Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nízkonákladové a klasické aerolinky se přibližují. Vyhrají cestující?

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli. Dnes volí „lowcost“ každý třetí cestující, ale tito dopravci v rostoucí konkurenci potřebují další klienty. Hledají je i mimo internet. Navíc se u nich inspirují i klasičtí dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F38r25a34n62t20i11š15e63k 56M28ü97l16l50e24r 2963942699298

https://youtu.be/k2aCIDCW5n0

0/0
19.9.2015 7:51

L37u47k52á60š 40H57l10o71u67c81a59l 6282710201624

Nízkonákladové aerolinky přinesly do létání revoluci. Cestu letadlem si nyní mohou dovolit i ti, kteří na to před jejich příchodem neměli.

nevím jaké byly ceny letenek po Evropě před 12-15 lety, ale když se dnes podívám na ceny SmrtWings nebo maďarů, tak nemám pocit, že to byl nějaký cenový šlágr...

0/0
17.9.2015 13:16

L45u71k27á84š 52Š19m76a68h41e25l 2577454592774

Nízké ceny letenek odporují fyzice... je mnohem energeticky méně náročné přepravit tunu po železnici, pak po silnici a nejhorší to je letadlem. Musí to být tedy nějak dotováno - jak? Neúčtují se skutečné náklady na letištích? Dostávají společnosti nějaké turistické pobídky od regionů? Není palivo a letenky zdaněné? Neplatí za vypouštěné emise? Ignorují se hlukové limity? Nevím, jen vím, že to prostě fyzikálně není možné.

0/0
17.9.2015 12:49

J31a73n 86P16a79v48e71l 8283772838756

Neaplikujte fyziku tam, kde se má aplikovat ekonomie.

Je to energeticky náročnější, ale je to mnohem méně náročné na čas, infrastrukuru a personál.

+5/0
17.9.2015 12:55

K61r47y42š32t14o38f 55L86a52n14í51k 1799190275205

jenze tu zeleznici i silnici musite nejdříve postavit a pote udržovat. nic z toho ve vzduchu není potřeba.

+2/0
17.9.2015 14:51

M60i77c21h45a81l 22P49a93l46e17č72e22k 2911708892274

Lowcosty přinesly jen jednu výhodu a to takovou, že si cestující můžou vybrat.

0/0
17.9.2015 12:18

H93y42n18e89k 70Š43l45a37h85ů12n57e17k 4729783926769

Nízká cena není výhoda?

0/0
17.9.2015 12:24

M88i68c86h93a16l 42P12a63l21e53č95e25k 2411268632264

"Velké" společnosti lítají za stejný peníz, takže ne. Vy si můžete vybrat zda chcete letět za 2tis nebo 5tis

0/−2
17.9.2015 12:36

J61a86r57o47s10l36a48v 27P42e83l58d79a

Uživatel požádal o vymazání
+4/−1
17.9.2015 12:16

V63á42c30l66a24v 94M33a33ř82í95k 3206614392544

Zajímalo by mě, o které letecké společnosti mluvíte. Já letěl letos s Ryanair a k letence jsem si musel koupit zavazadlo (příruční je zdarma). To je celé. Žádný palivový, letištní poplatek apod. Letenku za 5 bych určitě nekoupil - jsme pětičlenná rodina :-)

+1/−1
17.9.2015 12:25

T78o27m46á30š 95K69n47a41i55f85l 6313550757610

Palivových příplatek nemá žádnou souvislost s palivem... To měl dřív... Dnes je to normální součást tarifu bez ovlivněni palivem...

+3/0
17.9.2015 12:32

T29o69m60á32š 82K32n98a78i32f39l 6103460917400

Mimochodem, který lowcost ma palivové příplatky?

+1/−1
17.9.2015 12:32

M42i64c76h95a17l 55L57u31s79k 1215864871416

Lowcosty žádné palivové a letištní příplatky neúčtujou. Aspoň o žádném takovém nevím. Ano připlatíte si kufr, ale to už v nějnižších tarifech požadují i některé fullcosty. Pokud budu chtít, tak k těm vašim 250 korunám připlatím cca 75eur za zpáteční letenku za priority boarding, výběr sedadla, odbavené zavazdlo, jídlo a pití na palubě... 5000kč se ani nepřiblížím.

+1/0
17.9.2015 12:41

K32a86r44e45l 68V28a70c13h23u45t 9863772179543

Možná že lidi, jakožto cestující, něco vyhrávají... ale lidstvo jako takové PROHRÁVÁ (teda pokud je mj. též letecká doprava spoluzodpovědná za globální oteplování):-/!!

+2/−2
17.9.2015 12:14

J98a93n 17P29a59v76e17l 8973892188346

Letecká doprava je za globální oteplování (pokud vůbec existuje) zodpovědná asi jako jedna tabulka čokolády ročně za mojí dvacetikilovou nadváhu.

+2/0
17.9.2015 12:52

J47i30ř14í 96J88e48z44d94i90n75s90k86ý 8928412273319

Lowcost přinesl možnost používat letadlo jako autobus jako veřejnou dopravu. Nestojím o žádný servis a jídlo, za 2h se potřebuji někam dostat, toť vše.

+5/0
17.9.2015 12:11

J36a29r29o88s28l10a11v 57M37a71r91e37k 3210332342958

Typický low cost je ČSA, nejhorší společnost se kterou jsem letěl.

0/0
17.9.2015 12:09

P35e20t30r 96H65r15a33b95ě 9514825267774

Co tak hrozného Vám provedli ?

0/0
17.9.2015 12:29

T18o16m24á86š 41K55n80a77i70f28l 6163460287560

Nic mu neprovedli... Jen troli...

0/0
17.9.2015 12:33

V69á26c56l17a82v 66M51a93ř60í81k 3206294652304

Letěl jsem s nimi do Moskvy (v rámci letu do Indie od Aeroflotu) a do Madridu a zpět (koupena od jejich tehdejšího lowcost, už nevím, jak se to jmenovalo...). Oba lety byly v pohodě. Zejména ve srovnání s Aeroflotem to bylo nebe a dudy.

0/0
17.9.2015 12:39

V95í33t47ě45z83s32l49a30v 57B14o95c65h 6522565355176

Click4sky

0/0
17.9.2015 18:38

M14i83c77h19a45l 16P48a44v98l58á36t 9233543414759

CSA a lowcost? Na to maji prilis vysoke ceny a stale jeste prilis dobre sluzby. To prvni se nemeni, to druhe bohuzel postupem casu ano.

0/0
19.9.2015 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.