Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PROFIL: Metrostavu se doma drží kritika, venku úspěšně expanduje

Tunel Blanka a pár korupčních afér pošramotily stavební společnosti v Česku pověst na mnoho let. V zahraničí však problémy Metrostavu zákazníci neřeší. Právě tam ovšem firma sklízí okolo třiceti procent tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a29r21e11k 25Š98i85m52o68n 2764807538448

Do výběrového řízení nemůžete napsat cenu všech předvídaných komplikací, to byste výběrové řízení nikdy nevyhráli. Komplikace musí být vždycky jako vícenáklady a na pohled nepředvídané.

0/0
21.9.2015 23:14

A51r82n70o80š57t 70S25t33á79r27e10k 4842590765294

Primerene tvrdy investor je co? Natvrdly investor?

+1/0
20.9.2015 9:08

J44i57n12d21ř26i65c32h 65Š31k84o38p31e30k 4515941940745

to je investor, který dokáže nad některými nedostatky stavební firmy zavřít oči

0/0
20.9.2015 12:39

J73i66n56d96ř84i84c93h 81L88u35k46á10š 8967731650765

a už dokáže Metrostav stavět domy, aby nepadaly?

0/0
19.9.2015 21:40

J97i27ř93í 92E38r41b61e30n 1743614586687

Ve Vrchlabí staví hasičárnu, tak uvidíme.

Ale mám dojem, že Nové spojení v Praze, OC Šantovka v Olomouci, ČVUT a Technická knihovna v Dejvicích, elektrárny v Ledvicích a Počeradech, LEGO Kladno či nemocnice v Kladně, Příbrami a Motole stále stojí a fungují...

+5/0
19.9.2015 23:38

J11a82n 81V68a15l16o11u65c43h 6622687278770

No zrovna Šantovka moc pevně nestojí. Ale to není až tak problém Metrostavu, navrhnout takový kolos na nevelkém ostrově, kde se jde pod hladinu okolních vod, je hodně odvážné...

0/0
20.9.2015 9:54

O86t72o10m44a22r 94T70h20o38m27a 2635457236985

a kdy budou stavět cizí firmy u nás ?

+1/0
19.9.2015 20:31

A55n52t67o80n90í24n 74S55v97o88b82o66d79a 3604603959162

Swietelsky stavěl u nás a docela dobrý, jsou to Rakušané

0/0
19.9.2015 20:44

V38o65j51t12a 38S47u13k 3877885247201

No je videt expert.....Skanska bere jeden projekt za druhym z plachet Metrostavu !!!!!!!!!!

0/0
20.9.2015 0:06

O77t19o38m62a98r 76T45h37o41m61a 2895497846505

Expert nejsem, jen si vsimam, ze velke dopravní stavby zvláště pak tunelove stavi jen Metrostav

0/0
20.9.2015 8:15

M27a96r83e91k 20Š12i81m51o19n 2744947898148

Ještě Hochtieff, ale tunely (myslím ty pod zemí) je prostě složitá, musí být zkušenosti.

0/0
21.9.2015 23:08

K39a65r28e63l 95F17r94i27t21z 4901927238652

A pan ministr dopravy přišel odkud? Z Pluta?

0/0
20.9.2015 13:32

M31a57t27ú49š 16B28e63n46a24k 9318144332323

Stavajú vo veľkom, Eurovia, Skanska, Strabag, všetko zahraničné firmy.

0/0
20.9.2015 13:31

R10o36b98e62r66t 18M72r16o71c23z96k93o41w88s32k15i 7168890779534

nj, doma si totiž dovolí, to co venku ne :-P

+12/−3
19.9.2015 19:43

L86u59b92o91m34í88r 71K49a91m51e95n59s72k84ý 3940898213376

říkájí tomu specifika českého trhu, kilometr dálnice přes moravské pole stojí víc než kilometry přes Alpy..

+2/0
20.9.2015 11:16

M36a15t92ú18š 59B44e29n55a73k 9388414402183

ak je v moraveskom poli zlá geológia, musí sa to vybagrovať a znovu naviesť, pričom v alpách sa zakladá na kvalitnom kamennom podloží tak aj áno.

0/0
20.9.2015 13:28

M40a36t78ú44š 49B43e17n37a77k 9458334232293

A poznám prípady kedy bolo lacnejšie zakladať na mostovej estakáde/tunely ako na násype.

