Diskuze

Vyšetřování závad aut skončí v šuplíku. GM zaplatí 22 miliard

Americká automobilka General Motors si koupí mlčenlivost za 22 miliard korun (900 milionů dolarů). Dohodla se s americkou vládou na tom, že se přestane vyšetřovat postup, jakým firma řešila problémy se zapalováním.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

“Corporations can only commit crimes through flesh-and-blood people,” Sally Q. Yates, the deputy attorney general and the author of the memo, said in an interview on Wednesday. “It’s only fair that the people who are responsible for committing those crimes be held accountable. The public needs to have confidence that there is one system of justice and it applies equally regardless of whether that crime occurs on a street corner or in a boardroom.”

To bylo pred tydnem.  Ale dnes je vse pri starem.  Too big for jail.  GM does the crime, drivers do the time.

0 0
možnosti

Je to vůbec možný, že se kvůli takový blbosti pozabíjelo 124 lidí? Co sakra dělali?

Vypne se zapalování - motor přestane pracovat a auto začne zpomalovat.

Světla nezhasnou, volant se nezamkne, v posilovači brzd je ještě tlak víc než dostačující na jedno zastavení. Mimochodem, brzdí to i bez posilovače.

Řidič má dostatek času k zastavení u krajnice nebo na dálnici v odstavném pruhu.

To prostě není nijak zvlášť nebezpečná situace. Stejně tak může autu dojít benzín, a třeba defekt pneumatiky je mnohem nebezpečnější.

Většina aut navíc takovou situaci ohlásí diskotékou červených kontrolek, pamatuji si že Renault 25 nám přikázal okamžitě zastavit a dokonce zvýšil hlas.

Dokážu si představit že člověk v důsledku takové závady zastaví, vystoupí a smete ho jiné auto. To se ale sakra nestane 124 lidem!? Co dělali ti ustatní?

0 1
možnosti

Pred lety jsme na UNI meli aplikaci "Cost-benefit analysis" pro pripadne opravy vyrobku. Je levnejsi zaplatit nez opravit. Bylo uvedeno mnoho pripadu  - jeden - Ford Pinto. Lidsky zivot se prepocita na penize a nasledovne vynasobi poctem moznych odskodneni a cena se zakalkuluje do ztrat. "Ford Pinto Memo" je zajimave cteni o ideologii businessu. $ is King.

0 0
možnosti

Co to je za pitomost? Odpustek ve chvíli kdy zemřelo přes 100 lidí?

0 0
možnosti
Foto

125 životů za 22 miliard, takže cena přeci jen je...

0 0
možnosti

Firma zaplatí , politici rozkradou ...

1 0
možnosti

Jak říkal Ed Norton ve filmu "Fight Club" (volná citace; důležitá je pointa): "Jsem finanční matematik. Pokud se přijde na to, že automobilka dělá třeba vadné airbagy, tak spočítám, na kolik vyjde kompletní oprava určitého množství aut. Oproti tomu propočítám, kolik by mohla automobilka zaplatit na soudních výlohách spojených se škodami na majetku a životech spojených s vadnými airbagy. Realizuje se to, co vyjde levněji..." :-PRv

0 0
možnosti

Jo, je to blbé. Jenže automobilka nění samaritánská organizace, je to podnik na vydělávání peněz. To se pak člověk nemůže divit, že se dělají takovéto počty. Mimochodem - už ve filmu Causa Wardových (Class Action) se takovéto počty řešily.

0 0
možnosti

To mi připomíná spor mezi Fordem a Firestone. Také věděli, že se Explorery v zatáčkách převracejí, jelikož pneu od Firestonu nevydržely zátěž a oddělil se jim běhoun od kostry. 250 lidí mrtvých a 3000 s vážným zraněním jenom proto, že ani jedna firma nechtěla přiznat chybu a svalovali to jedna na druhou.

1 0
možnosti

Smutné je, že už teď vědí o problému, který vyhnije až za 10 let.

0 0
možnosti

Kdo si vzpomněl na Klub rváčů?

2 0
možnosti