Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aféra Volkswagen nastartuje debatu o normách, míní automobiloví experti

Aféra automobilky Volkswagen, která podváděla s hlášením emisí, hýbe celým automobilovým průmyslem. Na otázky ohledně dalšího vývoje v celé kauze odpovídali experti iDNES.cz František Dvořák a Luděk Vokáč, kteří se dlouhodobě automobilům věnují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I85v65a34n 31P48š26e59n17č17í38k 6217320829106

ještě tu nebyl článek o močovině, o tom jak výrobce Adblue je vlastněn Agrofertem, o tom, jak vlastně Adblue funguje, o jeho vlastnostech a vlastně o tom, že je v zimě a českém létě skoro nepoužitelný, nebo se musí močovina klimatizovat od -11-40st C

0/0
24.9.2015 11:51

J24a90n 86Ř61e33z92n78í50č97e26k 3601491313850

No, myslím, na rozdíl od autora článku, že to auto po updatu softwaru nebude jezdit stejně.Ale aspoň se o normách začne mluvit. Amerika na emise prdí (Kjoto), v Asii vypouští do vzduchu neuvěřitelné věci, jen Evropa požaduje, aby z výfuků šel Channel č.10. Proto ty biosložky a turbomotorky jak do sekačky...ale jde hlavně o kšeft, takže vítězství zdravého rozumu v tomhle ohledu nečekejme

0/0
24.9.2015 6:02

P18e25t10r 20Z80a24s84k26o65č85i15l 2675602268649

To je z toho, že firmware v prodávaném zboží není povinně open source. Pak by se na všechny podvody přišlo, teda hlavně by si je nikdo nedovolil.

0/0
23.9.2015 21:33

K27a19r36e60l 32E98n32d36l11e64r 3383230170245

Chyba. Pokud to softwarově narovnají, auto nebude jezdit stále stejně. Motor bude stále fungovat v režimu, ve kterém splňuje normy a bude mít výrazně nižší výkon - proto to VW udělal, to mělo zatraceně dobrý důvod.

+3/0
23.9.2015 15:58

J35a14n 87N76o37v31á97k 7225204218127

ne v tom režimu je to nepojízdné. Prost se jen vypne podvádění běhen testu, nic více.

0/0
24.9.2015 16:37

S85t38a74n30i75s27l34a27v 34S43r98b50a 4225704628194

aféra vw především nastartuje restart skupiny vw. jestli někdo prodá x miliónů vozů jako podvod, tak si skoro nezaslouží dále podnikat. a američané to ví.

+1/−5
23.9.2015 15:34

T92o73m19á25š 84S70k18á51l59a 6118797

americane hlavne vi, ze potrebuji prodavat americka auta pred japonskymi a evropskymi a delaji hodne proto, aby tem zahranicnim zhorsili jmeno alespon na, idealne pod, uroven toho sveho.

+2/−1
23.9.2015 16:07

M82a88r42e28k 95M25a49l30ý 1232928611790

Myslím, že normy v USA jsou stejné jak pro americké, japonské, tak i pro evropské automobilky. Nebo se mýlím? Mám pocit, že všichni vyhověli bez potřeby speciálního "laboratórního" módu motoru, akorát VW ne. Tak jaké zhoršování jména automobilky máte na mysli?

0/0
24.9.2015 14:05

Z88d21e88n88ě89k 90D15u46f63e66k 2674884298

Debata o normách, o Euro normách, která z motorů dělá šíleně složité zařízení,  dále přeplňované sekačky na trávu, které si o vysoké spolehlivosti můžou nechat jen zdát, z motorů, ze kterých se přidáváním všelijakých chemikálií stávají pračky vzduchu měla být dávno a zarazit tak nesmyslné požadavky ekoteroristů, které popírají veškeré zákony fyziky, mechaniky atd. Automobilky se měli víc bránit.

+7/0
23.9.2015 15:32

J46a11n 85Ř10e67z65n78í25č26e53k 3441441103790

Přesně. Akorát vás poopravím - z toho všeho mají prospěch i automobilky - nižší životnost aut=větší odbyt, větší potřeba ND, nm utnost servisovat v autorizácích atd. Jediný kdo z toho nic nemá, je majitel vozu.

0/0
24.9.2015 6:08

L96u30k42á94š 10S21k38o36p73a81l 9296618675951

Trochu pochybuji o tom, jestli pan Dvořák, který je naprosto nekritickým obdivovatelem všeho co vyjede z bran MB potažmo VW je tím správným "expertem", který by měl situaci hodnotit. Občas bych mu, při čtení jeho článků, doporučil spíše studený ručník na čelo a setrvání v klidu...

+2/−2
23.9.2015 13:10

J42a29r31o74m39í76r 78Č47e43c22h 1353958117722

Toto je vše mediální humbuk Ameriky s cílem poškodit a ožebračit úspěšného Evropského výrobce aut.Další příspěvek Americké agrese proti Evropě.Chtějí ekonomicky a sociálně rozvrátit a posléze nám vnutit jejich zboží a tzv.demokracii.Nesmyslné emisní normy nesplňuje žádný turbodiesel v běžném provozu.Proto se k tomu ostatní automobilky ani nevyjadřuji.

