Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Vlak pro pár lidí aneb za co se utrácí peníze

Do elektrického vlaku City Elefant se vejde až 310 sedících cestujících, ale od Studénky je výrazně prázdnější. Důvod je jednoduchý: jezdí po úplně zbytečné trati postavené za tři čtvrtě miliardy korun hlavně z evropských dotací. Cílová stanice: Letiště Mošnov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D62a28v24i59d 73G84a69j47d68a 5220679242711

Mně kupříkladu celý tento "seriál" přijde úplně zbytečný.Nechápu jeho účel.Zpoždění způsobená rekonstrukcí tratí,které potřebují úpravy,aby mohla železnice lépe sloužit.Přibylo soukromých dopravců,tratě jsou přetíženy,průjezdové časy napjaté.Je třeba SŽDC a potažmo ČD sekýrovat jak za to,že něco nedělají (zásuvky v zastaralých vozech,nebo stav zastaralých vozů),tak za to,že něco dělají.Práce a tím výluky na tratích.Kdo nevidí jak moc se ČD změnilo a to i přes snahu některých politiků a vlád železnici utlumit,tak je slepý a nebo hledá pomyslný bič k bití psa,vozový park národního dopravce je natolik početný,že ta obměna prostě rychleji probíhat nemůže.To by měl pochopit kdokoliv s logickým uvažováním.Ve spolupráci s kraji se toto mění a v příměstských soupravách a na hlavních tratích jsou ty změny podle mne obrovské.Už když pan Sůra vyjel,bylo jasné co napíše.Myslím,že nikdo ze čtenářů IDNES není takový imbecil,aby si cestu vlakem nevyzkoušel sám.Jakkoliv se může autorovi zdát některá investice zbytečná,tak mně přijdou jako vyhozené peníze (naštestí ne státní) odměna,kterou dostane za tuto "náročnou investigativní" výpravu.

0/0
11.9.2015 0:46

K40v55ě92t44o74s80l54a78v 32N60y52t28r37a 9786138748597

Skutečně fundované hodnocení, představa že bude vlak nebo jiný prostředek hromadné dopravy obsazen celou cestu na 100%, je v principu nesmyslná, existují sice vyjímečné spoje kde je obsazenost i 80%, jako Praha -  Ostrava. Ale na konečnou nejede skoro nikdo. Těch 8 km kde jak dotyčný říká že je malá obsaditelnost je jen 10% dráhy vlaku. Kdyby se měly zrušit všechny spoje které jsou tak málo obsazené, asi by stačilo aby každý jel autem nebo taxíkem s obsaditelností také jen max 25% a veřejná doprava by se mohla rovnou zrušit. V tomto případě ještě navíc není průmyslová zóna dokončená, dopravní obslužnost je většinou podmínkou investorů, dálnice, i železniční spojení je pak výhodou.:-)

+1/−1
10.9.2015 18:47

F80r78a90n19t43i55š44e19k 42V57a94n55ě45k 1507954767167

V tomto případě s redaktorem souhlasím. Od kraje zcela vyhozené peníze jak za stavbu, tak i za provoz. Za ty peníze by mohla leckterá lokálka jezdit desítky let a možná by měla i větší frekvenci cestujících.

+3/−2
10.9.2015 9:34

P47e98t65r 48V95e83s75e25l11ý 8325605712926

A proč by se mely ČD starat, kolik tam jede lidí? Neobjednal tam spoje náhodou kraj? Ale když je třeba upustit jedovatou slinu, důvod se vždycky najde.

+2/−3
10.9.2015 8:46

M39a13r54t20i74n 74Š72p71á48d 4552349131476

Šlo spíš o potřebu pohladit zraněné ego, protože je pravda, že už v dubnu tu novou trať napadal a ukazuje se, že docela oprávněně. Mně se na tom nelíbí, jak upozorňuje jen na tuto jednu věc a vypadá to téměř jako by se do železnice investovat nemělo vůbec. Což si pan Sůra možná myslí, ale není to správné.

0/−2
10.9.2015 8:50

P64e10t57r 42V89e70s39e24l43ý 8875685602936

Napsal jste to líp. On Sůra je celkem znám svou nenávistí hlavně k ČD, takže mě to ani nepřekvapuje. A pokud se dodělá ten nákladní terminál (je na facku, že se neudělala aspoň odbočka na trati), tak už to bude trochu jiné s tou efektivností.

