Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TŘI DNY VE VLAKU: Lesk a bída nočních spojů. Čtyři hodiny pod zářivkou

Nočních vlaků ubývá, po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete, pokud nejedete dál za hranice. Na své cestě jsem prožil už druhou noc ve vlaku. Jsem rád, že i poslední.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a31v82e16l 38J33a29n46s68a 2805169981354

"po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete"

autore, ty nevidíš tu pitomost v tom slovosledu?

0/0
10.9.2015 20:22

M53a10r15t82i87n 51R29u44z21i47c16k21a 1772178716807

Nejhorsi je, ze treba v CityElefantech byli puvodne (a myslim, ze v nejake souprave jsou) vypinace na zarivky. Jak prijemne bylo cestovat za tmy a videt z okna ven a ve vlaku svitilo par svetel. V tech bez vypinacu (coz jsou snad skoro vsechny) jsou okna jako zrcadlo a vsude ostre zarivkove svetlo jako na chirurgickem sale....

+1/0
10.9.2015 14:31

J77o62s60e98f 21M82i37k76u23l49í65k 8404717636

Dříve jsem jel na trati Chomutov - Vejprty. Vlak vyjížděl někdy po 22.h. Průvodčí se rovnou zeptala, kde vystupuju a jestli chci zhasnout. No a vlak mi zastavil skoro po 2,5 hodinách na konečné. Jezdíval jsem sám. Jinak autem trvá přímá cesta kolem 25 minut, takže 2 promarněné hodiny. Tenhle spoj už dávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:37

M23a13r54t88i95n 66Š28p85á93d 4622369771306

Všechny spoje tam nedávno zrušili.

0/0
10.9.2015 13:41

M24a20r34t60i69n 67Š46p57á96d 4772319211146

Sláva, pan Sůra projel asi nejkrásnější zastávkou v Plzeňském kraji (Kornatice rybník na trati 175). Vždycky mě dostane, jak tam jsou jen dřevěné směrovky přibité na stromě. Už jsem tam vystoupil dvakrát a už se těším, že do třetice všeho dobrého. ;-)

+1/0
10.9.2015 13:17

M44a74r21t33i38n 26Š89p32á51d 4482919911236

Což ovšem nic nemění na tom, že "přípoje" 190/175 o víkendu jsou tak dodrbané, že hůř už to nešlo. Další ukázka naprosté schematičnosti taktové dopravy tam, kde se to nehodí. Ve výsledku krabice samozřejmě jezdí prázdné. To je mohou rovnou zrušit a říct, že po spojení není poptávka. :-/

0/0
10.9.2015 13:22

P19e54t10r 41N46e87c85h32a66n19i76c91k67ý 7613496528180

Na osobáky tam přípoje jsou, ale taky se obávám aby kraj jízdními řády trať nezničil. Projel jsem si všechny lokálky na Plzeňsku a velmi mne zaujalo, že jsou takřka bez pomalých jízd nebo jen s minimem a jízda je plynulá a docela rychlá a to i včetně víkendové Svojšín - Bor. Navíc vedou fakt pěknou krajinou, těch tratí by byla hrozná škoda.

0/0
10.9.2015 13:36

M68a79r77t71i38n 12Š95p70á20d 4862849371106

Rychlíky tam nestaví, samozřejmě jsem mluvil o osobácích. Tak se podívejte do jízdního řádu, jak to vypadá o víkendu po 14. hodině. :-)

0/0
10.9.2015 13:40
Foto

J11a79n 60V38a31l57a70l73í21k 6226449220756

koukám že vy máte projetou republiku křížem krážem... kam se na vás hrabe p.Sůra

0/0
10.9.2015 13:33

M22a70r80t29i57n 19Š54p79á20d 4892959511976

Já jsem o tom přemýšlel už dřív, která zastávka je v Plzeňském kraji nejhezčí. Sulislav je bohužel zaperónovaná, což už není úplně ono, a Strachovice jsou těsně v okrese Rakovník. Budu rád za konkurenci Kornaticím (včetně krásného názvu). ;-D

0/0
10.9.2015 13:38

J66i24ř13í 46K86o16c71u38r86e28k 6305924505368

Kdysi jezdíval vlak Bohumín-Brno-Jihlava-Budějovice-Plzeň. Už si nepamatuju jestli měl číslo 666 nebo ne, ale bylo to sedmihodinové peklo v béčku. Roky jsem tama nejel, ale až na úsek Veselí nad Lužnicí-Budějovice se toho nejspíš moc nezměnilo.

