Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence Českým drahám pomohla k lepšímu, říká reportér iDNES.cz

České dráhy už nejsou pro smích, říká reportér iDNES.cz, který v rámci test od úterý do čtvrtka vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2 976 kilometrů. Stejný test podnikl už před pěti lety. Na dojmy, zážitky a změny se ho čtenáři ptali v on-line rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a33n 44J41e22m22e40l87k45a 1965860

Já se třeba musím průvodčích trochu zastat. Za poslední 3 roky jsem se u ČD na tratích které jezdím nesetkal s něčím špatným, nějakým záludným chováním atd..  Vždy jsme si naopak nějak vyšli vstříc a je vidět, že i oni se nyní snaží. Většinou i u přepážek velice korektní přístup. Samozřejmě zaměstnanci a průvodčí ČD nejsou modelky a Barbíe 90-60-90 se špendlíkovým úsměvem a standardními frázemi. Ale mně to vlastně ani nevadí. To spíš u Jančury jsem měl občas problém s některými odpověďmi, řešením a chováním, ale chápu, že mají hodně práce a za něco nemohou. Zejména k zapadlým regionálním tratím a 810ce podle mě patří normální lidský průvodčí. Ne každý má 90-60-90 a na zapadlých tratích by to vypadalo i trochu divně.

+2/0
12.9.2015 10:48

J51a49n 47S94ů98r95a 4435603663142

Neřeším míry a vzhled průvodčích, řeším jejich chování. Průvodčí, který ani při odchodu z vlaku nereaguje na pozdrav Na shledanou, nemá u firmy zaměřené na zákazníky co dělat. Ale jak píši, jsou takoví v menšině.

0/0
12.9.2015 22:21

R56o94b40e97r29t 57P18r74a94ž58á13k 4528726825260

No jo, na to oni (průvodčí) nejsou zvyklí, aby ji někdo při odchodu z vlaku řekl:"Nashledanou". Nejspíš údivem oněměli.:-)

+2/0
12.9.2015 22:44

J24a35n 87J72e76m69e42l68k96a 1245350

Tak určitě se najdou někteří.. S tím pozdravem to je asi pravda, dřív to nebylo standardem :-) Já spíš to myslel tak, že vše celkem fungovalo nebyl důvod nic moc řešit (až na úklid R Brno Ostrava). Co se mi líbí, že nemusím řešit nějaké skryté obchodní podmínky, složité nákupy, pokuty ze smluvních podmínek typu Anglie, že si někdo nabil mobil ze "služební zásuvky." Nebo nečitelné podmínky leteckých dopravců. Storno podmínky atd. Ps: u každého dopravce zvlášť.

0/0
13.9.2015 11:11

K78u62b76a 94A24u86e65r 3404849278811

ČD žádnou konkurenci nemá, protože je nezajímá jestli skončí v plusu nebo v mínusu. To není rovný boj. Je jasné, že většinu tratí musí dotovat kraj. Rozdíl je v tom, že na Slovensku skončil na takovéto dotované trati pan Jančura pohodlně v plusu a ČD vykazuje ztráty. ČD kompletně zprivatizovat!

0/−7
12.9.2015 8:03
Foto

J42a68n 86V88a21l69a79l96í98k 6756649770836

;-D;-D

0/0
12.9.2015 8:15

A42l92a29n 84Ř87e57p72k88a 4105256

Tady má někdo vymytý mozek od Jančury a jeho kecůRv;-D 

 A že ZSSK na té trati, kde je na Slovensku vystřídal RJET měla menší dotace už nenapíšete;-)

+4/0
12.9.2015 9:30

P58a24v83e91l 34S68o98b74o95t70k90a 5480584

Konkurence je pro České Dráhy i pro Českou Poštu velice přínosná - nutí je zavírat neefektivní provozy a na zbytku pak maximalizovat zisk.

Podobným dobrým příkladem je ČEZ nebo rozvodné podniky - EON a spol, o telekomunikacích a bankách nemluvě - stát by je nikdy nebyl schopen provozovat s takovým ziskem ;-D

+1/−3
11.9.2015 18:28

P18a42v24e69l 45S79o22b43o65t78k51a 5760364

A úplně jsem zapomněl na Veolii a ostatní vodovody a kanalizace - asi nejlepší příklad úspěšné privatizace ;-D

+2/−2
11.9.2015 18:31

R11a12d85e50k 46J42a67n44a63t70a 9145756754262

České dráhy provozují většinu spojů na objednávku státu nebo krajů. Takže o "zavírání" zpravidla nerozhodují (výjimkou jsou komerční spoje, což jsou jen Pendolína a EC Praha-Ostrava.).

+5/−1
11.9.2015 22:25

P21a45v36e18l 93S44o54b75o54t43k13a 5520294

No to je ovšem zcela evidentní demagogie ;-D

Ppokud by dráhy byly státní, žádné dotace by nikdo nikomu na provoz nedával a prioritou by bylo dostat dopravu ze silnic na železnici a udržet dopravní obslužnost.

