Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Co stálo víc než Blanka? Nejdražší dopravní stavby po roce 1989

Pražský tunel Blanka se konečně otevírá. Veřejné rozpočty stál 43 miliard korun. Od roku 1989 to však není úplně nejdražší projekt. Podívejte se na žebříček nejvýznamnějších dopravních staveb otevřených v posledním čtvrtstoletí. Dohromady se za ně utratilo 221 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i54r59e40k 88B64l32a60ž17e51k 6783958442

Jo, Bém byl Pražák, tak se stavělo. Co radnici ovládli náplavy, tak to s rozvojem infrastruktury vypadá jako za koumoušů.

0/0
17.10.2015 13:23

P67e14t50r 32K25r92á37l 4234730528262

Ještě prodloužení metra C na Kobylisy-Ládví za 8,7 miliardy, které je ale skutečně užitečnou stavbou.

0/0
12.10.2015 12:23

M55a55r21e63k 76H35r58u50b25y 6917472471158

zajimave je, ze 3 z peti (4 z 6, pri zahrnuti Acka) maji nejakou souvislost s Pavlem Bemem ;-):-P

+1/0
18.9.2015 16:00

J36i80ř79í 42Č33e49r32m82á48k 5330865428107

Milá iDnes, ještě bych chápal, kdybyste v tom výčtu opomenuli nějakou stavbu za jednotky miliard, která by se svojí cenou patřila někam okolo 12-14 místa.  

Že vám tam ale chybí prodloužení linky A do Motola, které by se svou cenou přes 20 mld. Kč řadilo na "bronzovou" příčku, to již považuji na naprostý novinářský šlendrián. Rv

+7/0
18.9.2015 13:29

M74i86c45h98a12l 26M11a42l84ý 5432534679833

Taky je zvláštní, že D49 je tam celá, i ona se stavěla na etapy.

Takhle by tam měl být jako nejdražší stavba ever I. železniční koridor, za ním třeba celá D5...

0/0
6.10.2015 13:55

J81i91ř38í 80E51r29b66e45n 1943434226947

Skoro se mi nechce věřit, že bylo metro na Černý Most zprovozněno až v roce 1998. Ten železobetonový tubus tam mezi silnicí a síldištěm stál snad už v roce 1991, nebo se pletu? Já vím, revoluce, rušení plánů, obnovování plánů...

0/0
18.9.2015 12:58

K88a33r29e42l 16H31o34r31á76k 2598709153263

My chceme také tunel!

0/0
18.9.2015 12:30

J89a31r45o71s51l47a36v 74M49o66u40č54k67a 3817667748649

Celý tento článek je po novinářsku ekonomicky nesmyslný. Nelze porovnávat cenu stavby dokončené roku 1994 a stavby z roku 2015 bez toho, aniž by člověk nepočítal s inflací ve stavebnictví. Neboli staré ceny je potřeba tzv. diskontovat na současné ceny.

+9/0
18.9.2015 12:28

M79i52c32h13a23l 91M81a98l77ý 5222284459163

jj, srovnávat dva tunely u Votic s metrem na Zličín o 15 let dřív je trochu hardcore. :)

0/0
6.10.2015 13:54

P32e30t32r 63S61u97c31h72ý 1538959844296

Nějak tady chybí královopolský tunel v Brně - stavba 2008 - 2012 a cena 8,3mld

+4/0
18.9.2015 12:19

P48e65t88r87a 48N48o66v56á22k79o28v81á 7228756384638

Klid, nám tam zařadí až nové nádraží. Jednou. Asi tak v 2040...

0/0
20.9.2015 14:29

R71a72d35e18k 38N43o44v19a31k 9134293689530

2400

0/0
12.10.2015 16:43

M90i35c56h47a82l 73N36o91v21á39k 7720619887934

Ty první dvě místa bych považoval spíše za nezapomenutelné stavby především s neplánovanými nedodělky. Do žebříčku bych umístil i železniční tunel se Slovenskem v Moravskoslezském kraji, který během stavby neočekávaně propadl. Nejlepší by bylo porovnání staveb podle žebříčku, které překročily skutečný plán investice v procentech. ;-D

+1/0
18.9.2015 11:54

M51a12r50e51k 84T69ů67m10a 4802708766902

Jo, tak ještě aby to, celé mělo nějaký smysl zbývá dodělat zbytek MO.