0/0
10.9.2015 13:15

M18a95r91t66i16n 90Š18p54á85d 4262409761946

Však s ním taky z Bohumína nebo z Brna do Plzně nikdo nejel... dnes má lepší vozy, už je přímý jenom z Brna a řada spojů je osekaných (jezdí jen ve vybrané dny, ev. jen v relaci ČB - Plzeň). Má ovšem krásnou trasu, a proto mě vždy lákal.

0/0
10.9.2015 13:25

P41e57t12r 22N45e34c84h70a64n12i81c35k25ý 7903826708430

666 je dnes Petr Vok, ale Bohumín - Plzeň jezdíval Rožumberk a byla to nejdelší relace bez jídelního vozu

0/0
10.9.2015 13:25

M71a32r64t51i47n 87Š11p44á20d 4352679891286

Excelka taky neměla hospodu (Cheb - Návsí, pokud berete vnitrostátní úsek).

0/0
10.9.2015 13:28

P71e87t83r 93N35e13c12h57a65n90i67c11k91ý 7153196958710

To je fakt, to mě nenapadlo

0/0
10.9.2015 13:34
Foto

J28a84n 88V43a77l51a74l60í31k 6326439310266

Měl bych dotaz: Jelikož nejsem takový znalec vlaků, jezdím převážně je o dovolené nebo občas o víkendu. Tak si myslím když jsem jel pendolínem v tichém oddíle že je to část z 1 třídy ač to byla 2 třída? Aspon se mi to tak zdálo oproti 2 třídě.

0/0
10.9.2015 12:30

J62a95n 85S69o75u78k32u66p 1354904126425

Je to dvojka.

0/0
10.9.2015 12:33
Foto

J78a27n 55V55a75l68a25l54í75k 6566259240676

no to vím že to byla dvojka ale bylo tam víc místa mezi sedačkama oproti dvojce než v jiné dvojce a sedačky byli červené a nikoliv modré... tak proto se ptám...

0/0
10.9.2015 12:34

M49a65r49t71i18n 49Š15p71á94d 4242889771356

Jistě. Někdo totiž asi před rokem a půl vymyslel, že míst ve dvojce je málo zato v jedničce moc. Tak se vymyslel tento kočkopes (srov. zcela opačný problém v modrých railjetech!). Problém je mimo jiné i v tom, že každá jednička je jiná a mně se zrovna líbila ta se stolečky, kterou ovšem nešlo ponechat, protože lidi z krajní jedničky by přes ni courali do bistra. A je to.

0/0
10.9.2015 12:38

M79a27r92t38i48n 67Š43p87á11d 4812589151546

(tedy po změně již z krajní dvojky)

0/0
10.9.2015 12:39
Foto

J74a27n 16V58a23l40a45l97í66k 6386279940396

ok dík...

0/0
10.9.2015 12:43

J75a23n 63S53o47u38k62u46p 1294574216875

Mimoto jsem nezažil spoj, kde by se neřešila (hlasitě) skutečnost, že si někdo s lístkem do jedničky sedl v tichém. Případně, že si někdo sedl na špatné sedadlo do dvojky s tím, že červené sedačky = jednička (tu nemá) a pak se lomozně přesouval do tichého. Jel sem tím jen párkrát, ale aspoň trochu tichý ten oddíl byl vždy až někdy v Třebové, když všichni usli. Moc velký rozdíl v hluku mezi tichým a 1. nebyl (vzhledem k tomu, že hlavně odpoledně Pha-Ova byla jednička často poměrně vylidněná).

