Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kauza Volkswagenu míří do Česka. Stejné motory jsou i ve škodovkách

Automobilka Volkswagen přiznala, že software falšující výsledky emisních testů se týká 11 milionů aut po celém světě. Problémové motory do automobilů instalovala i česká Škodovka. Dozorčí rada německé automobilky Volkswagen chce v souvislosti s eskalujícím skandálem kolem manipulace s emisemi odvolat generálního ředitele skupiny Martina Winterkorna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o82m32a91s 59N12o13v37y 7148776428

EU urcite nemecke VW spravodlivo potresta ;-DEU

0/0
25.9.2015 0:10

P40e83t52r 12N25o35v95á11k 3263226394564

Jediné možné snížení emisí, je změnou paliva, nafta je prostě nafta a ta nejde spalovat bez emisí.... Zajímalo  mně kolik emisí vyprodukuje takový jeden let....

http://www.csacargo.cz/cs/portal/quicklinks/about-us/emise.htm?send=1&from=PRG&to=CDG&return_inc=1

No to jsem čuměl....!!!!

0/0
24.9.2015 9:24

P93e31t65r 83N63o95v72á10k 3253126464324

No co, auta dostanou nový software, budou jezdit dál a automobilky budou tlačit na úpravu limitů, které jinak než podvodem nejdou splnit....:-/

+1/0
24.9.2015 9:19

D14a80n10i90e96l 90T59o60m52e59k 8269175368826

Připadají mi naivní některé komentáře, které staví do protikladu emisní normy a výrobce aut, jako kdyby EU dusila evropské výrobce aut ekoteroristickými normami.

Doufám, že je každému jasné, že velcí evropští výrobci si ty normy z velké části píšou sami jako ochranu před vstupem konkurence zvenku.

+2/0
23.9.2015 11:26

T91o76m69á45š 13Z52e75m12á24n18e81k 5710298236456

Pravdivá čísla jsou zlomyslní škodolibí skřítci, kteří na vás zaútočí v pondělí ráno z obrazovky, a jejichž jediným cílem je to, aby vám ranní káva zhořkla v ústech. Navíc kazí krásně učesané grafy. Tohle se manažerům předkládat nesmí. Je potřeba číslíčka napřed trochu pošolichat pak vycházejí grafy jedna radost. Manažeři se na schůzi poplácávají po zádech a prémie rostou. Katastrofa je, že se najdou lidé, kteří tyto zaběhnuté pořádky kazí. I když je pravda, že tady to šolichání dotáhli o level výše.

0/0
23.9.2015 8:14

Š66t42e78f38a77n 84F82r25i28č39a 7462168903426

A to toxické svinstvo ve městech dýcháme.

+1/0
23.9.2015 5:56

M80a36r14t88i84n 49D29y81t20r20y73c39h 7664194338531

Ještě, že ho nejíte. ;-D

+1/0
23.9.2015 8:37
Foto

P85a32v87e60l 80P42o45k33o62r51n40ý 2476274450972

Dívejte se na to z hlediska https://managementmania.com/cs/paretovo-pravidlo, 80 % znečištění dělá 20 % aut. Tedy odstranit ze silnic těch 20 % a nebude třeba buzerovat kontrolami ten zbytek 80 %. Jinými slovy, ta zmíněná auta VW se podílejí na znečištění tak malým číslem, že je neměřitelné proti tomu, když tam projede traktor či stará dodávka. Všimněte si, jak některá auta chvíli kouří, když se rozjíždějí či řadí do kopce. A zda mezi nimi budou ta VW.

+1/0
23.9.2015 9:29

J47a43n 80L15u94k11á18š 7907473153462

Tak odstrante z mest TDi traktory a odstranite i tech 20%.

0/0
23.9.2015 12:13
Foto

P60a68v27e14l 54P25o15k94o85r59n83ý 2136804980922

To přece města dělají, emisní známky, myslím že je chystá i Ostrava, má je určitě Mnichov..

0/0
24.9.2015 9:50

T68o64m32á96š 87V43e91s73e74l91ý 5335388270579

ovšem ten traktor nebo stará dodávka je paradoxně míň škodlivá než moderní osobák s EUROkdovíkolik - z něj totiž létají mnohem menší saze (stejně jako z moderních přeturbovaných pidibenzínů), se kterými si lidský organismus neporadí...

0/0
23.9.2015 15:48

J84a23n 95L22i75b95i83c63h 9442478855313

Zajímalo by mne, kdy Škodovka bude mít normální pohodlný podvozek nebo aspoň takový, s kterým se dá bezpečně jezdit, zatím jsou jak od trakaře, zejména ty vlečené nápravy u nové Octavie mimo nejvyššího motoru, je to velký krok zpět.

