Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovny ruší cestovkám ochranu před krachem. Kvůli novému zákonu

Tuzemským cestovním kancelářím hrozí velké problémy. České pojišťovny jim začínají vypovídat pojistné smlouvy proti úpadku, které musí za zákona mít. Důvodem je novela zákona, kterou ve středu schválila Sněmovna. Podle ní budou pojišťovny hradit nároky klientů při úpadku cestovní kanceláře v plné výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26i14r75o36s30l23a53v 83H46a31n68z49l89í57č39e83k 5801644893971

Srandovní základní situace, pojišťovny nechtějí pojišťovat, protože v případě pojistné události musí uhradit plnou škodu!!! Oni vlastně nechtějí nést žádné riziko - pro ně je zajímavé pouze to pojištění, kde je riziko minimální a kde s případnou výplatou pojistné události můžou čachrovat.

Osobně považuji pojišťovny a jejich byznys za šmejdí byznys.

Pracují na principu, za velké peníze Vás pojistíme, ale případnou výplatu Vám ostrouháme co to půjde, případně Vám nedáme nic, protože smlouvu uděláme tak nepřehlednou, že to je pak potrava hlavně pro právníky - a kdo se bude soudit s velkými firmami, že?

+2/−4
17.9.2015 9:46

Z14d83e78n13ě22k 74J38o95n42á77š 9451819976570

Pojištění je sázka s podkurzem... cílem pojišťovny je vydělat peníze... nic jiného.

0/0
17.9.2015 9:58

J89a64n 11F16r17o29l14í50k 6696750195954

Pokud si pojistíte dům na nižší částku než je jeho aktuální hodnota a dojde ke škodní události je plnění výrazně kráceno. Běžná součást smluv. I v povinném ručení máte limit a holt to rozbité Prndolíno žádná pojišťovna celé nezaplatí. Pokud se cestovka pojistí na nějakou částku a škoda výrazně tuto částku překročí je samozřejmě nesmysl zákonem stanovit, že pojišťovna musí hradit ničím neomezenou výši škody.

+2/0
17.9.2015 11:58

J90a68n 94C41h31o34b68o74t 5513428359727

Jenže tady nejde o pojištění "sebe", ale o pojištění mnou poškozených v prípadě, že jsem švorc. Tedy tohle pojištění uzavíráte jen a jen pro jiné, ne pro sebe. A proto je samozřejmé, že zájmem cestovek je ho ošulit, protože oni z něj mají jen náklady, nic jiného.

U povinného ručení na auto se může poškozený hojit na vás jako viníkovi (a zruinovat vás). U zkrachovalé podpojištěné cestovky ne, protože ta cestovna už zruinovaná je a nevyplatí nic. A v tom případě má klienty bez diskusí odškodnit toto povinné pojištění.

0/0
17.9.2015 12:07

K23a55r84e57l 50F67a85j86t 5518412671743

Je takovy problem pojistne pocitat z fixu (jako dosud) a nad nejaky ramec jej navysit dle aktualniho obchodniho obratu? ... Myslim ze neni ... Pojisteni, ktere si cestovka udelala na minimalni castku obratu je proste prasarna - to radsi at zadne neni a pojistit se muze klient a klidne s rozdilnymi sazbami (verejnymi) dle rizikovosti cestovky ...

0/0
17.9.2015 8:25

T82o73m57á70š 92M62a23t12ě92j 9255838683102

Je to problém - protože pojišťovna to nemá jak zjišťovat. Pokud jim to CK dobrovolně neřekne - tak na ni nemají žádné páky. 

A CK nenechá koukat pojišťovnu do účetnictví ... (navíc je otázkou, jestli vede účetnictví poctivě atd... ) ...

0/0
17.9.2015 9:22

K11a55r20e22l 33F15a56j38t 5378912601443

V podstatě jednoduchý - nezaregistrovaná smlouva - peníze na zvláštním účtu - nemá pojistku a hotovo ... peníze se vrátí zákazníkovi, zaregistrovaná (a pojištěná), peníze může použít cestovka.

