Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aféra s emisemi se podle Volkswagenu celosvětově týká 11 milionů aut

Aféra s manipulací údajů o emisích ve vozech koncernu Volkswagen se rozrůstá. Automobilka oznámila, že se může týkat až 11 milionů aut. Překontrolování vozů z produkce Volkswagenu už po USA nařídily autority i v Jižní Koreji, Francii a Švýcarsku. České ministerstvo dopravy se zatím rozhoduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i47r55e67k 53H20o46f55m89a33n 4785391511100

tlachani soudruhu z Volkswagenu nezarucuje vubec nic !!!!!!

takze se s nimi nemazlit a neverit!!!!

jen pripo.....ni u nas se boji neco sami naridit RvRv

coby tomu rekla frau MERKEL ze :-P

0/0
22.9.2015 21:54

T68o37m86á61š 16M79a89r52t11í38n52e51k 1505582925324

Jsem zvědavý, u kolika dalších automobilek se najde něco podobného...

0/0
22.9.2015 21:27

M26a44r11t18i67n 61R17ů91ž91i10č65k13a 9934661278719

nějak nechápu jak to dělali - auta chodí na mise ne a tam to měří přístroj a ne sw v autě

vysvětlí mi to někdo - díky

0/0
22.9.2015 15:20

M91a77r70t55i82n 66K70o76ž73í23n 1935546391100

Auto pozná že je pravděpodobně na emisích

+2/0
22.9.2015 16:31

D68a94v96i96d 11M61a94l50i91n11a 1750793690243

Tak jestli je VW vylohou nemecke kvality (moralky), tak potes koste za takove pokrytectvi a fales!

+1/0
22.9.2015 12:46

B78ě33l48a 17H70o35r78á58k79o31v76á 1438762399400

Tady se hraje s číslama. To když jedu stovkou z města A do města B a připojím diagnostiku, pojedu stále stovkou ale 40x čistěji? Nebo je metoda měření všech aut nastavena absolutně špatně...

0/0
22.9.2015 12:29

F93r48a23n47t61i10š96e17k 96H68á26j19e95k 2376789541175

Hmmmm ......... jak chtějí auta opravit?

Opravit aby vyhovovala emisním limitům, nebo opravit, aby byly při testech uváděny skutečné údaje?

+1/0
22.9.2015 12:19

D86a11v62i93d 88M55a47l67i74n89a 1460263750343

Oboji. Snizi jim spotrebu=vykon, na takovou jako vykazuji pri mereni emisi a z dvoulitru a vetsich motoru budou plazova vozitka.

+1/0
22.9.2015 12:48

D28a28l20i60b17o37r 66R31o61z78s36y41p19a11l 7180683616529

Jen aby zase Němci nezačali kontrolovat korejská auta. Ti mají také máslo na hlavě, když zkreslovali údaje palivové ekonomiky aut Hyundai a Kia.

+5/−1
22.9.2015 11:58

P51e31t35r 88T38y76č98k58a 6675982939342

To by mě zajímalo kdo si místo Audi koupí Hyundai. ;-D

+14/0
22.9.2015 11:32

P16e69t79r 92K90o90u77ř26i28l 9473785307

Nekritizuji žádnou automobilku. Je každého věc co si koupí či nekoupí. Mám své vyhraněné názory a nikomu je nevnucuji, ale v tomto případě udělám výjimku,protože ta masáž o kvalitě a technické dokonalosti koncernu VW je tak lživá že mi to vadí. Sám jsem této masáži podlehl a koupil si jejich auto se super motorem 1,6 TDI 105 kw. Co já s tím zažil, najezdil jsem do servisu více než normálně. Vydržel jsem to rok a pak i když se ztrátou jsem jim to prodal zpátky, protože dle nich bylo  vozidlo standartní i když se třáslo jak huspenina, vibrovalo do spojkového pedálu tak, že po celém dni ježdění mi noha vibrovala ještě 2 hodin, motor nepravidelně vydával  kovové zvuky jako když se třou dvě železné desky o sebe, byl to takový zvuk, že i zedník slezl z lešení dolů a šel se mne zeptat co je to za příšerný zvuk , k tomu vadné ložisko v kole, výměna spojkového ložiska a další věci na nové auto toho bylo fakt dost. Jo a taky pěkně elipsoidní pneumatika hned na novém autě.No bylo to fakt žůžo, jistě  znáte všichni co jste někdy něco reklamovali jak Vás rádi vidí a co se u toho vedou za kecy. Jednou dvakrát se to dá pochopit i když by se to nemělo stát, ale může, ale pokud tam jezdíte pořád a pořád a pořád něco dalšího tak Vás to jednou přestane bavit. Dnes bych si již nikdy nic koncernového nekoupil a taky nic co začíná na F. Přesedlal jsem k Japoncům ne ke Korejcům ale Japoncům  a jsem spokojený. Co je napsáno v papírech to sedí včetně spotřeby, nic se nekazí a jen to jezdí. To je moje zkušenost s koncernem. Jediné koncernové auto, které mi dobře sloužilo a to  bez jakýchkoliv problémů, bylo POLO s proklínaným motorem 1,2 htp  se kterým jsem neměl nikdy žádný problém.