0/0
18.9.2015 11:47

D15a31n78i65e44l 29K97r13o30n53e70r 7444384116127

Irenka

0/0
18.9.2015 10:56

J70a60k42u61b 56F48e48i92f17a80r 7609449986849

Jinými slovy - všechny stavby stály více něž byl plán. To svědčí jen o tom, že státní úředníci dělají špatně svoji práci, jsou nekompetentní a neschopní, navíc často zkorumpovaní.

+2/−1
18.9.2015 10:41

D90a54n84i69e91l 68K15r22o54n93e53r 7624854736977

Ono se o tom, ze to bude stat vic, vi uz predem. Je to takova soucast salamove metody, aby to vubec proslo. Kdyz to projde, dojde k navyseni. V dalsi fazi se zjisti, ze se to udelalo blbe, coz stavbu dale prodrazi. Muzeme byt jen radi, ze neprosel Bemuv ultratunel - Olympiada. Nastesti rozhodnuti nebylo v nasich rukach.

+1/0
18.9.2015 11:04

V40l15a23d83o 67P95o48p47r18o30c51k65ý 6378711839835

.. do kalkulace se totiž nedávají položky na korupci. Jdou tam reálné tržní ceny - ty se pak nafukují a na vyvádění peněz u nás máme učiněné experty. Všichni v tom jedou a každý na každého něco ví- takže nikdo nechce s korupcí nic dělat, jinak by to vzalo i jeho. Rátha obětovali, neboť kvůli jeho aroganci s ním nikdo nechtěl do holportu. Naoko se tak bojuje proti korupci, ale všem je jasné že to bylo jenom divadýlko..

+1/0
18.9.2015 11:18

H84o98n27z38a 97P85u74r45k42r95á58b15e47k 1189928629745

váš příspěvek svědčí o tom, že nemáte páru o čem píšete...Rv

+2/0
18.9.2015 11:38

T93o75m75á46š 59K40a87p52l17a76n 8483499123763

Hele jakkoliv můžeme nadávat, že za Béma se všechno předražilo atd., tak na druhou stranu - za Béma se něco dělalo. Od jeho odchodu se v Praze neudělalo vůbec nic nového, jen se leta po termínech dodělávají stavby, které za něj byly plněny v termínech a kvalitně. Protože ty firmy věděly, že prostě když to udělají blbě či pozdě, tak že budou ničit Bémovi jméno a ten je příště nepustí k lizu. Jsem přesvědčen, že kdyby byl Bém na radnici, tak ten tunel už minimálně 3 roky stojí, nebyly by tam mokré kabely a ve finále by to i méně stálo. A kdyby tam Bém nebyl, tak by doteď byla Blanka leda tak na papíře.

+11/−5
18.9.2015 9:47

M49i69l20o68s 63P67a44r98o54u40b76e50k 2709473422988

Teď se v Praze nic moc nestaví právě proto, že Bém zadlužil Prahu daleko za horizont svého funkčního období. Nebýt miliard pro kolibříka, prase bradavičnaté a další tuneláře, tak možná by dnes bylo dost peněz na to zase něco postavit.

+5/−5
18.9.2015 10:55

R10a37d88e90k 43N95o18v46a34k 9674383859900

Zajímavý je třeba projekt rekonstrukce pražské "sračkárny" - ˇustřední čističky odpadních vod. Za ODS, kdy byl tendr se mluvilo o částce 5mld, kdy dle kritiků z řad levicové opozice na Magistrátu mělo být předraženo o 3mld, které měly jít ODS, ČSSD projekt navýšila na 5,3mld a nyní za ANO se začíná stavět s rozpočtem 5,8mld.

0/0
12.10.2015 16:48

T19o35m94a40s 29S18l45u36k49a 8381930392946

Za Béma prakticky veškerá aktivita sloužila především jako mlha na zakrytí tunelování. Obávám se, že mu bylo úplně jedno jestli se staví silnice nebo eifelovka. Máme být rádi, že to lobistům nerozdával jen tak?