0/0
17.9.2015 12:21

M55a98r11e89k 31Š54i58m11o30n 2584567768978

Mají právo čmuchat v jejich účetnictví, mohou přesně vědět, kolik zájezdů v jaké ceně je prodaných a před realizací, kolik lidí je v kterém okamžiku v cizině. Žádná škoda s nepředvídatelnou výší zde není, všechno je dopředu spočítatelné.

0/0
16.9.2015 23:27

M80o87n29i32k78a 97K71o26n57e49c22n74a 7733281361204

Jde videt, ze jste nikdy nepodnikal. Kdyby to bylo tak jednoduche, tak nikdo nic nemusi resit a vypovidat pojistky.

+2/0
17.9.2015 7:50

T45o55m81á96š 36M46a62t22ě22j 9715698343672

Ne nemůžou... nemají právo čmuchat jim v účetnictví. Nemají jistotu, že účetnictví odpovídá realitě (v účetnictví je zpoždění, nejsou tam ještě "nasmlouvané věci" ... atd...). 

Uvědom si navíc, že malé CK ani účetnictví vést nemusí (povedou si jen evidenci) ... 

Bohužel si se nepotkal s realitou - ani podnikání, ani pojišťovnictví ... ono se sice řekne "cestovní kancelář" ale ve skutečnosti to může být jednomužné OSVČ nebo "prázdné" s.r.o. - oboje bez majetku - a celá CK je jen jeden email a jedna stránka na webu.

0/0
17.9.2015 9:25

J78a52n 97F43r24o51l26í37k 6156570935874

I kdyby mohli před uzavřením pojistky nahlédnout do účetnictví stále chybí křišťálová koule ze které zjistíte skutečný počet prodaných zájezdů včetně realizovaných příjmů v době zahájení insolvence.

+1/0
17.9.2015 12:01

T27o97m59á87š 25M56a36t31ě89j 9845128743782

reseni bude to, ze pojistovny zvednou pojistne ... proste cestovka s obratem 2 mio bude pojistena na 50

+1/0
16.9.2015 20:00

J71i44ř34í 16K20ü17h37r 2460586770966

A kolik zaplatí pojišťovně?

0/0
16.9.2015 22:21

T23o40m59á76š 19M82a39t96ě86j 9185188483132

Samozřejmě pojištění odpovídající obratu 50mio - protože pojišťovna bude muset počítat s tím, že jim cestovka kecá (nebo neříká vše). 

Doteď měli svůj limit - a pojištění byl problém cestovky. Teďka z toho stát dělá problém pojišťovny - ale bez toho, že by pojišťovna měla nástroje, jak kontrolovat realitu. 

To co stát vymyslel - je totiž kravina - vůbec se nezajímají o to jak pojišťovna funguje. Neomezené ručení způsobí obrovský problém v pojistné matematice - a než se handrkovat s dohledem ČNB - tak to spousta pojišťoven skutečně jako produkt zabalí - protože jedna větší CK dokáže odpárat jakýkoliv zisk z celého pojistného kmene na dlouhé roky.

+2/0
17.9.2015 9:21

T33o95m24á43š 12M76a93t49ě33j 9635518163902

to je zas konina... i povinne ruceni na auto ma limity.

takhle se jen podporuje nezodpovednost cestovek

+4/0
16.9.2015 19:55

T30o94m49á65š 50N68o29v61á74k 9839955594

Ale vy jako klient nebo prodejce nemáte šanci zjistit na kolik je CK pojištěná, naopak pojišťovna je oprávněna koukat CK pod pokličku a vědět, jak si stojí...každý měsíc má čísla...

+1/−1
16.9.2015 20:39

M22o16n54i15k86a 70K62o95n31e81c23n92a 7933431801834

To je to stejne, jako by jste chteli, aby panelak v nemz bydlite mel pojisteny majitel proti napr. vytpeni souseda. Prece vy take si zajistite sam pojistku. Tak at si pojistku zajisti take klient a vi, ze bud ma nebo nema. To muzeme aplikovat na vsechny podnikatelske obory, vsichni budou mit 100 pr. pojisteni a kdyz se mi vyrobek nebude libit, tak mi to pojistovna proplati?

