Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát spočítá problémové škodovky s TDI. Jejich majitele pošle do servisu

České ministerstvo dopravy ve spolupráci s koncernem Volkswagen začalo šetřit, kolika vozů se v Česku týká problém se staršími dieselovými motory. V tiskové zprávě to ve středu uvedl ministr Dan Ťok. Majitele problémových vozů stát pošle na kontrolu do servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a68n 79P63o24k42o42r34n57ý 1963709210693

Stát mě nepošle nikam.Tečka. !!

0/0
28.9.2015 4:12

R85a19d55i58m 86N31e60b29e14l 5126775169459

A bude hůř! Čím víc a nesmyslněji bude EU regulovat všechno kolem sebe, tím víc se budou množit snahy to nějak obejít. Ani emise nejde snižovat donekonečna. Fyzika a chemie je proti.

0/0
25.9.2015 18:17

P14e12t83r 76V43e83s97e97l23ý 6381386759500

Jsem rád, že se řeší podstatné věci, jako kolik čeho půjde z výfuku aut. Když se podívám co de děje kolem v Evropě je jasné, že emise výfukových plynů jsou tím, co lidi pálí nejvíc. Rv

+2/0
24.9.2015 6:32

J30a73n 51F82r81o39l49í50k 6926970895774

Co si s. Ťok myslí, že asi v těch servisech s těmi traktorovými motory udělají za zázrak?

0/0
23.9.2015 23:09

T47o41m39á64š 61K66n11a57i77f38l 6393500807630

Ježíš...

0/0
23.9.2015 21:42

J70o72s80e27f 82Š46e11m86e76l30í29k 7489651940217

Já spíš vidím jako chybu, že přestali vyrábet Jetty.

0/0
23.9.2015 20:59

M13a92r97e95k 51K68l43u61f70a 3378284714906

Nějak mi to uniká. Diesely nemám rád, obzvláště ty koncernové, ale tady asi stojím na straně VW. Bylo jim nařízeno, že motory musí při měření emisí splnit nějaký limit. Tak ty motory ten limit splňují. A že si k splnění pomohli nějakou součástkou nebo vhodně naprogramovanou řídicí jednotkou motoru, do toho je každému prd.

Nevidím v tom žádný podvod, zadání úkolu splnili ....  :-/

+7/−1
23.9.2015 20:01

J43i11ř12í 28T51e36p78r 4307270725945

... rozkaz zněl jasně! Dvě dávky ! Pardon: Dva režimy provozu! ;-)

+2/0
23.9.2015 20:28

A11n40d52r87e40j 46O62l90e81k27s36a 3575811677441

Podvod nastal při prodeji v USA. Automobilka něco deklarovala a VĚDOMĚ přitom lhala, čímž získala konkurenční výhodu neoprávněně - nekale. A na to je Amerika hodně citlivá.

0/0
23.9.2015 21:09

M54a37r20e19k 88K63l73u19f53a 3748274114956

Co automobilka deklarovala?

0/0
23.9.2015 21:35

P38a26t90r84i29k 13G93r21ü25n55e30r 9345739361887

Souhlas. Emise se měří v nějakém jasně a předem definovaném režimu. Jezdí se jinak. Počítač pozná, že se měří, nastaví vhodný režim. Při jízdě pozná, že je má jet, nastaví zase vhodný režim pro jízdu. Měřiči emisí jsou spokojení. Zákazník, který si chce zajezdit, je taky spokojený. Takže za mě rovněž OK.

0/0
23.9.2015 22:17
Foto

V73o16j53t30ě60c17h 81P50a19v18l82í40k 5364301974228

V americkém zákoně CAA je přímo zakázáno si k tomu dopomoci nějakou součástkou a je tam napsána i konkrétní pokuta, když to někdo udělá. Tož tak.