0/0
10.9.2015 12:49

M55a42r65t62i93n 89Š31p64á59d 4362739361956

Jak si někdo s místenkou do jedničky může sednou do tiché dvojky? Na jízdence má přece jednoznačně uvedené číslo vozu a ta jdou logicky od kraje. Jinak mě Váš komentář ovšem pobavil. :-)

0/0
10.9.2015 12:53

J57a59n 60S40o49u50k78u74p 1944294146345

No, tak kolega si místo do jedničky sedl do tichého hned dvakrát po sobě (o to paradoxnější, že je to bývalý zaměstnanec ČD), jednoduše viděl červené sedadla, tak neřešil číslo vozu. Byl celou zbylou cestu vystaven posměchu. 

Každou jízdu se mi stalo, že někdo sedl do vagonu a teprve poté si všiml, že sedí ve špatném čísle vozu. Poté taky standardně cizinci, kteří nepochopili, že číslo vozů je něco jiného, než kolikátý vůz to je od ´začátku vlaku´.

0/0
10.9.2015 13:10

M64a62r10t93i66n 29Š83p50á94d 4282499231436

To je vlastně pravda, na místenkách do pendolina by klidně mohl být i anglický text. Místo naprosto zbytečného údaje "Nekuřák". 8-o

0/0
10.9.2015 13:13

J16a12n 52S68o42u28k62u12p 1224974876825

Ano a nápisu ´Chodba´, který neznamená, že sedím do chodbičky, to je třeba ověřit až na místě u sedačky, kde jedno číslo má piktogram okénka. Jako, ono se to nezdá, ale pokud to není Čech a vlakem v životě nejel, tak je to past vedle pasti občas.

0/0
10.9.2015 13:19

M71a34r38t16i62n 89Š79p64á68d 4372709471236

Ono na těch detailech je vidět, že se stále poměrně málo myslí a ze setrvačnosti se věci dělají tak, jak se dělaly vždycky. Snad ještě horší ale je, když někdo myslet sice začne, ale blbě a změna dopadne jako v hlášení ve stanicích (od jakžtakž k horšímu).

0/0
10.9.2015 13:27

J64a18n 34S22o62u50k57u18p 1714164316255

O těch si myslím taktéž svoje, hlášení jsou redundantní a nesou kupu zbytečných informací. Dochází tak k legračním situacím, jako když sem pár týdnů zpět jel z Pardubic(ale týká se to všech větších stanic), tak než se staniční hlášení vykecalo (sic anglicky), zmíněný vlak už byl nejenže pryč, ale s ním i další dva. V takových chvílích taktéž považuji za naprosto zbytečné, aby se hlásilo, který vlak přijel ke kterému nástupišti (když během předchozích pěti minut je ohlášený již dvakrát). Vzniká tím neuvěřitelný komunikační chaos, kterýže vlak to vlastně kam přijel a který kam pokračuje, nejde tomu rozumět, do toho furt hrají ty staniční znělky (místo nějakého jednoduchého jingle). Ale třeba sem staromilec (to mi není ani 35), ale kupříkladu jako jediný skutečně směrodatný údaj o přípojích s více přestupy používám válcové jízdní řády.

0/0
10.9.2015 13:40

M71a81r31t26i51n 92Š37p71á86d 4142389141846

Které už ve většině stanic (i větších, např. v Košicích) bohužel nejsou. Hlášení jsou v něčem redundantní, v něčem ale naopak nedostatečná (řazení vozu pro kola, 1. třídy, jídelního vozu apod.).