+1/0
10.9.2015 8:55

M72i98l29a46n 16M31a95j29e50r63č59í41k 1340140554486

co kecáte? Již ve fotkách při otevírání té tratě byl k nalezení záběr, že v trati je vložena výhybka za jejíž odbočnou větví trať nepokračuje = zatím se tam jezdit nedá, ale výstavba nákladního terminálu již nezastaví provoz osobní dopravy, protože ODBOČKA V JÍ POUŽÍVANÉ TRATI JE OD POSTAVENÍ JEJÍ TRATI INSTALOVÁNA!!

+2/0
10.9.2015 14:28

J75a59n 19S24ů92r45a 4215253523882

Tato věc je nejvíce do nebe volající. Já nepíšu, že to je chyba ČD, ale že to je chyba kraje.

+3/−3
10.9.2015 9:02

D69a10v62i24d 68G66a51j24d79a 5100719282191

Pane Sůro,to co se může jevit v této chvíli jako špatná investice se může změnit.Já třeba jsem přesvědčen,že to nebyla nejhorší investice a její efektivita se projeví za několik let.A myslím si,že se bude jednat zejména o nákladní dopravu.

0/−1
11.9.2015 0:23

M27a80r51t45i58n 92Š82p57á45d 4342689941226

Uznávám, že s tou zbytečností tratě na mošnovské letiště má pan Sůra pravdu. Kromě toho došlo kvůli tomu ke zhoršení dopravy osobními vlaky v úseku Studénka - Přerov. Na ostravském letišti jsem si tak trochu připadal jako v nějakých sci-fi kulisách. Tohle skutečně není trať, která by někomu sloužila (jakkoli to zastřešení + přechod do haly je architektonicky i uživatelsky perfektní). Na druhé straně by bylo férové dodat, že naopak se nic nedělá tam, kde se již dávno budovat mělo (Medlešická spojka, Kutnohorský oblouk, Praha - Liberec, Praha - Kladno apod.).

+2/−2
10.9.2015 8:43

P18e50t79r 79V62e18s31e62l41ý 8355285872486

Kolik to stálo, nemá smysl řešit, všichni víme, že se tu krade. Na trať necelé dva kilometry dlouhou (nová část) a pár kilometrů elektrifikace, je to pěkna darda. A že uvádíte tratě, které potřebují změny či dokonce postavení, tak to pláčete na špatném hrobě, tohle zaplatil MS kraj ze svých peněz (nerozlišujme původ), a to že speciálně ve středních Čechách to nejde, je na hodně dlouhou diskuzi.

0/0
10.9.2015 8:52

J90a74n 82K89o75n48e13č41n10ý 4953221930745

Nemáte pravdu. Vysoutěžená cena byla cca poloviční. Nejde jen o trať a příslušenství, ale rovněž o železniční terminál s přístupovým koridorem na letiště, obslužná parkoviště, nadjezd nad železnicí s opěrnými zdmi a přeložkou komunikace, dlesítky přeložek inženýrských sítí a objektů letiště. Stavba byla financovaná z prostředků Evropské Unie.

http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/scripts/-43598

0/0
12.9.2015 12:45

J65o58s16e22f 63Š38e55m73e54l43í73k 7989301180207

Šak počkejte jaký v tom vlaku bude nával, až bude z Mošnova něco někam lítat!

0/0
10.9.2015 5:32

Č86e64s48l25a26v 70T54a90r81a62n44z91a 6568187764505

To už tu dávno nebudem.

+3/0
10.9.2015 6:55

D83a66v68i42d 64P14e34t23r 7640586920275

To přece záleží na tom jak je to s letadly a aby byly dobré přípoje.

0/0
10.9.2015 4:20

Š30i49m26o75n 28D93a30l22e41c72k77ý 8580934146245

Přeji příjemnou noc v maďarském velkoprostoru, na poměry EC vozů celkem hlučný a v sedačkách se nedá ani pořádně zaříznout. R^

0/0
10.9.2015 2:21

J10a92n 62S26ů45r65a 4325253623492

Nedá, měl jste pravdu.

0/0
10.9.2015 6:09

J77a31n 60S23o12u61k21u60p 1734614236285

Mimochodem, ty slovenské spoje dostávají sekeru skrz modernizaci tratě někde v okolí PX..

0/0
10.9.2015 0:34

T26o38m 24J55u37r51e92č90k83a 6705982195825

Je si autor jistý EC Praha, jedoucím ze Žiliny?

http://www.zelpage.cz/razeni/15/cr/?dotaz=praha

EC Praha jede z Varšavy a z Ostravy vyjíždí v cca 14:00 a má zásuvky ve všech vozech.