0/0
20.9.2015 13:30

K26a47r31e55l 93F42r92i77t63z 4721607778102

Zapomněl jste na zlé archeology...;-)

0/0
20.9.2015 13:33

J57a71n 78B24a43r18t61u43š64k32a 7926491541563

Coby železniční nadšenec a milovník stavařské historie neznám ( !! ) žádnou velkou stavbu - ať už viadukty, tunely či tratě) které by v konečném účtování nepřekročily ( a to někdy výrazně) původní rozpočet. Jde jen o to zda důsledkem technických potíží a nebo "potížím politiků".....

+16/−1
19.9.2015 19:11

J13i98ř57í 68E69r94b39e28n 1803344286437

Přesně tak, tyhle problémy se táhnou infrastrukturní stavařinou odjakživa. Ani  za Rakouska-Uherska tomu nebylo jinak, na těchto stavbách si dělali jméno a jmění mnozí stavitelé. Stačí se projít po hřbitovech, kdekterá honosnější hrobka patří c. a k. dvornímu staviteli. Jenže tenkrát se to bralo jako standard, neexistovali investigativní žurnalisté, kteří z toho dělají škandály.

Nebylo na železnici výjimkou, že investor stavbu podcenil a provoz přecenil, aby nahnal co nejvíc koncesionářů, a když bylo hotovo, vyúčtování bylo občas i dvojnásobné oproti předpokladu. O silnicích už vůbec nemluvím, ty se stavěly vždy přímo ze státního nebo zemského rozpočtu, tam ani soukromí koncesionáři nebývali.

+7/−1
19.9.2015 19:19

A97n46t39o75n62í28n 66S49v85o45b58o63d11a 3244613859602

Soukromý investor nedovolí snadno navýšení ceny, také jsme jako firma pořizovali kancelář, jako občan byt atd

+1/0
19.9.2015 19:21

J24a37n 15B48a85r89t78u16š13k89a 7826691391903

ale asi všichni jsme zažili nápravu technických problémů odhalených až po koupi,že? Ale raději jsme to skryli do rekonstrukci než bychom přiznali že jsme se nechali oblafnout"

+3/0
19.9.2015 19:25

A53n95t98o19n24í13n 87S69v74o82b15o69d67a 3494923669542

Kupujeme nové a dohlíželi jsme v průběhu stavby, jinak to nejde :-). Nechali jsme firmu předělat odfláklé práce a stavby vedoucí tam poslal šikovné řemeslníky, těch je málo. Kontrola musí být tvrdá a nezávislá

+2/0
19.9.2015 19:32

J42i52ř66í 65E96r22b94e22n 1563604696597

Ano, s tím Vám dávám za pravdu.

Ale Vy zase pochopte, že stavba/ražba/hlubení tunelu v nehomogenním podzemí prostě nikdy nebude srovnatelná se stavbou kancelářského objektu. Už kvůli délce výstavby, (ne)odbornosti dohlížitele, počtu pracovníků, objemu techniky...

Metrostav dosud stavěl hlavně železniční tunely nebo dvouproudé silniční, což je úplně jiný projekt než čtyřproudý tunel. Nejen v objemu rubaniny, ale i v dost jiné náročnosti na použité technologie.

+4/0
19.9.2015 19:55

A37n83t78o55n54í14n 67S12v15o47b81o71d54a 3624323439252

Když se to učí, nemohou žádat plnou cenu. Kdyby to dostala firma se zkušenostmi, mohla stavba vyjít levněji. Stačí se podívat do historie, jak rychle postavili Italové trať z Brna do České Třebové, ti uměli

+2/0
19.9.2015 20:11

O31n38d22ř46e45j 49Š27t71ě34p56á83n14e95k 5669520288199

A ty firmy se zkušenostmi budete jmenovat?

0/0
19.9.2015 21:05

A46n97t35o24n23í45n 35S64v48o94b69o93d21a 3434883609962

V zahraničí budou :-)

0/0
19.9.2015 21:06

M35a32t56ú22š 91B43e61n82a29k 9568834962193

Eurovia, Skanska, Strabag, to sú tie najväčšie zahraničné firmy, a aké majú meno?