0/0
10.9.2015 13:46

P36e90t77r 75N29e51c93h27a55n79i76c15k93ý 7503906658670

Když se tu řešily ty pokladní. Tak mám úsměvnou historku z pokladny Regiojetu v Pardubicích před 3 lety. Starší slovenský pár s kufry tam přišel, že potřebuje do Spišské Nové Vsi. Pokladní nejdřív musela hledat v mapě, pak použila vyhledávač regiojetu, který to neuměl. V mapě našla stanici Levoča, kde staví jejich bus Praha - Košice a starším manželům prodala jízdenku do Prahy Regiojetem a pak busem do Levoče, že pak už je to kousek 8-o

+3/0
10.9.2015 11:52

R98a51d17e88k 21J96a51n92a80t33a 9425436374372

Tohle souvisí spíš s katastrofálními znalostmi zeměpisu u mladých. Neznají ani města v ČR, natož Slovensko. A Regiojet nabírá hlavně mladé ...

+4/0
10.9.2015 11:54

P26e55t46r 42N98e63c89h25a35n54i20c77k41ý 7393606828920

To je pravda, posledně stevardka v Regiojetu nevěděla, kde leží Svitavy ;-D

+3/0
10.9.2015 12:02

T85o64m 96J91u40r61e91č54k67a 6455422905245

Tak Jančura kdysi mluvil o 6. třídách. Třeba tím myslel nároky na zaměstnance. ;-D

+4/0
10.9.2015 12:16

M76a71r19t47i77n 51Š13p34á65d 4212569301206

No ale dojeli, ne? Nakonec vcelku bez větší zajížďky. A ve SNV je to možná vyklopilo i blíž centru. ;-D

0/0
10.9.2015 12:43

J76i38ř37í 13K65o38c82u40r11e80k 6455814585198

Kolikžeto tříd mají ČD?  SC, EC, IC, Ex, Rx, R, Sp, Os. Přičemž u poslední kategorie je to loterie, neboť druhá třída v některých Os odpovídá spíše třídě třetí. Reko 810 s prkenně kolmýma opěradlama a místem na nohy, jen pokud měříte méně než 175 cm ... například.

0/0
10.9.2015 12:44

M13a50r84t85i28n 16Š87p75á68d 4742169721496

Zvláště Sp a Rx, to jsou zcela samostatné třídy. ;-D

0/0
10.9.2015 12:49
Foto

J36a72n 74V86a68l63a36l94í63k 6706369430606

asi jak který vlak jel jsem osobním vlakem ze Štětí do Všetat

http://coudy2.rajce.idnes.cz/screenshots#IMG_20150831_110732_HDR.jpg

0/0
10.9.2015 12:55

T55o41m 28J61u15r95e92č64k84a 6275762445875

Nějak se vám pletou termity...;-) Bavíme se o třídách, nikoliv o kategoriích vlaků.

+4/0
10.9.2015 13:03

T55o13m 13J87u11r40e89č50k24a 6755732855815

"ČD zjevně rezignovaly na to, že by si někdo na krátkou jízdu osobním vlakem kupoval jízdenku do první třídy."

To není o rezignaci, ale o tom že si to objednatel přeje/nepřeje. Při postupnéém nasazování nových vozidel s 1. třídou navíc jednička často bývá jako první třída zavedena až je těch vozidel na dané trati dostatek a lze garantovat. Nemá smysl mít na trati v jednom spoji 1. třídu, když ve zbytku spojů není.

+8/0
10.9.2015 11:05

M20a31r74t52i94n 53Š67p65á11d 4912829131896

Přesně. Nepříjemné potom je, když je garantovaná 1. třída a nejede (na 170 pravidelně v pátek). Ačkoli jsem tím vlakem jel asi 130 km, musel jsem jet dvojkou.

+2/0
10.9.2015 11:13

R87a95d15e47k 26J71a82n79a62t94a 9145226564602

Ano, 1. třídu má smysl garantovat až po té, co je na všech vlacích na lince. Protože většinu lidí v regionálních vlaích tvoří pravidelně dojíždějící a těm by se nelíbilo, kdyby s traťovou jízdenkou 1. třídy museli jet druhou.

Mimochodem, traťová jízdenka pro první třídu je jen o 20% dražší než pro druhou. Takže není to jen pro bohaté.