+1/0
17.9.2015 7:57

M57o89n75i17k69a 27K61o44n57e31c67n48a 7283511581224

Proc nezodpovednost cestovek? Cestovka muze byt zodpovedna, ale napr. partner nesplni podminky, napr. hotel neubytuje jiz zaplacene hosty, cestovka musi resit nahradni ubytovani, ktere musi zaplatit. A jak je psane v clanku, hotel pojisteni mit nemusi. Takze cestovce vznikne skoda, kterou ji nikdo neuhradi a navic jeste musi zaplatit znovu ubytovani. PRevedeno do cestiny, napr. Vam nekdo ukrade penezenku s penezi, nikdo Vam skodu neproplati / nebo by Vam mel zamestnavatel zaplatit jeste jednou vyplatu?/ a vy musite ten mesic stejne zaplatit najem, takze bud mate nejakou rezervu anebo si musite pujcit. Takze Vam taktez vznikne skoda 2x.

0/0
17.9.2015 7:55

Z27d82e89n70ě48k 43H45i92n87k 8209697481801

A co to udělat tak, že cestovka pojistku mít nebude (a nezapočítá ji tak do ceny zájezdu) a naopak se povinně pojistí klient? Pojišťovna by měla absolutní přehled kolik lidí a kam pojistila a v návaznosti na to by i vybrala platbu a zákazník by zase věděl, že v případě problémuů je pojištěný a na CK, jejím obratu a dalším, vlastně vůbec nezáleží?

Mnohdy by jenom stačilo, kdyby nás stát přestal vodit tolik za ručičku a rozhodovat za nás, jako za nesvéprávné. Jistě, ochrana zákazníka ano, ale ne nastavovat nesmyslná direktiva s praxi jenom vemi těžko a draze slučitelná.

+11/−1
16.9.2015 19:20

O55n71d16r87a 45K14ř83i17v88s89k93ý 2533203561

Ano tak by to bylo nejlepší

0/0
16.9.2015 19:43

M65i13r24o76s78l32a11v 75Z20i53k20m44u23n54d 7829293584563

No jo, ale klient by si musel nejdříve zaplatit pojištění a pak teprve zaplatit CK ...

No a co brání pojišťovně zvýšit pojistné ...

0/0
16.9.2015 19:48

M23o62n11i58k60a 60K82o47n74e14c38n92a 7943261381854

Napsal jste to presne, pokud lide ale budou volit levici, tak nas bude stat neustale za tu rucicku vodit, protoze levicovy poslanci maji pocit, ze jenom jejich reseni je to jedine spravne pro poddane, ze oni nejsou schopni sami neco resit a hlavne, prece jim nedame moc, aby za sebe rozhodovali bez naseho vedomi.

0/0
17.9.2015 7:51

M78a89r73t42i90n 25V79r79b61a 8620779101890

Jistě, máte pravdu. Ale problém pojištění CK je o něčem jiném: pojišťovna by přeci měla být schopná říci, jaká pojistná částka bude stačit na pokrytí všech škod. Pak stanoví pojistné a ANO - nakonec by měla v souhrnu všech smluv vydělat. Není to přeci charita. Tak si, myslím, celá situace také dopadne. To, že pojišťovny vypovídají staré smlovy přece, blázínci, neznamená, že neuzavřou smlouvy nové !!

+4/−1
16.9.2015 18:47

Z39d34e69n40ě47k 40H56i55n16k 8519627931411

A pokud si CK sjedná pojištění na 10mil. a na konec, zrovna letos, prodá zájezdy za 50mil. a krachne, tak to té pojišťovně, která bude muset všechno zaplatit vyčíslíte dopředu jak?

+4/0
16.9.2015 19:08

T57o95m47á26š 58N92o15v36á74k 9919545264

Pojišťovna může mít ve smlouvě podmínku, pokud se CK přiblíží k limitu, musí ho navýšit :-)

+1/0
16.9.2015 20:38

M65a97r82t31i96n 97K82a81r56á44s78e68k 9628573858818

A kdyz to neudela a pojistovne nic nezaplati?