+6/0
22.9.2015 10:59

Z78d11e24n62ě23k 37M65o65r30á84v73e33k 5127918388813

Jen k té druhé větě - když jedu za smrdícím dieslem, tak si nemyslím, že je každého věc, co si koupí. Majitel se veze a šetří na spotřebě a všichni za ním to dýchají. Až budou výfukové plyny filtrované přes plíce majitele, tak odkývu, že si může koupit co chce.

+4/0
22.9.2015 12:14

B83ě17l77a 98H32o67r54á29k70o39v18á 1278772829350

Jestli to nebylo tím, že do benzínového obsahu narvali TDI a navíc 105 kw...

0/0
22.9.2015 12:36

M33i83c55h67a59l 75T84o94m53i71n37s68k85ý 9841165687884

koupli jsem si Octavii 1,4 FSI.  Po překročení rychlosti 60km/h mi palubní počítač radí abych zařadil šestý převodový stupeň.

Tj. něco na co jsem nebyl absolutně zvyklý.

Převody nejsou udělány tak aby to bylo praktické a pro nízkou spotřebu v reálném provozu, ale pro nízkou spotřebu v testovací měřící jízdě.

0/0
22.9.2015 10:58

R97o49m44a44n 39P11o31l56á42č69e43k 5526969575

Přesně... Na rovině ok, ale když pak potřebujete zabrat, tak tam stejně musíte dát 3 nebo 4..

+1/0
22.9.2015 11:00

M48i51c11h47a10l 27T45o69m32i17n31s82k54ý 9591395857424

jináč jsem s autem naprosto spokojený, ale převodové stupně mohly být udělány více prakticky.

0/0
22.9.2015 11:02

M85i33c48h38a79l 43T90o88m53i54n45s12k42ý 9251615117734

tj od 60km/h až třeba do 200km/h jedete na jeden jediný převodový stupeň

0/0
22.9.2015 11:06

P79a29v43e82l 67M68e70j61s78t22r36i18k 2274763957136

vicemene automat a bez priplatku:-)

+1/0
22.9.2015 12:09

Z82d10e66n73ě18k 20M71o67r56á21v72e90k 5347298738163

Ten napovídač řazení bych nejraději vypnul, jel jsem s takovou Octavií (aůe s TDI) a napovídalo to taky nesmysly. Řadil jsem nakonec podle svého.

0/0
22.9.2015 12:19

Z30d53e85n58ě65k 97M12o64r79á66v28e64k 5777618458363

Takže máte Octavii 1.4 TSI.

0/0
22.9.2015 12:17

B68ě16l39a 41H60o44r98á71k19o71v25á 1218562969700

Jezdit na trojku a být stále na semaforech první také není pro každého nutností...

0/0
22.9.2015 12:54

R53o92m61a11n 96P32o20l53á27č11e63k 5196379525

A ted kontrolní otázka. Která automobilka nešmelí? ;-D

Viz ted běžící reklama na Hyundai s nejmodernějším dieslem jezdícím za 5 ltirů...;-D

+7/−2
22.9.2015 10:56

J52a13n 77B58o37h63a64t22ý 7447730688192

Za 5 litrů jsem jezdil s benzínem v sekačce od Oplu s 280 tkm, když jsem se snažil. Kde je problém? Nafťáky úplně běžně jezdí pod 5.