0/0
20.9.2015 13:25

A79n39t53o44n25í33n 18S11v17o92b86o80d95a 3534563779232

Je to o kontrole každé stavby, investor si to musí uhlídat, s nékým není problém a s někým je. Sousedi si nehlídali stavbu bytu a mají tam spoustu vad, některé se ani nevyřeší. Stavební dozory jsou u nás často fraška, musíte mít svůj. Takže jedna firma a dvě kvality :-(

0/0
20.9.2015 14:28

J23i93ř53í 97E41r30b70e96n 1543644726407

Italové na to taky nahnali dva tisíce kopáčů, na to nezapomínejte :-)

0/0
19.9.2015 23:34

A92n87t51o67n39í25n 40S49v75o28b64o52d95a 3274383699412

Stroje by měli nahradit lidi, ale nějak to nefunguje. Víc strojů, víc počítačů a práce trvá déle :-(

0/0
19.9.2015 23:50

J94i88ř15í 15E16r43b88e53n 1203474196817

Pořízení kanceláře či bytu o ploše 100 m2 je stále poněkud jiný projekt (co do nákladů, opakovatelnosti či znalostí budoucího uživatele) než pětikilometrový silniční tunel v nikdy plně neprobádatelném podloží.

+5/0
19.9.2015 19:27

A47n69t68o44n69í24n 14S44v23o65b38o25d37a 3464933389102

Viděl jsem od této firmy projekt mostu, také výsledná cena byla vyšší, takže je to úmysl :-(

+1/−1
19.9.2015 19:35

J11i24ř90í 11E65r58b74e66n 1343864536617

?

Zkuste to nějak rozvést, asi jsem při sobotním večeru nechápavý...

0/0
19.9.2015 19:51

A24n29t77o31n67í37n 57S94v18o35b13o34d34a 3274383609892

Stavby se úmyslně nacení níž než vyjde skutečná stavba, dělá to víc firem. Měli by takovým firmám znemožnit přístup k státním zakázkám pokud nedodrží dohodnutou cenu plus max 10%. Při posuzování zakázek by se mělo vzít jako důležitý parametr i dodržení cen z dřívějších zakázek

+1/−1
19.9.2015 20:00

J76a68n 49B59a52r18t32u27š80k81a 7206931761453

díky za "plusy", ale co takhle to "ocenit" u kmenového příspěvku ? ;-D ;-D Takhle jich mám sice "hafo", ale .....

0/0
19.9.2015 19:52

J37a59n 81B98a46r59t93u69š19k46a 7436911741213

dík ! ;-D

0/0
19.9.2015 21:18

M66a75r47e30k 23Š76i57m27o14n 2124707208548

Podívejte se na to jinak - jak chcete vyhrát výběrové řízení na cenu? Prostě do ceny nezahrnete žádné komplikace, které stavaři předvídají, ale na papír prostě nesmí. Jinak byste na cenu prostě nevyhráli.

0/0
21.9.2015 23:12

D13u85š54a46n 11D40i89t75r73i52c28h 3908106943179

Ano, téměř vždy se přešvihne původní cena, ale i tak je otázkou kdo je investor. Neznalý soukromý +30%, zkušený soukromý +10%, poctivý státní (pokud něco takového existuje) +50%, státní +100%

0/0
21.9.2015 23:30

J59i13ř26í 60V43i21n60k15l44e89r 1791987870199

No to bude proto že v zahraničí tuhle firmu na tunely ještě neznají

+3/−7
19.9.2015 19:11

J55i79ř37í 36E15r89b82e63n 1983414606847

Není nad to, když můžeme kálet do vlastního českého hnízda a pomlouvat své krajany, že? ;-)

+5/−2
19.9.2015 19:23

J91a33r28o38s23l81a49v 66Š11i84m20á76č43e52k 6804207569318

Zrovna Metrostav za své vlastní hnízdo považovat nehodlám, ale kálet do něj nemusím. Už si tam nadělali sami.

Ale je fakt, že si v zahraničí nedovolí to, co jim umožňují tuzemští "přiměřeně tvrdí" (veřejní) investoři.

+2/−1
20.9.2015 11:05

A40n12t65o28n71í89n 63S94v15o33b94o13d84a 3984573749672

Polák je lepší obchodník než radnice Prahy, cizí peníze se utrácí nejsnáze :-(

+7/0
19.9.2015 18:56

R81o25m60a66n 27P47o52l53á94č26e59k 5706479125

Spíš je sranda, jak se pomalu ukazuje, že Blanka nebyl až takový průser jaký se z něho dělal...

Ve výsledku to zvorali politici, kteří si honili triko, že to bude co nejdříve...

+8/−6
19.9.2015 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.