Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: honba za zásuvkami i noční dotaz na zoo

Tady? To fakt ne, odvětí pobaveně na můj dotaz průvodčí v rychlíku z Havlíčkova Brodu do Brna na můj zjevně naivní dotaz, zda je ve vlaku složeném z celkem obstojných vozů i nějaký vagón se zásuvkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B70r76o20n55i90s89l80a33v 91G33a87b45r43y85š 2752229841

Zkusí pan Sůra i 3 dny ve vlaku RegioJet? :-P

+2/0
9.9.2015 15:58
Foto

J67a17n 73V28a17l35a35l13í93k 6616299960436

a proč by jezdil jen z Prahy do OV a zpět 8-o

0/0
9.9.2015 19:59
Foto

B32r19o91n58i76s12l50a23v 82G66a96b85r86y52š 2242389381

Právě... ;-D

0/0
9.9.2015 20:07

K72a98r23e15l 71Ř39e85h19á63č51e83k 9512960371602

Pan Sůra má nějaké nepřesné hodinky, to SC bylo opožděno o 37 minut a osobní vlak z Hradce do Pardubic o 14 minut.

0/0
9.9.2015 12:03
Foto

J35a58n 11V77a53l83a18l73í71k 6716849500766

těch 59 je doba jízdy a poznámka že vlak byl zpožděný jinak doba zpoždění tam uvedena není

+1/0
9.9.2015 12:11

K42a29r82e20l 74Ř64e88h30á83č38e60k 9792150491222

Omlouvám se, už jsem si to také uvědomil. Děkuji.

0/0
9.9.2015 12:14

J60a65n 70S85ů38r46a 4595383503452

uvádím dobu podle jízdního řádu:)zas takový šotouš, abych si psal ještě i přesný čas dojezdu a číslo lokomotivy nejsem:))

+3/0
9.9.2015 17:58
Foto

J84a54n 63V35a50l42a85l88í19k 6756449670726

;-D

0/0
9.9.2015 18:09

M75a42r48t40i51n 29N50o97v47o44t95n22ý 3166106981214

S těma zásuvkama - ČD logicky moc nepočítají s tím, že cestující nevyleze tři dny z vlaku a dojde mu baterka v notebooku. Baterky v přenosných zařízeních už vydrží docela dlouho, takže to, že chybí zásuvka (obzvláště v courácích, kterými se nejezdí na dlouhé vzdálenosti) bych opravdu neviděl jako velký problém.

+1/0
9.9.2015 11:12

M40a82r89t41i74n 89Š20p34á93d 4422949731896

Souhlasím a osobně mi zásuvky připadají jako tak marginální problém, že na této platformě nemá smysl se jimi nějak výrazněji zabývat. Pro stav přepravy na železnici jsou mnohem podstatnější faktory, a když už jsme u těch doplňkových, rozhodně za významnější považuju například čistotu vozů, o které se tady ovšem prakticky nepíše. Zásuvky totiž přebijou všechno, protože jeden redaktor z i-dnesu je považuje za klíčové pro přežití.

+1/0
9.9.2015 11:25

J95i72ř77í 91K91u93b52a88l16á18k 5194106477466

Já třeba tak úplně nesouhlasím. Jak jsem již psal níže, tak ve vlakcích strávím až 4 hodiny denně. Ohledně čistoty vlaků nemůžu říct špatného slova, ale pokud se jedná o zásuvky, tak si (ano většinou v rychlíku) představte, že celý den používáte telefon/tablet/ntb a vlak má zpoždění. Chcete si vyhledat přípojný vlak/bus a ke vší smůle ho máte vybitý. Pracovník ČD Vám řád vyhledá přípojný vlak, ale ne BUS... Nebo chcete si jen něco zahrát, nebo Vás napadla hvězdná kapitola ve Vaší nové knize...

+1/0
9.9.2015 12:26

F19r67a23n44t42i86š77e78k 92V53a36n97ě85k 1327244457187

A kdyby tam byl jenom jeden autobus a zrovna jela nějaká větší skupina lidí, tak to zase bude špatně, že je tam jeden autobus.

