nebo jejich provoz, nejlépe obojí - viz též 4.), ale zadáno přímo spřízněným osobám

ad 2.: viz p. Novotný - v tom, že ČD získají na prvních X let bez soutěže zakázku na jejich provoz

ad 3.: nesmysl, autobus má o hodně kratší životnost než vlak a stojí řádově méně, takže jejich provozovatelé to jednak museli udělat, protože jinak by se ty Ikarusy a Karosy z 80. let už dávno rozpadly, druhak desítky milionů se na obnovu vozového parku shánějí mnohem snáze než miliardy. navíc "autobusáci" byli už od 90. let soukromé firmy (ať už vlastněné privátně nebo obcemi) s jasnou strukturou financování a tak si i na své podnikání mohli brát úvěry - narozdíl od ČD, kde se i dlouho po revoluci prostě jen jezdilo a ze státního záplatovaly ztráty v provozních číslech, na investice prostě nebylo odkud brát, to se změnilo až v poslední době tím, jak ČD získaly přístup k úvěrům jako každá "normální" firma - to vůbec není o dotacích!

ad 5.: jo, to jo, na poměry EU velmi dobře utracené peníze

+1/0
14.9.2015 17:13

R17a55d16k63o 94K64ř35i84v48á69n85e52k 7520183315820

1. V Čechách je řádně vysoutěženo všechno a nic. Řešíte obecné prostředí.

2. Na jejich provoz žádná zakázka nebude. Ta už dávno je, ale  na obslužnost. Na rychlíky soutěže budou. Na regionálku časem taky.

3. Psal jsem o rychlosti obnovy, nikoliv rozpadu. Ten už by stejně dávno nastal.

Ještě neco špatně? :-)

0/0
14.9.2015 17:33

O37l23d75ř49i93c23h 55J16a25n16e60č24e18k 8709746483891

ano. že tu chcete slovíčkařit nad "obslužnost" a "provoz", když myslíme to samé Rv

3.: doba životnosti přímo ovlivňuje dobu obnovy. že se busy dotovaly již dávno a díky tomu jsou již dávno vyměněné a vlaky se konečně po 15 letech začaly dotovat taky je prostě nesmysl. asi motáte dotace na obslužnost (tedy doplatek ztrát za objednávku dopravy) a dotace přímo na vozidla

2.: "na regionálku časem taky" - snad... možná... někdy... to je právě ten problém

0/0
14.9.2015 18:30

R57a93d88k95o 60K68ř37i51v15á33n23e38k 7870893275830

Jinak stejně řádně vysoutěženy budou i tratě. Podívejte se na Jihočeský kraj. Náhrada formy, systém zůstane. To jen iDnes nás krmí babišovinou : Prostě to vysoutěžíme! :-)

V Německu už nás za uprchlíky nevezmou, tak se asi s tou českou realitou budeme muset smířit.:-)

0/−1
14.9.2015 17:43

J20a27n 49S45ů39r65a 4935983103482

iDnes zásadně nevadí nové vlaky u ČD, zvláště když jsou vysoutěženy čistě a na vysoutěženou trať. Ale určitě se po šířce dveří vymyslí nějaké hezké nové kritérium.

+1/0
14.9.2015 17:17

R88a14d20k75o 76K93ř47i62v94á24n42e86k 7760543475970

Pokud nehovoříme o ČD, ale o Škodovce a o politice, tak si rozumíme.

ČD jako takovým jsou široké dveře úplně šumák, hlavně aby fungovaly.

0/0
14.9.2015 17:36

J88a89n 42S76ů36r25a 4435403963532

Zadavatelem jsou České dráhy. I v případě povedené zakázky s dveřmi 1500mm.

+2/0
14.9.2015 17:58

P35a12v59e91l 10K89a95l21o78u33s41e38k 8557280907354

No při prvním čtení titulku jsem četl ...a dosáhnou na ně i uprchlíci. Už jsem z té propagandy úplně mimo ...:-/

+3/−1
14.9.2015 13:42

P94e12t51r 33C50h94a96r41v75á14t 1651326219730

Než jsem dočetl nadpis článku do konce nejprve jsem se zhrozil, že těch 20 miliard co sem má přitéct se bude týkat něčeho jiného Rv:-) To jsem si oddechlR^

+4/−1
14.9.2015 13:04

J69a78n 78F33r68o45l13í13k 6246510905644

Jen jestli ty dotace nebudou podmíněny odběrem vlaků i s pasažéry třeba z Kosova.;-D

+1/0
14.9.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.