0/0
9.9.2015 22:49

J63a65n 39K10o84b82ě92r59s64k54ý 1510896801593

Podle mě jel spíše EC Hradčany ;-)

0/0
9.9.2015 22:53

T75o95m 81J52u50r77e86č73k46a 6875312195935

No i tak nesedí info o chybějících zásuvkách. Pokud jela souprava dle řazení, tak zásuvky měly všechny vozy. Spíš je jen autor nenašel.

+3/−1
9.9.2015 23:12
Foto

J72a68n 57V93a60l60a13l28í97k 6556309730766

ted na ten vlak koukám a hned první vůz za mašinou zásuvky nemá

0/0
9.9.2015 23:18
Foto

J39a35n 65V72a68l14a47l70í43k 6246869870556

http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Z%C3%A1b%C5%99eh+na+Morav%C4%9B&t=120&date=09.09.2015&idos=true

0/0
9.9.2015 23:19

T68o15m 75J90u92r21e62č72k97a 6855942955575

Zásuvky by do Bpeer už měly být nainstalovány ne? V každém případě by to i v tomto případě pořád neospravedlňovalo tvrzení, že zásuvky byly jen v jednom voze.

0/0
9.9.2015 23:30
Foto

J29a55n 57V97a36l32a75l11í57k 6486799250616

no když to vezmu z mého pohledu tak 1 nijak nejezdím do oddílu kde je to pro děti ,ženy také ne tak již zbývají vagony dva a jen jeden z nich má zásuvky

0/0
9.9.2015 23:36

J15a56n 12S35ů43r16a 4725153433222

Pane Jurečko, já tím vozem jel. Vy sedíte u počítače a jedete své teorie. Zatímco ranní Vsacan byl naprosto bezproblémový, tohle opravdu nebyla souprava k chlubení.

+1/−2
9.9.2015 23:36

T31o63m 37J62u23r66e36č78k76a 6715552185505

Asi jste přeskočil "omylem" můj text "Pokud jela..."

+3/−1
9.9.2015 23:42

J66a88n 60S33ů92r14a 4285523223952

Pardon, Hradčany, díky za upozornění. Už mi z toho hrabe. Hradčany rozhodně zásuvky ve všech vozech neměly, průvodčího se na to ptal jeden z cestujících a poslal ho do jediného vagónu. Jinak nechyběla ani taková EC lahůdka v podobě BDs (běžně řazené Bbdmee nejelo)

0/−1
9.9.2015 23:35

T66o51m 83J69u62r50e65č24k22a 6445752725935

OK, vycházím z pravidelného řazení. BDs jelo možná jako záloha i když teď zjišťuji, že i ten Bpeer má od vyjetí z fabriky pár zásuvek, byť šikovně ukrytých na představku. :-)

0/0
9.9.2015 23:37

J22a87n 90S21ů10r47a 4885593473612

To je úžasná informace. Ještě doufám, že je pár zásuvek na střeše:)

+2/−2
9.9.2015 23:38

T48o75m 27J21u80r49e18č13k20a 6245662215985

Dokonce jsou i na WC, kdyby se vám při focení selfíčka vybil telefon...

+5/0
9.9.2015 23:43

D84a94v17i19d 14G52a36j73d31a 5230879382791

Mně se nápad postavit železnici až na letiště nezdá vůbec špatný a to hlavně z řasové perspektivy.Podle Bílé knihy Evropské dopravy se do budoucna počítá v přepravě hlavně se železniční dopravou.Důvod jediný.Bude stoupat cena ropy a tato doprava bude jednoznačně nejefektivnější.Navíc může po technických úpravách být touto cestou přepravováno hodně nákladů.Ruku na srdce,když uvážím,kolik bylo proinvestováno v různých mnohem nesmyslnějších projektech a nebo o kolik byly některé projekty předraženy,tak tato investice rozhodně není z nejhorších.Byť se to nyní lidem bez perspektivního uvažování může zdát zbytečné.

+6/−1
9.9.2015 22:40

R26a36d41k22o 58K21ř17i14v31á30n86e33k 7540423715360

Začíná se mi ta reportáž líbit. Pan Sůra se do toho, zdá se, na ty tři dny ponořil poctivě R^

Zejména noční přejezdy bez použití lůžka hraničí až s masochismem. Nicméně hodnota jeho sportovního výkonu tím roste.:-)

+2/−1
9.9.2015 22:22

J75a90n 36S14ů39r79a 4545943353732

Masochismus to není. Například když chcete lůžko či lehátko z Brna do Ústí, což jsem měl dnes v plánu, nemáte šanci. Maximálně z Břeclavi. Takže bude nedobrovolný masochismus.

+1/−2
9.9.2015 23:37

R53a13d33k52o 68K90ř75i78v12á17n10e90k 7800723855320

Ta Břeclav mne překvapila.