0/−1
23.9.2015 0:36

I21v50o 21Z86d58e76b33o95r17s49k35ý 3253171580271

Nevěřím tomu, že Němci zfalšovali nějaký software. Jistě to byli ruští hackeři.

+7/−1
22.9.2015 22:23

A75l52e39š 61L91i76s77o38v74s70k16ý 9689328962842

"A úderem jedenácté ze z hospody do ticha noci vyvalilo velké množství odborníků na automobilové motory! "

+2/0
22.9.2015 22:13

K10a87r59e12l 21M80a33r62e14k 5735602923602

Možná celá ta kauza je dílem Piecha, aby se konečně Winterkorna zbavil...

0/0
22.9.2015 22:00

D76a73v69i96d 67E47v66a86n 6903170331381

Celý ten problém by se možná dal přeložit takto: motor 1.9 TDi byl až moc povedený a měl dobrý výkon, nízkou spotřebu a s tím související nízké emise, takže do druhé geberace bylo nutné přijít s něčím, co by bylo horší, aby se to dřív rozbilo, ale zároveň to vypadalo jako inovace, takže jak to udělat?

Tak určitě nějakým tím slavným downsizingem, se kterým ovšem proti všem předpokladům roste i spotřeba a zároveň emise, takže to zachrání nějaký ten software, no ale ono se vždycky najde dost chytráků, kteří budou tvrdit, že nízký obsah znamená nízkou spotřebu a nízké emise...

...a ten falešný software nám to všechno potvrdí...R^

+1/−1
22.9.2015 21:43

T44o71m82á22š 87Z69e64m72a20n 3645358374575

Ne, problém je v tom, že US emisní normy jsou stejné pro nafťáky i benzíny (resp motory zážehové a vznětové). Nafťák ale není schopen plnit takové normy. resp. ne v režimu, který umožňuje smysluplnou jízdu.

A protože normy jsou ověřovány na nesmyslném průběhu "jízdyů který nelze v realitě napodobit, výrobce uzpůsobil řídící jednotku tak, aby splnila emise v testovacím provozu.

1.9 tdi byl úsporný právě díky tomu, že plnil nižší normy (euro 3) a u vyšších už neprocházel. (oxidy dusíky jsou obvyklým projevem úsporného motoru kvůli "chudé" směsi)

+4/0
22.9.2015 21:54

D56a15v94i28d 75E57v28a25n 6843760971961

No nevím, Vaše premisa, že nafťák není schopen plnit normy se mi moc nezdá, ve skutečnosti má totiž turbodiesel lepší emise než benzínový motor. Jak jsem uvedl, nízká spotřeba značí dokonalejší spalování, tudíž nižší emise. A potom, pokud jde o emise, podstatnější se mi zdají oxidy uhlíku než dusíku...

0/−4
22.9.2015 22:11

R46u70d64o59l27f 22T95r51n77a81v45s61k78y 8917846905374

Hmm tak to jste vedle jak ta jedle v obou vasich hypotezach jak o nizke spotrebe, tak o oxidech uhliku...

+4/0
22.9.2015 22:19

P87e65t19r 44N69o20v89á60k 1915717412755

Oxidy dusíku jsou pro zdravi mnohem nebezpečnější než oxidy uhlíku. Oxidy dusíku jsou problémem zejména úsporných motorů.

+1/0
23.9.2015 2:24

J20a28r86o16m23í90r 33F93o17b60e46r 3228401154777

Nechce kvůli tomu někdo výhodně prodat VW Caddy, který má 7 sedadel?

Mě by to nevadilo, potřebuji jezdit a vozit a ne sedět v servise a měnit, ložiska, tlumiče, stabilizační tyče a kde co ...

+3/0
22.9.2015 21:32

M32i58r66e95k 64H42o34f56m88a41n 4865111101540

To nedoporucuji. Majitele zminovanych EA 189 2.0Tdi motoru budou muset zpetne doplatit ekologickou dan

0/0
22.9.2015 21:41

J68a66r30o33m20í11r 71F27o73b72e77r 3938661424797

Jaký majitel platit? Jaká daň? Eko daň platí staré hajtry, které snad asi ani nic splnit nemůžou. I starého favorita s katalyzátorem převedli relativně za hubičku a to bylo fajne auto na kdejakou cestu s levnou údržbou. To by museli hooodně šidit :-).

Zase tady nemusíme pálit čarodějnice. Ono když ty nové motory kvůli těm různým nesmyslům víc žerou, tak kde a čím pořád ubírat emise?

To snad je každému jasné, že je někde zakopaný pes?

0/0
23.9.2015 1:43

V15l71a31d39i14m22í38r 42K14r44a20i76d92l 8403264816

A co všechny ty ISO, audity a metrologie?

