Diskuze
Spor o lokomotivy vrcholí. Škoda a České dráhy hrají o miliardu
Děkujeme za pochopení.
R19o52m35a77n 29J91e64s50c45h14k75e
Já osobně bych raději koupil Taurusy. Jezdí všude a všude opraví. Messerschmidt má hodně omezení ve světě.
M73i55l27o28š 20H16o45v33o19r92k81a
Já jako občan ČR budu tedy podporovat vždycky Českou firmu. Navíc když dělá kvalitní výrobky jako Škodovka, které jsou ceněné nejen u nás ale i ve světě.
L30i94b29u91š18e 97V68r34á66n14o39v16á
Takto napsaný článek dává jistě za pravdu ČD. Ovšem nemyslím si, že by Škoda tolik riskovala své jméno a postavení, kdyby nebyla v právu. Zřejmě je problém trochu složitější a nám se tu předkládá jen jeden úhel pohledu.
M79i34l75o69š 95H71o76v13o70r85k42a
Víte co, pravda je tam někde uprostřed. Ale novinařina je mocné řemeslo a novinář by měl zůstat objektivní, což mi v tomhle případě úplně nepřipadá...
P44e49t86r 76U67l53l78m20a37n31n
A v další soutěži si zase Škoda a ČD podají ruce a hned se na všem dohodnou. Na jednu stranu jsem rád, že tohle zůstává "doma", ale na druhou by za takové chování potřebovala Škoda pořádně přes prsty.
M40a57r36t83i65n 80W20i47c70h44t48e47r92l43e
Doma? Víte, kdo je vlastníkem Škody Transportations?
E46d49a 60H42a89n20s
Ať taky podpoří škodovku soukromníci, pan Jančuna a ti kluci paštikářský. Chtějí po státu dotace, od lidí peníze a pak nechají vydělat rumuny nebo Švýcary, to není moc vlastenecké vyvádět zprostředkovaně peníze z dotací mimo stát.
J44a61n 64V56a72l58o81u57c97h
RJ a LE si totiž koupí hotovou lokomotivu za tržní cenu. Proč by měli platit vývoj jako to dělají ČD, které si objednaly 380 na papíře? Stejně jako Praha 14T, aby Škoda z peněz za ty šmejdy mohla financovat vývoj 15T. "Český" moloch si tady (díky monopolu - co politicky nezatrhne - elektrovýzbroje do tramvají a trolejbusů rovněž zdejší firmě Cegelec, to skoupí - Pars, Studénka) vytříská peníze za vývoj a pak "těm chytřejším" (netlačených kopat za "národní" firmu) prodá totéž (či lepší - ať již s vyšší výbavou či aspoň zbavené dětských nemocí) levněji než domácím nacionalistickým troubům (kde navíc místo řešení problémů Škoda vesele hraje mrtvého brouka - rok stojící pražské 14T, tedy vozy s nákupní cenou přes 3,5mld. Kč, s praskajícími rámy, řešení v nedohlednu).
Že Škodivka požaduje inflační kompenzace za to, že něco dodala pozdě, je vrchol drzosti.
S59l95á52v13e45k 21K68u87l20č31á60k
K regionovám, Pars v době, kdy jednotky začal vyrábět, nepatřil do skupina Škoda Transportation. Škodovka jej koupila teprve pár let dozadu, v době, kdy probíhala asi poslední objednávka regionov. Jen trochu faktu...
M71a29t95ú96š 55B52e39n28a92k
Rovnako aj City Elefanty nevyrábala priamo Škoda, ale Vagónka Ostrava, ktorú Škoda kúpila až v čase keď už dávno bežala druhá séria. Škoda bola iba dodávatelom elektrickej časti.
M46i30l26a85n 77T92r79i21b17u98č61e48k
Čtu Regionova a je mi z toho blbě :-( Když jsem jezdil v roce 1994 na Grabštejn na vojnu, tak poslední vkak z Liberce do Chotyně jezdil s dřevěnýma sedačkama, asi z roku 1900. A jelo se v tom líp než v té Regionově :-(
J19i83ř52í 93K88o97c35u79r72e31k
To mohl být kredenc, loďák neboli také žhavá trubka. Čili motorák řady 831, který byl prvně dodán v roce 1949. Což znamená, že na jeho konstrukci se podíleli staří pánové, co se učili už za první republiky.
P67e23t74r 36M27a66r27e87č75e12k
To je vtipné . Nedodat včas objednané zboží a potom drze požadovat inflační přirážku. Jen se potvrzuje co je slavná Škodovka za spolek. Ostatně vznikla podobně špinavým způsobem jako MUS , Sokolovská uhelná nebo Bakalovo impérium.
T32o97m 98J61u45r53e12č65k54a
"Nákup lokomotiv od Škody je už tak pro České dráhy značně nevýhodný, firmu vyšel dráž, něž kolik na trhu stojí lokomotivy od Siemensu, levněji vyšla i dodávka stejných strojů na Slovensko."
To je sice hezké, že ŤEĎ se dá pořídit levněji. Problém je v tom, že v roce 2004 kdy ČD ty loko objednávaly neměl nic takového v nabídce ani Siemens. Na druhou stranu - Škoda se vymlouvá na TSI normy, jenže ČD nic takového nepožadovaly a Škoda si jen za peníze ČD chtěla ušetřit práci a vyvinout rovnou TSI lokomotivu, kterou by pak mohla nabízet dál. Siemens místo toho vyvinul rychleji Tauruse, který TSI neplní a teprve až s nástupem těch norem uvedl Vectrona. Škodě tedy nic nebránilo dodat včas "neTSI" lokomotivy a žádné zpoždění být nemuselo. Doufám tedy, že ČD uspějí.
J13a48k29u24b 61Ř65í88h87a
Nejsem technik znalý poměrů u železnice. Ale jestli se nemýlím, TSI normy jsou německé technické normy, které musí splňovat lokomotiva provozovaná v Německu. A ČD chtějí 380 provozovat v Německu, ne?
J57i30n45d15ř69i43c68h 51Š69k76o67p71e40k
"Zpoždění dodavatel vysvětlil zásadní změnou norem TSI, kvůli kterým musel lokomotivu v podstatě nově zkonstruovat. "
Tak přece ve smlouvě muselo být uvedeno, že to má splňovat normy k nějakému datu, tipuji, že platné ke dni podpisu či dodání. Takže proč řešili nějaké nové normy ?
M17i90r95o29s45l61a96v 37Z98i16k72m45u84n24d
Máte iluze o tom, jak taková smlouva vypadá ... bohužel při výměně vedoucích pracovníků na GŘ ČD (mnohdy jako apoštolové na orloji) se to uhlídat nedá ... nicméně je-li ve smlouvě "musí být schválitelná Německu", to znamená musí splňovat požadavky německého úřadu EBA (evropsky uznávaná autorita v oboru > takový neomylný Bůh > co schválí EBA, schválí i jinde, právě proto, že to udělala EBA), tak EBA se neřídí nějakou smlouvou mezi zákazníkem a výrobcem (to je bezcenný papír vhodný akorát do sběru) - i když to bude významný německý výrobce (EBA je neúplatná, nezlobovatelná - teď dělá DB Netz problémy s novou VRT na trase Erfurt-Halle/Leipzig), ale chce, aby lokomotiva (vozidlo) splňovalo technické předpisy v době podání žádosti o homologaci ... Takže ŠKODA WERKE nic jiného nezbylo ... na druhou stranu, až si EBA umane, že na německé koleje TAURY nesplňující normy TSI nemohou, tak ŠKODA bude v jisté výhodě ...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....