+2/−5
23.9.2015 12:15

R93a44d54i54m 90H34u92l66í45k 6349927297341

Hehe, dobře pilote, dáme ti pilulku :-)

+1/−1
23.9.2015 12:26

J72o58s36e85f 45N27o57v30a21k 5248232356508

Dejte si studený ručník na čelo. Vysokou rychlostí, aspoň 50km/h. Třeba se vám to v hlavě trošku srovná. 8-o

+1/−1
23.9.2015 13:49

M76a28r82e97k 81M74a25l37ý 1622788461740

No a protože US normy nesplňuje skoro žádný turbodiesel, tak tam ani turbodiesely skoro nejezdí, je to logické a pochopitelné :-) Akorát VW tam chtěl svoje TDI prosadit a jinak než menším pdvodem to nešlo a k jeho smůle se na to přišlo. To je vše, žádná věda v tom není.

0/0
24.9.2015 14:08

T16o76m70á49š 62H84o49c45h57m53u74t84h 4854492590835

Vždyť něco podobného dělá i Samsung se svými smartphony. Jakmile zdetekuje SW, který měří výkon (např. AnTuTu), upraví se hodnoty procesoru, RAM a interního úložiště tak, aby vyšel co nejvyšší výsledek... ;-D

+4/0
23.9.2015 11:56

M25a73r33t39i41n 64V83á25v48r62a 2360203549

Když už to programovali s podvodem, kdo lidem zaručí, že jich tam nevymysleli víc?

.

Třeba řídící jednotka s průběhem let záměrně kazí výkon motoru, aby mu mohli prodat nové auto?

+4/−3
23.9.2015 11:53

T18o44m95á57š 48S70k20á79l58a 6708617

"kdo lidem zaruci", vy byste me rozesmal nevedet, ze to myslite opravdu vazne. Az zacnete pouzivat rozum, uvidite kde lezi nejake jistoty. Do te doby se naivne divte "co vsechno je na svete mozne".

0/0
23.9.2015 16:13

R37a84d14i28m 73H17u23l95í34k 6659537467141

On to vlastně podvod není. Automobilky (pokud se budeme bavit o evropských normách EURO) se řídí přesným nařízením, že auto musí při "laboratorních" testech na dynamometru splnit určité hodnoty. Na dynamometru se jede podle tzv. jízdní křivky, která je velice jednoduše rozpoznatelná od normálního provozu, proto stačí být průměrný programátor a nasadit do řídící jednotky automobilu "program" chování při emisním testu (pozor-neplést si s emisemi na STK). Pokud si budete chtít podívat na jízdní křivku, stačí si na googlu zadat NEDC.

A Mazda...ta na papíře taky funguje pěkně se svými motory skyblue :-)

Jedinnou výhrou jsou atmosférické benzínové motory. Ty totiž spalují takovou směs paliva se vzduchem, která se dobře "reaguje" na katalyzátoru

+9/−1
23.9.2015 11:50
Foto

P23e44t74e21r 85J33a23b32l23o35n13o44v39s87k38y 1109876721451

Vyborne auta su zo zilinskeho zavodu Kia

+1/−7
23.9.2015 11:50

J24o61s77e14f 79N79o96v73a54k 5238242296528

Až na ten předraženej servis...

0/0
23.9.2015 13:50

J90i58ř52í 35R36u44s 3677720476476

Experti iDNES.cz...;-D;-D

+3/0
23.9.2015 11:48

C14y71r78i25l 39P77a34v66e34l77k79a 4116892608665

Diesel patří do náklaďáku.

+5/0
23.9.2015 11:29

C70y41r16i36l 49P76a10v20e82l91k48a 4386852748615

1) Podvod je podvod. Není co řešit. Pokud podvádí s emisemi, mohou podvádět třeba i s kvalitou a životností. Nevěřím jim.

2) Emisní přepisy jsou pitomost, nutí výrobce vymýšlet složité a nespolehlivé agregáty

3) Bez downsizingu to jde (např. Mazda)

+12/−3
23.9.2015 11:29

M38a76r51t24i39n 98F17i11l80i44p76c87z56y94k 3741201575623

3) U dieslu to nejde

+4/0
23.9.2015 11:46

M73a69r73t35i65n 20F97i36l71i67p42c47z38y95k 3801581265513

Omluva, downsizing není spjat pouze s přeplňováním, jehož absennci máte u Mazdy v případě jejího atmosferického benzínu na mysli.

Čili obecně to bez downsizingu jde, ale bez přeplňování u dieslu ne.

+2/0
23.9.2015 11:49

Š33t47e46f36a70n 34F15r55i15č10a 7212638873276

Diesely nepatří do měst. Toxické částice jsou hlavní příčinou zhoubných onemocnění. Velká města měla mít už dávno obchvaty.