+1/0
22.9.2015 21:26

V13l31a93d62i91m79í90r 16K94r75a59i41d92l 8323864486

A není to důvod ke zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz?

0/0
22.9.2015 21:25

T66o23m18á36š 25B78a70š49a56n37d87a 2282749892940

V americe to tak určitě bude, dokonce se mluví o nařízení stáhnout všechna tato auta z provozu, což znamená zpětný odkup i několik let starých aut. Za jakou cenu je ovšem otázka.

+1/0
22.9.2015 21:28

D33a43n55i95e89l 45T48s27c23h91e40r32n19a45y 2775102219222

Tak jedna se o podvod prodavaji neco jineho nez deklaruji, hlavne ze my co mame starsi auta jsme buzerovani, ackoli mame emise nizsi

+1/0
22.9.2015 21:51

C33y37r35i26l 18P55a87v51e33l22k45a 4516132878295

Nejdůležitějším zjištěním je, že se opět potvrdilo (po prokázaných lžích se spotřebou), že nám VW, Škoda a další lžou. A kdo lže, ten krade. 

Jak má věřit, že ostatní komponenty ve škodovkách jsou OK? Kde je co ošuleno, poddimenzováno nebo tam třeba není (třeba antikorozní ochrana).

+2/−3
22.9.2015 21:18

M85i64c17h59a75l 89R57e31j73z90e22k 5326487475401

Co je to za dedukce? Prave naopak. Oni nic neosidili, ale pridali technologicky dokonaly system jak osulit urady.

+3/−1
22.9.2015 21:20

C20y59r86i17l 62P65a66v97e26l47k49a 4126922258145

A myslíte, že to udělali ve prospěch zákazníkům? Ha ha ha

0/0
23.9.2015 4:27

T77o50m36á44š 89Z59e23m92a61n 3455438784145

Naopak jako uživatel VW fandím.

0/0
22.9.2015 21:55

V51i27k42t65o13r 84N81á34r91o25ž79n66ý 3299962198

Je někdo takový , kdo nelže ? Obchod je jenom o lhaní.

+1/0
22.9.2015 22:37

A42l38o50i55s 38J58i85n44d80r21a 9130494607455

Faked in Germany.

0/0
22.9.2015 21:08

Z93d54e27n32e86k 92B73o30h16a46c89e40k 1318527587219

Jeste, ze ta Praha navrhuje zakaz vjezdu do centra starsim autum.

0/0
22.9.2015 21:07

T63o33m40á26š 82B29a16š91a33n75d92a 2402979832900

Stačilo by zakázat vjezd těm dieselům, ale i novým, furt by to mělo větší smysl, než zakázat vjezd benzíňákům, byť starším.

Frantíci už otevřeně přiznali, že podpora prodeje naftových motorů byl fatální omyl a dneska francouzké automobilky ve větších modelech benzín už vůbec nenabízí. Bude trvat desítky let, než se ten trend naftových motorů podaří zvrátit. Pokud vůbec.

+2/0
22.9.2015 21:24

J80a41r73o55m30í34r 48F95o19b25e67r 3188431194477

Njn.. to si jako koupím benziňák od citroenu a na benzinku bude zapřahat i přívěsný vozík na peníze, bo to žere i trávu kolem cesty?

0/0
22.9.2015 21:27

T28o63m90á32š 10B48a26š30a29n20d35a 2202409632270

Jak je vidět, fámy o úspornějším provozu dieselů zatemnily mozek nejednomu ovčanovi.

Stačí si spočítat vyšší pořizovací náklady, provozní a servisní a člověk zjístí, že pouhá nižšší spotřeba a o korunu levnější nafta se zaplatí po mnoha desítkách tisíc km. Najdříve se mluvilo o 40 tis., pak o 60 a dneska už se to pohybuje blízko 100 tis. hranice. Komu se tohle vyplatí? Jenom tomu, kdo najede alespoň 30 tis. km/rok, aby po třech letech prodal auto se 100 tis. a nulovou výhodou proti benzínu.

Kolik co žere je navíc hlavně věcí jízdního stylu.

+2/0
22.9.2015 21:36

V80l88a18d61i98m58í89r 78M12ü89l38l83e43r 6163675603970

Pokud má někdo auto, které mu stojí v garáži, nebo překáží 5 dní odstavené na parkovišti, tak ať ho prodá a jezdí hromadnou dopravou. Určitě ušetří.

0/0
22.9.2015 22:36

P57e24t37r 74H75o17r60á89k 1419243539354

Benzín by mohl a měl být levnější než nafta, stačí jenom snížit spotřební daň u benzínu o dvě koruny na úroveň zdanění nafty. Je neuvěřitelné, že ty rakovinotvorné sazomety stát daňově zvýhodňuje.

0/0
22.9.2015 22:53

J20a97r38o65m55í96r 85F28o35b56e48r 3688731214297

Zase to slovo ovčan ...a jéjé.