0/0
22.9.2015 11:51

J85a86n 56M36a86c52h32a69c57e20k 1846101439392

Presne tak, mam 2002 Octavia1  1.9TDI (81kw) nalitano uz cca 530tis! a prumerna spotreba je tech 5l taky...

0/0
22.9.2015 12:49

P45e94t84r 24K59a79u89c43k65ý 6288211432971

A ted si koupite novou oktavku, kde uz je filtr pevnych castic a budete jezdit za 7l.

0/0
22.9.2015 19:21

M69i16c88h79a26l 37T37o23m34i65n69s74k76ý 9661155827944

ono je problém to měření vůbec samo o sobě. Měřit emise ve zkušebně, když technik vytáčí otáčky bez zatížení motoru na maximu je nesmysl. A ten nesmsyl software v autě snadno pozná. Ideální by bylo měřit emise při reálném zatížení motoru a při reálném provozu. A stejně tak spotřebu aut mě v alespoň nasimulovaných reálných podmínkách.  Teď je vidět, že výrobci aut vše přizpůsobují těmto testům. Všiměte si, že v nových autech je šestý převodový stupeň optimalizovaný ne pro dálnici, ale pro jízdu už od 60km/h pro ultra úspornou jízdu při zkušebních testech. Že se při tak nízkých otáčkách zkracuje životnost motoru a auto jede z posledních, tak to nikdo neřeší. Hlavně když se dosáhne spotřeba v testech 3,6l/100km. V reálu je spotřeba min. 2x vyšší.

0/0
22.9.2015 10:52

R91o91m58a92n 33P28o26l59á59č19e38k 5956539895

Tohle nedávno řešil nějaký hlavoun že Škody. Prý nové motory jsou na malé otáčky zvyklé, ale jejich "napovídač" doporučuje řezaní dolu až okolo 1200 otáček.

0/0
22.9.2015 10:58

M17a74r19t34i10n 50P31l14a82c16h11t32a 1704281531839

Pokud se nepletu tak měření emisí se provádí ve dvou úrovních.

1: volnoběh

2:běh motoru cca. ve 3000 ot/min

Aspoň v Evropě je to standard.EU

0/0
22.9.2015 11:02

M13a33r37t82i33n 29P50l48a75c82h69t63a 1664761281839

Myslím , že každý 10-átý kus se stahuje z linky a zkouší se ve zkušebním boxu hned ve fabrice na max. otáčky.....btw. byl jsem se ve Škodovce podívat i v motorárně.

Takže si nepleťte si emisní test z testem opotřebení/těsnosti a kvality montáže motoru.

+1/0
22.9.2015 11:12

J37a22n 79N67o11v56á80k 9825548704875

To je standard pro benzínové motory.

Pro naftové se testuje opakovaným vytáčením motoru do omezovače.

0/0
22.9.2015 11:32

M75a86r31t95i54n 40P16l35a35c72h25t17a 1834551681849

Díky za info....R^

0/0
22.9.2015 11:48
Foto

P33e67t60r 50K25o39č82i48č43k16a 4739268116757

Něco mi říká, že příští rok zaměstnanci VW a Audi nebudou mít ty úžasné prémie 7.500 - 8.500€. I když lidi ve výrobě za nic nemohou.

+3/0
22.9.2015 10:40

M56i10c78h57a62l 72T88o60m73i18n36s70k92ý 9581645957714

když na emisích vytáčí otáčky na maximum bez zatížení motoru, tak to software snadno pozná, že je to nesmysl, a že asi probíhá měření na emisích.;-)

+6/0
22.9.2015 10:40

K83a55r87e94l 58V85o20h46n60o56u48t 4568219330417

Ono to vůbec nemusí být ani otázka poznání, že je na emisích. Ten test je nesmyslný a dává smysl, aby se chytrý software při takovém namáhání podle toho zachoval. Nemusel v tom vůbec být úmysl obcházet testy, to může být jen příjemný důsledek.

+1/0
22.9.2015 10:50

J18a33n 95N68o17v14á97k 9165218444175

Ano, pokud motor tím úsporným režimem reaguje jen na úroveň zatížení motoru, otáčky a sešlápnutí plynu, není tam žádný důvod pro pokutu.