0/0
16.9.2015 22:38

M40a71r47e20k 47Š58i66m82o41n 2444137838938

Tak zaplatí pojišťovna a ředitel CK jde do kabátu.

0/0
16.9.2015 23:29

J62a63n 42C24h23o80b41o73t 5343198539797

To by musela odvádět procento z každého prodaného zájezdu (neb s každým zájezdem a vrátivším se klientem se potenciální škod amění) a pojišťovna by ji pak kryla neomezeně...jenže to se cestovkám evidentně nechce, tak spolu s pojišťovnami ukuly plán, jak na oko splnit liyteru zákona a svou povinnost vykastrovat jak jen to jde.

+2/0
16.9.2015 19:11

J22a83n 22C27h78o62b10o17t 5333958129537

Asi jen v ČR si pojistitelé a cestovky myslí, že povinné ručení je jen nějaká formalita, kterou lze odrbat tím, že sjednám pojištění na libovolně nízkou částku.

Jistě že není možno pojistit se na menší částku, než je nejvyšší možný počet v jednom okamžiku otevřených obchodů, to je snad jasné???

To pojištění je tam proto, aby pokrylo ztráty klientů, když to cestovnka zdrbe. Není důvod, aby klienti dopláceli na to, že si cestovna sjednala příliš laciné pojištění.

Proč zákon nestanoví pojistitelům povinnost prostě vytvořit fond, jakousi vlastní pojišťovnu pojišťoven, která výjimky pokryje?

+1/0
16.9.2015 18:41

V43o77j17t40ě98c88h 61K93r97á86l93í80k 5461533482752

Chudáci pijiš´tovny stojí asi před krachem. Vše chtějí zdražovat a přitom jsou bohatě v zisku.

+3/−8
16.9.2015 18:05

P53e18t16r 62A93s39c35h74e53n65b62r80e12n75n70e66r 6615873792451

Pojišťovna nemůže odpovídat za podpojištění cestovních kanceláří

+4/−1
16.9.2015 18:29

J73a10n 73C44h56o59b80o35t 5893418799347

Jakto, kdo je podpojistil? Ona...to pojištění z principu nesmí mít horní mez, protože je tam právě proto, aby pokrylo otevřené závazky klientů za zkrachovalou cestovkou. Podpojištění prostě nesmí být možné.

0/−1
16.9.2015 18:43

M23a34r63t25i89n 49K59a13r51á41s86e43k 9358793908328

Principialne to doted zadny zakon neresil ani s tim nebyl zasani problem, ted se to zacnina vice resit, tak si pockejme jak to dopadne...

0/0
16.9.2015 22:40

J26i37n28d57ř72i13c12h 52Š44k70o15p43e57k 4105841210855

pojišťovna má dost nástrojů, aby si podpojištění ohlídala

Jedna věc je, když se podpojistíš sám, čímž poškodíš jen sám sebe, druhá věc je podpojistit ck a poškodit další lidi

+1/0
16.9.2015 18:53

J38a66n 77C22h54o76b22o38t 5753928419237

jenže v tom evidentně jedou s nimi, koneckonců tento pojistný produkt nabízejí pojišťovny, není to žádný diktát cestovek...

0/0
16.9.2015 19:12

T39o19m76á68š 58M18a62t22ě31j 9605208323202

a jak to chces hlidat? cestovka ti to sama nerekne protoze by musela platit vyssi pojistne

0/0
16.9.2015 19:57

M80a29r43e25k 55Š51i56m74o57n 2964227228198

řekne, protože musí. Pokud to neřekne, nebo to švindluje, tak holt někdo půjde do pruhovanýho.

0/0
16.9.2015 23:31

T70o59m16á29š 95M20a69t38ě14j 9605388743982

Tak někdo půjde do pruhovanýho ... kdo? 

A proč to i v takovém případě má "ze svého" zaplatit pojišťovna?

(Pominu teď všechny problémy s pojistnou matematikou a dohledem ČNB).