0/0
24.9.2015 6:53

M22a44r66e62k 65K35l50u37f77a 3728324384816

Pochybuji, že se najde lojza, který by si zajel do servisu snížit výkon vozu ;-D;-D

+3/0
23.9.2015 19:41

T88o83m25á37š 83K44n46a31i96f49l 6883550747800

A kdo by jim ten výkon snižoval?

0/0
23.9.2015 21:43

J76i45ř71í 67T89e27p42r 4187880175725

Proc by meli jezdit do servisu? Majitele aut problem nemaji !!!

+6/−1
23.9.2015 17:39

P33e47t64r 25M51a87r83e53č68e29k 1333671129518

Třeba je to jen finta jak vyhmátnou ty s vymláceným filtrem pevných částic :-)

0/0
23.9.2015 18:28

P85a61v90e25l 93O76b17d89r54ž73á90l16e15k 6426214488802

Pravděpodobně pro to, aby jim ten problém udělali (přemapování na snížený výkon, zvýšenou spotřebu a vyhovující emise).

+2/0
23.9.2015 19:41

J94a17n 64B60u95b80i15k 9542611142117

koho to zajímá podrobněji a nezkresleně českými médii:

http://mashable.com/2015/09/22/vw-tdi-emissions-scandal/#v9dfvUtRdSqg

0/0
23.9.2015 16:45

R16o61b52e76r68t 25H14o64m51o91l93k39a 4643428920902

No jo, ale tam to není česky ....

0/0
23.9.2015 17:58

M34a45r81e51k 42K29l47u38f60a 3478894884796

Zkus translator od strýčka jménem Google  :-P

0/0
23.9.2015 20:03

J84o69s42e72f 16Š83e91m31e23l46í88k 7379551960887

No to se dost nasměje.

+3/0
23.9.2015 21:00

P10e76t98e28r 12M89o80l18n78á62r 8685854232239

Pošle do servisu,a čo tam urobia ? tipujem že dajú nový software pri ktorom už bude motor pracovať v reálnom režime to je že klesne množstvo emisií na požadovanú hodnotu ale za cenu nižšieho výkona motoru a vyššej spotreby paliva a to hlavne v mestskom režime jazdy,no super Simply clever riešenie ako celá škodovka :-/

+11/0
23.9.2015 16:26

T26o31m34á24š 84F65i32r61b66a58c57h11e69r 9200980924230

Přesně tak, jiné řešení asi neexistuje.

+2/0
23.9.2015 16:27

R86o31m58a38n 82K48r71a85t88o14c60h62v19í47l 6966777176964

Ano, také mě napadlo do servisu ale s čím?

0/0
23.9.2015 16:31

T24o64m23á69š 40K66n47a20i50f69l 6113290707190

Ne. Do servisu vás pošlou, a tam zařídí to, ze zruší ten kód, který snižoval výkon na emisích. Čili dopad na zákazníka nulový.

0/0
23.9.2015 21:47
Foto

V85o49j80t63ě64c84h 43P82a61v37l94í61k 5704981564218

No a pak už neprojdete emisemi. :-)

0/0
24.9.2015 6:57

T60o32m62á23š 83K37n10a26i90f91l 6893720967120

Proboha... Proč bys neměl projít emisemi? Ten kód se neaktivoval pri běžném měření emisi na stk... Ale pri normovanem měření spotřeby (a emisi) v laboratoři pri certifikaci auta.

Pri běžném měření emisi na stk vubec nehrál roli.

0/0
24.9.2015 8:31

J84a69n 43B51u75b69i65k 9432231312627

Tak já nevím....koupil jsem VW. S nějakým motorem, který má v techničáku nějaké parametry. Produkuje nějaké emise. Za podmínek, že produkuje ty emise, je provozuschopný.

Dojedu do STK a nechám si emise zkontrolovat. Nepřekračuji je, jsem v limitu. Takže je auto z hlediska legislativy v pořádku. Vlastně prý není, protože Franta povídal, že mimo STK je překračují. 40x

Jenže pokud mi stát řekne, že kvůli Frantovu výroku mám neprovozuschopný vůz,  měl by mi neprovozuschopnost dokázat. Jak to udělá?