+5/−2
18.9.2015 11:06

P30e44t68r 19N69e50c19h17a75n21i60c20k42ý 7523616738430

Nedělejte si iluze, že tam někdy bude sedět někdo, kdo z toho nebude chtít něco vytřískat. Nikdo takový se do takových vyšších míst patrně ani nedostane. Rozdíl je hlavně v tom jak to dělá. Buď se snaží o prosperitu, ze které něco bude mít pro sebe, ale aby vše fungovalo a nekazilo jeho obraz. Nebo krade jak idiot, předražuje nesmyslně, nedodržuje a lže naprosto okatě a celý jeho segment neprosperuje, nevzkvétá, ale stagnuje. No a teď co je lepší

+1/0
18.9.2015 12:12

M95a39r58e17k 45H15r81u20b50y 6387962711598

Kdyby nebyla Blanka, moha byt za stejne penize cela trasa D. A ted se nic vetsiho nestavi proto, ze se splaci (a jeste dlouho bude) Pavlikovy tunely..:-/

0/0
18.9.2015 16:02

R98a93d60e47k 74N72o76v24a96k 9874753829420

to sou jenom kecy které mají zakrýt rozkrádačky které jsou teď

0/0
12.10.2015 16:50

Z23u44z29a85n65a 82E61r15b41e64n80o86v84á 9399868974285

Já myslím, že nejdražší ze všech cest byly pro nás cesty Pavla Béma za horolezeckými zážitky:-P

+5/−8
18.9.2015 9:35

R22o21m45a26n 22S65o58u94č77e87k 1962295970519

vy musíte být plná jedu a závisti

+6/−4
18.9.2015 9:44

Z81u34z13a90n46a 89E63r72b23e19n53o66v39á 9799598894435

No dobrá. Opencard a Blanka byly vlastně za hubičku. ;-)

+2/0
18.9.2015 11:08

M88a25r77e74k 63H47r25u10b77y 6697902871948

Pavlikovy cesty jako symbol uspesneho tunelovani Prahy  ukazuji, co vsechno si dostatecne drzy politik muze v Cechistanu bez rizika dovolit...

0/0
18.9.2015 16:04

M64i85l42a23n 97C62h80a47l50u17p64a 7494976357713

Musím reagovat. Soudí se zde ten či onen politik, ale spíše by se mělo říkat za jeho funkčního období. Politici jsou jen mediálně zajímavé figurky dosazené na svá místa za účelem plnit požadavky těch, co je tam dosadili. Je třeba zkoumat pečlivě veškeré cesty, které vedou k jednotlivým rozhodnutím politika a zpětně k lobistům a firmám napojeným na určitý zdroj, který může konkrétní politik přesměrovávat a odkloňovat. Už to tu padlo, že některá jména těch, co se v éře pana Béma napakovali,  jsou dobře známa. Bohužel pro nás jsou tito obloženi armádou právníků a zametačů stop a jsou tudíž nepostižitelní.

0/0
18.9.2015 17:31

P55e36t78r 45V86a54n18ě13k 3297758283856

Kdyby tam nebyly ty dálnice ,tak se jedná jenom o Prahu .Dobrý ,nebo né ?!!

+9/−1
18.9.2015 9:34

R86a89d68o30s72l84a28v 54K67l33a25u81d96a 5184948484182

Opravdu jde o cenu? Myslíte si, že by v Olomouci byly šťastnější, kdyby je prodloužení tramvajové tratě vyšlo na stejný peníze jako prodloužení metra?  Vážně by Ostravák toužil po letištním terminálu s kapacitou 20.000.000 ročně odbavených cestujících?

+4/0
18.9.2015 9:40

J23o35s65e22f 52H54o50r90n55í10k 9504550825232

V Praze a okolí žije na celkem malým prostoru dva a půl milionu lidí, takže mně to vůbec divný nepřijde.

+5/−2
18.9.2015 9:42

T46o79m75á93š 57R80e86k91t64o78r 1798144317209

A zbytek republiky má snad míň lidí?

+1/0
18.9.2015 12:19

J96a47r77o59s69l93a16v 49P61l73a43c45h28e39t26k83a 7776986836209

A jinde se nestavi? V Praze jsou logicky nejdrazsi stavby, kdyz je tam nejhustejsi doprava i zalidneni.