Totéž zavírání poboček České Pošty - a připravovaný pronájem není nic jiného než příprava na masivní likvidaci malých pošt - prostě se za čas "nenajde" soukromý provozovatel a když obec odmítne nést náklady a provozovat malou poštu ve své režii nebude pak moci proti uzavření prostestovat.

0/0
13.9.2015 14:46

P13e24t57r 15N50o56v41o97t71n19y 1301530151

Jo jo, jsem pro, aby EON a CEZ - distribuce odpojily 20 % nejmíň vydělávajících odběrných míst. ;-D   Možná byste sem bez elektriky přestal psát ty blbosti.

+4/−1
12.9.2015 3:19

P89a39v54e71l 19S93o69b62o10t97k38a 5700574

NAOPAK - je třeba administrativním rozhodnutám navýšit cenu za dodávku elektřiny na dvojnásobek - aby měl EON a Pražská atd. dostatečně velký zisk ;-D

0/0
13.9.2015 14:47

M42i81r34o57s52l46a92v 22Z64i29k15m65u63n28d 7439283484363

x4 hodin, ubohá češtino, upřímnou soustrast ... na základní škole se učí ... 44 hodiny ...

0/−1
11.9.2015 16:59

J15a63n87o 53K25r31o81b33o18t 4824663120263

No a proč se nezeptá někdo mě, testuju vlaky víc jak 20 let. To mě fascinuje nejvíc o tom jak by měla vypadat vlaková doprava žvaní lidé kteří se svezou v průměru tak jednou za rok.

+6/0
11.9.2015 15:30

J29a43r91o23s59l72a24v 65K82o60v91á34ř19í48k 4158543740350

Ach jo to je zase článek, těch pár odstavečků opravdu nestačí aby si člověk udělal představu jak na tom ČD je.

0/−4
11.9.2015 14:14

J44a61n 71S32o16u69k87u65p 1134744286385

Ach jo, tak to nečtěte.

+5/−1
11.9.2015 14:33

J19a55r62o13s85l31a70v 15K82o55v33á69ř31í13k 4948293160820

Ach jo, nesmyslnější komentář jste napsat nemohl.

+1/−1
11.9.2015 14:44

J76a77n 43S56o31u49k54u95p 1374324346925

A jak jinak jako reagovat na původní poznámku, že ´těch pár pár odstavečků..´? Stejně to tu čtou hlavně lidi, co sami vlakem jezdí, tak jaký konkrétní představu chcete po novináři? Reálnou představu si z žádného článku neuděláte. Vlakové nádraží asi víte kde je, tak si kupte síťovku a udělejte si jí celovíkendovým zájezdem a nezdržujte se čtením článků.

+3/0
11.9.2015 14:46

R68a48d47e54k 50J46a71n15a61t82a 9835696524872

Však to není jen jeden článek, ale třidenní online reportáž a několik článků s fotogaleriemi. Obsažné celkem dost.

+4/0
11.9.2015 22:29

P37a11v10e13l 73S68l59a29d96o49v93n62í33k 6227573897936

To jako, že po 5 letech se svezl vlakem a srovnává?8-o No, to je vyloženě časosběrný dokument!

A co takhle test silnice? Nejezdit autem 5 let a pak vyjet. Přijdou vám české silnice lepší a řidiči ohleduplnější?

+3/−3
11.9.2015 13:58

T48o79m89á85š 83K31u76c62h58a56ř 3107311928931

Je to hrdina. Já bych si vlakem netroufl ani ten kousek z Brna domů.;-)

Už proto, že dlouhá léta léta z nějakého důvodu téměř vždy stojí vlak zbytečně ( asi čeká na volnou kolej či co) 10..20 minut ve Střelicích a pak má zpoždění. :-P

Běžte na web ČD, je tam sledování vlaků. Jen tak nahodile některé na jihu Moravy proklikněte, když budete mít štěstí, tak 50% z nich nebude zpožděno. :-/ Ti jsou ještě v jiném století a v jiném režimu..

+1/−11
11.9.2015 13:55

R73a14d42e22k 52J94a33n58a65t43a 9495516964602

Vygooglete babitron nebo online mapu na stránkách ČD. Tam vidíte zpoždění všech vlaků zároveň.

+3/0
11.9.2015 22:27

R86o22m58a56n 70J88e45s88c61h12k52e 9788335497245

Vždy je dobré mít možnost výběru. Stát podporuje železniční dopravu. Na silnice se všichni nevlezeme. Pravda je taková, jezdí dnes mnoho vlaků v taktu. Mínusem jsou zpoždění a ujetí přípojů. Bohužel uspořádání krajů je na překážku návazností na vlaky mezi kraji.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.