Za druhé - VW mne svolá do servisu, když se nedostavím je to trestné? Proč? koupil jsme přeci homologovaný vůz.......který vyhovuje emisím (na STK)

Za třetí - stát administrativně rozhodne, že MUSÍM jít na přehrání. Což mi změní (zhorší) výkonové parametry motoru uvedené v techničáku, tedy kvalitu koupené věci. Bingo - stát mi svým rozhodnutím možná snížil hodnotu věci a měl by mi nahradit škodu. A vymáhat ji po výrobci. Fakt?

Za čtvrté - co když nahraný firmware bude ještě podlejší, než ten současný? Kdo je arbitr? Výrobce? Doteď padouch, nyní hrdina?

Není lepší to nechat být a soustředit se na budoucnost?

+5/−2
23.9.2015 16:21

P41e12t84r 73H78o94f48m62a38n19n 6789664565350

Proc nenapisete strucne a jasne, ze jste uz z das Auta DPF filtr davno vymlatil?

+4/−1
23.9.2015 16:33

J58a49n 64B72u71b94i70k 9842591522357

já mám jinou značku z jiného koncernu. Tohle jsou jen úvahy:-)

+1/0
23.9.2015 16:40

P28a29v32e86l 55O26b18d41r59ž51á34l24e51k 6216954518192

Každopádně žádná novinka. Tohle bylo už na 105kách Škodovkách. Karburátor se šroubovákem nastavil "aby to prošlo na emisích" a po odjezdu z STK se přeladil na "aby to jelo".

+17/0
23.9.2015 16:14

J68i91ř16í 12K85o26c27u30r10e69k 6505364915568

Ještě tam byla jedna možnost: Aby to dobře startovalo.

0/0
23.9.2015 21:46

D51a42v48i59d 75H25u74r82k91a 3690353961821

Prosím, vysvětlete mi někdo, co je na těch motorech špatného. Zatím jsem pochopil, že v režimu měření na STK je softvérově upraven režim a vozidlo má méně emisí než by bylo v režimu obyčejném, tedy běžném. Podle mne je celá oprava záležitost pár minut - tedy nahrání nového SW do řídící jednotky. Asi v tom novém SW vynechají pokyn - Když se přidá plyn a dojde ke zvýšení otáček k max hranici a auto stojí, sniž emise....  Jen si myslím, že to je celé nějak zveličené.

+1/−1
23.9.2015 16:08

M33a34r22t60i74n 52N60e25r67m46u33t 9427137158669

jenže bez tohoto režimu potom neprojdou

+2/0
23.9.2015 16:09

J54a56n 66N14o66v94á82k 8800136617300

Špatného je na nich to, že nesplňují normy.

+5/0
23.9.2015 16:13

P36a43v85e98l 45O76b87d42r93ž94á87l18e75k 6826414408832

OK - stručně.

- Můžete mít nízké emise.

- Můžete mít nízkou spotřebu.

- Můžete mít vysoký výkon a točivý moment.

Ale ne všechno najednou. SW v řídící jednotce v režimu "měření" obětoval spotřebu a výkon, aby vyšly emise.

V režimu "silnice" naopak.

Časem to dopadne tak, že auto vyjede od prodejce s pevným režimem "měření" a vedle autosalonu bude dílna (formálně nezávislá na automobilce), kde za stovku připojí notebook a ručně přepnou do režimu "silnice".

+5/0
23.9.2015 16:13

L95a25ď27a 72M19a18y37e45r 7122301400877

Přesné a vystižné. Stejně je to s omezením výkonu u motorek kvůli řidičáku.