+6/0
23.9.2015 11:24

K38a79r33e11l 91E63n50d84l14e40r 3713450430485

To, žýe jsou ty mikrosaze hlavní příčinou zhoubných onemocnění, je nesmysl - jejich škodlivost zatím nikdo neprokázal. FAP filtry jsou do aut montovány preventivně - kdyby se to jednou prokázalo.

Ovšem kdo považuje FAP za něco ekologického, nedomýšlí souvislosti. Za životnost motoru se v tom filtru, pokud správně funguje, spálí asi 6-8 kg sazí. Vtip je v tom, že se spalují po troškách tak, že se tam pustí nafta. Na spálení toho kýblu sazí se za ty roky spotřebuje kolem 2000 litrů motorové nafty. Ještě pořád vám to připadá ekologické?

+1/0
23.9.2015 16:04

M96a48r91t74i45n 57F67i34l24i37p42c12z11y60k 3641921365593

Nevím, proč by z toho měli být majitelé VW nějak napjatí.

A rozhodně bych v tomto případě nejel nikam přehrávat řídící jednotku, pokud bych takový motor vlastnil.

+3/−1
23.9.2015 11:17

T13o53m29á98š 25F57i57r34b86a81c61h41e95r 9980880704170

U nás ne, ale němci napjatí budou, pokud rozdíl v reálných emisích nebude tak velký aby jim začali odebírat ekologické plakety. Pak už to problém bude.

+1/0
23.9.2015 11:44

J17o60s29e87f 52N68o69v55a18k 5738582606498

Čím je motor "ekologičtější", tím dřív odejde do kytek.

+2/0
23.9.2015 13:51

T34o48m47á44š 84F39i93r76b48a75c27h87e33r 9790510614940

František Dvořák , expert iDnes ?;-D Ne děkuji, nemám otázku .

+4/0
23.9.2015 11:14

L45a13ď22a 88M57a84y74e39r 7242111600397

To jsou mi experti už to vidím nepochopili zákon a bagatelizování podvodu!

+6/0
23.9.2015 11:07

M18i17c77h13a58e53l 19G33o12t87z 5494198573

Jaci experti? Expert na cinknute motory poukaze po uvedení na trh a ne, až se celá kauza zacne řešit. Jsou to experti jako Andor Sandor, který vše vi a všude byl...

+3/0
23.9.2015 10:47

J44i54ř62í 85S53m46e25t50a64n92a 7155619772158

Virtuální kvalita koncernových autR^Rv;-D;-D;-D

+4/−2
23.9.2015 10:43

J92a11k94u93b 57F26e29i24f13a45r 7929609856449

Mě by zajímalo, jak řídící jednotka pozná, že je zrovna na technické, resp. že se měří emise. Vždyť to se přece strčí měřící sonda do výfuku, ne?

0/−5
23.9.2015 10:42

M93a32r75t34i18n 27F85i56l17i16p68c70z56y98k 3671511835973

Řidící jednotka je ale schopna rozeznat měřící cyklus pro emise, což je něco naprosto jiného, než měření emisí na technické.

0/0
23.9.2015 11:16

T96o75m13á40š 11F92i54r60b41a25c39h59e49r 9590840394150

https://www.youtube.com/watch?v=rpJ0ih3b2n8

0/0
23.9.2015 11:22

K69a70r39e36l 69L87o17p53a86t86a 8876557711247

To je fajn, ale ja tam žádné NOx nevidím. Jen CO

0/0
23.9.2015 11:29

O44t92a18k62a88r 68F90u91k74a 8411623651544

Covece tys mě pobavil :D

0/0
23.9.2015 11:36

M41a77r56e28k 20M70a69l61ý 1802238671690

No právě! Ve výfuku je snímač, který zaregistruje měřící sondu, tuto informaci předá do řídící jednotky a ta se přepne do speciálního modu, ve kterém neprodukuje emise :-)

0/0
24.9.2015 14:14

P15e25t32r 56N15i66v71n85i52c25k24ý 3562514325507

Zásadní otázka pro majitele aut s těmito motory je, jestli nepřijdou o technickou, když jejich auta nesplňují emise (pouze dokázali obalamutit měření).

+3/0
23.9.2015 10:29

J46o78s77e64f 94M16i31k61i22n 5193404695444

A napojí se vše na OBD konektor, který přes který se řídí reřim při zkoušení

0/0
23.9.2015 11:17

J11o54s81e22f 94M93i28k62i74n 5683274355944

Patří k následující otázce

0/0
23.9.2015 11:19

K93a68r88e62l 41L71o68p48a28t25a 8116447131747

Otázka spíš je, které auto to opravdu splňuje...

+2/0
23.9.2015 11:26

J98i93ř70í 44N94o36v12á50k 3503699428446

Žádné. Základní fyzikální zákony platí všude.

+2/0
23.9.2015 11:56

T55o37m32á83š 14B19a46š68a21n36d92a 2322569982960

Nesmysl, to nemá s fyzikálními zákony nic společného, pouze se schopností vyrobit motor splňující dané požadavky.

VW to neumí, tak to řeší podvodem. Mj. existují i alternativy k dieselovým motorům, které s emisemi problém nemají.

0/−2
23.9.2015 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.