+3/0
9.9.2015 10:50

S33t76e18p51a70n 28T29o23t16h 8558319345738

Protoze panu Surovi nedoslo, ze az oba autobusy dorazi na druhou stranu vyluky, uz bude o par minut(hodin) vice a vlak pojede naslapany. Nechape, ze pendl celeho vlaku se tyka vsech "vagonu", tedy i vsech autobusu. Ale az tech kilometru najezdi kolem 10k za rok a na nejakych tratich, kde jsou vyluky castejsi, treba to i pozna. ;-)

+3/0
9.9.2015 11:19

M80a41r37t53i10n 66Š80p97á62d 4852229271786

Kromě toho existuje přeprava proti hlavnímu proudu. Kdyby jel ráno z Prahy do Berouna, tak by mohl tvrdit, že ten ešus by bohatě stačil jeden. To je ovšem přesně to, co se mi na přístupu nelíbí - vůbec nejde o nějaké nadržování Jančurovi nebo co tady často čítám, ale o základní neznalost problematiky.

+1/0
9.9.2015 11:30

J33a65n 93S18ů30r74a 4695983843322

V 11 je přepravní špička na trase Hulín - Valašské Meziříčí?)))

0/0
9.9.2015 17:58

J39i94ř47í 48K92o30c35u40r55e53k 6285714945708

Mno tak v 9 ráno jsou všeci buď v práci, ve škole, nebo právě přijeli do města na nákup nebo do kostela nebo cokoliv... Předpokládám že touto dobou (pů třetí) pojede hromada děcek ze školy, i střední. O hodinu později lidi z práce a JS bude rád, když bude stát na vlastních nohách a jemu na nich nikdo další.

0/0
9.9.2015 14:32

T42o31m56a64s 19A70u89g94u33s90t93y63n 6297976351550

Jak vypadal vlak z HB do Brna, nějak jsem to v reportáži nenašel (krom pobavené průvodčí)?

+1/0
9.9.2015 10:13

J63a73n95a 18S96t57e61h27l87í76k36o54v65á 2729590600696

raději ;-D

0/−1
9.9.2015 10:25
Foto

J32a75n 97V28a15l89a23l42í43k 6706559530386

celkem obstojně vypadal..

0/0
9.9.2015 10:49

J11a37n 15Ř98e89z54n75í86č72e83k 3691381753420

Kouknete na některý film z počátku 80. let a uvidíte. Jezdím tím denně.

0/−1
9.9.2015 10:51

M43a44r38t60i40n 43Š92p95á32d 4362379581836

U vlaků z Prahy do Brna přes HB se mně hlavně líbí, že na rozdíl od řady jiných tratí nemá dopravce tendenci zkracovat soupravy. Takže běžně potkáte 8 i 9 vozů a jedničku mají samozřejmě celou.

+1/0
9.9.2015 11:40

T82o74m63a86s 15A73u58g75u98s49t66y82n 6157846821590

taky tam občas jezdím a teď když jsem jel, tak jsem se málem poblil... a to mám ČD rád a často je i hájím... :-(

0/0
9.9.2015 18:28

T90o38m88a38s 57A78u96g14u19s24t20y44n 6157156781710

R^ za komentář ohledně zásuvek...

0/0
9.9.2015 10:11

L40u69b92o21š 19F96i63l64i27p65e44k 1945713773

Zásuvky ve vlaku jsem viděl jen jednou, načež vstoupil průvodčí, předložím jízdenku a on - tak to bude doplatek za I. třídu, naprosto šokován, že něco takového v čd existuje, a ještě k tomu ve vlaku z horní dolní do dolní horní jsem se nevzmohl na pořádnou odpověď, naštěstí tam seděli i další s lístkem II.třídy a tak jsem se rychle zdekoval do jiného vagonu, kde už zásuvky nebyly 8-o

0/−2
9.9.2015 9:22
Foto

J35a57n 19V46a40l96a47l30í36k 6136779580766

no jak kde nedávno jsem jel ze Štětí - Všetaty osobním vlakem kde nebyla ani 1 třída a zasuvky byli

0/0
9.9.2015 9:40

R89a62d23e69k 93J69a94n51a45t91a 9715506934742

V Německu byste leckde potkal 1. třídu i v S-Bahnu (a kolem Prahy to je CityElefantech taky). Proč? Protože i tomu, co dojíždí do práce vlakem, se hodí 1. třída, aby měl větší klid.

+6/0
9.9.2015 10:37

A34l20a90n 44Ř12e42p41k88a 4625346

Tak vy nastoupíte s lístkem do dvojky a nepodíváte se, že lezete do třídy první a pak si ještě stěžujete, že po Vás chtěl průvodčí doplatek? TO je ale Vaše chyba Rv

+10/0
9.9.2015 10:42

L68u73b80o33š 20F43i89l43i59p29e72k 1125133953

Když jsem nastupoval do vlaku co jede z horní dolní do dolní horní, - nebylo to u Prahy, nebyl to žádný CityElefant, vůbec mě nenapadlo že by tam mohla být nějaká I. třída, a tak jsem se po tom ani nedíval a zdaleka jsem nebyl sám, kdo dopadl stejně. Kde konkrétně si v původním příspěvku stěžuju že po mě průvodčí chtěl doplatek? Ani jsem nepsal že to nebyla moje chyba.