Máme starší octavii 1,9 TDi, jsme sice třetí v pořadí 265 tis. najeto, ale když se o to auto pěkně starám, tak přede jako kotě. Žádný olej se mi nikde neztrácí a přes emise a technickou prochází jedna dvě bez toho, aniž bych ho měl den předem v servise a zkoumal, co mi kde upadává.

Máte to velice zjednodušené, podle toho, že pár lidí škudlí a jezdí s vraky, soudíte všechny majitele nafťáků, ale takoví jelimani jezdí i s benziňáky.

Kolik ušetřím na provozu, tak tolik mě určitě víc servis nestojí.;-)

Cena dílů mí pěkně každý rok klesá a prodat auto po třech letech se 100 tis., když funguje ? Nu nejsem Rokefeler, bohatá firma nebo hlupák, abych úspory cpal do novějšího a novějšího auta.

Se 100 tis. bych prodal leda nynější benziňák, ono to nyní stejně asi déle nevydrží.

0/0
23.9.2015 1:37

M19a20t42ě85j 23S52k73o21ř81e49p89a 6162235107110

Teď jsem zkoušel svou novou Octavii dostat do otáček při otevřené kapotě a zjistil jsem, že se otáčky nedostanou nad 2500 a teď nevím, jestli to je nějaká standardní funkce, nebo je to ten SW, ale je fakt, že i když jsem kapotu zavřel, tak se nic nezměnilo, otáčky furt nízké, až když jsem se rozjel, tak se auto začalo chovat normálně...toto mi dělá i Touran r.v. 2008. Možná jsem vůl a je to normální, ale nevím, tak se ptám:-)??

0/0
22.9.2015 21:06

M18a26r74e35k 76T79a39l54p77a 7606699741799

u me je to tak ze pokud mam seslaplou spojku nejde to vice jak 3000 ot. a pokud neutral tak to frci i do cerveneho pole.. jinak mam Touran 1.9 TDi

0/0
22.9.2015 21:43

L32i66b88o15r 11M94a40ř79í31k 3816665222663

Myslím, že to má omezovač otáček. Ten ale funguje, jen když jsou kola v klidu. Otevřená nabo zavřená kapota na to nemá vliv.

+2/0
22.9.2015 22:06

M34a26r83t15i17n 79Z14b34o55r39n51í98k 5854529397790

Normální omezovač otáček. Docela logicky vás to nenechá naprázdno točit ve vysokých.

+1/0
22.9.2015 23:54

P86e17t61r 81M98i40c58h81a10l 2100214151692

Souhlas. Je to proto, aby nedošlo k poškození při přetočení nezatíženého motoru. Mám to taky.

+1/0
23.9.2015 0:06

P37a94v92e67l 63N22o15v37á93k 2545617932742

Hlavní je to, že v USA mají jen jedny emisní normy, jak pro benzín, tak pro diesel, a tam diesel dostává na zadek. V EU jsou normy oddělené a tím u diesela benevolentnější. Nafta patří do kamen, tam nevznikají tedy škodlivé emise? A pak, jaké by musely být motory pro traktory, NA, dodávky, aby zvládaly uvést náklady, jako to zvládají diesely? Uvidíme, jak budou vypadat a kdo si koupí auto s 1.2 Turbo benzin s 180.000 km např.? Nikdo, takže vše se automaticky bude přetáčet, turba měnit jako na běžícím pásu... Časem se dostaneme na standardní motor 1.0 biTurbo a motory se budou měnit celé při prodeji po 150.000 km jako se mění teď jen rozvody... Hlavně že bude norma EURO 20... Ubohost, ubohost, ubohost...

+3/0
22.9.2015 21:03

P96a21v58e62l 12K19r87e50j51č93í59ř 2592831343846

Na traktory a trucky mají v USA také jiné normy. Tam diesly projdou. Jen pro osobní auta mají normy stejné pro oba typy. A přijde mi to docela logické, proč by měl jeden druh motoru být nějak preferovaný, že může smrdět víc, než ten druhý?

0/0
22.9.2015 21:54

J34a33k17u78b 92K29o84s 3116562160274

Jo, ostatní automobilky jsou určitě bez poskvrnky :-)

0/0
22.9.2015 20:39

J87a26n 73Č59e23r17n30ý 9144650610700

Nafta patří do kamen :-P

+5/−1
22.9.2015 20:39

V50i46k18t94o81r 86Š52e97d18i14v37ý 8806511690316

Nechápu, proč je kolem toho takový humbuk. VW nastavil motory tak, aby prošly předepsaným testem. Zákony požadují právě přesně tohle - aby emise byly v limitech v průběhu přesně definovaného testu.

+9/−1
22.9.2015 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.