0/0
17.9.2015 9:26

J90i31n97d63ř76i56c55h 11Š72k57o77p23e30k 4505841470815

:-)zatajování údajů nutných pro pojištění je postižitelné. Zkus doložit pojišťovně, že např. 10 let stará ojetina má hodnotu 1000 000. A uvidíš

0/0
17.9.2015 11:49

J21i63ř55í 48K47r12u16t12i63l 2100614800768

Vono to tak nějak souvisí s žebračenkou která se nazývá průměrná mzda v ČR.

Zvýšení pojistného, co by tomu řekl klient?

Zvýšení ceny zájezdu, co by tomu řekl klient?

0/−6
16.9.2015 17:58

P67a15v49e55l 60S34o75b93o30t65k65a 5180964

Když na něco nemám, tak si to nekupuju.

A když se mi něco nevyplatí, tak to nedělám.

+3/0
16.9.2015 18:30

J12i38ř15í 75K68r84u89t31i48l 2730294590538

Když na něco nemám, tak si to nekupuju. Toto úderné heslo je potřeba opakovat těm kteří si na dovolenou půjčí  a těm kteří mají u jižních sousedů nálepku paštikáři. 

A když se mi něco nevyplatí, tak to nedělám. Slyšel jste že by nějaká pojišťovna v ČR zkrachovala?

+2/0
16.9.2015 18:40

J29a91n 60C22h56o92b29o95t 5883718729747

Pojišťovně se to vyplatí vždy...jen nesmí být možné, abys e cestovka pojistila na menší částku, než je nejvyšší možná způsobená škoda...

+1/0
16.9.2015 18:44

J89i59ř71í 87K90r97u88t40i49l 2980764950878

Není jediný důvod aby pojišťovny nebo cestovky , nebo obráceně, chytračily a oholený zůstal zákazník který zaplatil plnou cenu.

0/0
16.9.2015 19:03

J40a76n 89C54h28o41b30o95t 5163148829427

Přesně tak!

0/0
16.9.2015 19:07

P17a18v72e87l 11S23o66b42o11t77k35a 5280434

NO KONEČNĚ!!!

Konečně tenhle podvod na lidi končí - pojišťovny se tváří že pojišťují, cestovky se tváří že jsou pojištěné a turista se paknestačí divit!!

+5/−6
16.9.2015 17:51

J57i75n39d29ř14i30c25h 64Š33k25o26p38e51k 4705401520775

prostě klasika.

Pojišťovny se tváří že je vše OK, růžové a bez problémů, dokud nemusí z pojistky plnit

+3/−1
16.9.2015 17:53

M82i54l87a55n 82C88h26a52l47u84p19a 7634866627513

Pojišťovnictví je tak neslušně vynášející byznys, že bych se být pojišťovnou styděl mít nějaké námitky. No a že zkrachuje pár malých cestovek, co to matlají takříkajíc na koleně? Když už někam jedu, chci mít důvěru v to, že kdyby se cokoliv stalo je cestovka natolik solventní, že si může dovolit vše uhradit a teprve pak to vymáhat po pojišťovně. Není možné, aby cestovka byla na začátku sezóny v mínusu a výběrem záloh na zájezdy hradila dluhy u majitelů hotelů a dopravců a vytloukala klín klínem. To není podnikání, ale harakiri s lidma, co věří, že si za svoje nemalé peníze užijí zaslouženou dovolenou a místo toho ;-(

+6/−6
16.9.2015 17:50

J71i20n69d64ř89i76c12h 83Š67k76o83p92e55k 4585591510365

pojišťovny zvýší pojistné, bouře utichne a pojede se dál.

Samozřejmě je nesmysl být na jedné straně pojištěn, aby bylo z čeho odškodnit v případě krachu a pak když přijde na plnění, odškodnění dát jen ve zlomku nároku.

+9/−3
16.9.2015 17:27

R88a32d93e79k 40B87e73r85a23n75e65k 2448155104465

No ono to pojištění bylo původně koncipováno tak, aby v případě krachu nezůstali klienti cestovky v zahraničí nezaopatřeni a nějak se dostali domů. Dnes to zahrnuje i nároky těch co ještě nikam neodjeli.

+7/0
16.9.2015 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.