0/0
9.9.2015 11:14

M50a34r76t35i88n 64Š47p94á45d 4322239191456

Nicméně reagoval jste zcela schematicky. Ani jste se nezamyslel nad tím, kolik ten doplatek dělá, co za něj můžete mít atd. Třeba byste se pak rozhodl stejně, ale po nějaké úvaze. Pořád je poměrně dost lidí, kteří mají domněnku, že 1. třída je pouze pro nějaké poslance nebo Němce...

+1/0
9.9.2015 11:37

J67a74n 26S44ů10r98a 4875113293872

Zajímavá situace je u Regiosharků. Zvenčí je kus označen jako jednička, uvnitř jako dvojka:)

0/0
9.9.2015 11:14

M71a41r12t12i38n 89Š73p11á31d 4162949931766

Ne všude. Je to jen tam, kde 1. třída není garantovaná, a to z důvodu, že kraj požadoval pouze 2. třídu. Například z Chebu do Klášterce nad Ohří. Zda je jednička venku přelepená, nevím, každopádně není zamalovaný žlutý pruh, který znamená 1. třídu. Nicméně uvnitř je to již jasné. Jednička u Šárky zůstává platná například z Děčína do Rumburku.

0/0
9.9.2015 11:34

M65a16r98t96i86n 72H37a58n19z10a96l 8318679429845

Pokud nerozeznáte jedničku velkou jako kráva, klidně buďte "naprosto šokován"

+1/0
9.9.2015 15:31

M71a12r25t93i30n 46Š15p92á86d 4622199151716

Projíždí tratě, šotouš není. Ve vlaku pracuje, stevard není. Fialová košile, ale Jančura to není. Hádejte, kdopak to může být? :-) Nicméně za ten noční přejezd dávám R^- takové nepohodlí bych fakt nedal.

+1/0
9.9.2015 9:12
Foto

J31a90n 12V50a73l96a60l38í11k 6126119380906

už jsem ten výraz viděl několikrát a nevím co je ten šotouš?

+1/0
9.9.2015 9:43

K39a61r41e14l 80T69r56o88n38n29e90r 2106724400594

Odpověď není jednoduchá, protože v dobách I. republiky (a snad i dříve) se tím mínil teplouš tedy gay. V současnosti si toto pojmenování sami pro sebe vybrali milovníci kolejové dopravy - historické i současné železnice, tramvají a všeho, co s tím souvisí. Netuším ale, jak k takovému posunu ve výkladu názvu šotouš došlo.

+1/0
9.9.2015 9:53
Foto

J22a22n 44V77a67l65a37l27í96k 6566579690816

děkuji

0/0
9.9.2015 10:02

J56i70ř10í 24K64o39c16u52r60e82k 6815484575818

Od slova šotit = fotit.

+1/0
9.9.2015 14:35

J91i71ř20í 49K11o66c10u25r87e67k 6325704345128

A je to z anglického "shot" což kromě výstřelu, panáka ... znamená také záběr (fotka). Screenshot známe asi všichni.

+1/0
9.9.2015 14:37

K43a43r56e32l 98Š74ť42a66s28t76n45ý 2421339174607

Stačí se podívat na https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1

+2/0
9.9.2015 9:55
Foto

J38a61n 39V19a82l44a55l85í17k 6566139810406

vám také děkuji

+1/0
9.9.2015 10:02

D81a42v90e 93Ř14e14h19á27k 8358585485813

jen jeden dotaz... railjet stojí v Kolíně??? 8-o

+2/0
9.9.2015 9:04

K49a34r52e43l 14Ř67e42h92á63č59e15k 9922600501662

Ano, RJ 372 a RJ 575.

0/0
9.9.2015 9:11

T87o56m49á75š 95C92z11a83k85o84j 6501374295960

škoda že jen dva a v blbou dobu

0/0
9.9.2015 10:22

K43a13r13e89l 37N43a20s12t52o12u87p69i87l 3760321370971

co se vám na tom nezdá?

0/0
9.9.2015 9:20

D42a62v47e 30Ř69e84h81á52k 8888485495663

už jsem se podíval na idos, nevěděl jsem že tam tyhle dva zastavují... už nic :-)

0/0
9.9.2015 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.