Pokud by ale ten režim zapínal třeba jen při zvednuté kapotě a připojeném diagnostickém zařízení, tak si pokutu zaslouží.

0/0
22.9.2015 11:35

V85í41t87e67k 89L88a77t20z11e41l 5556867606

jen pro ty, co rikaji, ze emise neresi...vyssi emise=vyssi spotreba,coz ukazuje, jak dosahuji snizeni oficialni spotreby...prehusteny pneu, zalepeny mezery a specialni rezim pro motor...,

0/0
22.9.2015 10:38

R50a91d46e25k 22H41o21l26e95c13e38k 3836350678371

To ale není tento případ. Tento případ je naopak o tom, že vyšší emise, nižší spotřeba. Nejedná se totiž o emise CO2, ale o emise oxidů dusíku.

+1/0
22.9.2015 10:44

P64ř78e57m81y82s24l 78M33o14r71a87v57a 4673423231393

Takže když mi tdi ukazuje spotřebu 5 litrů, znamená to, že má 40 x vyšší emise, než konkurenční diesel s obdobným objemem a spotřebou? Není celá kauza trochu divná?

+2/0
22.9.2015 10:45

Z76d76e19n17ě66k 22M60o89r98á12v94e68k 5457848398163

Ne. Jde o to, že USA mají jedny normy pro emise a ty víceméně dokáže splnit jen benzínový motor, protože má ty emise oxidu dusíku 40x menší než naftový motor. Aby VW mohl TDI v USA prodávat, musel přistoupit k podvodu, že se naftový motor tváří, že má emise oxidu dusíku stejné jako benzín. V reálném provozu to tak ale není a je toho 40x víc. Evropa to toleruje, pro naftové motory jsou emisní limity jiné. Všechny diesly vypouštějí 40x víc oxidů dusíku než běžný benzín. A pokuta pro VW není za to, že by měl horší motory než ostatní, ale za to, že podvedl americké úřady.

+2/0
22.9.2015 12:28

V63í20t81e46k 62L97a15t76z35e23l 5236207506

to jsem nevedel, diky za upozorneni!

0/0
22.9.2015 12:42

A52d62a58m 63W88e97i17s57s 2583297979661

...hnůjdej...

+2/−1
22.9.2015 10:37

Z96d90e83n22ě83k 63H68o85m58o51l13k32a 6400926235775

být EU k něčemu tak udělá to samé

+1/0
22.9.2015 10:35

I14v39a40n 98M46a79n58t58a41s 8209804950411

A proč?? Proč by se EU měla prát za podvodníka?

0/0
22.9.2015 10:42

M98i16c60h61a48l 95T11o23m92i23n38s58k50ý 9631935217554

on myslí asi opak

+1/0
22.9.2015 10:45

M40i57c15h92a78l 54F89r66ý66d59a 1212359623522

Smysl je opačný - EU by si na toho podvodníka měla posvítit také

+2/0
22.9.2015 10:45

I53v86a89n 27M52a96n70t78a53s 8279764890461

Tak to bych chtěl v EU vidět, kdo půjde proti Němcům... sci-fi,  EU už je dávno Německo !!!

+3/0
22.9.2015 10:47

J26i69n87d39ř93i64c29h 63Š50k47o35p15e36k 4165711800385

naštvat VW = naštvat Německo = rychlý konec EU

+1/−1
22.9.2015 10:51

O51n12d66ř60e85j 14N62o72v76á68k 9587684789609

Němci už nařídili vyšetřování VW ... píšou jinde ...

0/0
22.9.2015 10:44

Z75d12e63n53ě49k 96M70o81r40á97v32e88k 5467528908463

Není důvod, VW podváděl v USA, díky měkkým normám pro diesly v Evropě tady podvádět nemusí.

+3/0
22.9.2015 12:30

M70a63r16t71i87n 34P87l78a65c82h82t75a 1314871601159

Jedná se pouze o dieselové motory,které se paradoxně v USA špatně prodávají...;-D

Tak teď je přivezou do Evropy a nacpou je do Škodovek....asi jako 1.8TSI se spotřebou oleje 1L na 1000km !!

+1/0
22.9.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.