+1/0
10.9.2015 11:53

M69a73r72t30i95n 86Š62p10á49d 4952299261846

Ovšem na 091 tomu tak dlouho nebylo (ca. 50:50). Lidi s T1 to řešili obvykle tak, že jezdili jen tou jednou polovinou spojů. Dodnes, kdy už je situace asi 80:20, jsou pro ně z tohoto důvodu vybrané spoje ráno do zaměstnání de facto nepoužitelné. :-)

+1/0
10.9.2015 12:47

P83e65t25r 17N82e63c23h28a67n43i23c77k81ý 7693636708150

To si brzy užije Plzeň, ta je v rekonstrukci skutečný balkán. Jen první nástupiště vypadá hooodně provizorně, nemluvě o odjezdu rychlíků na Most a osobáků do Chrástu z místa, které vůbec není označené

0/0
10.9.2015 10:47

M77a31r32t71i77n 47Š90p43á17d 4702709201536

Pravda. Jezdím přes Plzeň téměř třicet let a nikdy tam nebylo nástupiště 5,6,7... fakt je, že nemístní ten systém "východ - západ" moc nedávali. Už je aspoň přístupná horní hala z nástupiště?

+1/0
10.9.2015 10:49

P62e60t55r 74N95e98c81h84a53n22i46c90k91ý 7133656358800

Byl jsem tam tři dny v létě, to tam bylo totální staveniště a z jednoho nástupiště myslím horní hala přístupná byla. Přechod mezi východ-západ však možný nebyl, jak se to teď posunulo nevím. každopádně tam člověk neví minuty +-15min žádná míra

0/0
10.9.2015 10:56

M83a78r26t33i50n 78Š93p26á76d 4932539961386

Škoda že Plzeň přijde o komfortní oficiální přechod z 1. nástupiště k budově. Na druhé straně ten východ k pivovaru je zajímavá inovace, ten Plzeň nikdy dříve neměla.

0/0
10.9.2015 11:02

J10o62s71e92f 46Č23e95r95v25e51n33i24c84k27ý 9669464951623

No rozhodně to nebylo zamýšleno jako východ k pivovaru, ale k zastávkám MHD, aby cestující nemuseli přes halu.

0/0
10.9.2015 11:35

M21a27r82t29i91n 25Š37p85á66d 4122779661986

To asi nebylo, použil jsem to čistě proto, aby všichni byli hned v obraze. Nicméně taková cesta do pivovaru Groll se tím nádherně zkrátila. :-)

0/0
10.9.2015 12:52

F28r22a60n74t33i93š95e87k 24H11á66n97a 7604596869533

Pokud je člověk ospalý, tak 4 hodiny pod zářivkou jdou vydržet a člověk se i krapet vyspí, každopádně Čabajka (přezdívka maďarského velkoprostoráku) je na tom stále lepší, než 1. třída ČD Ampz. :-) Výhodné je u velkoprostoráku přehodit záclony přes světla, v Čabajce to zrovna jde, jinak nevýhoda je, že člověk spí v polosedě a po 3 hodinách může bolet kostrč :-/ Jinak v Metropolu je výhodné sednout do 1. vagonu (z Vídně, většinou prázdný) a nebo do vagonů jedoucí do Pardubic, kde se přepojují na jiný vlak, a potom přestoupit do části pokračující do Německa :-)

0/0
10.9.2015 10:42

M25a81r98t92i73n 60Š80v11a23n95c69a25r 5782243

Mě by teda zajímala mnohem lepší reportáž... kolik peněz utratili ČD za co, jak je to vidět, jak se zrychlili spoje po modernizaci, kolik modernizace stála, co se modernizovalo..jak dlouho to trvalo.atd., proč je rychlost ČD ve srovnání s vyspělým železničmním světem 50 let zpět atd.,.. takovýhle blábolení cestujícího ani nečtu

+2/−6
10.9.2015 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.