0/0
18.9.2015 12:20

R77o12m30a24n 47S66o30u31č70e86k 1412485330399

on jim tam hlavně chybí královopolský tunel v brně

+5/0
18.9.2015 9:45

M92a17r31t90i85n 87K16y95p27r 2122595214624

Rozšíření letiště Ruzyně je záležitost Prahy? Dálniční okruh je záležitost Prahy? Myslím, že zvláště ten dálniční okruh může být pražákům ukradený.;-D

+2/−1
18.9.2015 11:42

P56a74v79e11l 80Ř30a21p42e93k 7272636219125

Většinu peněz pohltil zastaralý bezkoncepční morálně vadný masový automobilismus. Rv

+4/−9
18.9.2015 9:26

R73a84d78o74s41l94a22v 87K45l19a62u85d22a 5944138804832

Většinu peněz pohltila infrastruktura. Je úplně jedno co tam jezdí. Lidé a zboží se zkrátka nějak dopravovat musí. Železnice má bohužel obrovské omezení, ať už v tom že nemůže být všude, dále v případě nějakého problému nemá za sebe adekvátní náhradu. Silniční vozidla zkrátka jen tak náhradu nenajdou a je úplně jedno čím budou poháněna, jestli budou potřebovat řidiče, nebo pro kolik budou lidí....

+4/−1
18.9.2015 9:35

M28a63r35t14i72n 55Č90a84p60e28k 6220961987884

Silniční vozidla za sebe náhradu nemají pouze tam, kam hromadná doprava nemůže/nevyplatila se. Tedy obsluha malých vesnic nebo rozvoz zboží z nejbližšího překladiště silnice/železnice. Dnes se silniční doprava využívá nefektivně - pře(o)těžuje se - a je to vidět na přetížení silnic. Na dopravu se musí nahlížet jako na celek, ne jako na samostatné součásti. Když to přirovnám ke krevnímu oběhu tak silnice jsou vlásečnice a železnice cévy.

0/0
12.10.2015 11:41

J66a78r82o24s31l27a52v 69P63l98a73c21h64e27t24k67a 7346176606209

A kdo by vam dovezl pumpicku na kolo a veganskou stravu?

+6/0
18.9.2015 9:50

J98o98s85e97f 10H38o87r89n80í76k 9104900465292

No přece nákladní drožkař.

0/0
18.9.2015 11:38

V94í17t 39B80r81z63o41b57o10h35a39t61ý 7890732693911

Pane Řapku, Váš odpor k automobilům je v diskuzích nepřehlédnutelný, ale docela by mě zajímalo jaká je pokroková, koncepční a morálně na výši doprava, která lze využít celoročně, individuálně a operativně. Dopředu Vás prosím jen o konstrukční odpovědi - fantazírování ala "kdyby" opravdu není namístě.

+1/0
18.9.2015 10:38

K92a14r46e88l 89H67o92r83á23k 2928399623873

Železniční doprava.  Ale až tu bude jiný politický systém.

0/0
18.9.2015 12:53

V86í98t 82B73r45z31o17b37o53h35a95t77ý 7500982593681

železniční doprava je pokrokovější než automobilová? - v čem? jde použít individuálně a operativně? - to jako že si v případě nutnosti naskočím na lokomotivu a jedu?  - kromě toho, že Vaše tvrzení je evidentní pitomost - tak má hodně lidí včetně mě docela smůlu, neb do mého bydliště nevedou koleje a nejbližší nádraží mám přes 20km .....  jistě lepší organizace veřejné dopravy má smysl a přineslo by nějakou úlevu ale automobilovou dopravu NENAHRADÍ stejnějako ji nenahradí cyklistické a další projekty, které jsou jen doplňkem nikoli alternativou k automobilové dopravě.

0/0
18.9.2015 15:28

M48a47r24e29k 88H82r94u53b57y 6397362241558

Technicke problemy zadny politicky system neprekona :-P

0/0
18.9.2015 16:10

T66o87m34á78š 68K22r35a55i86n54a 7514620634498

Pane Horáku, pan Řapek zdůraznil, že automobilismus je zastaralý. Ano, dá se říct, že za 120 let už může být. Železnice je však ještě o 90 let starší. Takže to nebude politickým systémem. Moderní může být možná tak individuální letecká doprava, event. třeba potrubní pošta, nebo úplně ideálně třeba Hvězdná brána?

0/0
12.10.2015 14:33

T78o49m20á48š 67K42r24a74i54n24a 7424980134148

Pane Brzobohatý, nechte pana Řapka... Až si, jednou, taky našetří na auto, tak nebude tolik ostentativní ;) Pokud ovšem není problém v řidičském oprávnění...

0/0
12.10.2015 14:26

J38a26k15u93b 92Ř80í85h46a 4715989802851

Chodíte všude pěšky? Do Lidlu ve vašem městě vede železniční spojka?

+1/−1
18.9.2015 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.