U denních vlaků preferuji operativu a okamžitý nástup před povinnou rezervací, na noční vlaky osobně považuji včasnou rezervaci lůžka za nutnou, je-li problém, měním cestovní plány. Tu Břeclav byste stíhal, s Vaší jízdenkou no problem. Omezení nástupu do lůžek v nočních hodinách kvůli klidu spících je v mezinárodní dopravě běžný standard.

Nocleh v sedě ve velkoprostoru fakt ne, to jedině až budu emigrovat :-)

Hodnotu Vašeho sportovního výkonu to zvyšuje.

0/0
10.9.2015 8:36

J80a97n 92S12ů94r50a 4365583343502

Bohužel nešlo. Vlak z Brna do Břeclavi přijíždí asi dvě minuty po odjezdu Metropolu:)Tedy, za současné situace šlo zariskovat, ale nerad bych pak zůstal v Břeclavi:)

0/−1
10.9.2015 9:01

M45a14r17t28i40n 62Š18p95á56d 4422299311896

Tohle je smutná pravda. Na omezování nočních přeprav lůžkovými vozy  doplácím často. Je to sice trend v celé Evropě, ale nemuseli jsme jej přejmout tak důsledně (např. zrušená Panonia, Excelsior, lehátko do Benátek, do Kodaně - nezbylo už téměř nic). Přitom těch možností ani předtím příliš nebylo.

0/0
10.9.2015 8:37

P12a45v94e81l 76B48o74u10c55n40í52k 4572731963415

Zkušenost ze zahraničí: v pondělí jsem cestoval nočním rychlíkem (EN) z Milána do Vídně. V celé soupravě je řazen jen jeden vůz na sedačku, ostatní vozy jsou lůžka a lehátka. Plus tři vozy pro osobní auta cestujících. Povině místenkové. Kupé ve starším, ale čistém rakouském voze pro šest lidí, polohovatelné sedačky, klimatizace. Dvě elektrické zásuvky u okna u stolečku. Průvodčí pravidelně procházel, ráno nám stevard z vedlejšího lůžkového vozu nabízel kávu a něco k jídlu. Přestože jsme v kupé byli čtyři, byla cesta pohodlná.

0/0
10.9.2015 12:25

K71a58r61e95l 92Ř44e50h40á73č94e87k 9682380711762

Nejezdí náhodou na lince Šumperk - Nezamyslice v drtivé většině jednotky Regiopanter

0/0
9.9.2015 22:19

K39a88r60e76l 13Ř98e58h55á53č81e85k 9742450581752

U vlaku z Ostravy do Olomouce je v tabulce RJ a onlinu Pendolino. Tak kde je pravda?

0/0
9.9.2015 20:29
Foto

J75a82n 88V21a64l84a82l66í34k 6966669930636

asi chybička se vloudila

0/0
9.9.2015 21:10

K17a81r59e16l 70Ř82e63h23á67č22e30k 9382710981162

Tak z RJ se stal CE, to je co? A EC do Prahy se nejmenuje Praha,ale Hradčany.

+1/0
9.9.2015 22:16
Foto

J52a20n 58V74a94l25a28l22í84k 6496599210536

vy jste ale hnidopich ;-D;-)

0/0
9.9.2015 22:21

J15a92n 51S16ů41r64a 4905453103352

CE je označení ekologické nezávadnosti:)

0/−2
9.9.2015 23:37

O68t73t75o 21P61o25s75p90í36š23i83l 4604805857188

Postavit trať z města na letiště je jistě dobrá myšlenka... Jen se tento nápad o nějakých cca 350 kilometrů odchýlil od města, kde to je skutečně potřeba...:-)

+20/0
9.9.2015 19:30

D29a68v91i62d 46G30a31j32d51a 5680619292771

No jo,ale tam všichni v té době makali na Blance...

0/0
9.9.2015 22:57

K32a39r44e24l 17V20o32j15t31a 6491177598692

Tak ať zlevní letenky do Prahy a bude plno.;-)

PS : Třeba se to v budoucnu změní....ale je jasné, že to šlo utratit smysluplněji.

0/−1
9.9.2015 19:22

P72e68t84r 40B31e42z70s29t33a44r32o53s46t88i 2489516523681

Když si vezmu Drážďany, na konečnou, na letiště také v patrové soupravě přijede 5 lidí...

+1/0
9.9.2015 19:20

T92o62m55á23š 13M82o48r45a73v75č84í23k 3467526553855

Tak i v Německu nemají vše dokonalé, takže bych z Německa vzor nedělal.

+2/0
9.9.2015 19:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.