0/0
23.9.2015 18:24
Foto

V50o53j19t98ě54c26h 26P39a67v10l56í53k 5694211714668

Problém není s motory. Problém je v tom, že tím co automobilka VW udělala, příliš zjevně porušila ne nějaké normy, ale rovnou americký zákon CAA (Clean Air Act).

+1/0
23.9.2015 16:21

J47o90s31e34f 63Š97e84m87e43l56í26k 7359571630437

Majitele může poslat kam chce, ale co s těma autama?

+3/0
23.9.2015 15:51

L55u57k54á52š 50M78a19c30h 7653250110263

Zakazat jejich provoz do chvile, kdy budou odtazeny do servisu a prenastaveny, pochopitelne. Co jineho? Nebo chcete nechat nejakyho smudlu vyfukovat rakovinotvorne latky jen proto, ze se mu nechce snizit tocivy moment?

+3/0
23.9.2015 16:05

P94a67v72e13l 97O45b70d96r20ž98á15l33e51k 6676304648962

Pokud by k tomuhle opravdu došlo, tak budou mít plno chiptuneři, kteří budou po tomhle servisním zásahu uvádět auta zpátky do "provozuschopného" stavu.

+3/0
23.9.2015 16:08

L10u89k80á13š 66M10a95c24h 7673300860383

Diesly (zejmena naftove nakladaky) je nutne kontrolovat primo v provozu a davat likvidacni pokuty.

+3/0
23.9.2015 16:25

P69a64v19e61l 81O88b29d70r53ž27á89l86e66k 6326564528302

Jednak mobilni STK je problém, natož mobilní kontrola emisí - když se podíváte, jakou výbavu musí mít SME.

A druhá věc - můžete maximálně vozidlo nechat odstavit s poruchou a vlastníkovi přikázat ji opravit a zajet na kontrolu do XX dnů. Pokud řídící jednotka řidiči nesignalizuje závadu emisního systému, tak mu nedokážete, že o problému věděl. V tomhle směru má to žluté světélko na palubce velký význam.

0/0
23.9.2015 16:42

R11o82b57e53r33t 65H34o30m22o38l67k76a 4873398250822

No jak kdy. Na autobusech to začalo svítit a pak přišel z továrny přípis, že jezdíme tak ekonomicky, že tvoříme tak málo emisí, že ty čidla to ani nepoberou. Oni kluci jsou schopní vyčíst z paměti v řídících jednotkách neskutečné věci.

0/0
23.9.2015 18:05

R67o50b43e94r70t 69H77o11m93o52l81k10a 4923468440522

U hodně starých bych s tím souhlasil, ale nové jsou v poho, všechny možné filtry a na závěr to kouzlo s močovinou (AdBlue)

0/0
23.9.2015 18:02

J53i92ř66í 47K39o84c46u98r83e41k 6685604605938

Co na tom, že problém nezpůsobil on, ale automobilka. Co na tom, že on auto potřebuje. Prostě jeho vůz to je, jeho vina to je. Ať žije fašismus.

Až se vám náhodou stane, že se dostanete k bankonvce, která bude podezřelá za padělanou, tak si běžte rovnou sednout. Je to vaše bankovka a nikoho nezajímá, že vám ji před pěti minutama vydal bankomat. Stejný případ.

0/0
23.9.2015 21:49

T65o87m73á14š 97K81n22a56i59f40l 6143560597790

Mizem zlikvidovat i tebe? Za plácání hlouposti?

0/0
23.9.2015 21:51

J82o34s36e75f 92Š24e32m93e72l77í53k 7829131440217

Obávám se, že jste to v tom svém svatém rozhořčení moc nepobral. :-/

0/0
23.9.2015 21:04

T39o10m27á49š 98K86n93a35i88f47l 6623400967430

Blabol...

0/0
23.9.2015 21:48

M81a34r66t25i59n 14K91u67b46á70t 7701258957

Jo, taky jsem na to myslel. Když se nadpis zadaří, tak se zkrátka zadaří. ;-D

+1/0
23.9.2015 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.